Hallo,
Ik ga me even voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum en maak binnekort kennis met mijn eerste 'eigen' fjord:). Eerder verzorgpaard,
Want ik doe alles op en om het paard ook zoals tuigen, hoofdstellen en teugels invetten en misschien moet de fjord ook nog ingereden worden.
Dat doe ik niet alleen, want er staan nog 2 andere fjorden en een fries. De twee fjorden blijven altijd dicht bij elkaar en hebben hun dagen dat ze alles eng vinden - een fladderende duif is reden om op hol te slaan - maar over het algemeen zijn het ontdeugende schatjes.
Ik heb 2 jaar gereden op een manege, ben weer gestopt doordat ik last kreeg van paarden angst door een bepaald paard, en pak de draad na een half jaar weer op bij de 2 verzorgfjorden van een vriendin, en binnekort dus 3 fjorden. Ik heb nog geen idee wat voor fjord ik straks voor mijn neus krijg, dus leek mij het beste om jullie ervaringen en vragen door te lezen en me een beetje voor te bereiden;)
En volgensmij is bij het berijden van een fjord wel enige consequentie nodig...
Groetjes Nadia:)
Even voorstellen;)
Re: Even voorstellen;)
Dat van dat consequente klopt wel, hihi..
Leuk dat je je aangemeld hebt hier!!
Fjorden kunnen behoorlijk eigenwijs zijn dus zorg maar dat je er vanaf moment 1 bent om ze te corrigeren en dat mag soms iets lomper als de gemiddelde KWPN, hihi..
Ze zijn af en toe ook duivels slim, dus je bent gewaarschuwd!! Haha!!
Maar verder zijn ze geweldig natuurlijk, al maakt dat eigenwijze en slimme ze ook erg leuk!
Ik ben Esther, 28 en in bezit van 3 fjordenpaarden. Jeskim van 22, Tea van 13 en Fjella is 2.
Tea heeft veulen Hedwich aan de voet en is drachtig van de hengst Anton.
Tea is ook de moeder van Fjella.
Veel plezier gewenst en ik hoop dat je veel tips krijgt over hoe om te gaan met je nieuwe verzorgpaarden!!
Leuk dat je je aangemeld hebt hier!!
Fjorden kunnen behoorlijk eigenwijs zijn dus zorg maar dat je er vanaf moment 1 bent om ze te corrigeren en dat mag soms iets lomper als de gemiddelde KWPN, hihi..
Ze zijn af en toe ook duivels slim, dus je bent gewaarschuwd!! Haha!!
Maar verder zijn ze geweldig natuurlijk, al maakt dat eigenwijze en slimme ze ook erg leuk!
Ik ben Esther, 28 en in bezit van 3 fjordenpaarden. Jeskim van 22, Tea van 13 en Fjella is 2.
Tea heeft veulen Hedwich aan de voet en is drachtig van de hengst Anton.
Tea is ook de moeder van Fjella.
Veel plezier gewenst en ik hoop dat je veel tips krijgt over hoe om te gaan met je nieuwe verzorgpaarden!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: Even voorstellen;)
Dag Nadine
hehe je naam op FW is maar 1 letter verschil van de naam van 1 van onze fjordjes, Jalenka
Ik ben Sofie en samen met mijn vriend hebben we 1 fjordendame, Githa
verder hebben we nog een 2e fjord, Jalenka, maar die is van mijn pa, maar praktisch is ze geheel van ons
veel plezier hier op dit verslavende forum
en consequent is zeker nodig, anders hebben ze je na een paar keer goed liggen
hehe je naam op FW is maar 1 letter verschil van de naam van 1 van onze fjordjes, Jalenka
Ik ben Sofie en samen met mijn vriend hebben we 1 fjordendame, Githa
verder hebben we nog een 2e fjord, Jalenka, maar die is van mijn pa, maar praktisch is ze geheel van ons
veel plezier hier op dit verslavende forum
en consequent is zeker nodig, anders hebben ze je na een paar keer goed liggen