Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Bailey » di 24 aug 2010, 20:33

Wauw Annalynn, wat goed van Brass zeg! Dat is wel de mooiste beloning voor al het oefenen, dat het in toch vrij korte tijd nu zo goed gaat!

Leuk Clau, een nieuwe bijrijder :)

Wat goed Tessa dat je iemand gevonden hebt die Beauty een paar keer wil rijden, en waarbij het ook goed gaat. Netjes hoor. Kun je vast weer een paar dingen van meenemen.

Bailey en ik hebben vandaag een speeldagje gehad. Hij heeft hinnikend door de bak lopen huppelen, blij paard :D
Anouska

Bericht door Anouska » di 24 aug 2010, 21:05

Fijn dat de dochter van je instructrice Beauty wil rijden Tessa.

Toppie dat Brass zo braaf was bij de smid, dan heb je echt eer van je werk.

Leuk zo'n bijrijdster Clau!

Altijd grappig, spelen met je paard Sterre.

Ik heb vanavond stal heel erg grondig gedaan en ben daarna aan het poetsen geslagen. Op de wasplaats stond hij echt zo te kijken van "nee he, alweer?". Meneer helemaal gewassen en daarna solarium aangezet. Had het idee dat als hij onder solarium zou staan, ik verder zou gaan met spullen pakken. Helaas was meneer erg onrustig dus is niet door gegaan. Pony vol gespoten met equistar en deken op gedaan en naar stal gebracht. Toen nog spullen opruimen en pakken voor morgen. Zijn nog een paar kleine dingen die ingepakt moeten worden, doe ik morgenochtend wel. Dan morgenochtend op naar Vorden. Ga nu lekker douchen en bedje in, ben pas 15 minuten thuis.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 25 aug 2010, 15:39

lekker hoor Sterre even spelen met je paard

Anouska heel veel succes morgen

Ik heb vandaag een gesprek gehad met de pleegmoeder van mijn zoon en nu blijkt dat ik dus jaren de verkeerde persoon de schuld van alles heb gegeven. Nu blijkt dat jeugdzorg alle beslissingen heeft genomen, sterker nog zij mocht geen beslissingen nemen in die richting.
Om een lang verhaal kort te maken, we waren beide opgelucht na het gesprek, want ook zij had een totaal verkeerd beeld van mij gekregen en toen we afscheid namen hebben we elkaar met tranen in de ogen een dikke knuffel gegeven.
Ik heb mijn excuses nog aangeboden dat ik haar overal de schuld van had gegeven, waarop ze weer begon te huilen en zei dat zij waarschijnlijk hetzelfde zou hebben gedaan.
Wat ben ik blij dat ik dat gesprek aangevraagd heb, nou kunnen we met een geklaarde lucht de volgende keer een afspraak maken met mijn zoon erbij :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 25 aug 2010, 18:04

he maar dat is super
is helemaal anders uitgedraaid dan verwacht
super voor jou

hier heeft Githa vandaag afgezien ~~}>
ze zou eerst even rustig gereden worden tot madam een truukje bovenhaalde van een jaar terug
dit truukje was op de volte in galop juist voor je terug op de hoefslag komt de andere kant uitgaan
heeft ze 2 keer geprobeerd en is ze degelijk gestraft voor geworden ~~}>

dan nog even oefenen voor de keuring, vandaag was ze minder enthousiast om haar te showen (ehm)
maar de stalgenoot die gaat helpen voorbrengen wou zeker geoefend hebben dat ze zou weten waar ze moest staan, lopen enzo ...
dus maar even geoefend, ik jury gespeeld O:)

beste was Jalenka, die was keibraaf, liet duidelijk weten wat de limiet was voor het net niet in galop gaan vanuit draf en zo
was heel tevreden over haar oefenbeurt +:)+
morgen opnieuw en dan volgende week nog eens en dan is het op de keuring zelve

wel vandaag wat foto's gemaakt, maar ze staan nog niet op de pc, vele zijn niet gelukt omdat ik dus nog niet gewoon ben van in de binnenpiste foto's te nemen
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 25 aug 2010, 18:12

oef Githa was dus even heel erg dwars

En Jalenka zo heerlijk braaf +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » wo 25 aug 2010, 18:33

Oh Clau, wat goed om te horen! Wat fijn dat jullie beide met een opgelucht gevoel naar huis hebben kunnen gaan, dat is vast een pak van je hart, iets dat je volgens mij echt niet verwacht had vantevoren. Op naar de toekomst nu! +:)+

Stoute Githa, dat zijn geen leuke truken Sofie. Wat een grapjas is ze.
Goed dat Jalenka weer zo braaf was zeg!
Elvina

Bericht door Elvina » wo 25 aug 2010, 19:24

Wat fijn om te horen Claudia! Dat zal zeker een opluchting zijn!

Haha stoute Githa! Beauty kan dat ook goed!

Leuk dat je met Bailey hebt gespeeld! Ik durf dat niet, Beauty speelt te wild :P

Bolletje was vandaag weer heel braaf :) En ik heb vandaag voor het eerst helemaal geen pijn gehad in m'n rug :D Dus van het weekend rijden ;) :p Heb een mooi hoofdstel gekocht! Alleen de neusriem is overdreven groot dus moet even kijken of dat gaat lukken zonder m te vernielen :P
Anouska

Bericht door Anouska » wo 25 aug 2010, 19:27

Dat is super goed om te horen Clau! wat zul je blij en opgelucht zijn!

Whahaha die Githa, maf beest. En Jalenka deed dus goed haar best.

Eindelijk thuis na een lange vermoeiende dag. Bjørn is voorlopig model geworden met 35 punten, we mochten ook meelopen met het dag kampioenschap. Daar zijn terechte kampioenen in de prijzen gevallen. Morgen uitgebreid verslag, hier wel vast ff een foto. Speciaal voor Tessa 1 waar mijn boogje te zien is :P.

De gebroeders Orsta ( Bjørn & Naisven)

Afbeelding

Wat voor hoofdstel heb je gekocht Tessa?

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 25 aug 2010, 19:51

Wat ziet hij er knap uit Anouska! Gefeliciteerd met het voorlopig modelschap :)

Goed dat je vandaag geen last van je rug had Tessa, wel rustig aan doen he?
Ben benieuwd naar je hoofdstel! Schoenmakers zijn heel goed in dingen verstellen/vermaken (ik ben meestal te ongeduldig en doe het zelf, is niet altijd een succes :+ )
Keandra

Bericht door Keandra » wo 25 aug 2010, 20:00

mooie boog, Githa haar boog is toch naar de vaantjes, dat heb je als ze niet blijft stilstaan, maar kom
het is nog presentabel, maar niet voor best getoiletteerd (niet dat ik dat ooit zou winnen)

benieuwd naar het hoofdstel
Keandra

Bericht door Keandra » wo 25 aug 2010, 20:12

ik heb men tickets voor horse event, we gaan zaterdag *o/*

zal de eerste keer zijn *o/*
Elvina

Bericht door Elvina » do 26 aug 2010, 06:16

Ohh das een goeie, ik moet ze ook nog bestellen! Ik ga ook zaterdag :D

Wat een ziet Bjorn er knap uit! Strakke boog, wauw! :+:
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 26 aug 2010, 06:18

Gefeliciteerd Anous en Bjorn ziet er super uit! (Hoe doe je de o met streepje er door?)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 26 aug 2010, 06:57

ff een ego berichtje hoor, sorry maar ik zit er ff doorheen, het lijkt wel alsof hier alles weer eens tegelijk komt -:(-

Wij hebben een waterbed met ieder een eigen waterzak. Nou is de mijne al een poosje geleden vervangen, omdat ie elke keer lek was en dan plakten we hem wel, maarja hij was gewoon op. Nou nieuwe zak en klaar. Nee nou is die van Jos begonnen, afgelopen weekend geplakt en gistermorgen weer lek. Slapen nu even tijdelijk in de woonkamer op matrassen, totdat de nieuwe zak er is. :(

Stap vanmorgen in mijn auto en zie dat hij veranderd is in een soort pierenbadje, staat er grmbllll 5 cm water aan de hele rechterkant in -:(-
Dus toen ik Jos had weggebracht naar boven gegaan, lading handdoeken gehaald en dan sta je dus 's morgens om half 8 in de regen met handdoeken het water uit je auto te halen. Heb ze maar gelijk allemaal in de wasmachine gegooid, fijn zo'n vrije dag ;(

Keandra

Bericht door Keandra » do 26 aug 2010, 19:46

hier gingen we vandaag Katrien met Githa even laten springen
is op een fiasco uitgedraaid
pony even ambetant als gisteren
Katrien kon er redelijk mee overweg (panikeerde niet dus dat was al super en Githa is er niet met haar vandoor gegaan +:)+ )

leslie is er dan maar opgekropen, pony zelfde lesje als gisteren geleerd, op 5 minuten stond ze relatief braaf
Leslie heeft er dan even mee gesprongen
ze is weer op 90cm gestopt met echt een fantastische sprong op het einde, zo mooi is ze denk ik nog nooit over die hoogte overgegaan :~
Leslie had haar perfect onder controle, reed mooi aan in draf en op een galoppas van de sprong liet hij haar naar galop overgaan en met een mooie krachtvertoning van de achterhand nam ze de sprong van 90cm als een stijlsprong van 120cm :~

we (ik en Katrien) waren beide onder de indruk van wat ze liet zien, Katrien zei direct dat ze mss een fjord is maar wel een die een mooie techniek laat zien op moeilijke momenten en dat ze nooit meer achter Githa haar kont zal blijven lanterfanten, gezien de kracht die in die dikke poep schuilt

toen is Katrien er nog even opgegaan om haar rijden met een goede noot te kunnen afsluiten, zij mocht dan nog even ronddraven en een kruisje nemen van 45cm

was even geambeteerd dat ze terug zo lastig deed, maar op zich had ik dit verwacht, zal zo nog enkele keren zijn en dan valt terug het kwartje en is ze weer poeslief
Bailey

Bericht door Bailey » do 26 aug 2010, 23:01

Gatsie Clau, een letterlijk waterbed en een verdronken auto zijn geen dingen waar je blij van wordt...

Goed dat Katrien toch nog overweg kon met Githa als ze stout deed Sofie. 90 centimeter vind ik wel heel knap hoor. Dat doet Bailey haar niet na.

Bailey is vandaag voor de derde keer op een rij helemaal naar het hek naar me toe gekomen toen ik hem riep. Meestal komt hij tot de helft en haal ik hem daar op, dus dit vind ik echt heerlijk!
Het regende keihard, ik deed m'n best het te negeren en was toch begonnen met een wandeling. Toen kwam de hoosbui! Bailey en ik zijn zo snel als we konden teruggerend/gedraafd naar stal om in de grote schuur te schuilen.
Jeetje wat een water! Alles stond blank, grote rivieren over het erf.
Bailey weer terug in de wei, ik een kwartier wachten op de bus.
Had weer een ernstig groot verlangen naar een eigen auto... en liefst ook een binnenbak als ik dan toch bezig ben :P

Ben in ieder geval blij dat wij een bovenhuis hebben dus dat we thuis geen overlast hebben van de regen, heb van buren al gehoord van kortsluiting en kelders die ondergelopen zijn...
Mike

Bericht door Mike » vr 27 aug 2010, 11:18

Ik heb nog wel een auto over :).
Beauty
Anouska

Bericht door Anouska » vr 27 aug 2010, 17:59

Eindelijk weer een berichtje van mij. Het hele verslag van de keuring staat in DB.
Dank jullie wel voor de felicitaties, ben behoorlijk trots op mijn kanjer. Hij was super braaf, daar was ik super blij mee. 's Avonds lag hij vrijwel meteen in zijn box. Met voeren keek hij echt zo van: "kun je het niet voor me op de grond leggen" volgens de staleigenaar. Daarna is hij meteen weer gaan liggen. Hij heeft zoveel indrukken opgedaan, die moet hij even verwerken. Zondag mag hij weer aan het werk.

@ Sofie: Misschien kom je Tessa nog wel tegen op Horse Event. Vindt wel dat Githa humor heeft trouwens.

@ Annalynn: Bij mij zit die letter gewoon op het toetsenbord, het kan wel met een combinatie van toetsen. Welke dat zijn geen idee, maar dat weet Anita wel.

Lekker gevoel he Sterre? Bjørn deed dat woensdag avond, stond net 1,5 uur buiten, riep hem en daar kwam hij aan in volle vaart.

Wat een pech heb je Clau!

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » vr 27 aug 2010, 18:45

hehe Githa humor? droge humor

poeslief bij opzadelen, zelfs niet opblazen (wat ze bij haar VZH zadel anders altijd doet) tot je erdan goed opzit, dan begint het spelletje

maar ja, je leert er wel respect voor hebben zo he als bijrijder :=
liet ze even zien tot welke mooie hoogstandjes ze in staat is eens je ze voor jezelf gewonnen hebt

wij waren echt wel verschoten dat ze zo goed over die toch wel hoge hindernis ging, dit zonder echte springtraining (is al bijna een jaar, je zou verwachten dat ze dan niet zo simpel meer die hoogte gaan aankunnen. Niet dus, doet het beter dan met training O:) en dat voor het 'vetje' van stal := )

ja zou wel tof zijn om iemand van hier te zien op Horse event
leslie wilt de barrel race demo zien, hij wilt weten wat en hoe voor met Githa :+
ik wil vooral de stands zien met ruitergerief, wetende dat ik voor mezelf toch niets kan meedoen, maar mss dat ik voor de paarden wel toffe dingen vind
Bailey

Bericht door Bailey » vr 27 aug 2010, 18:46

@Mike: Nu ik van huis uit ga werken en dus vaak naar opdrachtgevers toe zal moeten en het OV niet meer gratis is wil ik wel toewerken naar een eigen auto. Maar op dit moment past dat helaas nog echt niet binnen het budget :(

@Anouska: wat een gek toetsenbord heb jij dan? Bij mij zit er echt geen gestreepte o op hoor ;)
Kan me voorstellen dat Bjorn zo moe was van alle indrukken!

Had vandaag eigenlijk meer zin in tutten dan in rijden, maar ik zag aan Bailey's hoofd dat hij wél zin had om te werken, dus toch de bak maar in met 'm. Hij heeft zich weer lopen uitsloven zeg! Heb echt heerlijk gereden :D
Plaats reactie