Het Boomloos-zadel topic deel 2!
Re: Het Boomloos-zadel topic deel 2!
Ik heb vps systeem idd!
Jilly: ja klopt dat ze er al eerder zaten dat is vaker, maar wat nu wel heel duidelijk is dat iedere keer na het rijden de plekken ook geheel droog blijven en daar ben ik niet blij mee....
Vandaag ook extra opgelet en de halve tijd zelfs zonder beugels gereden, maar dat maakt niets uit... ik baal echt. en nu? tsjahh
Jilly: ja klopt dat ze er al eerder zaten dat is vaker, maar wat nu wel heel duidelijk is dat iedere keer na het rijden de plekken ook geheel droog blijven en daar ben ik niet blij mee....
Vandaag ook extra opgelet en de halve tijd zelfs zonder beugels gereden, maar dat maakt niets uit... ik baal echt. en nu? tsjahh
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Bij mij bleef dus ook plekken behoorlijk droog.
Vertrouwde het niet en dus is het zadel direct de deur uitgegaan.
Ik had bij dat zadel ook vps.
Gekke is; bij ons eerste zadel zonder vps hebben we nooit ergens last van gehad...
Vertrouwde het niet en dus is het zadel direct de deur uitgegaan.
Ik had bij dat zadel ook vps.
Gekke is; bij ons eerste zadel zonder vps hebben we nooit ergens last van gehad...
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nouja weet je. DIt is ook pas sinds ik ontzettend intensief ben gaan rijden... Misschien is boomloos dan toch niet zo geheel geschikt om heel intensief mee te rijden. Daar was ik eerst wel van overtuigd, maar nu niet meer....
Wat moet ik dan? weer boomzadel? Voor enorm rond paard. Dat wordt lastig.... ik baal echt.
Wat moet ik dan? weer boomzadel? Voor enorm rond paard. Dat wordt lastig.... ik baal echt.
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Heb je wel eens een wintec wide geprobeerd?
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Thanks Antine! Ik heb getest bij becidor en had mazzel dat ik stalgenootjes met barefoots heb. Op die manier 3 zadels tegelijk kunnen vergelijken. Heb er nu een zwarte grandeur pad voor de london onder.
dankje pjotr_nientje
Jilly, ik vind de kleur ook supermooi! Hij wordt uiteindelijk wel een stuk donkerder, hazelnootbruin-achtig, dus dan is 'ie ook wat beter bestand tegen vlekken. Ik cross er gewoon mee door het bos dus we zullen zien
Rowenna, klopt! Er stonden er twee op marktplaats.
Fellsattel als in iberica plus of een dergelijk model met inlages? Ben nu bezig met het zelf maken van een barebackpad, want ik wil er ook één voor erbij maar vind ze gewoon té duur voor iets voor 'voor erbij'.
Hidalgo ken ik niet, wel ervaring met trekker (volgens mij lijkt dat erop, als ik het zo zie) en die was op termijn niet al te best, zeg maar slecht. Maar dan zeg ik erbij, ik heb tot nu toe met geen enkel zadel een goede ervaring op langere termijn. Heb gewoon een paard dat bijna niets past, en ook nog eens bijzonder veranderlijk is en ook gewoon blíjft veranderen.
Dankjewel Sofie! Het is inderdaad een limited edition. Ben wel benieuwd waar jij nu op uit gaat komen qua zadel.
Lisa, wat vervelend. Wat Jilly zegt kan ook, dat het nu met de wisseling van de vacht pas zichtbaar wordt.
Wat betreft lange afstanden, Ik ken mensen die 90 km endurance ritten op hun barefoot rijden... denk dat het blijkbaar toch ergens paard/ruiter afhankelijk is. Ik snap je frustratie héél goed, supervervelend, zadelgedoe.
dankje pjotr_nientje

Jilly, ik vind de kleur ook supermooi! Hij wordt uiteindelijk wel een stuk donkerder, hazelnootbruin-achtig, dus dan is 'ie ook wat beter bestand tegen vlekken. Ik cross er gewoon mee door het bos dus we zullen zien

Rowenna, klopt! Er stonden er twee op marktplaats.
Fellsattel als in iberica plus of een dergelijk model met inlages? Ben nu bezig met het zelf maken van een barebackpad, want ik wil er ook één voor erbij maar vind ze gewoon té duur voor iets voor 'voor erbij'.
Hidalgo ken ik niet, wel ervaring met trekker (volgens mij lijkt dat erop, als ik het zo zie) en die was op termijn niet al te best, zeg maar slecht. Maar dan zeg ik erbij, ik heb tot nu toe met geen enkel zadel een goede ervaring op langere termijn. Heb gewoon een paard dat bijna niets past, en ook nog eens bijzonder veranderlijk is en ook gewoon blíjft veranderen.
Dankjewel Sofie! Het is inderdaad een limited edition. Ben wel benieuwd waar jij nu op uit gaat komen qua zadel.
Lisa, wat vervelend. Wat Jilly zegt kan ook, dat het nu met de wisseling van de vacht pas zichtbaar wordt.
Wat betreft lange afstanden, Ik ken mensen die 90 km endurance ritten op hun barefoot rijden... denk dat het blijkbaar toch ergens paard/ruiter afhankelijk is. Ik snap je frustratie héél goed, supervervelend, zadelgedoe.
Ja bedoel de iberica plus inderdaad.
Ze zijn inderdaad duur en wil hem dus ook echt als zadel gebruiken.
Het moet kunnen zeggen ze, en anders eventueel met de HD inlages van barefoot er in, die zijn iets stugger en verdelen de druk iets beter.
Ze zijn inderdaad duur en wil hem dus ook echt als zadel gebruiken.
Het moet kunnen zeggen ze, en anders eventueel met de HD inlages van barefoot er in, die zijn iets stugger en verdelen de druk iets beter.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ah, ook echt als enige zadel dus.
Ligt natuurlijk vooral aan hoe, hoe vaak, hoe lang en op welke manier je ermee wilt rijden. Persoonlijk zou ik er geen beugels aan durven hangen, inlages of niet, maar genoeg mensen die het wel doen las ik al op bokt, en blijkbaar gaat dat toch goed.
Ikzelf wil graag een bbp (zonder beugels) voor het bakwerk, rechtrichten, VD onder het zadel en voor kortere buitenritjes.
Mijn zelfbouw BBP gaat, denk ik zelf, zeker niet onder doen voor de iberica (of ander model) plus. Ik gebruik dubbele inlages, zorg voor ruggengraatvrijheid en dubbele schapenwol, alles 100% schaap. Beugelriemen gaat 'ie niet krijgen.
Heb vorig jaar een tijdje met zelf-aangepast bbp gereden, en de max was wel 20 km. Comfortabel eigenlijk 15 km. Ik rijd er overigens niet anders mee dan met zadel, wat voor ons meestal betekent in- en uitstappen en de rest draf en galop.
Ligt natuurlijk vooral aan hoe, hoe vaak, hoe lang en op welke manier je ermee wilt rijden. Persoonlijk zou ik er geen beugels aan durven hangen, inlages of niet, maar genoeg mensen die het wel doen las ik al op bokt, en blijkbaar gaat dat toch goed.
Ikzelf wil graag een bbp (zonder beugels) voor het bakwerk, rechtrichten, VD onder het zadel en voor kortere buitenritjes.
Mijn zelfbouw BBP gaat, denk ik zelf, zeker niet onder doen voor de iberica (of ander model) plus. Ik gebruik dubbele inlages, zorg voor ruggengraatvrijheid en dubbele schapenwol, alles 100% schaap. Beugelriemen gaat 'ie niet krijgen.
Heb vorig jaar een tijdje met zelf-aangepast bbp gereden, en de max was wel 20 km. Comfortabel eigenlijk 15 km. Ik rijd er overigens niet anders mee dan met zadel, wat voor ons meestal betekent in- en uitstappen en de rest draf en galop.
Laatst gewijzigd door Bailey op do 27 sep 2012, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een stomme situatie voor jou! Boomzadel zou wellicht beter zijn voor haar, maar je rijdt haar toch ook maar tijdelijk he? Grote uitgaven voor een paard wat niet van jezelf is...Lisa schreef:Nouja weet je. DIt is ook pas sinds ik ontzettend intensief ben gaan rijden... Misschien is boomloos dan toch niet zo geheel geschikt om heel intensief mee te rijden. Daar was ik eerst wel van overtuigd, maar nu niet meer....
Zou ze een Wintec passen? Dat vind ik qua kosten (zeker 2e hands) nog te overzien, maar als ze daar te breed/rond voor is kom je wel in een hele andere prijsklasse terecht.

2e hands Thorowgood misschien ene optie?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Moet je mijn thorowgood even passen Lisa! Die was van Jeskim, die is ook erg rond!!
Misschien kun je dan een tweedehands op de kop tikken.
Misschien kun je dan een tweedehands op de kop tikken.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb ook een Thorowgood 2e hands gekocht via marktplaats..wel uitkijken Lisa of het een zadel is met een verwisselbare 'kopijzer'..lees..boom is. Je hebt de goedkopere uitvoering T4, maar ook een T6. (de T8 is geloof ik van leer en dan is het een Kent & Master)Als je een nieuwere kan kopen kunnen ze deze ook makkelijk via de zijkant opvullen en pas maken. Zo heb je ook een extra brede cob versie vz..die heb ik dus want die paste goed op mijn vorige trekpaard waar zelfs een massimo trail niet op paste. Volgende week komt de zadelmaker kijken of deze aan te passen is op Aselt. Ik vind het echt hele mooie zadels die ook nog eens heerlijk zitten. Bij ons op stal zijn er meerdere mensen die een Thorowgood hebben en erg tevreden zijn met hun zadel 

Hmm ja mijn opa maakt zich niet zo druk om het zadel, maar ik wel.
Ik mag de tekna van Denise evt. passen en stalgenoot van kristel had ook breed zadeltje voor goedkoop prijsje dus dat kan ik ook nog doen.
Esther: Mag ik die misschien niet lenen dan jou thorowgood? Ik bedoel dat zou fijn zijn. Ik zal er zuinig op zijn en het gaat voornamelijk nu ik zo actief aan het trainen ben voor de abop!
Ik mag de tekna van Denise evt. passen en stalgenoot van kristel had ook breed zadeltje voor goedkoop prijsje dus dat kan ik ook nog doen.
Esther: Mag ik die misschien niet lenen dan jou thorowgood? Ik bedoel dat zou fijn zijn. Ik zal er zuinig op zijn en het gaat voornamelijk nu ik zo actief aan het trainen ben voor de abop!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
bij mij op stal ook tevreden mensen met thorowgoods!
Bailey past ze niet, maar die past praktisch niets
Bailey past ze niet, maar die past praktisch niets

wel morgen komt de zadelpasser om te zien of Wintec goed zou zijn bij Jalenka
Anders laat ik iemand komen met thorowgood en kent&masters zadels.
Hoop dat het goed komt en ik binnenkort een zadel heb.
Anders laat ik iemand komen met thorowgood en kent&masters zadels.
Hoop dat het goed komt en ik binnenkort een zadel heb.
Je moet natuurlijk de beugels ook niet gebruiken om in te staan en dergelijke, maar meer als een evenwichtshulp zeg maar, wat eigenlijk sowieso moet bij een boomloos.Bailey schreef:Ah, ook echt als enige zadel dus.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Tijdens ons weekeindje weg met stal bij Dop Heets Del was er ook een andere groep. Een van deze dames had een trekker zadel op haar fjord. Ik vond het een prachtig zadel, de onderkant kan je los maken, zit met klittenband geloof ik en zo pas maken. k had dit zadel nog nooit eerder gezien. Ik ben sowieso de enige op stal bij ons die wel eens bitloos en boomloos rijd. Onze thorowgood zadel expert die op stal komt was daar ook en best wel te spreken over deze zadels terwijl ze Barefoot heel slecht vond. (ik had mijn London mee voor Aselt dus hield wijselijk mijn mond
)
Las ik in nu in een eerder berichtje dat deze ook niet op zo op Bailey paste? Of is de kwaliteit prut? Het is ook best nog wel een prijzig zadel...

Las ik in nu in een eerder berichtje dat deze ook niet op zo op Bailey paste? Of is de kwaliteit prut? Het is ook best nog wel een prijzig zadel...
Patricia en Lana hebben voor Zolmar ('Zolmar'hier op FW) volgens mij ook een trekker! Ik heb er ook wel eens op gereden, reed heerlijk.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Dubbele inlages is ook niks.. Hij schuift als de gekte.... balen!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
@Lisa: bij mij nog nooit problemen gehad met dubbele inlages hoor! En ik rij er toch al 7 jaar mee, waarvan de laatste 4 jaar intersief endurancre (naast cross, springen).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Heb ook een keer met dubbele gereden en hadden ook geen last van schuiven.
Er zijn meer mensen die last hebben van schuiven met dubbele inlages, vaak omdat het geheel dan te dik word en niet meer stabiel ligt. Ik zou dan zelf voor HD inlages kiezen, die zijn wat stuger en iets dikker dan de gewone inlages.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011