16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Wat een super leuke foto! Lekker genieten..
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Leuke foto.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Je ziet de dames gewoon genieten samen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nancy imka
Ahh kijk ze liggen dan naast elkaar hihi
wat een mooi gezicht, zo samen in de bak
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wat een leuke foto!
Allemaal de beste wensen voor 2013!
Allemaal de beste wensen voor 2013!
Odette&Fenna
Morgen zijn ze allemaal een jaar ouder Foss 28 jaar.
-
Shhhh lajke weet dat niet.... Die blijft 8, jaar in en uit...
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Dat is een goed tekenBloemetje75 schreef:Shhhh lajke weet dat niet.... Die blijft 8, jaar in en uit...

Odette wordt alweer 19, maar dat vier ik pas op 1 mei.
Odette&Fenna
- rocky&moby
Moby (lophanthus) wordt ook echt op ze verjaardag ouder,
anders gaat het zo snel hihi.
Mijn mannetje is nog de enige fjord in huis nu.
Hebben jullie de ervaring met magerder worden en wat
heb je gedaan? Ik heb bloed laten prikken dat was in orde
tevens ook op cushing getest ivm leeftijd. Hij krijgt kuilvoer,
1 kg basis brok, 1kg meuslie natures best en een vit supplement.
Nu hoor ik veel dat je bv veulenbrok kan geven?
Iemand anders tips?
anders gaat het zo snel hihi.
Mijn mannetje is nog de enige fjord in huis nu.
Hebben jullie de ervaring met magerder worden en wat
heb je gedaan? Ik heb bloed laten prikken dat was in orde
tevens ook op cushing getest ivm leeftijd. Hij krijgt kuilvoer,
1 kg basis brok, 1kg meuslie natures best en een vit supplement.
Nu hoor ik veel dat je bv veulenbrok kan geven?
Iemand anders tips?
-
Mmmm Lajke is absoluut niet mager.... ze krijgen hier hooi (samen 1 pak per dag en als het gaat vriezen meer) en ieder iets meer dan halve schep muesli met kruiden er door (geen idee van welk merk of variant want ik wissel nog wel eens). Dan droog boterhammetje en af en toe appel en wortel.
Ze genieten volop nu het een stuk droger in de wei is, lagen uur geleden naast elkaar en daarna vond Mette het speeltijd. Zo;n jong ding (hij is van 2011) houdt haar fit.... ze kunnen zo leuk samen donderjagen, galopperen bijna op de plaats, tegen elkaar op steigeren etc.
Ze genieten volop nu het een stuk droger in de wei is, lagen uur geleden naast elkaar en daarna vond Mette het speeltijd. Zo;n jong ding (hij is van 2011) houdt haar fit.... ze kunnen zo leuk samen donderjagen, galopperen bijna op de plaats, tegen elkaar op steigeren etc.
Ik mag zorgen voor
Nee Nan is ook niet mager. Dus geen idee. Ze krijgt vier keer hooi een aardige plak en 3 x biks een halve kg.
Doet ze het prima op.
Wat leuk zeg dat mette Lajke jong houdt
! Misschien is zo'n jonkie ook wel wat voor Nan. Zij is zulke goede vriendjes met de stalkat! En die twee wassen elkaar en al... niet normaal haha maar o zo lief! lekker stel.
Nan is gewoon op der geboortedag jarig, 13 mei dus dan wordt ze 20 alweer! Wat een feest!
Doet ze het prima op.
Wat leuk zeg dat mette Lajke jong houdt

Nan is gewoon op der geboortedag jarig, 13 mei dus dan wordt ze 20 alweer! Wat een feest!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
-
Ik vind ook dat ze op de geboortedag echt jarig zijn.... 22 wordt mijn tuttebel begin mei! (en Mette 2, 2 weken later).
Lajke en Mette spelen echt leuk samen, ik ben nog steeds heel blij met mijn keus voor een veulen er toen bij (alleen het beleren etc, daar zie ik nog tegenop, heb ik eigenlijk veel te weinig ervaring voor, gelukkig is Mette wel heel gemoedelijk dus echte problemen zie ik nog nie)t. Het inrijden ga ik laten doen of er serieuze hulp bij vragen.
Lajke en Mette spelen echt leuk samen, ik ben nog steeds heel blij met mijn keus voor een veulen er toen bij (alleen het beleren etc, daar zie ik nog tegenop, heb ik eigenlijk veel te weinig ervaring voor, gelukkig is Mette wel heel gemoedelijk dus echte problemen zie ik nog nie)t. Het inrijden ga ik laten doen of er serieuze hulp bij vragen.
Ik mag zorgen voor
Wat leuk dat Lajke en Mette zo spelen samen.
Odette gaat echt niet spelen met Fenna, dat laat ze aan Tjico over.
Meestal staat ze erbij en kijkt ernaar
.
Hier staan aardig wat oudere paarden. Odette is eerder te dik dan te dun, dus die hoef ik niet bij te voeren. De oudere manegepaarden krijgen subli senioren voer naast hun hooi. Daar doen ze het goed op.
Odette gaat echt niet spelen met Fenna, dat laat ze aan Tjico over.
Meestal staat ze erbij en kijkt ernaar

Hier staan aardig wat oudere paarden. Odette is eerder te dik dan te dun, dus die hoef ik niet bij te voeren. De oudere manegepaarden krijgen subli senioren voer naast hun hooi. Daar doen ze het goed op.
Odette&Fenna
- nancy imka
Imka word 8 juni 25 jaar, ik merk wel dat ze sneller afvalt als anders. Mager is ze zeker niet! Ik voer Imka twee kleine bekertjes slobber van pavo en verder een ik denk een voerschep vol lucerne per dag. En dan natuurlijk haar portie kuilgras. En glucosamine omdat ze toch wel wat last van haar gewrichten lijkt te hebben laatste jaar. En sinds ik dat voer heeft ze geen dikke benen meer dus wat dat betreft ben ik helemaal happy ermee 

Mijn S-je wordt dit jaar alweer 16. De tijd gaat erg snel! Het is aan haar gedrag nog niet erg te merken!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Bij ons vieren we het ook pas op de officiële datum voor Foss op de19 september dan hebben we een bbq zijn we samen 70 jaar.
Dat is wel heel bijzonder!
Hier op de manege staat een shetlander, Udine en zij wordt in mei 30. Dat is ook wel een feestje waard.
Hier op de manege staat een shetlander, Udine en zij wordt in mei 30. Dat is ook wel een feestje waard.
Odette&Fenna
- nancy imka
Zo ik heb eindelijk de hoefsmid te pakken gehad. Dinsdag had ik hem gebeld maar dacht ik om half elf savonds oh ik moest hem nog terug bellen. En overdag kan ik hem niet bereiken. Gelukkig kan hij morgen meteen weer komen wel blij om Im vind het niks zonder ijzer.
Lastig is dat, als ze hun ijzer verliezen. Zeker als ze niet zonder kunnen.
Fijn dat de smid zo snel kan komen.
Fijn dat de smid zo snel kan komen.
Odette&Fenna