Het A-tjes Topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Re: Het A-tjes Topic deel 4!!

Bericht door Charret » di 16 feb 2010, 18:06

Oh jammer dat je het met Hulsebos niet aandruft. Black Country ken ik niet. Zal het eens opzoeken.

Maar een malletje om een boogje te tekenen als lijn. Anders krijg ik straks zo'n korte kop. Het heeft dan nog wel 3 maanden te groeien, want ik wil wel een beetje een fatsoenlijke boog op de foto's als er zo'n kleintje naast loopt ;) :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 18 feb 2010, 12:14

Wat zijn de A-tjes meisjes stil,haha

Ik heb even een rondje gereden vandaag, over de weg, was goed te doen. Karev is heul fanatiek,haha, die wil, zodra ze de terugweg aansnijdt, alleen maar heeeeeeeeeeeeeeel hard..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 18 feb 2010, 13:27

Ik heb vanmorgen inwendig erg gelachen.
Er kwam een man om mijn zadel te kopen.
Hij was ten eerste nogal kortaf en minstens 75, hij had een oude friese merrie die nogal veranderd was in haar ribben. Ze was niet dik maar haar ribben waren heel dik geworden hihi..Wist niet dat botten zomaar ineens heel dik konden worden.
Hij vond het zadel mooi en netjes en toen liep hij naar de auto en kwam met allemaal zelfgemaakte malletjes van karton te voorschijn. Die hield hij in op onder boven het zadel en kwam toen tot de conclusie dat het zadel niet fijn zou liggen.
Hij vond het wel heel jammer omdat het zo'n mooi zadel was.
Echt zo grappig om dan een vreemde, bokkige oude man zo bijzonder te zien doen met zijn kartonnetjes:-)Maargoed mijn zadel heb ik dus nog. Ben stiekem wel blij, want straks is het dooi en heb ik geen zadel meer zeker. Voor mijn nieuwe er is zal ook wel een paar weken aan vooraf gaan.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 18 feb 2010, 15:48

mischien moet ik die man bellen voor een passend zadel, whuahaha
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 18 feb 2010, 16:02

hihi, wil je zijn nr?
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 18 feb 2010, 18:07

Nou ik heb straks een buitenritje gemaakt met mijn gekke drachtige muts! Tjezus zeg. Als ik aan het 'dressuren' ben, moet ik haar goed links maken in haar hals/kaken. Met buitenrijden stap ik dus op en ga. aangezien die muts van ons al een tijdje niet buiten is geweest, is alles weer eng. En omdat mevrouw alles vast zet in die hals, is het niet altijd makkelijk om haar ergens langs te sturen. Dus auto's op de rem... Nou netjes dat die wachten, maar ik wil d'r eigenlijk op d'r donder geven. Dus maar even de berm ingestuurd, daar stil gezet, en toen door gereden en even op d'r donder gegeven. Dat leek niet zo binnen te komen. Dus het volgende stuk gaat ze dan moeilijk doen. Bij het 1na laatste huis zag ik een tak in de heg liggen. die proberen te pakken, zodat ik een soort zweepje had. Tja 1 keer slaan en weg tak... Maar het hielp wel even. Maar wat had ze ineens haast. Vooral veel gestapt, kleine stukjes draf en ik had een nat paard. Hopelijk kunnen we weer meer naar buiten.
Geeft ze ineens na, heb ik een heerlijk dier onder me zitten. Deed ze dat maar wat meer. Maar nee, ze hoort/ziet vanalles en dat gaat dat hoofd erop, nek erbij en ik heb wat minder te vertellen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 18 feb 2010, 20:25

dat doet karev ook buiten, helemaal idioot. alles is eng. Kwam langs een koppeltje enters, nou die waren vreselijk eng. Snurken en 10 cm groter. En dan is het grappige, 10 meter later loopt ze alsof er niks gebeurt is, en dan zo ineens is er weer iets eng. Je verveelt je niet met haar,haha
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 18 feb 2010, 20:35

Worden jullie daar dan niet een beetje zenuwachtig van?? Haha... jij helemaal tamara, zonder zadel;)
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Annemarie

Bericht door Annemarie » do 18 feb 2010, 20:38

Ik wordt daar doorgaans niet zenuwachtig van. Tenminste met Nis niet omdat ik precies weet hoe die reageert en die doet doorgaans niet heel gek. Wel druk maar niet maf. Met Anka moet ik dit soort dingen nog uittesten. Die heb ik hoewel het voelt alsof ze er al tijden is nog maar 4 maand. Waarvan 2 maand winterpauze :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 18 feb 2010, 20:42

adanco schreef:Worden jullie daar dan niet een beetje zenuwachtig van?? Haha... jij helemaal tamara, zonder zadel;)
Ik word daar vervelend van !! En moet dan opletten dat ik niet boos ga worden. Heb in het hele kleine stukje bos haar een aantal malen op een volte links en rechts gezet, en dat vond ze niet leuk!! Da's pech hebben, ik wil dat.
Anca reageert niet goed op mijn benen, vooral rechts niet. Als ik ga buiten rijden heb ik daarom spoortjes aan. Gewoon dat ik op sommige momenten even moet pikken om het niet te gevaarlijk gaan krijgen. Voordeel is dat ze wel wat beter gaat reageren. Ik heb ook haar een paar keer zijwaarts laten gaan, niet wijken,dat kunnen we nog niet. Maar ik duwde haar met mijn been weg en dat ging met het linkerbeen beter dan rechts.
Laat de lente maar komen, dan kan ik daar weer aan gaan werken!!

Het vervelende van bovenstaande is, dat ik dan even heimwee krijg naar Ronan. Daar stapte ik op en ik reed echt overal naar toe. Zeker als ik straks met Jessie en Elles naar buiten wil, gaat dat nog niet, omdat ik Anca nog niet zo onder me heb zitten, dat ik haar volledig vertrouw. Ach, komt ook nog wel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 18 feb 2010, 20:49

Dat heb ik met Nisko en Anka ook wel Suzanne. Met Nisko kachel ik ook overal heen en met Anka moet dat nog komen. Maar goed, die is nog geen 4 maand bij mij, maar is zo relaxt. Die vertrouw ik met heel veel dingen al net zo als Nisko en dat buitenrijden moet deze zomer ook gebeuren en het vertrouwen met dan met de km's gewoon groeien.

Kan me voorstellen dat je dan nog wel even aan Ronan denkt. Wat Ronan was voor jou is Nis voor mij. Maar onze An(c)ka's gaan vast ook zo worden. Ik heb er alle vertrouwen in hier in elk geval. Laat die zomer maar komen!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » do 18 feb 2010, 21:20

Met Jeskim durf ik alles wel aan, die is wel braaf, ze heeft wel streken, maar niets ernstigs..
Tea is dribbelig langs de weg, maar dat is ook mijn eigen schuld.. Ik ben een beetje van, hmm een buitenritje, dan pak ik Jeskim wel, lekker makkelijk, hihi..
Tea mag wel graag om zich heen kijken, maar echt bang is ze niet, helemaal niet voor auto's o.i.d. En anders dan Jeskim in het begin blijft ze gewoon te rijden, Jeskim ging eerst met bit tussen de kaken op de loop.. Nu is dat anders hoor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 20 feb 2010, 17:39

nee word ik niet zenuwachtig van. Heb zo langzamerhand een enorm vaste zit ontwikkeld, is ergens goed voor zonder zadel rijden.

Karev vertrouwd 100% op mij, als ik tegen haar praat, gaat ze er niet van door. Wil ze wel een pasje weg springen, is gelijk weer terug te rijden. Ik vertrouw haar ook 100%
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 24 feb 2010, 08:24

Ik heb besloten mijn drachtige A vervroegd zwangerschapsverlof te geven. Ze moet nog een kleine 2 maand, maar is echt al dik. De afgelopen weken heb ik door het weer niet kunnen rijden. Het heeft voor mijn gevoel weinig zin om haar nu weer voor 2-3 weken op te pakken en dan weer te gaan stoppen. Misschien nog wel een keer een stap/beetje draf ritje onder het zadel of voor de koets, maar verder mag ze nu rustig aan gaan uitbreden.
@ Tamara: mooi te lezen dat Karev zo op je gericht is en het vertrouwen helemaal wederzijds is. Dat is toch het allerbelangrijkste in het houden van een paard (in mijn ogen)!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 24 feb 2010, 10:43

Tamara, al zadelnieuws?
Annemarie, bedankt voor het nr.. Heb je alweer gereden?? Hier is de bak ontdooit. En een zwembad.............. Dus mooi *@$%@!!

Goed van je Daphne, paardje lekker zwanger zijn. Zou hetzelfde doen.
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 24 feb 2010, 17:41

ik ben ook voorzichtig aan aan het rijden! heerlijk!
paardje is alleen wel heer erg 'wakker' maar dat is niet erg! heb ik teminste wat te rijden!
eergister een stuk gegalopeerd en dat ging toch LEKKER!!!
netjes nagevelijk en goede sprong ( ze galopeerd nogal op haar voorbenen )
maar nu had ik echt een anky gevoel! heerlijk!
moet haar alleen nog wel ff aanleren dat ze echt METEEN rustig moet draven als we uit de galop komen, want dat turbo drafje is heel pijnlijk voor mn knie. momenteel kan ik dat echt niet uitzitten! maar goed ik rij weer! en er is geen sneeuw dus ik ben HAPPY!!!
Azalie :: Isabeau
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 24 feb 2010, 18:15

hihi anky en zalie, mooie combi!!

maandag komt de zadelpasser....op naar de volgende poging.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 24 feb 2010, 20:03

nou... wil niet opscheppen of arrogant zijn, maar ik denk dat zalie een heel eind komt!! ( nu ik nog... haha) ;)

nee, kelly noemt het altijd het 'anky gevoel' of 'anky moment' als het heel goed voelt of is!
Azalie :: Isabeau
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 24 feb 2010, 20:25

snap wat je bedoelt,hihi. al is ons anky gevoel erg ver verstopt lately..
Esther

Bericht door Esther » wo 24 feb 2010, 21:20

Heel veel succes Tamara!! Een passend zadel is je zo gegund!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie