Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yfke-lover

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Yfke-lover » vr 06 apr 2012, 20:01

De mensen die Yfke gekocht hadden hebben haar weer doorverkocht helaas. Ze staat nu bij een handelaar wel een goede hier dichtbij en die man heeft wel gezegd dat hij een berichtje doet waar ze heen gaat dus dat hoop ik dan maar.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » za 07 apr 2012, 08:35

Mag ik vragen waarom ze haar weer doorverkocht hebben ze waren toch zo tevreden of heb ik dat nu helemaal verkeert?
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Irma

Bericht door Irma » ma 09 apr 2012, 19:20

Hier 4 dagen druk.

Vrijdag naar de gynecoloog geweest. Baby nummer 2 is op weg, uitgerekend tegen 12 oktober :-) Nog even fb-stil houden, maar fw mag het al wel weten :-D

Zaterdag poging tot stal uitmesten, winkelen en alle andere zaken. En collega op bezoek gehad om paardjes en Ayla te komen bewonderen. En van m'n schatje mocht ik uitslapen.

Zondag mocht ik ook uitslapen. En daarna mocht Ayla eitjes gaan rapen bij Ronald z'n moeder. Heb gelijk maar even paashaas gespeeld voor alle kindjes (die net waren gaan wandelen). Ayla heeft zich rot geamuseerd met de andere kindjes. Op een gegeven moment waren ze 4 op een rij aan het kruipen, Ayla links en rechts kijken dat de anderen zeker mee aan het kruipen waren. Schattig!

En dan vandaag naar mijn ouders waar het jaarmarkt en kermis was. Smoutebollen en veggie vietnamese loepia's. HMMMMMMMMMMMMMMM, lekker!

Dagmar heeft vandaag Helen op bezoek gehad om te poetsen en de dames hebben ook elke dag in de tuin van de buren doorgebracht. Ze maakt nog geen haast om veulentje te krijgen, maar haar buik was vandaag wel ongelooflijk veranderd tegen deze ochtend. Veulen ligt helemaal naar rechts nu, daar grote bobbel en links kleinere.
Toch maar is de ontworming erin steken denk ik, dan zal ik wel zo'n 7 dagen voor veulenen hebben gehad.
Ze maakt het echt moeilijk deze keer.

Irma's uier: nog niets aan de hand.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 09 apr 2012, 19:37

Gefeliciteerd Marjolein! 12 okt is net na mijn verjaardag, dat is goed te onthouden....

Leuk als ze op rij aan het kruipen zijn en dan nog bewust links/rechts kijken, gekke Ayla!

Hier weinig leuks te melden dus zwijgen we maar. Paardjes gaat prima, Lajke haar humeur is wat minder nu het regent, ze ophet achterste stuk van de wei staan en ik te druk was met andere dingen. Nouja trekt wel weer bij in alle opzichten.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » wo 11 apr 2012, 14:10

Ik heb een fijn weekend gehad Anouk en Sven waren met de onderlinge wedstrijd tweede met 186 punten dus dat ging goed en mijn andere dochter is geslaagd voor haar theorie examen van de brommer.

Ik heb nog niets van Yfke gehoord hopelijk krijgt ze een leuk nieuw baasje die haar wel de baas kan.

Rosanna nogmaals gefeliciteerd met je mooie merrie veulentje leuke naam trouwens.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » wo 11 apr 2012, 19:36

Bedankt allemaal.

Hier even een bericht van de kraamafdeling 8)7

Met bojoura gaat het super goed al even droog foto's toegevoegd aan het topic.
Met bella zo net wat minder had erg last van haar darmen/baarmoeder na het poepen.
Ze zakte gewoon door haar benen heen.
Dus dierenarts er bij gehaald die heeft haar een ontspanner gegeven zodat het minder pijn doet.

Nu gaat het gelukkig weer een stuk beter met haar

Afbeelding

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 12 apr 2012, 09:18

Wat jammer dat Bella niet fluitend uit de bevalling kwam. Maar ik begrijp dat het nu beter gaat?

Gefeliciteerd in ieder geval met je mooie merrieveulen!

Hier druk, kindjes hebben nog vakantie en ik jongleer met werk, afspraken van de kinderen, huishouden, paardjes en een vader in het ziekenhuis en de katten die in zijn huis verzorging nodig hebben. Kost veel tijd, nouja het komt goed.
Ik mag zorgen voor
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 12 apr 2012, 10:00

Ik zit een beetje in een dip heb gisteren gehoord dat Yfke weer verkocht was op proef maar er weer iemand afgevallen is en toen weer terug gekomen is maar inmiddels toch weer weg is zit nu in dubio moet ik die man bellen om te vragen waar ze is of laat ik het zo omdat het antwoord misschien ook niet zo erg fijn kan zijn ik vind het zo moeilijk zit er meer mee als gedacht en ja ik weet dat dit kon gebeuren heb zelf de beslissing genomen om haar te verkopen maar ik voel me er zo k*t bij (sorry voor dat woord maar dat is maar even om aan te geven hoe ik me nu voel) de tranen zitten me erg hoog...
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 12 apr 2012, 11:53

Wat verdrietig Truus! Als je weet waar ze is, dan heb je misschien meer rust dan nu maar malen en de meest erge dingen bedenken?
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 12 apr 2012, 19:16

@Truus: ik denk niet dat ze Yf zo snel gaan afschrijven...
M'n zus heeft haar paardje ook verkocht via handelaar wegens probs van altijd afvallen etc. (ook eerst op manege gestaan), raakte maar niet opgelost. Uiteindelijk heeft persoon bij die handelaar gek idee gekregen om erop te gaan zitten zonder zadel, ging prima. Haar dame staat nu dus op een kinderboerderij waar enkel zonder zadel kindjes ritjes op haar rug mogen doen, dus is prima geland.

Paardje was in ieders ogen toen al afgeschreven. Dus op ieder potje past een dekseltje en voor Yf loopt er zeker een geschikt baasje rond, zal zeker opduiken!
't is wel heel jammer dat het baasje nog niet is opgedaagd. (of mss staat ze er nu wel?)
Als je belt heb je in alle geval zekerheid!
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 12 apr 2012, 20:30

Ik heb wel contact gehad met degene die ik Yfke verkocht heb en zij kent de handelaar goed en wil het vragen alleen nu is haar schoonvader overleden en nu kan dat nog even duren dus ik wacht eerst even af
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 13 apr 2012, 17:01

Echt erg jammer truus.
Het is dat ik geen plaats heb banjer was ook zown draak als dat jij yf altijd beschreef.
Dat is toen ook helemaal goed gekomen.
Had het een leuke uitdaging gevonden maar daar heb je natuurlijk niks aan dat ik dit zeg.

Hier gaat verder alles goed moeder en kind hebben vandaag lekker een uurtje op de wei gestaan.
Daarna weer lekker op stal.
Het gaat goed met ze bella is weer bijna in haar normale slanke lijn conditie :P

Nieuwe foto's bij baby nieuws :D

Afbeelding

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Irma

Bericht door Irma » za 14 apr 2012, 12:54

Leuk diertje Rosanne. Wel fijn dat alles zo vlot verlopen is voor een eerste keer. Altijd spannend als er veulens moeten komen.
Ik had wel het gevoel dat alles vrij snel is gegaan bij Bella qua uier maken etc? Had nog niet eens door dat het al bijna zo ver was en er was al een veulen ;-)

Hoe doet Banjer het eigenlijk met die nieuwe telg, is ze nieuwsgierig of totaal niet? Wanneer denk je ze samen te zetten?
Wel jammer van het weer, totaal geen veulenweer hier op't moment (ook wel totaal nog geen veulens, maar kom).

Ik heb net stalletje verder uitgemest, andere stal wat kraamklaar gemaakt (2 pakken houtschilfers erin, daarboven 2 pakken stro en straks vooraan op het 'nattere' stuk pak vlas met nog pak stro erbovenop.
Dan is er alvast 1 stal klaar met een zacht, droog en warm bedje voor de kleine die zich (uiteraard) in het midden van de nacht (en uiteraard een koude nacht...) zal melden.

Voor de andere stal (die de dames nu moeten delen) zal dan alles klaar staan.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » za 14 apr 2012, 14:13

Toch maar even last de huisartsen post ,ontsteking aan mijn geopereerde voet zal ook in een keer goed gaan met mij balen en het doet zeer..........................
Vanmorgen nog wel met SVen naar de club geweest hij en Anouk deden het goed volgende week weer concours.
@Rosanna wat een leuk veulentje apart zo die bles lijkt wel een vraagteken
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Irma

Bericht door Irma » wo 18 apr 2012, 19:25

Beterschap!

Hier nog altijd geen babynieuws, zucht. Ik hoop op dit weekend voor Dagmar, uier is toch weer wat dikker geworden, maar nog altijd niet op het punt waarop ik zeg: nu moet ze echt birth alarm aan.
En ondertussen maar mails en smsjes krijgen of er al een veulen is van 1 van de 2. Neen dus.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 18 apr 2012, 19:26

En ik spiek alsmaar hier of er al veulen is... Nouja het was ook wel te koud afgelopen week hoor, dat ze maar even wacht en dan vrijdagavond een veulentje krijgt. Kun je er zaterdag en zondag al het moois af kijken!
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » vr 20 apr 2012, 19:39

Gisterenavond is er hengstje geboren hier van Dagmar.
Straks komt er fototopic en verslagje in babynieuws.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 20 apr 2012, 19:51

Ook hier gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar foto;s en naam! Alles goed gegaan?
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » za 21 apr 2012, 16:12

Alles prima vlot gegaan.

Nu is het afwachten wat Irma gaat geven.
Melk loopt langs alle kanten, eten doet ze op't moment niet dus is het maar wachten hé. Alarm heeft ze aan en elk halfuur/uur wordt ze gecheckt.
Als ze er allebei zijn worden er namen beslist :-)

Hier is het trouwens pokkeweer! Regen etc. Paardjes zijn rond elf op de weide gegaan en tegen 4 uur weer binnen. Af en toe en buitje kunnen ze wel tegen, maar volcontinue regen is het ook weer niet.
Nu, ze hebben iets gehad van het mooiere weer deze ochtend/middag en gisterenavond.
Voorspellingen zijn ook niet zo fijn... Nat, natter en natst....
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » za 21 apr 2012, 18:49

Gefeliciteerd met je veulentje ben benieuwd naar de naam.

Vandaag weer concours gehad met Anouk en Sven Eerste proef ging niet zo goed stoof een andere pony bij Anouk in de ring maar toch 187 punten en de tweede prijs Maar toen de tweede proef ze reed geweldig goed en wij naar de jury die had ontzettend positie commentaar hij zei tegen Anouk dat dressuur zo moest zijn en dat ze goed en netjes zat en de pony niet in de mond trok en Anouk ging de punten ophalen en niet te geloven 211 punten en dus de eerste prijs. Ongelooflijk wat waren wij blij drie winstpunten in een keer geweldig.....Je kunt je voorstellen dat ik als trotse moeder nu op de bank zit na tegenieten.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Plaats reactie