Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Orion1996

Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Bericht door Orion1996 » zo 09 aug 2009, 15:54

Zweepje idd en zorgen dat die goed op jouw stemphulp reageert als je erop zit om hem in zijn vooruit aan te moedigen.
Ik heb nog hulp met een longeerzweep in de bak, die me door de hoeken helpt als we vast dreigen te lopen en die voor ons gast, want been snapt ze ook nog niet.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Claudje

Bericht door Claudje » zo 09 aug 2009, 20:16

Caylinn snapt het been geven vanaf de tweede keer eigenlijk perfect :) Ze lijkt wat dat betreft op mams (zoals bij veel dingen)
Je geeft been en over het algemeen blijven we dan zonder al te veel te doen in die gang totdat ik aangeef iets anders te willen :D
Ik heb voor de zekerheid wel een zweepje erbij, vooral voor het aanspringen in galop.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 09 aug 2009, 20:26

Mijn c-tje Cunna heeft nog altijd lekker vrij. In de planning zit volgend jaar een keer te beginnen met inrijden. Net verhuisd, opnieuw wennen en de omgeving daar is al een uitdaging opzich met al die brullende kalfjes, 80km weg, gemeentehuis, garage etc.. Vervelen doe ik zeker niet, en mocht ik toch perse willen rijden. Kan ik altijd wel bij een vriendin terecht.

Moods staat momenteel op rust namelijk.
Viv

Bericht door Viv » ma 10 aug 2009, 05:37

Herkenbaar probleem, hebben wij ook even gehad. Gewoon stilzetten, even tot rust laten komen en dan hulpen opnieuw geven.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 10 aug 2009, 15:40

Ik ben blij met jullie reacties. Zat ik dus toch goed met mijn gevoel! Blijf ook lekker zo doorgaan. :D
En zodra Castor en ik er klaar voor zijn dat we door de hele bak kunnen stappen en sturen (misschien ook draven) dan ga ik eens een lesje regelen!

@Mieke, leuk dat je ook weer even bij de C'tjes komt vertellen ;) jij hebt toch al wel wat gedaan met Cunna? Ik dacht met die fotoshoot had je toch een foto dat je erop zit? Of was dat gewoon voor het foto moment?
En hoe is het met Moods? Is er wat met hem dat hij op rust staat of gewoon door de omstandigheden van verhuizen en nieuwe omgeving enzo?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 11 aug 2009, 07:51

Ilona, wat leuk dat je al bijna kan gaan lessen. Heb je wel hulp met het rijden nu?

Hier weer vooruitgang.

Net voor de 4e keer gereden. Gelijk opgestapt, 4 rondjes longeerlijn en daarna gelijk los door de binnenbak. Had zeker 35 toeschouwers en ze deed het super.
Sturen gaat al veel beter, remmen gaat super en ik kan zelf nu het tempo bepalen. Ze reageert al een beetje op been en op mijn zweepje en het gaat super. Ik kan stappen en draven wanneer ik het wil.
Ze is mega actief en vind het echt leuk om te doen. Na 15 minuten is het wel echt op, maar dat geeft niet.

Volgens mij ben ik niet meer van mijn roze wolk af te meppen :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 11 aug 2009, 08:23

Wat leuk dat Cyra het zo goed op pakt!!

Ik heb Hayco gisteren weer verhuisd. Normaal zou mijn vriendin meegaan, maar die kon niet dus ben ik maar alleen gegaan.
Had in de voormiddag even in de bak gereden en dan in de namiddag hup erop en direct buiten (eerste keer helemaal alleen, zonder fietsbegeleiding)
Beetje kijkerig, maar weer zooo braaf :L
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 11 aug 2009, 08:27

Ah lekker Jilly, super dat je gewoon zelf naar buiten kan dan.Hoop dat dat hier ook snel lukt.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 11 aug 2009, 10:35

@ Anna, Ja ik heb steeds hulp met rijden hoor. Alleen durf ik echt nog niet aan! Alleen mijn hulpje is meer van de harde aanpak en ik ben daar minder van. Dus dat kan wel lastig zijn. Ik ben meer van het geduld en vertrouwen. Vind het al super van Castor wat hij tot nu toe allemaal toe laat. Dat is ook wat waard.
Heb nog iemand anders gevraagd of zij van de week een keer wil komen kijken. Ze heeft zelf ervaring met inrijden en heeft misschien nog wat tips om verder te gaan. Zij is ook meer van de aanpak waar ik van hou.

Ik vind het ook zo leuk om te doen! En dat mensen willen helpen en enthousiast zijn.
En ook zo leuk om die blije verhalen hier te lezen!
Claudje

Bericht door Claudje » di 11 aug 2009, 10:37

Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, het is jouw paardje en jij gaat er straks mee werken :j

Afbeelding

Ilona

Bericht door Ilona » di 11 aug 2009, 10:39

Dat ben ik ook zeker van plan. Loop ik zelf nou echt helemaal vast dan schakel ik ook zeker professionele hulp in. Wil het ook niet verknallen.
Tot nu toe gaat het erg leuk en ben ook erg blij met mijn hulplijnen hier een daar, FW hoort daar ook bij ;)
Viv

Bericht door Viv » di 11 aug 2009, 10:51

Kdies snapte er gister helemaal niks meer van. Zadel op, bak in, rondjes rijden.... afstappen, bak uit... zadel af, zadel weer op, bak weer in, weer rondjes rijden. Weer afstappen...... weer ander zadel op, wéér naar de bak (u begrijpt het tempo werd steeds minder), weer opstappen en rondjes rijden (uiteraard met het nodige verzet inmiddels) en weer afstappen....
En tot overmaat van ramp moest hij na het afzadelen wéér naar de bak om, jaja nu komt het, IN DE REGEN te gaan staan terwijl IEDEREEN verder binnen is. :(

Uitkomst, we hebben het zadel omgeruild voor een boommaatje 37/18" en model Dressuur I (iets plattere zit). Die lag en zat al beduidend beter.
Dus die gaan we nu maar eens uitproberen. Vrijdag komen ze zowizo nog meer modellen passen en heb ook Dominique dr zadel liggen om te proberen (een Beats). De keuze is reuze momenteel :D

Dus meneertje moet even aan de bak komende week.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 11 aug 2009, 11:04

Aan de bak en in de bak... Arme Cadiz elke keer denken dat je weer mag stoppen om vervolgens weer die bak in te moeten om te werken. En dan ben je eindelijk echt klaar; zetten ze je in de regen weg! Waar heb je het allemaal aan verdient! :=

Succes met je verdere zadeljacht Viv!
Claudje

Bericht door Claudje » di 11 aug 2009, 11:41

Toch wel bij dezelfde zadelmaker/verkoper dan toch Viv?

Afbeelding

Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 11 aug 2009, 12:15

Ilona, ik heb ook een hele lieve meid die helpt, die is ook absoluut niet van de harde aanpak, want als je boos wordt op Cyra sluit ze zich af in haar kop. Is gewoon fijn om iemand te hebben die op jouw golflengte zit kwa denken, is voor je paard ook veel leuker.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 11 aug 2009, 12:50

Claudje schreef:Toch wel bij dezelfde zadelmaker/verkoper dan toch Viv?
Wat ik nu heb is van dezelfde verkoper, vrijdag komt er een andere met andere merken. Die laat ik ook gewoon naar deze kijken en dan zien we wel wie er als winnaar uit de bus komt. :D
Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » di 11 aug 2009, 12:54

Hihi, zolang je maar een goed zadel hebt uiteindelijk :j

Afbeelding

Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 11 aug 2009, 15:03

Als je maar lekker zit en je paard een passend zadel heeft, maakt het niet uit van wie die af komt toch :P

Spekkie heeft nu de wijde boom van Wintec erin, met een dikke pad eronder is die aan de smalle kant. Zonder dekje ligt die wel redelijk. Heb net maar een witte boom gekocht, extra wide. Kan ze voorlopig tijdens haar dieet gewoon met dikke pad gereden worden.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 11 aug 2009, 16:40

Ik heb geloof ik ook die witte boom erin. Rood was ook wat te smal..
Vandaag heerlijk los gereden op Castor in de gehele bak!! *o/*
Hij stuurde heerlijk en halt houden lukte ook opeens! Alleen in draf kon ik het stuur niet meer vinden, dan moet hij waarschijnlijk nog teveel aan andere dingen denken.
Hij reageerde echt heerlijk op mijn hulpen, ben zooo trots op m'n ventje.
Ook nog aan de longe galop geprobeerd, maar dat werden meer een paar hele vreemde galop/bokke sprongen dat ik na 2 kanten proberen het weer even genoeg vond. Ach ook weer even geprobeerd.
Los in de bak galop zou misschien beter zijn, maar dat vind ik dus weer eng.. zie me al in die bakrand hangen!
Dus nu het idee om remmen, sturen in stap en draf zo goed mogelijk onder de knie krijgen en dan met een ander paard op pad buiten de bak. Dan op een veilig recht stuk de galop eens gaan proberen. Voor Castor ook makkelijker dan in een volte.
Maar ik zie het wel. Wie weet zitten we volgende week opeens in de bak in galop. Je weet maar niet hoe het gaat lopen!

De trailer is nu ook een stuk minder leuk als de eerste keer. Dat is wel jammer. Vorige keer mocht hij de terugweg vanaf de bak alleen in de trailer proberen. Nu vond hij hem toch gelijk een stuk spannender. En het is toch anders dat je opeens iets moet ipv het te doen wanneer je het zelf wilt :D

(sorry voor t lange verhaal, maar moest mijn rij-ervaring even delen :+ )
Jilly

Bericht door Jilly » di 11 aug 2009, 17:35

Leuk Ilona! :)) We zeiden toch dat het wel goed kwam?!

Hayco heeft ook nog erg veel moeite met de galop in de bak. Is zo'n beetje een onevenwichtig gezwetst en hij zoekt nog heel veel steun bij de omheining (soms iets te veel, zodat hij vergeet te draaien hihi)

Had ik hier niet verteld hoe schrijnend de situatie was op mijn vorige stal, waar ik graag zo snel mogelijk weg wou? Nou, ik ben gisteren terug geweest. Een meisje wat me wel eens hielp met Hay te poetsen etc. had ondertussen haar eigen paard gekregen en wou dat ik eens kwam kijken.
Vond ik een goeie reden om éindelijk madam bazin te treffen en voor de 68741508ste keer achter mijn weidegeld te vragen, dat ik nog terug moest.

De situatie is gewoon nóg erger geworden := god wat ben ik blij dat ik er weg ben! Paarden allemaal graatmager, ribben kan je wel heel erg makkelijk tellen... Paarden staan op een erg kale wei zonder schaduw, worden volgens mij niet bijgevoerd want het voerhok was enkel volgestouwd met stro en (weer) geen hooi te bekennen. Qua krachtvoer stond er maar 1 bijna lege zak muesli, terwijl er helemaal in het begin altijd wel zeker 10 zakken stonden.
Paarden hebben allemaal bloedwormen gehad (komt ervan als je niks ontsmet nadat er een paard overlijdt met dit als oorzaak), madam bazin was die dag nog niet geweest (was 16u), dus een pensionklant had alle paarden buiten gezet. Ze durfde bazin's merrie en veulen niet doen, dus die stonden nog steeds binnen...
Verder was het er ronduit smerig en uit de mededelingen aan het prikbord kon ik wel afleiden dat een van de pensionklanten daar zowat de hele stal runde.
En last but not least: hebben ze een 2-jarige hengst zonder papieren gekocht, ik vind hem zowat de lelijkste die ik ooit gezien heb, maar zij zijn er blijkbaar weg van. Hij loopt gewoon in de groep waar merries en ruinen in lopen. "Hij beseft toch niet dat hij hengst is" Right :x

Ik ben naar huis gereden, m'n handen ontsmet en naar mijn propere stalletje gereden en mijn dikke poownie een knuffel en een flinke bot hooi gegeven :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Gesloten