Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Irma

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Irma » za 21 apr 2012, 19:38

Anouk vliegt er gelijk goed in nu ze een klik heeft met Sven. Super gewoon!

Nogmaals gefeliciteerd en dat Anouk maar met volle teugen geniet!
Irma

Bericht door Irma » zo 22 apr 2012, 15:20

Zo, drukke dag achter de rug hier.

Irma heeft deze nacht zoon Ninja op de wereld gezet, die wilde wel tutteren maar met mega uier van Irma was hij niet laag genoeg. Dus om 4 weer uit bed om nieuwe (geslaagde) drinkpoging te doen. Dus kort nachtje gehad, want zat pas tegen 2 in bed (had gelukkig al wat geslapen voor het alarm).

Mocht deze ochtend uitslapen van m'n vriend, maar heel nieuwsgierige mensen belden om 9h om meer te weten van het veulen, dus wakker (kreunkreun).

Wegens hele mooie zonnige ochtend hebben de mannen beentjes kunnen strekken op de weide en mamsen kunnen grazen. Tegen 2 zijn ze toch weer binnen gegaan, te veel douches en Ninja was aan het rillen.
Daarnaast bezoek gehad van Nathalie en Helen (die nog van niets wist) en die was enorm verrast en blij om kleine, snoezige veulentjes te zien liggen. Echt super leuk om te zien.

Beetje achter Ayla aangecrosst en ondertussen pogingen moeten doen om foto's te uploaden op fb, die meer foutmeldingen gaf dan iets anders.
Ben nu nog aan het knoeien, want slaag er niet in om de albumtitel te veranderen. Heb nu dus 2 naamloze albums. Grmbl fb!

Morgen werken, dus sebiet is op kmi site kijken. Maar denk dat het op stal blijven zal zijn voor de dames, tot ik thuis ben en als het dan droog is kunnen ze ff buiten. Dus op mijn wenslijstje op dit moment: ZON (en véél)
Irma

Bericht door Irma » zo 29 apr 2012, 20:28

Mijn wenslijstje is vandaag beetje in vervulling gekomen :-D
Na het uitmesten van de stallen in de regen (uiteraard, depri werk moet in depri omstandigheden) toch zon tot deze avond :-D
Morgenvoormiddag ook zon, in de namiddag/avond weer regen (bah, depri weer, weeral).

Vandaag naar tentenverkoop AVS geweest en eindelijk leuk regendeken voor Irma gekocht, ben voorzien voor komende winter. Ook leuk bruin hoofdstel voor haar en wat andere zaken die ik eigenlijk niet nodig heb, maar wel wilde hebben...
Gisteren naar vierkantshoeve gaan zien met vriendje, maar veel te veel werk aan en niet de mogelijkheid om veel werk te mogen doen wegens beschermd monument. Dus toch maar laten voor wat het is.

Verder is er al een winterregeling uitgewerkt (ja, vroeg dit jaar hé) en is er besloten om veulentjes niet aan te houden wegens plaatsgebrek (tja, als ik m'n grote zomerweide kwijtspeel :-(
En dinsdag wordt Kira opgepikt, ben is benieuwd. Blijkbaar is ze nogal schrikkerig onder het zadel.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 29 apr 2012, 20:40

Wat jammer dat die vierkantshoeve niets werd, zijn jullie gericht aan het zoeken naar andere woonruimte of gewoon aan het rondkijken naar iets wat je naar eigen zin kan inrichten en met genoeg grond?

Kira zo schrikkerig onder het zadel? Wat jammer, hoop dat ze zich toch bedenkt een fjord te zijn en cool in het kopje wordt. En anders maar veel optrekken aan de andere paardjes. Komt Kira wel weer bij jullie te staan?

Met Lajke en Mette gaat het prima, Mette bleef lekker liggen met 2 kindjes tegen zich aan in de wei.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Irma

Bericht door Irma » ma 30 apr 2012, 13:22

Gewoon gratis knuffels die op je afkomen, uiteraard blijf je dan toch liggen :D

Tja, blijkbaar is ze er niet zo snel mee weg als Irma indertijd was. Ze is wat angstig onder het zadel en zal dus vooral op ruiter moeten gaan vertrouwen. Dus Lisa zal hard moeten werken aan die band en pak meer moeten bezig zijn met Kira daarvoor. Ze komt inderdaad weer bij ons te staan en blijft staan. Niet ideaal, want met Kira erbij moet ik zelf keuzes maken in mijn eigen paardjes. Ik dacht eerst dat ze deze winter zou verhuizen, maar dat is dus niet zo. En haar zeggen dat ze moet vertrekken is ook niet evident, tenzij we echt verhuizen, dan ligt het anders natuurlijk.

Tja, we zoeken iets met voldoende grond, mag wel beetje werk aan zijn, maar moeten er toch wel in kunnen trekken vrij snel, met de paarden erbij. Dat we ons even zouden moeten behelpen qua koken ofzo omdat er nieuwe keuken moet komen zou niet storen, maar er moeten bvb wel slaapkamers zijn of toch op z'n minst ruimte voor slaapkamers die je mag verbouwen.
Dus wat verder zoeken dan maar.

Veulens hier doen het ook prima. Eindelijk 2de dag droog (wel vanavond weer regen, maar zal ik maar even negeren).

Morgen is het weer grote verhuisdag. Kira naar huis en Lotje en Moira ook. Alle 3 samen op de grote weide. Gaan ook uit de bol gaan denk ik, véél gras!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 30 apr 2012, 13:56

Ga je de wei dan deels opdelen zodat ze zich niet meteen misselijk en koliekerig vreten?
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 30 apr 2012, 14:00

Wij zijn al op de fiets naar Maastricht geweest, de oudste voor het eerst helemaal zelf gefietst! Ik genoeg gesport met kind voorop en een kind achterop..... lekker over de rommelmarkt gelopen, bodyprotector voor de oudste gekocht, dino voor de jongste en de middelste koos een straaljager (zucht met geluidjes).

Nu spelen ze lekker buiten, paardjes poetsen enzo.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » wo 02 mei 2012, 19:58

De dames staan op het kleinste stukje gras dat er is. Dat stuk gaan ze hele tijd op blijven staan en dan telkens in strookjes stukjes bij krijgen van ene weide (wei is in 3 opgedeeld), daarna van andere weide terwijl ene teruggroeit. Bedoeling is er hele zomer mee toe te komen.
Na de keuringen gaan Irma met Ninja en Dagmar met Nuts er ook naartoe.
En qua keuringen is het huidige plan, Irma, Ninja en Kira naar Torhout en Dagmar, Nuts en Lotje naar Alden Biesen, zou mss toch lukken om beide te combineren, moet enkel chauffeur vinden voor Alden Biesen.

En daarnaast is beslist om ze alle 3 te koop te zetten en eventueel 1tje te houden (hangt beetje af van wie wanneer verkocht is natuurlijk). Als grote zomerweide wegvalt en er nog beebje bijkomt zal het er niet makkelijker of rustiger op worden. Dus beetje inkrimpen dan maar.
En er wordt nog altijd niet gedekt voor volgend jaar.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 02 mei 2012, 20:05

Succes met je strookjes geven dan maar! Ik hoop dat het goed gaat lopen op de keuringen en je voor minimaal 2 stuks jongspul kopers kan vinden.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 03 mei 2012, 19:34

Men zegge het voort, wie een moddervarkentje zoek...

Net ook binnenpiste gaan regelen voor Lisa haar les zaterdag, vraag me dan wel weer af waarom ik die moeite doe, maar goed, heb altijd geweten dat er iets mis is met me. Te goed voor de wereld zeker (hoezo, eigen lof stinkt?).

Ninja en Nuts hebben allebei dezelfde kriebelplekjes, op de poep en de schoft en dan gaan die neusjes uitgebreidt bewegen, schattig!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 03 mei 2012, 20:14

Geweldig als je de kriebelplekjes gevonden hebt!

Ik vind Mette veel te snel groot worden... letterlijk groot in centimeters! Pfffttt moet hem eens meten maar het scheelt nog maar weinig met Lajke. Hij is wel een heel pak smaller nog.... Vandaag had hij weer 2 teken, ik haat die beesten. Heb ze maar weer dapper met zo;n lepeltje verwijderd en in een doekje doodgemaakt. Brrrrrrr

En te goed voor de wereld, die ken ik... zou het aan de voornaam liggen?

Lajke en oudste gaan meedoen met de recreatiewedstrijd van Fjovrili op 21 juli en ook met de behendigheid. Nu zijn ze begonnen met oefenen met voetballen (zat er vorig jaar ook in). Alleen wil Lajke nooit ergens tegenaan lopen maar ontwijkt altijd op het laatste moment, dus dat wordt het nog niet zo. Ook heb ik maar eens opdracht gegeven heel veel stap-stop overgangen te oefenen.
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 04 mei 2012, 17:20

@marjolein wel een verstandig besluit om in te krimpen.
hopelijk worden er in elk geval 2 verkocht.
Bojoura word ook verkocht teminste dat is de bedoeling.

@bloemetje leuk dat je dochter mee gaat doen.
kan ze weer veel van leren en heeft ze nu echt een doel met rijden.

Hier vandaag weer voor de 2e keer op bella gereden gewoon samen met bojoura in de bak erbij.
Ook druk aan het oefenen met bojoura ze kan al netjes mee lopen, voetjes geven en vast staan.
Helemaal goed dus.
Daarna banjer nog even gereden dat ging ook wel goed zou zonder zadel even uitstappen zou opstappen toen trapte ze perongeluk tegen mijn scheenbeen aan au dat doet zeer.
Kon ze ook niks aan doen trapte naar een mugje en daar zat net mijn been
Hij is nu helemaal dik en blauw.
Gaat wel weer over. :+
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 04 mei 2012, 17:49

Leuk, paarden..... Wel fijn dat je weer lekker op Bella kunt rijden en Bojoura het goed oppakt met aan touwtje lopen en voetjes geven!

Hier verder weinig te melden, vanmorgen lekker met Lajke door het veld gereden, ze is met haar 21 nog steeds dwars en eigenwijs. Hele tijd stil gestaan omdat ze niet verder langs het kanaal wilde. De weg maakt er een bocht richting het water en ze zag niet dat het om de bocht ook gewoon weg was. Na een tijd wachten en 2 tikken met de zweep op haar billen ging ze toch maar wel verder. Om daarna niet meer te willen stappen maar te draven op het asfalt 8)7 soms is het een raar beest! Heen over de sluis afgestapt, terug stapte ze er zelf zo overheen. Nouja we hebben het fijn gehad en dat is het belangrijkste.
Ik mag zorgen voor
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » vr 04 mei 2012, 20:12

Haha ik ben er ook weer een weekje half in bed gelegen was echt niet lekker in orde.

Morgenvroeg weer naar de ponyclub voor de les en volgende week weer wedstrijd gelukkig dicht bij namelijk in Winterswijk eigen vereniging dus hopelijk gaat het daar ook goed.
Evelien is ook al lekker aan het trainen met Zorba en dat gaat ook nog steeds vooruit. Het is een hartstikke aardige meid die ook meer voor het paard doen als alleen uit de stal trekken en rijden dus Zorba is helemaal weer in zijn sas.

Volgende week donderdag spannend avondje ga ik uit eten met mijn dansmaatje die ik al 30 jaar niet gezien hebben maar we hadden toen een enorme goede band dus hoop ik dat het nu ook nog zo klikt. Dertig jaar is een hele tijd dus je weet maar nooit.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 04 mei 2012, 20:16

Ik wens je heel veel plezier volgende donderdag!

Leuk ook dat Evelien zo gelukkig is met Zorba en Zorba met haar!
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » za 05 mei 2012, 06:25

@Yfke: zo fijn dat je zo'n leuk iemand hebt gevonden voor Zorba. Verdient hij echt wel.
@Rosanne: ja, ik weet het, wel slim, maar ook beetje jammer, Irma heeft altijd zo'n leuke veulens qua karakter, zal Ninja wel wat missen, is hele kroelkont (mocht ze verkocht raken). Achja, ik zeg al hele tijd, ik zet ze te koop, maar heb ze nog nergens te koop gezet. Zeg altijd, te slecht weer, kan geen goede foto's nemen etc en beetje afwachten wat de kleur nu is. Moet stoppen met mezelf iets wijs te maken en gewoon doen. Zeker Nuts al te koop zetten.
Zal maar is beginnen. Met 2 kindjes en zoveel paarden en stuk land kwijt zal het echt niet anders meer kunnen.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 05 mei 2012, 06:49

Succes Marjolein!

Hier staan twee drijfnatte, hele vieze paarden in de wei. Want waarom zou je onder het afdak of in je stal gaan staan als het regent.... Ik baal wel van het weer, kindjes hebben schoolfeest vandaag. Dat worden drijfnatte eendjes, de allerkleinste zijn eendjes, de middelste van me wordt megatoby en de oudste moet in het wit en dansen op non, non, rien a change...
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » za 05 mei 2012, 14:04

Hier weer heerlijk weer.
Kom net terug van mijn werk paardjes lekker op het land gezet.
En vanavond naar leeuwarden naar het bevrijdingsfestival.
Net de rekening van de meerdaagse betaald dus.
Hippische meerdaagse markelo here we come :D
Bella mag nog lekker rustig aan doen die moet eind augustus een 4daagse rijden op de holterberg.
Nu nog niet ik neem een paard van opa mee (opa van mijn vriend)

Hmm net bojoura op bokt te koop gezet toch wel even moeilijk snap jou helemaal marjolein.
Fokken is leuk alleen dat verkopen weer minder :P
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 05 mei 2012, 14:46

Hier is het schoolfeest afgelast, nouja gaat door over een maand ofzo. helaas! Het is steenkoud en grijs maar ondertussen wel droog.

Succes met de verkoop dames!
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » zo 06 mei 2012, 05:17

tja, als ze goede plek hebben gevonden bij mensen waar je goed gevoel bij hebt is het weer wel fijn hoor.
Ik stel me er vanaf het begin op in, dat ze niet blijven, dan hecht je jezelf minder aan dat kleine spul, maar het blijft schattig.

Hier is het vreselijk, weer is zo rottig en nat dat alles onder water staat en ik dus nog extra hooi moet gaan bijvoeren. Het stuk gras dat ze hadden gekregen is helemaal kapotgelopen. Hopelijk binnenkort weer droog!
Voor de stallen hebben we weer houthaksel verspreid gisteren, gaf al een enorm verschil, maar met zo'n natte ondergrond gaat het volledig ondergelopen worden in de modder. Nu, dan is de modder niet meer zo'n prut en wat steviger.
Veulentjes zijn vies van onder tot boven.
Later vandaag stallen mesten, zal ik ook wel weer tijdje zoet mee zijn. En dan deze namiddag naar communiefeest. En ondertussen dus pijne rug van al die kruiwagens. Pffff, ik wil ZON!!!!!
Plaats reactie