Warme zon, winden die gieren hier weer onze PANTOFFELDIEREN!
Re: Warme zon, winden die gieren hier weer onze PANTOFFELDIE
Die van mij krabben ook heerlijk als ze in de stal komen!! Fjella staat de eerste minuten vaak even lekker haar borst te schuren tegen de rand van de muur.. Ook Tea kan zich even heerlijk achter haar oren schuren als ze in de stal staat..
Geeft toch niet als ze even krabben, ik krab me ook als ik jeuk heb!! Het moet natuurlijk niet uit de hand lopen, kapot schuren, maar zo erg hebben jouw paarden het toch niet Anita??
Geeft toch niet als ze even krabben, ik krab me ook als ik jeuk heb!! Het moet natuurlijk niet uit de hand lopen, kapot schuren, maar zo erg hebben jouw paarden het toch niet Anita??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Op zich niet nee, maar bijv. afgelopen zomer toen Celony met zijn hoefzweer stond had Jeroen hem in de stal gezet voor rust maar binnen een half uur had meneer zijn staart tot bloedens toe kapotgeschuurd. En dat soort grapjes wil ik toch wel graag voorkomen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Tea had na het rollen een mooi tapijtje achter gelaten op de wei, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Evita heeft volgens mij geweten dat ik hier neer heb gezet dat ze nog niet verhaarde. Nu wel dus!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Kdieszel heeft gister ook een jasje uitgetrokken, laat de zomer maar komen!!!!
Bij Geke lagen er gisterochtend toen ik kwam ook heel wat losse haren op haar rug dus later op de dag haar even flink geborsteld waar ze weervzichtbaar van stond te genieten
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Bij Meline kan ik er intussen hele plukken uittrekken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Machteld&Falco
Hier blijft het wachten... Wel meer en meer haren, maar nog geen plukken.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Gisteren kwam er enorm veel van af. Ik heb alles in een plastic zak gedaan om te bewaren voor de vogels in het voorjaar.
Toch hoop ik dat Vlin de komende dagen stopt met verharen want de winter komt eraan!!!!
Toch hoop ik dat Vlin de komende dagen stopt met verharen want de winter komt eraan!!!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ik dacht al dat je de haren ging bewaren om vd week weer terug te plakken 
Maar bewaren voor de vogels, dat is mooi nestmateriaal ja. En anders kun je er altijd zelf nog een kussen mee opvullen ofzo
Vanmiddag eens naar Castor z'n vacht gekeken. Niet bizar lange haren, maar nog wel een mooi dicht dik pakket. Komt wel goed vd week!

Maar bewaren voor de vogels, dat is mooi nestmateriaal ja. En anders kun je er altijd zelf nog een kussen mee opvullen ofzo

Vanmiddag eens naar Castor z'n vacht gekeken. Niet bizar lange haren, maar nog wel een mooi dicht dik pakket. Komt wel goed vd week!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ik heb de mesthoop al weer 2 keer voorzien van een leuk pakketje haren van Geke, zaten vanmorgen ook al meteen vogels bij 

Zelfs bij Zortin komen de haren er mega uit.
Ik had hem in okt/nov geschoren maar hij zit nu echt super mooi in de vacht.
Elke keer als ik hem poets dan komt er een flinke berg uit.
Heerlijk. Hij staat lekker binnen, koetjes tegenover hem (lekker warm) , jasje aan. laat die kou maar komen.
Ik hoop alleen voor Guuske dat die het niet koud gaat krijgen. Die is ook goed in de rui en die heeft al niet veel haar.
Maar ik ben toch echt niet van plan om hem een jasje aan te gaan doen.
Ik had hem in okt/nov geschoren maar hij zit nu echt super mooi in de vacht.
Elke keer als ik hem poets dan komt er een flinke berg uit.
Heerlijk. Hij staat lekker binnen, koetjes tegenover hem (lekker warm) , jasje aan. laat die kou maar komen.
Ik hoop alleen voor Guuske dat die het niet koud gaat krijgen. Die is ook goed in de rui en die heeft al niet veel haar.
Maar ik ben toch echt niet van plan om hem een jasje aan te gaan doen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ben blij dat Hay zich nog maar heel minimaal ontdaan heeft van zijn winterfrak. De vacht voelde gisteren ijskoud aan, maar tegen de huid aan was hij heerlijk warm. Ik heb bij hem dus niet zo'n schrik dat hij het koud krijgt.
Hij kan binnen, maar met dit koud en droog weer verkiest hij absoluut om buiten te blijven.
Hij kan binnen, maar met dit koud en droog weer verkiest hij absoluut om buiten te blijven.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Het is kouder en de haren zitten nu ook weer aardig vast, kan dat??
Vandaag heb ik de Fjel en Tea maar in de andere wei gezet, die loopt om te stal heen en daar hebben ze wat meer beschutting tegen de oostenwind, is wel fijn voor ze. Moet nu alleen even een paar keer op en neer met emmers water, maar ach, met twee paarden is dat wel te doen. Het is achter de schuur windstil en dat is wel zo lekker voor ze. Ze hoeven met deze droge kou van mij ook weer niet naar binnen.
Timber (mijn kooikerhond) vindt het koude weer wel lekker, lekkere dikke vacht heeft hij ook.
Vandaag heb ik de Fjel en Tea maar in de andere wei gezet, die loopt om te stal heen en daar hebben ze wat meer beschutting tegen de oostenwind, is wel fijn voor ze. Moet nu alleen even een paar keer op en neer met emmers water, maar ach, met twee paarden is dat wel te doen. Het is achter de schuur windstil en dat is wel zo lekker voor ze. Ze hoeven met deze droge kou van mij ook weer niet naar binnen.
Timber (mijn kooikerhond) vindt het koude weer wel lekker, lekkere dikke vacht heeft hij ook.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier vliegen de haren nog gewoon in de rondte...... Liet Grete straks naar buiten en de plukken zag je gewoon dwarrelen, bijna 26 en komt het beste uit de wintervacht van die drie 

Nou, Coen is ook behoorlijk aan het verharen!
Had me gister extra warm aangekleed naar stal en had er na wat borstelen en het feit dat alles statisch was, een mooie laag fjordenhaar ter isolatie bij
Van mij mag de lente beginnen, heb het gehad met de kou en het feit dat je op stal niks kan nu alles bevroren is...
Had me gister extra warm aangekleed naar stal en had er na wat borstelen en het feit dat alles statisch was, een mooie laag fjordenhaar ter isolatie bij

Van mij mag de lente beginnen, heb het gehad met de kou en het feit dat je op stal niks kan nu alles bevroren is...
Brrrrr.... Wat zei je nu, Viv?????!!!!!!!Viv schreef:Kdieszel heeft gister ook een jasje uitgetrokken, laat de zomer maar komen!!!!

Hier gister een dikke ijslaag van 4 cm uit de waterbak gehakt.
- Machteld&Falco
Ook hier zitten de haren weer wat vast nu met die koudegolf. Brrrrr! Het was zomaar even -16 hier vannacht! Mijn Siberische winterfjord schijnt dat niet zo erg te vinden
Jaldiña daarentegen...

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ondanks de kou lag er toch een aardig pakketje losse haren vanochtend op de rug van Geke
Wow Dennis, Echt waar?? Hier glanzen de twee pantoffels je tegemoet (Genista en zijn vaste verkering, een 2 jarig araloosa meisje van 1.45m). Beide hebben een dikke zachte berenvacht waar je U tegen zegt, maar het zit zo vast als een huis!
Gek hè, dat dat overal zo verschillend is.
Overigens ligt er nu bij ons een schattig klein laagje sneeuw. Maar van die voorspelde sneeuwstorm is hier nog helemaal niets te merken. Mag wat mij betreft ook wel zo blijven
Gek hè, dat dat overal zo verschillend is.
Overigens ligt er nu bij ons een schattig klein laagje sneeuw. Maar van die voorspelde sneeuwstorm is hier nog helemaal niets te merken. Mag wat mij betreft ook wel zo blijven