16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
maar het zit net voor op de knie, waar hij dus steed buigt, Lijkt me dat er dan behoorlijk spanning op komt
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bij ons lopen ze zodra het kan vanaf de lente dag en nacht buiten totdat het ook te nat wordt. In de winter gaan ze overdag de wei op en hebben dan vaak alle weilanden tot hun beschikking, dus zo'n 2 hectare met zijn drietjes. Als het echt te nat is blijven ze in een bakje wat we nog hebben zodat ze toch even een frisse neus kunnen halen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
jeetje Ivonne, wat een bobbel, wat zei de dierenarts eigenlijk?
Je hebt echt pech Ivonne!
BIj ons gaan ze het land op als het redelijk droog is, zo begin april. Ze hebben dan een wen landje totdat het grote land gehooi is, dan gaan ze daar dag en nacht op. Maar Ekdal gaat dit jaar in maart naar W'veen toe dus die gaat eerder dag en nacht.
BIj ons gaan ze het land op als het redelijk droog is, zo begin april. Ze hebben dan een wen landje totdat het grote land gehooi is, dan gaan ze daar dag en nacht op. Maar Ekdal gaat dit jaar in maart naar W'veen toe dus die gaat eerder dag en nacht.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
bij mij staan ze nu altijd buiten
(als ze willen en anders lopen ze gewoon naar binnen)
Met dit natte weer kunnen ze uitlopen naar de buitenbak en als het goed bevroren is of droog dan zet ik het naar het land open.
heb ze het liefst op het land lopen, maar ben er ook wel zuinig op. wil hetn iet helemaal kapot laten lopen. ook omdat ik 4 jaar heb moeten vechten voor een stukje land en mijn paardjes op de boerderij. dat wil ik het eerste seizoen niet meteen verpesten natuurlijk haha
(als ze willen en anders lopen ze gewoon naar binnen)
Met dit natte weer kunnen ze uitlopen naar de buitenbak en als het goed bevroren is of droog dan zet ik het naar het land open.
heb ze het liefst op het land lopen, maar ben er ook wel zuinig op. wil hetn iet helemaal kapot laten lopen. ook omdat ik 4 jaar heb moeten vechten voor een stukje land en mijn paardjes op de boerderij. dat wil ik het eerste seizoen niet meteen verpesten natuurlijk haha
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
van Fatoush? Hij moet morgen naar de kliniek, misschien kan speciaal beslag de klachten iets verminderen. Helaas had Marga toen de bobbel nog niet, anders had ik daar ook meteen naar laten kijkenPareltje2 schreef:jeetje Ivonne, wat een bobbel, wat zei de dierenarts eigenlijk?
Baranna 13-5-2006
nou Yvonne jij hebt op dit moment ook geen geluk met je knollies! Sterkte meis.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Hier loopt alles nu dag en nacht buiten, we hebben ook een vrij groot stuk tot onze beschikking dus het wordt niet snel stukgelopen. Als we ze in ons andere weiland zouden zetten, veel natter, hebben ze het in een dag zwart, dus daar mogen ze niet op!!
Kreeg vandaag ineens een foto gesms't van een vriendin, die was in de buurt en dus even aan geweest bij Jeskim, ze zag er goed uit en had het wel naar haar zin!!
Kreeg vandaag ineens een foto gesms't van een vriendin, die was in de buurt en dus even aan geweest bij Jeskim, ze zag er goed uit en had het wel naar haar zin!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nee, ik bedoelde eigenlijk van Marga. En veel succes vandaag met FatouschIvonne schreef:van Fatoush? Hij moet morgen naar de kliniek, misschien kan speciaal beslag de klachten iets verminderen. Helaas had Marga toen de bobbel nog niet, anders had ik daar ook meteen naar laten kijkenPareltje2 schreef:jeetje Ivonne, wat een bobbel, wat zei de dierenarts eigenlijk?

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
ik zet lyn weer af en toe aan het werk. rustig opbouwen met freestylen/loswerken. gisteren samen met Géline!
in maart gaat de activiteitenboerderij weer open en dan moet ze weer aan de bak voor de huifkar.
hier het verslag. http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=42185
in maart gaat de activiteitenboerderij weer open en dan moet ze weer aan de bak voor de huifkar.
hier het verslag. http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=42185
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
wat heerlijk dat je lekker met hen beiden hebt kunnen freestylen, serieuzer met de ene, maar lekker relaxed en ontspannen met de kleuter!
Zo wat was het koud vandaag! Vanochtend met vriendin een ritje, Li was weer even dr trucendoos aan het opengooien, maar binnen 2 minuten was ze ook weer klaar. Tussendoor nog wel wat fratsen, maar steeds beter te handelen, we gaan de goede kant eer op. Wel lekker doorgestapt, op de heenweg zette Li er de pas in, op de terugweg paard van mn vriendin; echt samen kletsen was het niet
! Maar heerlijk genoten! Er was nog wel veel grond bevroren, dus alleen gestapt en gedraafd dit keer. Zal wel ontdooien deze week als ik de weerberichten zo zie!
Zo wat was het koud vandaag! Vanochtend met vriendin een ritje, Li was weer even dr trucendoos aan het opengooien, maar binnen 2 minuten was ze ook weer klaar. Tussendoor nog wel wat fratsen, maar steeds beter te handelen, we gaan de goede kant eer op. Wel lekker doorgestapt, op de heenweg zette Li er de pas in, op de terugweg paard van mn vriendin; echt samen kletsen was het niet

Danc vandaag alleen ff gemest, nouja zijn stal dan. Vrijdag komt de smid.
Odette is flink aan het verharen, niet normaal meer, wat een haar komt daar vanaf.
Volgende week gaat ze naar de smid. Met rijden loopt ze niet helemaal lekker, dus hopelijk gaat het beter als ze weer ijzers heeft.
Volgende week gaat ze naar de smid. Met rijden loopt ze niet helemaal lekker, dus hopelijk gaat het beter als ze weer ijzers heeft.
Odette&Fenna
Meline heeft van onze paarden het dikste pak haar en daar komt inmiddels ook verreweg het meeste vanaf. Op sommige plaatsen begint ze al enigzins glad te worden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Bij ons laat de jongste ( die niet in deze topic thuishoort hihi) al veel haren los en bij Norka begint het ook goed te komen
Dancer verliest ook heel wat haar. Die zit ook dik in zijn vacht. Ekdal heeft ook wel een vachtje, maar niet zo extreem als die van Danc.
Is het bij jullie ook zo''n enorme wind?
Is het bij jullie ook zo''n enorme wind?
- Ilonka
Ilonk haart nog bijna niet.
Ze is wel heel druk de laatste tijd en vind zichzelf reuze grappig. Ben weer aardig wat met haar aan het rijden en dat stemt haar tevreden. Lieve oma.
Ze is wel heel druk de laatste tijd en vind zichzelf reuze grappig. Ben weer aardig wat met haar aan het rijden en dat stemt haar tevreden. Lieve oma.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
deze is leuk, moeten jullie even kijken!
http://www.youtube.com/watch?v=R55e-uHQna0
http://www.youtube.com/watch?v=R55e-uHQna0
leuke commercial, zou hem alleen bij de Links plaatsen ipv in de topic voor de vehalen van 16 jaar en oudere fjorden
- nancy imka
Imka begint ook al een tijdje haren te verliezen maar het zet nog niet echt door. Ja op dr borst en tussen haar billen laat het wel goed los hihi.
Ik heb mijn zadel te koop gezet... Dus ben weer een stapje verder met de acceptatie dat het hem niet meer gaat worden met Imka. Helaas gaat Emy het zadel niet passen dus dan maar verkopen!
Ik heb mijn zadel te koop gezet... Dus ben weer een stapje verder met de acceptatie dat het hem niet meer gaat worden met Imka. Helaas gaat Emy het zadel niet passen dus dan maar verkopen!