Het C-tjes topic! Deel 2
An, super dat ze weer een beetje opknapt zeg. Is het hoesten ook minder nu?
Am, ja met droes gaat het heel snel, vergt heel veel van ze. maar aan de andere kant. Hij heeft het gehad dus daar ben je ook weer vanaf. Als het open is gaat het weer heel snel de goede kant op gelukkig.
Maroes: heb je er ook een afstandsbediening bij? Hiihihihi.
Am, ja met droes gaat het heel snel, vergt heel veel van ze. maar aan de andere kant. Hij heeft het gehad dus daar ben je ook weer vanaf. Als het open is gaat het weer heel snel de goede kant op gelukkig.
Maroes: heb je er ook een afstandsbediening bij? Hiihihihi.
- nobbygaard
Denk niet dat ze is blijven hangen, of het moet echt snel gebeurt zijn. Ik blijf er namelijk altijd bij als ik ze met bit laat lopen.Viv schreef:Is ze niet tijdens het loslopen ergens aan blihven hangen per ongeluk dat ze nu beetje in paniek raakt van die riempjes?
Cadiz heeft gister zn eerste paar minuutjes aan de longeerlijn gelopen bij Andy. Eerst even los gewerkt, toen zweep erbij en daarna longeerlijn aan zn montyhalster. Hele operatie heeft 20 minuutjes geduurd bij elkaar (incl het belonen tussendoor) en op 2 staakpogingen na wassie superbraaf. Mooi beginnetje dus. Andy had netjes loswerkring uitgezet met paaltjes en lint in de bak.
Ik zat zelf in Ermelo dus helaas geen pics oid.
Weer een stapje verder naar volwassenheid, bey bey beebietijd
Denk dat ze gewoon weer dwars is. Met longeren ging het goed, maar nu draait ze zich weer contstant haar kont naar me toe en wil dan uitslaan

Is een beetje de leeftijd denk ik. Ze komen erachter dat ze sterker worden en gaan van alles uitproberen.
Ik laat mijn C-tje nog even op het land, maar van het voorjaar moet hij er ook aan geloven. Het wordt dan tijd dat hij dagelijks in handen gaat komen.
Ik laat mijn C-tje nog even op het land, maar van het voorjaar moet hij er ook aan geloven. Het wordt dan tijd dat hij dagelijks in handen gaat komen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Hoi Mieke, ja de tijd gaat echt snel he!
Ik wilde deze vraag ook al gaan stellen en dan erbij of je je 'grote C' zelf gaat beleren of het door iemand laat doen.
1 maart 2009 wordt Castor alweer 3 jaar! Ik wil hem graag eerst onder het zadel beleren en later misschien nog voor de kar. En niet meteen vanaf 1 maart onder het zadel hoor, gewoon rustig aan gaan beginnen
Voor mijn plannen is het het beste als hij door een ervaren iemand ingereden wordt. Goed voor het been en een stuur erop zegmaar.. Ik heb vroeger wel eens een shetje ingereden, maar dat was gewoon gaan zitten en gaan! Met Castor moet dat ietsje anders denk ik... En een beetje een goede basis zodat ik er ook wat mee kan..
Wel wil ik hem zelf vaker gaan longeren straks, zodat hij de basis al een beetje leert.
Spannend he!
Ik wilde deze vraag ook al gaan stellen en dan erbij of je je 'grote C' zelf gaat beleren of het door iemand laat doen.
1 maart 2009 wordt Castor alweer 3 jaar! Ik wil hem graag eerst onder het zadel beleren en later misschien nog voor de kar. En niet meteen vanaf 1 maart onder het zadel hoor, gewoon rustig aan gaan beginnen

Voor mijn plannen is het het beste als hij door een ervaren iemand ingereden wordt. Goed voor het been en een stuur erop zegmaar.. Ik heb vroeger wel eens een shetje ingereden, maar dat was gewoon gaan zitten en gaan! Met Castor moet dat ietsje anders denk ik... En een beetje een goede basis zodat ik er ook wat mee kan..
Wel wil ik hem zelf vaker gaan longeren straks, zodat hij de basis al een beetje leert.
Spannend he!
Mijn CH'tje (
) is tot nu toe 1x gelongeerd (ivm zijn energie even wegkrijgen zonder dat er draden sneuvelen haha)
Dat nam hij vrij goed op, maar we gaan er toch nog even mee wachten. Zullen we pakweg in februari of maart nog eens proberen.
Wel gaan we van de winter al een beetje aan de lange lijnen werken en een beetje ander grondwerk.
Denk dat ik rond z'n 3 jaar (april) ga beginnen met er eens op te zitten e.d. en hem rustig bekend te maken met mijn gewicht en beenhulpen.
Vanaf er een stuur en rem op zit zou ik graag zoveel mogelijk met hem naar buiten gaan, lekker veel rechte stukken lopen en het plezier er in houden!
Ik ga het overigens wel zelf doen, maar mijn stalbazin gaat me daar wel mee helpen.

Dat nam hij vrij goed op, maar we gaan er toch nog even mee wachten. Zullen we pakweg in februari of maart nog eens proberen.
Wel gaan we van de winter al een beetje aan de lange lijnen werken en een beetje ander grondwerk.
Denk dat ik rond z'n 3 jaar (april) ga beginnen met er eens op te zitten e.d. en hem rustig bekend te maken met mijn gewicht en beenhulpen.
Vanaf er een stuur en rem op zit zou ik graag zoveel mogelijk met hem naar buiten gaan, lekker veel rechte stukken lopen en het plezier er in houden!
Ik ga het overigens wel zelf doen, maar mijn stalbazin gaat me daar wel mee helpen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
In het voorjaar willen wij langzaam gaan beginnen met inrijden.Wel met een ervaren iemand die les geeft natuurlijk.Ik denk dat we dan het najaar of het voorjaar daarop haar voor de kar gaan beleren. Tijd zal het leren of ze er klaar voor is. Zo niet dan wachten we nog eventjes.Maar ik heb er wel veel zin in 

Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
Wij beginnen ook vanaf volgend jaar. Hij heeft nu 1x aan de longe gelopen, dat doen we wellicht volgende maand nog ene keertje. Vanaf januari gaan we daarmee iets serieuzer aan het werk.
Vanaf maart wil ik met een zadeltje gaan klooien en dan in mei issie de pineut (als ze het land op gaan, dan issie wat rustiger hoop ik).
Ik doe het gewoon zelf net als met Tjo en alssie los kan stappen en beetje draven dan komt er een instructrice bij zodat we meteen goede begeleiding krijgen.
Er vanuit gaande dat alles lekker loopt zoals het moet lopen issie in juni de pineut met betuigen wat we dan in de vakantie gaan doen onder deskundige leiding en dan in september ofzo beleren voor de wagen.
Mocht het allemaal minder snel gaan, naja so be it we zien wel.
Momenteel is mn grootste zorg/angst of mn zadel wel gaat passen op die spekrug van hem hahaha
Ik vrees nl het ergste qua boommaat. Maar wil hem er nu nog niet op leggen om te tsjekken.
Vanaf maart wil ik met een zadeltje gaan klooien en dan in mei issie de pineut (als ze het land op gaan, dan issie wat rustiger hoop ik).
Ik doe het gewoon zelf net als met Tjo en alssie los kan stappen en beetje draven dan komt er een instructrice bij zodat we meteen goede begeleiding krijgen.
Er vanuit gaande dat alles lekker loopt zoals het moet lopen issie in juni de pineut met betuigen wat we dan in de vakantie gaan doen onder deskundige leiding en dan in september ofzo beleren voor de wagen.
Mocht het allemaal minder snel gaan, naja so be it we zien wel.
Momenteel is mn grootste zorg/angst of mn zadel wel gaat passen op die spekrug van hem hahaha

- nientje_pjotr
- Contacteer:
Weet nog niet wanneer ik Cindy ga beleren.
Mss als ze 3 is,maar mss ook wat later....ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.
Misschien dat ze mee verhuisd met akes eind november....maar dat is nog niet helemaal zeker.
Ga iig haar wel weer even een bezoekje brengen in november.
Heb haar niet meer gezien sinds de keuring
Mss als ze 3 is,maar mss ook wat later....ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.
Misschien dat ze mee verhuisd met akes eind november....maar dat is nog niet helemaal zeker.
Ga iig haar wel weer even een bezoekje brengen in november.
Heb haar niet meer gezien sinds de keuring

Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Oke, tof om alles zo te lezen.
Met Cunna doe ik voor juni echt niet rijden, dan word ze pas echt 3. Laat veulentje.
Maar ik heb alle tijd, moet wel toegeven dat ze met grondwerk vaak zat even een bommetje energie eruit moet racen maar dat is oke, daarna voelt ze zich altijd een stuk beter.
Vanavond heeft ze trouwens naar me gehinnekt! De tweede keer op deze plek
Met Cunna doe ik voor juni echt niet rijden, dan word ze pas echt 3. Laat veulentje.
Maar ik heb alle tijd, moet wel toegeven dat ze met grondwerk vaak zat even een bommetje energie eruit moet racen maar dat is oke, daarna voelt ze zich altijd een stuk beter.
Vanavond heeft ze trouwens naar me gehinnekt! De tweede keer op deze plek

Moet je foto's maken en die vergelijken met voor hij weg ging. Dan kun je vaak heel goed het verschil zien. Ben benieuwd hoe hij het vindt were thuis te zijn.claudia schreef:Morgen ga ik mijn C-tje ophalen![]()
Ik ben zo benieuwd of hij wat veranderd is.
@Janine: als Cindy met Akes meeverhuist staat ze zeker ook nog wel wat dichter bij of niet?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- nobbygaard
Naat btw bedankt voor de tip van zadelatelier, Ninon komt volgend voorjaar langs voor Ceesebeest.
C hiero is echt uit de kluiten aan het groeien. Had 0grams gekocht van 185cm maar helaas, gister bleek hij toch echt te kort te zijn voor het mooie. Grrrrrrrr Cadiz wil je plieeeeeessss ff stoppen met groeien, vrouwtje loopt leeg op je welgevormde maten
C hiero is echt uit de kluiten aan het groeien. Had 0grams gekocht van 185cm maar helaas, gister bleek hij toch echt te kort te zijn voor het mooie. Grrrrrrrr Cadiz wil je plieeeeeessss ff stoppen met groeien, vrouwtje loopt leeg op je welgevormde maten

Met wat voor maat gaat Cees straks eindigen joh 
Die van mij past gelukkig de 175 die ik overkocht van Share.
Hij staat er zoooo schattig mee! Zal dit weekend proberen een foto te maken.
We gaan proberen om voor volgende week ofzo een afspraak vast te leggen voor een grondwerk les! Spannend!

Die van mij past gelukkig de 175 die ik overkocht van Share.
Hij staat er zoooo schattig mee! Zal dit weekend proberen een foto te maken.
We gaan proberen om voor volgende week ofzo een afspraak vast te leggen voor een grondwerk les! Spannend!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nobbygaard
Crystal is sinds gisteren aan de diarree. Ik ben sinds vorige week luzerne bij gaan voeren. Vraag me af of het daar aan kan liggen? Nobby heeft nergens geen last van en krijgt dezelfde hoeveelheid luzerne.
Voor de rest is ze dezelfde ondeugd en voelt ze zich goed.
Volgens mij als ik deze verhalen zo lees, blijft Crystal maar een klein pubertje.
Voor de rest is ze dezelfde ondeugd en voelt ze zich goed.
Volgens mij als ik deze verhalen zo lees, blijft Crystal maar een klein pubertje.