16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Klijndijk is voor ons een flink eind verder rijden. Ik zit er meer aan te denken om misschien een keer de kliniek in Sleen of Geert Weggemans in Hooghalen (zit langs Oranjekanaal) te proberen.
Meline ziet er op het moment net zo uit als onze honden die in de kennel zitten als die verharen. De vlokken hangen er bij, je kan er zo handen vol uitplukken.
Meline ziet er op het moment net zo uit als onze honden die in de kennel zitten als die verharen. De vlokken hangen er bij, je kan er zo handen vol uitplukken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Danc heeft ook veel losse haren (en modder..de grapjas)
Wat vervelend Annemarie. Het is ook zo dat je over klinieken altijd goede en slechte verhalen hoort.
Anita; grappig Ekdal is in Sleen geboren
Wat vervelend Annemarie. Het is ook zo dat je over klinieken altijd goede en slechte verhalen hoort.
Anita; grappig Ekdal is in Sleen geboren

Dat is balen, Annemarie. Zeker omdat ze al een roesje had gehad. Odette reageert is ook zo snel weg met een roesje. Ze staat gelijk te wiebelen op haar benen.
Jammer dat je die da van de vorige keer niet had.
Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft voor een bepaalde da.
Odettes winterkapsel:

Vandaag hebben we voor het eerst sinds 6 weken weer een buitenrit gemaakt samen met Charlotte en Tjico. Ze waren nog best braaf, totdat er een boze zwaan aankwam.
Gisteren stond Odette in de paddock toen er kinderen met de kruiwagen naar binnen moesten om de mest eruit te scheppen. Charlotte zei dat ze het hek wel even open konden laten, want Odet loopt toch niet weg. Nou, dat hadden ze wel heel letterlijk opgevat, want toen ze klaar waren, hadden ze het hek open laten staan. Oeps... Gelukkig stond ze nog braaf op hetzelfde plekje.
Jammer dat je die da van de vorige keer niet had.
Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft voor een bepaalde da.
Odettes winterkapsel:

Vandaag hebben we voor het eerst sinds 6 weken weer een buitenrit gemaakt samen met Charlotte en Tjico. Ze waren nog best braaf, totdat er een boze zwaan aankwam.

Gisteren stond Odette in de paddock toen er kinderen met de kruiwagen naar binnen moesten om de mest eruit te scheppen. Charlotte zei dat ze het hek wel even open konden laten, want Odet loopt toch niet weg. Nou, dat hadden ze wel heel letterlijk opgevat, want toen ze klaar waren, hadden ze het hek open laten staan. Oeps... Gelukkig stond ze nog braaf op hetzelfde plekje.
Odette&Fenna
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
ooooh nou dat was met lynda niet gelukt hahah die was lekker aan de wandel gegaan.
geinige is dat ze als ze de weg opgaat zelfs uitkijkt bij het oversteken hahaha (wij wonen gelukkig in the middle of nowhere dus weinig verkeer)
gelukkig is odette zo braaf.
mijn dames hebben ook dit soort verkreukelde bogen.
geinige is dat ze als ze de weg opgaat zelfs uitkijkt bij het oversteken hahaha (wij wonen gelukkig in the middle of nowhere dus weinig verkeer)
gelukkig is odette zo braaf.
mijn dames hebben ook dit soort verkreukelde bogen.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Dat is zeker balen Annemarie dat had je een ritje kunnen besparen en een hoop stress maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat het goed is.
Hier gaat het goed met de 3 oudjes Foss blijft gek en Haila is na het bezoek van een homeopaat er op geknapt en Pebbels gaat gewoon haar gangetje alles op z'n tijd.
Hier gaat het goed met de 3 oudjes Foss blijft gek en Haila is na het bezoek van een homeopaat er op geknapt en Pebbels gaat gewoon haar gangetje alles op z'n tijd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Zo, net lekker getut met Marga. Manen geknipt (ggrr...ik kan het niet en vind er ook niks aan om te doen). Toen ontwormd en geborsteld. Daarna Fatoush uit de wei gehaald, die wilde ik ook knippen. Maar Marga vond het nodig om zich als een jong dier te gedragen en stoof al bokkend voor het huis, uit zicht van Fatoush, die ik toen onmogelijk kon knippen. Hij heeft wel even een lesje gehad, dat hij toch even alleen achter moest blijven, maar knippen doe ik niet als hij zo stuitert, ben er al geen ster in.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
heb je dr zo'n hekel aan Ivonne om de manen te knippen? Ik vind het altijd wel een rustgevende bezigheid maar onze paarden gaan er ook gewoon lekker bij staan slapen. Bij Grete moet ik zelfs soms door mijn benen zakken om het goed te kunnen zien haha
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Nis vindt knippen ook geen probleem, die gaat op rust staan wachten tot ik klaar ben
. Heel handig. Anka is ongeduriger, maar die heeft veel makkelijkere manen dus gaat sneller, die kan ik in 10 min fatsoeneren. Bij Nisko moet het voorzichtiger omdat ze zo weinig zwart heeft, voor je het weet is er een hap uit 

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
zo, ik heb een tijdje niets van me laten horen, was allemaal een beetje druk in prive. Maar voor iedereen nog alle goeds gewenst voor 2011!! Ik probeer een beetje bij te lezen, en vanaf nu weer bij te blijven!
Korte update van mijn kant. Vorige week weer begonnen met Li, eerst een kort buitenritje. Na 7 weken stil staan op het land met ijsvrij (en regenvrij), was ze erg frisjes en wilde alleen in de race stand. Kwam ook omdat 1 van haar vriendinnen erbij was, dan is ze nogal een stukje "heter" zeg maar. Maar het was heerlijk, morgen weer een ritje.
Ook weer freestyle les gehad sinds een hele tijd, ging super lekker en naderhand toen de rust weer was weergekeerd, heeft Li lekker bij me gelegen
Zo heerlijk vind ik dat!
Korte update van mijn kant. Vorige week weer begonnen met Li, eerst een kort buitenritje. Na 7 weken stil staan op het land met ijsvrij (en regenvrij), was ze erg frisjes en wilde alleen in de race stand. Kwam ook omdat 1 van haar vriendinnen erbij was, dan is ze nogal een stukje "heter" zeg maar. Maar het was heerlijk, morgen weer een ritje.
Ook weer freestyle les gehad sinds een hele tijd, ging super lekker en naderhand toen de rust weer was weergekeerd, heeft Li lekker bij me gelegen

Laatst gewijzigd door Pareltje2 op ma 24 jan 2011, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Cowgirlwillie, gefeliciteerd met je zoontje Luuk! Fijn om te lezen, dat het goed gaat met jullie!
Ivonne die aan het broeden is op een moeilijke keuze. Waarom zie je jezelf eigenlijk niet rijden op Fatoush?
Over het knippen, Li vind dat geen probleem, maar we laten het nu al bijna anderhalf jaar groeien en het wordt al een mooie lange manendos!
Ivonne die aan het broeden is op een moeilijke keuze. Waarom zie je jezelf eigenlijk niet rijden op Fatoush?
Over het knippen, Li vind dat geen probleem, maar we laten het nu al bijna anderhalf jaar groeien en het wordt al een mooie lange manendos!
omdat Fatoush dor die groeipijn erg instabiele gewrichten heeft. Het is de vraag of dit weer goedkomt. Wil niet op een paard rijden dat constant door zijn benen zakt.
Ja Dennis, ik vind er niks aan. Marga is heel braaf hoor, maar de manen hangen steeds naar voren, ik kan er niks mee. En ik ben net te klein, dan sta ik op een emmer. Maar als Marga een stapje naar achteren doet moet ik weer van de emmer af, emmer naar achter. Nee, heb knippen nooit leuk gevonden. Diëgo had ideale manen, heel smal zwart. Maar die had de tik om steeds naar het plafond te kijken zodat er en knik in zijn hals zat.
Ben er wel uit, ga niet meer met Marga fokken. Fatoush is best duur met zijn aandoening, en als ik weer een veulen zou fokken waar iets mee is kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of ik de d.a. kan betalen.
Ja Dennis, ik vind er niks aan. Marga is heel braaf hoor, maar de manen hangen steeds naar voren, ik kan er niks mee. En ik ben net te klein, dan sta ik op een emmer. Maar als Marga een stapje naar achteren doet moet ik weer van de emmer af, emmer naar achter. Nee, heb knippen nooit leuk gevonden. Diëgo had ideale manen, heel smal zwart. Maar die had de tik om steeds naar het plafond te kijken zodat er en knik in zijn hals zat.
Ben er wel uit, ga niet meer met Marga fokken. Fatoush is best duur met zijn aandoening, en als ik weer een veulen zou fokken waar iets mee is kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of ik de d.a. kan betalen.
Baranna 13-5-2006
Wel goed over nagedacht Ivonne, als ik jou was wachte ik het allemaal af tot je weet waar je aan toe bent ik denk dat ze dat pas kunnen zeggen als Fatoush volwassen is en uit gegroeit is.
Je kan altijd bv een 2 jarige kopen als je dat wilt dan weet je over het paard al wat meer kwa ontwikkeling.
Je kan altijd bv een 2 jarige kopen als je dat wilt dan weet je over het paard al wat meer kwa ontwikkeling.
http://www.fjorkahoeve.nl
Het is wel jammer Ivonne dat de onzekerheid maakt dat je geen veulentje gaat fokken maar ik snap het wel helemaal en denk ook dat het misschien de beste keuze is....heb je in ieder geval geen onzekerheid of het veulen wel of niet verkocht moet worden op den duur
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
lijkt me een verstandige keuze.
en zoals ik al schreef je kan het ook positief bekijken, als je nu een veulen wilt kan je het helemaal naar je eigen wens uitzoeken. (heb ik ook gedaan omdat ik het risico met mijn "bejaarde" ook niet aandurfde.)
en zoals ik al schreef je kan het ook positief bekijken, als je nu een veulen wilt kan je het helemaal naar je eigen wens uitzoeken. (heb ik ook gedaan omdat ik het risico met mijn "bejaarde" ook niet aandurfde.)
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
zo, net terug van een lekker buitenritje met Li, heerlijk. We zijn er saampjes op uit gegaan en dan is ze een stukje rustiger, erg lekker is dat. Heerlijk nu we weer kunnen opbouwen, over een tijdje kunnen we weer lekker rengalopjes en crossen over boomstammetjes en greppeltjes, daar heeft ze altijd zo'n lol in!
Goed zeg Ivonne, dat je de knoop hebt doorgehakt, lijkt me erg moeilijk, maar ik hoop dat je er nu rust in vindt.
Goed zeg Ivonne, dat je de knoop hebt doorgehakt, lijkt me erg moeilijk, maar ik hoop dat je er nu rust in vindt.
dat kan ook wel Karin, later een oudere kopen, b.v. 2 jarige. Maar ik vind het toch het allerleukst om een nakomeling van Marga te hebben. En een veulen is gewoon erg leuk. En als Marga uit e tijd is heb ik alleen een ruin, en daar kan je niet verder mee fokken.
Ik wacht af wat ik maandag te horen krijg, maar denk toch dat ik geen veulen meer fok. Of ik moet het al echt fokken voor de verkoop, en kan ik dat???
Ik wacht af wat ik maandag te horen krijg, maar denk toch dat ik geen veulen meer fok. Of ik moet het al echt fokken voor de verkoop, en kan ik dat???
Baranna 13-5-2006
wat een moeilijke keuze Yvonne, maar je moet naar je gevoel luisteren....
Hier gaat het met opa allemaal goed. Ik moet toch echt eens weer fotos maken, maar ik vind het uploaden altijd zo'n gedoe
Hier gaat het met opa allemaal goed. Ik moet toch echt eens weer fotos maken, maar ik vind het uploaden altijd zo'n gedoe
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Tsja, lastig Ivonne maar advies kan ik je eigenlijk ook niet geven. Voor iedereen is zo'n beslissing ook weer anders. Het leukst is een nakomeling uit je eigen paard maar je kan ook een heel leuk volwassen paard kopen weet ik uit ervaring en je kan er dan toch net zo gek mee worden (ik denk dan aan Anka).
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Lastige beslissing Ivonne! Ik snap je beslissing ook, zeker de DA kosten zijn prijzig. Maar toch is mijn mening dat je nooit weet of een volgend veulen weer hetzelfde krijgt, dat hetgeen wat Fatoush heeft erfelijk is of gewoon (maar zo bedoel ik het neit)stomme pech is. Dat maakt het juist zo lastig!
- rocky&moby
lastig yvonne maar wat andere al zeggen een ander jong paard kan je ook naar je hand zetten.
fokken voor de verkoop zou ik niet doen, het leverd 9 van de 10 keer niks op ( al winst gezien dan ) en als je het niet voor jezelf houd zou ik daar me 20 jarige merrie niet meer mee belasten.
fokken voor de verkoop zou ik niet doen, het leverd 9 van de 10 keer niks op ( al winst gezien dan ) en als je het niet voor jezelf houd zou ik daar me 20 jarige merrie niet meer mee belasten.