Ik had verwacht dat Finnea de kinketting ontzettend vervelend zou vinden, vandaar dat ik 'm ook in een driehoek vast heb gemaakt ipv alleen aan de rechterkant. Maar het viel me enorm mee eigenlijk. Terwijl ze normaal heel gevoelig is op d'r koppie...
Halster heb ik niet nieuw gekocht hoor, is van Douwina. Geen idee hoe lang ze die al heeft, maar hij pas op iedere fjord die we hebben, zo makkelijk.
De eerste keer dat ik met Finnea voor de keuring heb geoefend, zou Grietje haar aanjagen. Maar ze was uiteindelijk zo dwars en springerig, dat Grietje al snel ergens is blijven staan. Heb daarom eerst een tijd alleen met haar rondjes gelopen, zodat ze weer wat ontspannen zou worden. De laatste dagen voor de keuring wil ik wel weer met aanjager oefenen, kijken wat het beste werkt. Sowieso wil ik haar op de keuring eerst zelf in draf zetten, en pas als het nodig lijkt een beetje aanjagen. Vaak reageren ze dan toch veel scherper. Als je dan gelijk je aanjager laat reageren, krijg je een rodeosessie