Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Lindy

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door Lindy » di 09 nov 2010, 18:47

Foto's van Finn in het Foto-album!!!

Afbeelding
En die gesloopte kuif van hem, daar praten we niet over.... -:(-
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Tass

Bericht door Tass » di 09 nov 2010, 18:51

Reinou: Super mooie foto :.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 09 nov 2010, 20:08

Die is idd erg mooi Reinou! Jammer dat ze zo'n puber-periode heeft, maar het hoort erbij. Ik kan met Fatoush helaas niks oefenen, hoeven uitkrabben, wandelen enzo. Maar ach, dat komt wel weer, op zich heeft hij de basis opvoeding gehad en dat vergeet hij vast niet. Tis een makkelijke gozer.

Wat is Finn al volwassen!

Heb net een FW-er op bezoek gehad, die vond Fatoush ook erg mooi, trots trots
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » wo 10 nov 2010, 05:27

Wat een schatje is Finn zeg.

Fjellko staat weer bij stal wat is hij toch groot geworden zeg je ziet kwa hoogte niet dat het een jaarling is hij scheelt niet veel meer met Annelisa en die is 144 cm hoog.
Ben erg blij dat hij zo groot is want de meeste van onze paardjes zitten tussen de 135-140 cm hoog.

Ga gauw foto's maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 10 nov 2010, 15:35

Lieve kop heeft Finn :L

@ Ivonne: daar hoef je je idd. geen zorgen over te maken met die kroeldoos van jou!
Ik ben ook vooral zoveel met Finnea bezig nu, omdat ik een uur moet fietsen voordat ik op stal ben. En om dan alleen maar te kijken hoe leuk ze het heeft, verveelt ook snel :+ Dus vaak haal ik haar eruit voor een flinke poetsbeurt en lopen we een rondje over het erf. Als de bak of de paddock vrij is, mag ze daar even in spelen. Niet echt heel belastend voor een jaarling, dat vind ik ook echt niet nodig, maar zo krijgt ze op een leuke manier aandacht en kan ik haar ondertussen nog iets bijbrengen ook :)

Vanochtend is de inspecteur van de verzekering naar Finnea komen kijken. Geloof dat ie wel 3x heeft gezegd dat ze zo'n mooi hoofd heeft met mooie grote ogen :D Verder vond ie haar correct op de benen staan, ze hoefde alleen niet dikker, maar dat is bekend ;) Ik moest met haar heen en weer in stap en draf over het erf, dus ik zag de bui al hangen...zet ze dus geen pas verkeerd hè, onnozel beest. Hij wilde haar ook nog even los en in galop zien, dus op naar de overdekte longeercirkel, maar echt in beweging was ze niet te krijgen... Maar ze is in orde bevonden gelukkig :D

Heb de foto al binnen trouwens! Hij is echt groooooot! Past helaas niet op de plek waar ik 'm had willen ophangen, maar ik verzin er wel een mooi ander plekje voor.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » wo 10 nov 2010, 20:08

Wat is Fjellko al groot. Fenna is wel 10 centimeter kleiner.

Finn heeft een leuk koppie!
Mooi dat de verzekeringsinspecteur tevreden was over Finnea. Wel aardig van d'r dat ze zich netjes gedragen heeft.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 10 nov 2010, 20:41

Finnea heeft een schitterend hoofd idd. Fatoush heeft ook grote ogen, prachtig vind ik ze :D
Fatoush is toch wel echt blond hoor 8)7 Nu een paar ochtenden achter elkaar dat hij in de wei naast de anderen loopt (ze kunnen in 2 weilanden) en maar heen en weer rent met een blik van:""hoe komen jullie daar???" Terwijl hij er zelf ook al wéken gelopen heeft......
Baranna 13-5-2006

foss

Bericht door foss » do 11 nov 2010, 05:22

Ik sta er elke dag weer van te kijken dat Fjellko zo groot is, gisteren stond hij tussen Pebbels en Annelisa in te eten en hij is al groter dan Pebbels zij is 140cm hoog en net iets kleiner dan Annelisa en zij is 144 cm hoog dus als hij zo door gaat groeien wordt hij denk ik wel rond de 150 cm hoog.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 11 nov 2010, 07:12

ook al zo'n grote F. Ik geloof dat Fatoush nu de breedte in gat, éindelijk. Hij is me groot zat zo. Ik schat hem op 1.45, hij is nl groter dan Marga. Net wéér in de verkeerde wei gerend, de sukkel := Dan staat hij in het weiland waar niks meer te vreten valt te kijken hoe de anderen in het dikke gras staan...Geen idee hoe hij er komen moet :o? Hij bokte net hoog :o , toen hij ineens dorhad waar hij langs moest naar de anderen ging hij in rengalop naar ze toen en hij bokte, oeps, als je dar op zat
Baranna 13-5-2006

Lindy

Bericht door Lindy » do 11 nov 2010, 08:20

Wat een drukte hier, ben weer aan het werk, dus lekker druk. Gister laat, vandaag weer een late dienst, dus ga morgen ofzo wel even bij lezen. Nu eerst even verstandig zijn en aan mn verslag werken.
Morgen mn enige vrije dag in 11 dagen dus veel te doen en uiteraard mn paardjes knuffelen.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
claudia

Bericht door claudia » do 11 nov 2010, 08:34

Ik kan nog een weekje meepraten bij jullie, Fayah gaat volgende week donderdag met Sandrien mee naar schagen |( .

Zal haar toch echt wel missen, het is zo'n braaf paardje.
Maar ze krijgt het natuurlijk super Sandrien en ik kan haar natuurlijk blijven zien. :))
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Pasja

Bericht door Pasja » do 11 nov 2010, 12:58

Freyr en Floranth zijn vorige week zaterdag weer "thuis" gekomen. Nadat ze eerst een weekje apart hadden gestaan, vond ik het tijd voor een hernieuwde kennismaking met mama Pasja en "tante" Mickey. Nou dat was leuk... Pasja vond het erg interessant dat er twee soortgenoten bij kwamen. Mickey daarentegen was niet van deze gasten gediend. BOOS! -:(- Ze ging met de oren plat in de nek in galop op de jongens af. Als ze een paar meter van ze af was, draaide ze haar kont naar ze toe en begon te meppen!

Voor de verhuizing nog even een sprintje trekken achter Femke aan.
Afbeelding

Freyr (li.) en Floranth staan in hun eigen weitje te kijken. Verderop was ik met de afrastering bezig.
Afbeelding

Pasja en Mickey: Spannend, wat gaat er gebeuren met die gasten?
Afbeelding

Hmmm, ken ik jou niet ergens van?
Afbeelding

Charge!!!!
Afbeelding

Zo jammer dat deze niet scherp is (geeft nu wel duidelijk aan dat het een echte actiefoto was!). Vlnr: Freyr, Floranth, Pasja
Afbeelding

Bah, indringers, pakken m'n vriendin af, ik moet ze niet, *snuif*
Afbeelding

Ahum, inmiddels zijn de heren weer terugverhuisd naar hun eigen weitje, omdat ze afgelopen maandagochtend om half 7 waren losgebroken! Pasja en Mickey waren braaf in het land gebleven. Lint zit weer vast, maar ik durfde het niet aan om ze er weer bij te doen. Zaterdag maar even mee aan de slag.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 13:17

Ik had al gezien dat de heren weer met z'n tweeën stonden, hihi.. Stelletje deugnieten..
Jammer dat die ene inderdaad niet scherp is, was een mooie geweest. Ze zijn er wel allemaal duidelijk herkenbaar, Freyr zijn guppenhoofdje, Floranth zijn grijze neus en stoere Pasja!! Pasja ziet er goed uit zeg!! Gaat echt lekker of niet??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » do 11 nov 2010, 13:44

Ja 't is echt erg met die 2. De eerste dag was ik er nog wel bang voor, omdat ze toen ook zo dol waren, maar de stiekemerds besloten 's morgens in het schemer op pad te gaan. Gelukkig bleven ze braaf naast het weiland in de berm en kon ik ze met wat biks zo weer het land in lokken.
Het gaat met alle 4 lekker. Freyr ziet er heel goed uit, Floranth ook. Pasja oogt weer wat ronder, maar dat komt natuurlijk ook door de wintervacht.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ootje

Bericht door Ootje » do 11 nov 2010, 20:10

Wat een boefjes, die Freyr en Floranth. Ze zien er goed uit allebei!
Wel leuk om ze weer thuis te hebben.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 22:04

Argh, Fjella was vandaag weer een wandelende ramp..
Laatste keer, toen had ik alleen haar beet ging het prima, vandaag Fjella en Digai tegelijk meegenomen begon ze weer te etteren.. Is ook niet heel handig twee jonge paarden meenemen die naar stal willen in een storm, hihi..

Maar die gek begon te drammen, terwijl Digai niet doorliep, begon ze ook nog naar Digai te bokken.. En ik heb de laatste tijd al ietwat een kort lontje..
Heb haar aan de stal gezet, Digai in de box, dat doen we nog een keer over..
Alleen ging het wee beter gelukkig, mag er dan ook niet te veel van verwachten, jong, wil naar stal, ze is alleen, maar wilde even een beetje beter afsluiten..
Daarna lekker in de droge box met Dig, lekkere portie brokjes, of eigenlijk twee porties aangezien digai liever hooi at, maar goed, ze is niet zo dik dus is niet zo erg..
Even een beetje knuffelen, voor zover dat te doen is met een drijfnat moddermonster, hihi.. Ook even de box flink opgestrood terwijl ze erin stonden, vond Fjella wel wat spannend bij de achterbenen, maar dat ging later ook goed..
Het is wel een knappe meid hoor!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 12 nov 2010, 15:33

Mijn beide F-jes, en alle anderen ook trouwens, hebben vannacht weer voor het eerst in de stal geslapen. Ferro ging gisteravond gelijk liggen rollen in het stro, zo lekker vond hij het.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 12 nov 2010, 18:30

Hier de twee Fjes (tja de ene is een neppert) en aanvullende B ook naar huis gehaalt...eerst Flam bij de voerbak weggetrokken in het land...ja hoor, schoenen koppie onder, liep zo mn schoenen in, de modder. Flam halster om en mee naar het draad waar Bink al stond te wachten. Toen Flower grijpen, maar die dacht even: Dáág, dus flam ook het touw over dr hals en hup Flower bij dr kladden grijpen. Je zag Flam denken: "nou..eh..als je dan toch niks met mij gaat doen, dan ga ik weer even verder eten, doei"
Zag mezelf alweer mijn schoenen verzuipen....dat dacht ik niet. Draad open gedaan, Bink en Flower mee en toen dacht Flam "ojee, ze gaan zonder me", dus ook die gegrepen en met drie poownies aan de hand naar huis gestiefeld...braaf spul bij elkaar.

Thuis het Fje even gekortwiekt en alles geborsteld en daarna beide dames op stal, zodat ik meneer kon rijden. Die was ze spontaan kwijt, druk, voorzichtig hinniken :=..tot hij ze zag staan in de stal, toen was het goed, kuddebeesten 8)7
En nu staan ze met zijn drieën in de loopstal...Flower constant te miepen en meppen naar de buren (diverse Gtjes), Bink 'zijn' dames net te beschermen tegen de nieuw bijgekomen Gtjes uit Anderen en Flam...ach die zal het allemaal wat, vind het mooi, maakt zich niet druk...easygoing. Hopelijk lukt het morgen de containerstallen klaar te krijgen...dan kunnen ze daar in.

Flam overigens vandaag kunnen meten op ca. 1,40
Vraagt zostraks Theo nog zo lief en haast licht bezorgd: 'Zal ze nog wel groter worden?'....eh, ze is 1,5 jaar...dat hóóp ik toch van wel.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 12 nov 2010, 19:43

1.40 is denk ik toch al wel een behoorlijk maat voo rrn enter? Had haar groter geschat moet ik zeggen Annabel.
Ik zal fatoush ook eens weer meten, schat bijan 1.45, omdat Marga 1.43 us en hij is groter.

Ik ben erg tevreden over hoe het met Fatoush gaat. Die dikke knieën zie ik al niet eens meer. Hij is wel wat wiebelig en zwikt soms door zijn knie. Maar dat wordt hopelijk steeds sterker. Leuke is wel dat hij weer lekker speels is, bokken, rennen, heerlijk om te zien na manden strompelen.
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » vr 12 nov 2010, 21:27

Ik volg al langer dat het toch beter gaat met Fatoush, maar dat is echt mooi!!
Ik heb me ook al zorgen gemaakt om Fatoush, arme ventje, nou ja 'tje'??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie