Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bloemetje75

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Bloemetje75 » wo 28 mar 2012, 09:44

Ik ben ook wel heel benieuwd naar het veulen van Bella! Heb je al een naam? Moet je specifieke beginletter en heb je zelf nog andere eisen/wensen aan de naam?

Hier ruzie gemaakt met Mette, moet er maar eens wat meer aandacht in steken. Afgelopen week liep hij steeds heel braaf aan het touwtje naar de andere wei (af en toe een drafje maar niet echt vervelend). Vandaag ging het hem niet snel genoeg en durfde hij naar me te kappen met een voorbeen. Heb hem meteen een schop tegen zijn borst gegeven, echt niet dat ik dit accepteer! Maar hij liep dus aan de lijn weer te klieren. Gelukkig is het een heel klein stukje en is Lajke heel braaf. Lajke losgelaten (er kwamen geen auto's en die doet meteen kop naar beneden en begint gras in de berm te knabbelen en sjokt dan hap voor hap achter me aan) en me eens goed boos gemaakt op Mette. Kleine etter! (nouja grote etter, zeker als hij zijn kop omhoog doet).

Nou de woensdagochtend is weer om, ik ga maar kindjes halen, dan lunchen en mag ik nog taxi spelen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Irma

Bericht door Irma » wo 28 mar 2012, 16:30

Tsja, kleine veulentjes worden snel groot hé en dan soms komt er eigen willetje boven.
Over jaartje is dat wel wat beter (om je geen hoop te geven :-))

Hier heb ik Lotje laatst zonder enig probleem vastgezet en gepoetst, terwijl het echt al ff geleden was dat ze vast stond om gepoest te worden (doe het meestal los in de weide). Geen enkel probleem.

Vrijdag krijgen Irma en Dagmar (eindelijk) hun laatste entingen. Dagmar is ook al aan het uier maken. Begint aftellen te worden. Kijk er zo enorm naar uit :-)
Namen in BE beginnen met een N, dus voor suggesties hou ik me aanbevolen, heb nog niets verzonnen.
En zondag wordt m'n koets gebracht :-D
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 28 mar 2012, 17:05

Nienke, Niels.... ehhh ik zal wel eens nadenken. Heb je speciale eisen verder?

Ik kreeg 2 uur geleden vraag van mijn moeder of ik mee ging naar de schouwburg. Dus als een gek bedden opgemaakt, eten gekookt, paardjes van de andere wei gehaald etc. Nu me nog omkleden en dan stap ik in de auto.
Ik mag zorgen voor
Anouska

Bericht door Anouska » do 29 mar 2012, 11:33

Truus moest gister verplicht buitenzitten, hihihi. Handig als je de weg weet en de de thee mee naar buiten neemt.
Anouk nog een paar aanwijzigingen gegeven met Sven, er zelf ook ff op gestapt. Mén wat een heerlijk dier! Ook nog ff Op Zorba gezeten, daar schoten me de tranen van in de ogen. Wat heeft Michel met hem gedaan? Zo verschrikkelijk hard en stug in z'n mond, komt wel goed met Evelien. Ze rijd zo vriendelijk, super! Heb haar ook gezegd dat ik haar wel een keer help met Zorba. En Truus... Die zat op de tuinstoel met mijn hond opgescheept.

@ Rosanne: Winser G rijd bij ons op stal de Macrider cup, zal ik foto's voor je maken?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 29 mar 2012, 11:38

Wat jammer dat Zorba zo hard in zijn mond is gewordenn maar als Evelien zo zacht rijdt, komt het vast goed!

Je bent super dat je Truus buiten hebt geparkeerd met de hond, vond Truus dat ook leuk?

Ik ben net terug van een buitenrit van bijna 3 uur, andere mevrouw met paintpaardje mee en dat vond Lajke wel heel gezellig en dat paardje ook! Afscheid nemen was ander verhaal, aanstelleriggedoe van Lajke. Eerst niet alleen de andere kant op willen, daarna niet willen stoppen met draven.... Volgens mij is ze nu wat moe, ging lekker in haar stal staan met haar kont tegen de muur. Mette was zo blij dat ze terug was, die wilde wel spelen. Lajke niet meer..... gek he!
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » do 29 mar 2012, 13:52

haha, Anouska goed geregeld, Truus moet meer rusten met die knie, dus lekker in de zon en jij hebt oppas vor je hond :D
Wat jammer zeg dat Zorba zo verprutst is, maar goed dat er nu iemand met hem rijd die een zachte hand heeft.
Ik zou zeggen plaatsen die foto's van Winsger G, vind het zo'n mooie hengst een tijdje voor ik Fimke kocht had ik bijna een hengst jaarling van hem gekocht, zat toen echt te twijfelen, maar heb het toen[gelukkig] niet gedaan, want dan had ik Fim nu niet gehad :D

Ach arme Lajke, je hebt haar weer flink afgebeult :+
En met wie moet Mette nu spelen nu zijn moeder half dood is haha.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 29 mar 2012, 14:04

Tja Mette moet maar even met een bal spelen of balletoefeningen doen ofzo;..... hij heeft een schaafplek op zijn neusje en de hele stal overhoop gehaald. Hij vindt het echt niet leuk om alleen te staan maar ik kan er niets aan doen. Hij moet er maar aan wennen. Is meestal na 10 min drentelen wel stil (hoewel als mijn man thuis is, zet hij Mette op de wei als ik de straat uit ben). In de wei laten staan als ik ga rijden durf ik niet zo goed. Op stal is wel zo veilig als het bij kleine schaafplekjes blijft...
Ik mag zorgen voor
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 29 mar 2012, 14:10

Ach het was lekker weer ik zat droog en te genieten van mijn twee fantastische paardjes en hun lieve berijdster wat wil je nog meer!!
Ben erg benieuwd naar de veulentjes hier ook die van Bella een fjord ziet er altijd hetzelfde gekleurd uit maar een haflinger, Ik hou namelijk niet van een brede bles en ook het wit aan de benen moet wel in proporties zijn. Sven heeft vier witte benen maar wel allemaal even hoog en dat vind ik wel mooi maar niet te hoog.
Inderdaad Zorba is wel een beetje afgestompt aan de voorkant en lui voor het been maar dat gaat volgens mij met Eveline wel goed komen die meid heeft engelen geduld en dat had Michel niet.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
rowenna

Bericht door rowenna » do 29 mar 2012, 14:42

Uh Truus, een fjord ziet er altijd hetzelfde gekleurd uit??? Fim is toch echt anders van kleur hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 29 mar 2012, 16:57

Ja je hebt uitzonderingen hahaha maar doorgaans weet je wel wat voor kleur het veulen is toch???
Spam je nog even een foto van Fim met geknipte manen?
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Irma

Bericht door Irma » do 29 mar 2012, 19:23

Ik lees tussen de lijnen door dat het met Michiel dus niet zo super ging?
Wel jammer dat je je paard zo hard en bot terugkrijgt. Da's een beetje het risico met verzorgers :-s
Ben zelf ook blij dat Lisa nu met Kira gaat beginnen rijden en niet meer met de mijne.

Vandaag is de verzorger-op-proef weer eens geweest. Zie het persoonlijk echt niet goedkomen. Hij is lang niet streng genoeg en de paardjes hebben dat nu al zo hard door... Poetsen is gelijk aan aaien met de borstel en verder spelen ze met zijn voeten als ze kunnen....
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 29 mar 2012, 19:26

Dat is wel jammer Marjolein, dat het met die verzorger niet goed lijkt te komen. Een paard heeft je snel door en doet dan gewoon haar eigen zin....

Ik baal echt van het feit dat de keuring in Alden Biesen niet op 1 juli is maar op 8 juli. Dan kan ik gewoon echt niet (ehhh alleen mét echtscheiding en dat is het nu weer net niet waard :+ ). Nu maar eens kijken wanneer en vooral waar de andere keuringen zijn. Die in Battice is ook goed te rijden voor me.
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 29 mar 2012, 19:27

Battice is 2 september, dat moet toch lukken.... ga de trailer vastleggen, de agenda van een groot kruis voorzien.....
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 29 mar 2012, 19:43

@anouska heel erg graag heb niet zo veel foto's van die knappe man.

Vandaag me stage begeleidster was mee naar huis om naar banjer der benen te kijken met rijden.
Liep bijna goed behalve RA daar mee sluit ze niet helemaal aan in de bochten verder liep ze goed.
Nu 2x in de week rustig aan jeej *o/*
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » vr 30 mar 2012, 07:53

Michel is gestopt met rijden op Zorba want hij wou een jonger paard gaan rijden die op stal staat waar ook zijn vriend een paard heeft. Daar heb ik nog wel begrip voor dat moet hij zelf weten maar om na zes jaar via de telefoon te laten weten dat je niet weer komt en ook geen afscheid neemt van Zorba dat neem ik hem wel kwalijk sinds het telefoontje heb ik hem niet weer gezien geen bedankje gehad en dat is toch wel heel vervelend.
gelukkig heb ik nu een ander voor Zorba die tien keer beter voor hem is hem de aandacht geeft wie hij verdient dus eigenlijk was ook een goede verandering.

Vanmiddag zadel en hoofdstel poetsen vanavond komt Eveline samen met Anouk gaat ze Sven vlechten en morgen voor eerst wedstrijd. Hopelijk is het dan wel een beetje mooi weer want nu regent het hier.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
rowenna

Bericht door rowenna » vr 30 mar 2012, 07:59

oeh spannend Truus, maar komt vast helemaal goed, hier motregende het net ook een beetje.
Zal van de week wel even een foto maken van geknipte Fim.

Goh 2 september, dan gaan we al weer richting herfst brrrrr, wil ik nog even niet aan denken hoor :n
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 30 mar 2012, 08:38

Tja Rowenna ik ook niet. Maar ik wil wél op keuring met in ieder geval Mette (en wellicht Lajke hoewel ik twijfel ivm haar oog).

Weet hier iemand hoe dat zit?
Lajke mist dus een oog door een ongeluk, is modelmerrie in Nederland (van vóór dat ongeluk). Nu heb ik op de keuring in Battice vorig jaar commentaar gehoord op een paard wat een schiefel had, geen commentaar gehoord bij paard met duidelijke grote witte drukplekken.....
Als ze in september net zo is als nu, is ze in prima conditie, loopt correct en is verder dus niet verandert ten opzichte van de tijd dat ze model werd op dat missende oog na.
Ik heb al van 1 iemand gehoord "jammer maar zo kun je niet meer met haar op wedstrijd" en van een ander "natuurlijk kun je op keuring, verder is ze toch niet verandert in gangen, bouw etc".
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » vr 30 mar 2012, 10:04

volgens mij moet dat niet uit hoeven maken, want het heeft niks met de bouw te maken en ook voor het fokken geeft dat geen problemen.
De fjord Ozar was ook blind aan 1 oog en is sterruin geworden[helaas leeft deze mooie jongen niet meer]
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » vr 30 mar 2012, 13:54

Volgens mij kijken ze daar ook niet naar het gaat toch om de merrie zelf en de gangen proberen kun je altijd dan hoor je het wel
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » za 31 mar 2012, 20:23

Het ging super vandaag met Anouk en Sven 183 punten en ja hoor 199 punten en de eerste prijs. Wat ben ik trots op die twee eerste wedstrijd en gelijk met drie winstpunten thuis komen maakt veel goed over het nare nieuws wat ik vanmorgen kreeg Yfke is namelijk weer verkocht omdat het toch niet goed ging en ze staat nu bij een handelaar hier in de buurt. Wel een goeie maar ja wel een handelaar ik baal zo enorm hiervan en heb een traantje weg moeten pinken samen met Anouk maar ja het is gewoon niets aan te doen.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Plaats reactie