JANNA SCHREF: Mij is erg opgevallen in de jaren dat Timor nakomelingen paarden zijn die erg op mensen gericht zijn. En ook sneller op mensen vertrouwen als ze duidelijke regels gesteld krijgen. Maar maakt je deze regels niet duidelijk genoeg dan gaan ze zelf wat verzinnen. (Wat dan weer snel in ondeugd over kan gaan)
Hier zie ik Eachann volkomen in, precies wat je schrijft!!!
Hij is echt super mensgericht, kruipt zowat in je, zo'n ongelooflijke lieverd is het. Kom je aan bij het land, dendert hij naar je toe en blijft bij je staan kleffen, soms tot vervelends aan toe.
Maar die strenge strakke hand heeft hij zeker nodig, hij vraagt om die grens. De regels zijn nu bepaald, en daar houd hij zich aan. Wel per persoon moet ik zeggen, hij weet precies wie hij wat wel of niet bij iemand hoeft te flikken, dat herken ik dus weer in hem in de laatste zin van je toelichting.
Hij is super prettig! Weet wat hij wel en niet kan maken, maar ooooo, hij is een kleine onderkruiper, ik denk altijd een beetje aan zo'n stiekem, eigenwijs, ondeugend, kattekwaad uithalend, maar o zo populair stripfiguurtje als ik hem zie, heerlijk!!
Leuk dat de Timor-nakomelingen dus een beetje van het zelfde type zijn, goed bevestigende hengst dus (al heb ik verder van fok geen verstand, whaha)