Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Anouska » za 21 aug 2010, 11:06

Manen vielen gelukkig mee, alleen witte haren tussen zwart uit geknipt. Nu snel naar FW weekend!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 21 aug 2010, 14:26

Hoe is de clinic gegaan Marleen?

Fijn dat je zoveel baat hebt bij die osteopaat Mike

Wat een wisselwerking kan dat hebben he Sterre? Ik heb dat ook met die van mij oor. Wat ga je voor jezelf beginnen?

Wat vervelend dat Beauty zo dwars is Tessa, zeker als je langs de kant staat en het aan moet zien. Pfff lastige situatie voor je hoor. Ik hoop dat je snel iemand vindt die met haar aan de slag wil.

Heel veel plezier bij het FW weekend Anouska

Ik was vandaag blij verrast om te zien dat de terrorist zonder ijzers staat, scheelt toch weer een stuk schade wat hij aan kan richten. Maar die van mij gaan toch apart, want er is nog steeds risico op in de sloot jagen en bijten. Nog 1 dag stress voor mij en de paarden en dan vanaf morgen weer rust in de tent. Ik merk ook dat Exel echt moe is, arme vent ;(
Oja en bij mij komt er ook een bijrijdster bij, tenminste als het klikt natuurlijk. Samantha heeft het momenteel heel erg druk en heeft zelf aangegeven dat het misschien handig is als er iemand bijkomt om te rijden. Nou was er iemand op bokt waarvan haar nicht sinds kort zonder bijrijdpaard zit, dus die komt van de week even langs om kennis te maken.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 21 aug 2010, 16:28

Oh haha ik was in de veronderstelling dat de keuring in Vorden de 21e was :x
Nja nog even de tijd om zenuwachtig ze zijn dus, Anous! Veel plezier op het fw weekend!

Claudia spannend, een nieuwe bijrijdster. Ik vind het zo knap dat jullie dat kunnen, die bijrijders... Ik ben daar niet geschikt voor, ik wil alles precies op mijn manier doen en zou vast overal commentaar op hebben. :=

Tessa ik vind het zo naar voor je! Ik zou bijna zeggen ik kom eens langs :P Ik kan je vast niet helpen maar dat zou ik graag willen! Even ruilen van fjord? :P
Ach, achter de wolken schijnt de zon, ik weet zeker dat het wel weer goed komt met jullie.

Clinic was leeeeeeeeeeeeeuk! Voor uitgebreid verslag zie PP!
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 64&start=0

Okee, uun petietus voorproefje:
Afbeelding
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » za 21 aug 2010, 18:25

@Anouska: wat lekker dat je nu weer recht bent ;) Kan me voorstellen dat dat spierpijn oplevert als je al jaren compenseert.
Veel plezier bij het FW-weekend!

@Tessa: ah, wat balen dat het rijden van Beauty met stalgenootje niet goedging, zeker nu je zelf niet mag rijden! Niet huilen hoor, je hebt haar écht niet verpest. Ik hoop dat je een goede, leuke bijrijder kunt vinden. Kan me voorstellen dat dat een uitkomst kan zijn.

@Claudia: ben benieuwd hoe de kennismaking met de misschien-nieuwe-bijrijder verloopt. Hopen dat het klikt!
Fijn dat je paardjes apart kunnen gaan staan, toch beter dan met zo'n terroristje in de wei inderdaad.

@Marleen: super dat de clinic zo leuk was!

Vandaag hebben we voor de tweede keer een fjordenrit met de fjordjes van stal gedaan. Drie uur weggeweest, door het bos, over de heide gegaloppeerd met z'n drietjes... héérlijk!
Bailey was ontzettend braaf. Kleine macho heeft weer lekker stoer lopen doen. We zijn allemaal spannende dingen tegengekomen (tunnel onder snelweg, grote groep ruiters, stuk langs snelweg, hekken die open en dicht moeten, (lig)fietsers, de harley-club, een vuur, een laagvliegende helicopter) maar stoere Bailey vond het allemaal prima.
Was echt genieten vandaag zeg.
Toen we terug op stal waren had Bailey nog energie voor 10, terwijl ik me vooraf afvroeg of hij al conditie genoeg zou hebben voor zo'n grote rit. Hij was duidelijk het minst moe van de drie, had nog wel een paar galopjes meer willen maken onderweg ;)

Ik ga trouwens voor mezelf beginnen als grafisch ontwerper/illustrator. Grafisch niet in de richting van reclame (denken veel mensen) maar eerder op cultureel vlak. Ben bezig om mijn website te vernieuwen, als die af is geef ik jullie de link wel :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 22 aug 2010, 14:09

@marleen: ik zal straks eens naar je topic gaan kijken, dit ziet er heel netjes uit zeg. En wat betreft bijrijdster, ze gaat toch met mij mee naar buiten, dus ik ben er zelf bij. Er is maar 1 iemand die alleen met 1 van mijn paarden weg mag en dat is Samantha.

@Sterre: ow wat heerlijk zeg dat ritje en zeker als je paard nergens van schrikt he? Ik ken het zo goed, die van mij vinden ook alles prima. Spannend hoor je eigen bedrijfje opstarten, ben benieuwd naar je website

Zo bij ons is de rust in de wei terug, terrorpaard staat met 2 andere apart van "onze" 5 paardjes. Vera en Exel staan gezellig met de haflinger, shet en welsh van iemand anders. We gingen vanmorgen poep ruimen, wei eigenaar zou de wei slepen, maar dat heeft ie tot op heden nog niet gedaan, dus wij hebben besloten dat we dan wel poep gingen ruimen op "ons" stukje.
De andere eigenaren zijn niet op komen dagen, dus Steven (van die andere 3) zei dat ie zijn paarden graag bij die van mij wilde zetten, omdat ik dus ook iemand ben die poep uit de wei wil hebben.
Tijdens het poep ruimen stond alles nog bij elkaar en heb ik dus terrorpaard een paar keer weg moeten jagen bij Exel, wat een etterbak is dat zeg -:(-
Toen we "ons" deel schoon hadden, zijn we paaltjes gaan zetten en lint gaan spannen, terwijl we daarmee bezig waren gingen terrorpaard en de bonte al precies aan de goede kant staan, dus wij snel ff dat lint strak getrokken dat ze niet meer terug konden O:) Alleen precies bij het laatste stukje glipte Exel naar de verkeerde kant grmbl. Maar goed toen het lint stond heb ik Exel maar bij z'n voorpluk gepakt (bij gebrek aan een halster in de buurt) en heb 'm naar de goede kant gezet.
Jos had zich inmiddels over het schrikapparaat en accu ontfermt, ik heb er namelijk een auto accu in zitten en ruil dat ding dan met de accu die in mijn auto zit. Ff stroompje overgooien en auto starten met de lege accu, auto laten lopen en de volle accu in het schrikapparaat zetten. We hebben het schrikapparaat maar even op vol vermogen gezet, zodat ze even goed weten dat er stroom op staat, dan kan ie van de week naar minder vermogen en blijft accu ook langer goed ;)
En zo kan Clau weer rustig slapen en Exel ook tot rust komen, hij is echt bekaf, maarja dat is niet zo gek als je elke keer de hele wei door wordt gejaagd. :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » zo 22 aug 2010, 19:00

Oh wat fijn Clau, dat jij en Exel eindelijk weer rustig kunnen slapen! Gelukkig maar...

Ik dacht dat Bailey spierpijn zou hebben na gisteren, maar nee hoor, meneer wilde wel weer aan de slag!

Hier even een blamage-foto van vandaag, ik moet er zo om lachen. Dit krijg je met een paard dat iets te hard z'n best doet: Bailey als de Yellow Submarine :roll:
'Zo toch baas? Zo moet het toch baas? Als ik het nu overdrijf, is het dan nóg beter?'
Afbeelding

Hij snapt de truuk best wel hoor:
Afbeelding

na het werk nog even voetballen voor de ontspanning (gekke foto, zo zonder mijn hoofd, maar ach)
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 22 aug 2010, 19:04

hahaha gekke Bailey, hij duikelt haast voorover 8)7

Elvina

Bericht door Elvina » zo 22 aug 2010, 19:17

Leuke foto's van Marleen en Sterre!
Mag ik ook weer spammen met foto's? :D We zijn vandaag naar het bos geweest en hebben wat leuke plaatjes geschoten :) Kwaliteit is wel minder via hyves.. Daar staan meer foto's op trouwens :P
Sommige foto's moeten even beetje bijgesneden worden maarja :p

Afbeelding

Hele blije foto :=
Afbeelding

Afbeelding

Die nek :~
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » zo 22 aug 2010, 19:17

ja, echt he!
Ik werk met zo min mogelijk direct teugelcontact, heb hier ook nauwelijks contact met het bit. Overdrijven is gewoon een vak waar hij goed in is 8)7
Kun je je voorstellen dat hij 1,5 maand geleden nog totaal niet wist wat nageven was? Als een kwartje eenmaal valt bij Bailey, valt het goed :roll:
Bailey

Bericht door Bailey » zo 22 aug 2010, 19:19

Oh, wat een leuke foto's Tessa!
Die 'blije foto' vind ik echt super, de foto op de brug is ook gaaf :)
Als je hulp nodig hebt met bijsnijden/kleur zeg je het maar hoor, doe ik zo voor je ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 22 aug 2010, 19:32

Oh ik zie allemaal leuke foto's voorbij komen! De B-tjes doen het goed!

Ik ben vrijdag en zaterdag met Ilonk en Brass op mijn oude stal in Rheden geweest.
Vrijdagmiddag alleen met Brass op pad omdat ik met iemand had afgesproken in het bos. Brass moest dus alleen het spoor, de drukke verkeersrotonde en een ijzerenrooster in de weg over. Madam dribbelde maar was verder heel erg braaf.
Op de terugweg net het spoor over, en we liepen op de weg er naast (zo'n 5 meter van het spoor) toen de sneltrein langs raasde. Brass had echt zo iets van 'Ja da's een sneltrein, dus?'

Zaterdag een rit van een km of 16 gereden over de Posbank, super mooi en Brass deed weer super haar best.
Rijd haar nu met een ongeborken bustrens, daarmee lijkt ze een stuk rustiger in haar hoofd/mond.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 22 aug 2010, 20:05

hier heb ik vandaag Githa haar manen geknipt, is een fiasco geworden vind ik, maar kan ze binnen 2 weken nog wat bijknippen om het goed te maken, is toch maar tegen de 4e september :=

Githa heeft vandaag geoefend op het voorbrengen, zoals 'parkeren' en wegdraven
elke keer als Leslie nu zegt Githa parkeermodus gaat ze klaar staan met een air van 'puh, ik ben de beste' (ze zet dan haar benen correct en zet een dikke nek op :~ , is wel leuk zo)

verder heeft ze zich gister nog eens mogen uitleven met springen
ging super +:)+
waterbakje (van plastic, kan water in en is zo'n meter breed) springt ze normaal nooit, nu stond het vol water en met een balkje erover in het midden deed ze het nu toch wel super, net een prof
verder gewoon het parcoursje gesprongen dat uit stond, met aangepaste hoogtes, we hadden het voor dien veranderd naar 60 à 70cm, en maar 1 echte domme balk, verder verkeerd aanrijden enzo ... of niet uitkomen
ook was ze weer super te rijden op haar enkelgebroken verdun met rollen +:)+ , ze was zowaar zacht in de mond en perfect op de pinken te rijden
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 22 aug 2010, 20:13

Wat goed dat Githa zo lekker verwaand gaat staan als je zegt parkeermodus. Heel goed! Ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 23 aug 2010, 10:42

Zo, ik heb het FW weekend ook weer overleefd! Was echt super gezellig.

Mooie foto's Tessa!

Gekke Bailey met overdrijven, hihihi.

Oh lekker Annalynn, rijden op de Posbank.

Heb je ook foto's van het parcoursje Sofie?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » ma 23 aug 2010, 18:56

nope geen foto's van het parcoursje, maar denk dat we dit weekend het nog eens gaan herhalen, ze heeft zich zo goed gedragen
en dan ga ik wel proberen om men fototoestel niet te vergeten, heb nog op het punt gestaan om erom te rijden, maar toch maar niet gedaan, zou terug geweest zijn als het springen al gedaan was (ze heeft maar 10 minuten ofzo gesprongen := )

wij zijn ook benieuwd wat het gaat zeggen op de keuring, kwa bespiering (vetjes) is ze denk ik nu ietsje beter dan vorig jaar, maar ja jaartje ouder en grover, verder staat ze nu ook al een jaar zuiver (vorig jaar 1 dag) dus denk ik dat de gangen ook wel beter zullen gaan
een stalgenoot gaat helpen met haar en Jalenka voor te brengen, Katrien kan niet wegens inleefdag op de hoge school waar ze eind september les gaat volgen voor een bachelor in de ergotherapie. Katrien is wel een doordrijvertje, dus heb er echt wel een goed oog in.
Katrien haar vader gaf als commentaar dat Githa een mooi geblokte merrie is, en k gaf de commentaar 'geblokt :? ' nee, gewoon het type dat je hier niet vaak ziet
(alle fjorden in de directe omgeving zijn veel geblokter en forser dan Githa, en dienen praktisch alleen als fokmerrie, dus vind ik niet dat je haar daarmee moet gaan vergelijken)

dus binnenkort krijgen jullie veel foto's, van keuring, voorbereiding en rijden
Bailey

Bericht door Bailey » ma 23 aug 2010, 19:57

Heerlijk Annalynn, rijden op de Posbank! Fijn dat Brass zo goed loopt op een ongebroken trensje. Heb hier hetzelfde met Bailey hoor; gebroken 'moet 'ie niet', ongebroken vindt hij prima.

Haha Sofie, ik zie het al helemaal voor me, Githa met haar 'ik-ben-de-beste-houding' :) Parcoursje klinkt wel erg leuk zo, met een waterbakje erbij!
Ben erg benieuwd hoe het gaat op de keuring, en naar je foto's natuurlijk.

Fijn dat het FW-weekend zo leuk was Anouska.

Ik had vandaag een buitenritje willen maken met Bailey, maar met de harde wind durfde ik niet zo goed het bos in. Iets teveel bomen met losse takken hier.
Weer in de bak getraind dus, Bailey heeft het weer goed gedaan. Veel aanspringen in galop vanuit draf en stap geoefend, dat vind hij echt prachtig.
Nu hij snapt hoe het verzamelen werkt begin ik dat echt terug te zien in z'n bespiering. Hij krijgt steeds rondere billen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 23 aug 2010, 20:28

Leuke foto's Tessa en Mike

Wow Brass begint echt bomproof te worden he Annalynn?

Zo Githa gaat dus even de show stelen op de keuring, zo te lezen

En Bailey begint ronde billen te krijgen, goed hoor

Ik heb sinds vanavond een bijrijdster erbij, Samantha heeft veel minder tijd gekregen en we hebben ook niet zoveel meer tegelijk vrij, dus ik had in het Ridderkerk topic op bokt een oproepje geplaatst en daar kwam gelijk al reactie op van iemand die haar nichtje aan wilde bevelen. Dat nichtje zit ook in dat topic, evenals een tante van die 2, die tante kwam ook al via pb met het nichtje op de proppen. Dus zodoende kwam Marjolein vanavond naar de wei om kennis te maken. Qua rijden en ideeën zitten we helemaal op 1 lijn en we hebben heerlijk zitten kletsen. Zondag gaan we een keer "proefrijden" en dan kijken of het van beide kanten bevalt.
Ze heeft een tijdje een heel pittig paardje gereden, maar daar had ze geen zin meer in, ze is meer van het relaxte buitenrijden en dat is nou net wat ik ook graag doe :D

Elvina

Bericht door Elvina » di 24 aug 2010, 04:30

Bedankt voor het aanbod Sterre! We moeten fotoshop nog even installeren :) Super dat Bailey het zo goed snapt en dat hij steeds mooier wordt in zijn bespiering!

Spannend hoor, met Githa en JAlenka naar de keuring! Maar ze doen het vast heel goed!

Leuk dat je zo snel een bijrijder hebt gevonden :)

Gister even samen met instructrice gekeken voor m'n thiedeman, even gaatje erbij gemaakt omdat die zo lang was :P Even kijken of dat helpt, want als ze stout is wil ze die nek erop zetten en racen dus even kijken of het hiermee een beetje te helpen is (tijdelijk uiteraard ;) ) Haar dochter wil mijn bolletje nu een paar keer rijden. Ging hartstikke goed gister. Bolle probeerde natuurlijk weer eronderuit te komen en weg te racen maar zij is daar veel sterker en sneller in dus ze krijgt haar meteen rustig terug :o Als ik dat nou eens kon! Bij mij gaat ze alleen maar sneller! Dus ben benieuwd hoe ze het morgen doet :D
Er zit sinds gister trouwens een nieuwe bodem in de binnenbak, echt super mooi! :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 24 aug 2010, 12:55

Wat fijn dat je zo'n meedenkend lesgeefmens hebt Tessa! En een nieuwe bodem moet wel heel prettig zijn denk ik. Ben benieuwd hoe Beauty loopt met de dochter van je lesgeefmens.

Brass heeft gisteren nieuwe achterijzers gekregen en ze was BRAAF! Heel anders dan de vorige keer.
Ilonka schreef: 8 juni 2010: Na twee nagels in LA raakte Brass volledig in de stress. Het geluid van de hamer op het ijzer maakte haar echt dol. Ik voorzag haar van een constante stroom van kleine brokjes maar ze kreeg zoveel stress dat ze echt begon te bijten ipv te pakken. En na een poosje begon ze ook te slaan...Met veel hangen en wurgen het ijzer er toch onder gekregen, de smid heeft zelfs een aantal keren met een touw haar been opgetild om haar weer van het slaan af te brengen en zelf veilig te zijn.
Nu was Brass dus gewoon braaf, ze vond het heel spannend maar ze heeft niet uitgehaald, RA ging super, daar konden alle nagels in één keer in. LA vond ze lastiger hoog houden en dan evenwicht houden, maar in twee keer lukte het toch om alle nagels er in te slaan.
Kreeg van de smid een mooi compliment dat ik zo goed had geoefend maar ook dat Brass dus duidelijk goed kan leren en dit ook echt braaf op pikt.
Ben zo blij!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 24 aug 2010, 19:15

Ben benieuwd hoe ze het bij de dochter van je leesgeefster gaat doen verder, misschien kan je van haar wat trucjes overnemen?

en Brass zo braaf bij de hoefsmid, wat heb jij een eer van je werk zeg Annalynn +:)+

Plaats reactie