Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rowenna

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door rowenna » za 31 mar 2012, 20:55

Had het al op FB gelezen dat Anouk eerste was geworden, echt heel goed.
Waren de knotjes goed gelukt?
Och wat Jammer van Yfke zeg.
Maar een handelaar hoeft niet altijd erg te zijn, mijn fjord is toen ook naar een handelaar gegaan, en ze heeft nu een super plekje, en denk ook niet dat ze daar ooit nog weg gaat.
Maar neemt niet weg dat dit voor jullie natuurlijk niet de bedoeling was en dat je hoopte op een vaste plek voor haar.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 01 apr 2012, 08:39

Knap hoor van Anouk en Sven. Jammer om te horen dat Yfke daar toch niet op haar plaats was. Hoop dat ze nu wel op haar plaats komt!

Hier alles prima, Lajke haar gangen zijn goed en ik vind het een leuke merrie om te zien (haha maar ik ben bevooroordeeld). Mette begint goed door te ruien nu en zijn aalstreep lijkt wat rechter te komen... haha niet meer zo dronken.

De kinderen hebben nu 2 weken vakantie, hoewel er al weer de nodige afspraken staan, gaan we ook genieten van niet zoveel op de klok hoeven te kijken.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
rowenna

Bericht door rowenna » zo 01 apr 2012, 08:43

Die aalstreep komt wel goed :j
James heeft in de winter met zijn dikke vacht ook een dronken aalstreep en in de zomer is ie mooi recht.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 01 apr 2012, 20:18

Mijn dochtertje van 8 heeft echt weer lol in het rijden op Lajke.
Even paar foto'tjes van vandaag. Gaat om de lol die ze heeft, uiteraard is er technisch nog veel te leren, maar het zelfvertrouwen en plezier staat bij ons op 1!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » ma 02 apr 2012, 19:29

Tof dat zelfvertrouwen. Dat ze maar lekker geniet en Laijke flink braaf!
Dat van de schiefel en de drukplekken: beiden zijn geen fouten in bouw of ontwikkeling. Drukplekken zijn gewoon van slechtliggend zadel en schiefel kan meerdere oorzaken hebben. Het verschil zat em, jammer genoeg, in eigenaar...
Maar normaal mag het geen probleem geven om met Laijke naar de keuring te gaan. Sowiso gaat Mette zeker kalmer zijn als er een paard in de buurt is dat hij kent.

Super van Anouk haar uitslag! Zal ze wel supertrots op zijn (met recht!) Jammer van Yfke, maar soms klikt het niet en dan moet je beslissen, net zoals jullie moeten beslissen. Maar kan me voorstellen dat het moeilijk is, zeker als je goed gevoel had bij vorige eigenaar. Wel fijn dat je op de hoogte gehouden wordt.

Hier druk weekend gehad. Kira is vertrokken op opleidingscursus. Moira en Lotje staan tijdje bij m'n ouders en de dames hier staan te wachten op veulentjes :-) Tussendoor smid nog even gehad en kat opgeraapt die zich voortmankte op 3 poten ipv 4...
Vandaag dus 2 uur bij de DA doorgebracht. Hoge koorts, ontsteking op achterpootje, voorpootje heeft gekneusde spieren etc. Dus ontstekingsremmer gekregen, AB en pijnstiller. Beestje voelde zich al veel beter nadien.
En nu Kira hier niet meer staat mag Lisa niet meer komen voeren van de mama... Verzorger is vandaag wel geweest op te poetsen en heb zelfs haar zien liggen, dus er is vooruitgang. Was niet thuis want met kattemans op stap.
Heb ondertussen wel een collega van het werk die is wil komen kennismaken met de dames. Qua rijstijl enzo klinkt het super. Heel erg bezig met rechtrichten, nog aanbod gehad van Antoine de Bodt om voor hem te werken, dressuurgericht, lange tijd 2x/week privédressuurles gehad etc.
Enne, al oud genoeg om voldoende verantwoordelijkheidsgevoel te hebben. Heb echt klik met haar, dus goede hoop dat ik toch nog iemand heb voor de dames (en dan vooral Dagmar), die ik wel goed vind.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 02 apr 2012, 19:42

Ik hoop dat je snel een bijrijder/verzorger vindt waar je de juiste klik mee hebt. Woont je collega een beetje in de buurt?

Hoe is het met de zwangere dames? Al enig zicht op een naderende bevalling of wachten ze het mooie weer af wat voor na de Pasen weer voorspeld wordt (die nachtvorst zou ik als veulen ook niet willen).

Lajke is superbraaf met dochterlief, zolang ik maar uit de buurt blijf. Ben ik in het zicht, komt ze naast me staan en doet geen stap. Als Lajke er echt klaar mee is, stapt ze op haar dooie gemak naar de poetsplaats of stal en gaat daar staan en zet geen poot meer. Hoewel dochterlief tegenwoordig wat meer doorpakt en Lajke dan braaf doet wat gevraagd. Lajke vindt al dat geklooi leuk, kindjes die haar als glijbaan gebruiken, dochterlief staat er regelmatig recht bovenop..... Lajke zet geen poot.... droompony voor mij. Echt betrouwbaar met de kindjes (het blijft een dier, dat weet ik :)) maar voor de kindjes doet ze ongeveer alles )
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » di 03 apr 2012, 14:56

Wat een heerlijke foto's bloemetje.
Je kan zien dat ze weer geniet.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 03 apr 2012, 14:58

Dankjewel Rowenna, en genieten en vertrouwen in je paardje is belangrijk!
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » di 03 apr 2012, 15:13

Dat is het belangrijkste.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » di 03 apr 2012, 16:30

Super leuk zeg die foto's Bloementje belangrijkste is het genieten van het paard rijden en zo te zien zit dat wel goed.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Irma

Bericht door Irma » di 03 apr 2012, 19:16

Hier mag veulentje nog weekje blijven zitten. Ben ook niet enthousiast voor de nachtvorst. En moet nog een stal veulenproof gaan maken (dus alle mest eruit, dagje laten opdrogen, onderlaag vlas erin en dan goed veel stro erbovenop en dan stal op slot tot er een veulen is. En uitmesten is voor donderdag/vrijdag/zaterdag gepland (elke dag beetje en dan lijkt het minder :-D)
Dagmar haar uier is langs buiten aan het opzwellen, dus tepels staan nu erg naar binnen gericht. Volgende stap is dat de binnenkant opzwelt en de tepels naar buiten gericht gaan. Pas als ze dag of 2 naar onder staan en harde blinkende uier is ga ik me zorgen maken over komende veulentje. (en over een naam...)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 03 apr 2012, 19:34

Tja ik vroeg al, wat zijn je "eisen" aan een naam behalve dan een N?

Wat vindt je van "Noor" te veel voor de hand liggend? Of Noortje?
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » wo 04 apr 2012, 19:00

tgoh, ik zoek vooral iets waarbij ikzelf het gevoel heb van: dat is em!
Zoals Charm vorig jaar, was gewoon kleine charmeur vanaf geboorte en dus moest er persé iets inzitten dat daarnaar verwees. Dermee ook, zijn naam is pas nadien gekomen.

Dagmar vind het ook te koud, uier blijft netjes op zelfde stadium hangen. Wel vervelend, want zou ze zo'n 7 dagen op voorhand ontworming moeten geven, maar schatten is nu absoluut onmogelijk. Denk dat het nog ff wachten zal worden.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » wo 04 apr 2012, 20:23

Charm die weet ik nog wel dat was een mooi paardje (met petje op)
Noor vind ik een mooie naam zo heet mijn oppaskindje ook. Ik vind Noa een mooie naam voor een hengstje of Nivada voor een merrie.

Heb met de vrouw van de handelaar gesproken waar Yfke nu is vinden het een schat van een paardje. Gaan een goed tehuis voor haar zoeken. Hopelijk lukt dat. Yfke staat nu bij een fries en een bonte jaarling pony in de wei en vind alles best en is goede vriendjes met die twee.

Maandag tweede paasdag hebben we onderlinge wedstrijd en Eveline en Anouk doen allebei mee met dressuur hopelijk wordt het dan ook beter weer als vandaag.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 05 apr 2012, 17:15

Hier nog geen veulen maar wel in aantocht.
Ik geef rowenna toestemming als ze bericht heeft dat het geboren is dat ze het hier mag plaatsen.
Daar kom ik zelf eerst toch niet aan toe.
Verder ben ik doodop van het elke keer waken. pfff..
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 05 apr 2012, 17:43

Vertel, al zoveel tekenen dat het nu niet lang meer duurt? Succes met waken!
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » do 05 apr 2012, 19:09

Oh, Bella al zover dat het waken is? Hier nog lang niet zover dat ik moet gaan waken. Dagmar heeft totaal geen haast met veulentje krijgen.

Ik vind Noor wel een mooie naam, alleen noemt er een kindje in verre familie ook zo noemt dus beetje lastig. Nivada is wel leuk, ga ik zeker onthouden, maar nu nog wachten op veulentje.

En vandaag gesprek gehad met verzorger, 't was vandaag z'n laatste dag. Streep is eronder getrokken, eens dat er veulens enzo gingen zijn zou het gewoon niet meer verantwoord zijn geweest om hem te laten komen. Dus nu weer zoeken naar iemand anders. Ben wel blij dat het niet heeft aangesleept. Was niet zo simpel maar denk dat hij wel begreep wat en waarom ik dat zei.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 05 apr 2012, 19:18

Bij dochterlief in de klas zit een Nevada...
Wat vind je van Noemie? (Ipv Naomie?) of Noralie?
Ik mag zorgen voor
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 05 apr 2012, 20:18

Nirvada voor een hengst...
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 06 apr 2012, 17:23

Bella geeft al vanaf zondag avond tekenen 8)7
Leuk zown paard haha.

Ik vind Nirvana een hele mooie naam doet me denken aan een heel lief paardje op stage.

Hier ook al namen maar die hou ik nog even voor me zelf :=
Zo lang zal het niet meer duren denk ik.
Banden zijn nu zo slap als maar kan.
En ook de druppen die er onderhangen druppelen af en toe.
Spannend..!!

Ik vind het een wijs besluit marjolein.
Het moet wel veilig voor zowel de paarden als de persoon zelf zijn.

En truus wat is er met yf aan de hand weer een ander adres of begrijp ik dat verkeerd? wat is er gebeurt?
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Plaats reactie