Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door kristelhans » ma 27 dec 2010, 21:23

Haha, nou dat is een beetje een mysterie dus... Beers vader is Merkur, een in Duitsland wonenden hengst die hier een paar seizoenen heeft gedekt..niet zoveel nakomelingen..van moeders kant is opa Jolster, ook niet heul groot.. Achter Merkur zit Faun Tor, een Noorse hengst en daar lijkt Beer echt heel veel op.. maar die stokmaat..geeeen idee waar dat vandaan komt.. Pokon? ;)

Ik ben er blij mee hoor! Was op zoek naar een wat grotere fjord die niet heel modern gebouwd was (sport typisch). Ik vind Beer een mooie mix van 'old-school' en modern!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 27 dec 2010, 21:43

welkom Vera

hier hebben Githa en Jalenka het nog altijd heel rustig, denk dat die heel gelukkig zijn met dit weer O:)
whahaha wacht dit voorjaar :=

dan is Githa klein vergeleken met beer, zij is 144cm, wat toch ook een mooie maat is voor een fjord, gemiddeld.
de rest, de bouw, is dan weer niet gemiddeld, dat is eerder sportmodel :=
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » ma 27 dec 2010, 21:47

Claudia, gecondoleerd met het verlies.. En een beetje gek om te zeggen voor mijn gevoel, maar toch gefeliciteerd met je baan. :)

Tessa, lieve foto van Beauty! Ik ga straks even in je PP-topic kijken. :)

Vera, welkom! :D

Sterre, fijn dat je zo lekker hebt gereden met Bailey! En leuk dat je weer naar de manege gaat, gaaf dat Bailey het zo leuk vond!

Qua stokmaat is Diev wel erg klein, die is maar 1.41m. >;)

Ik heb baby-foto's van Diva ontvangen! :D :D :D
Diva (Timor x Anton) :+:
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » ma 27 dec 2010, 21:56

Afbeelding

:+:
Bailey

Bericht door Bailey » di 28 dec 2010, 00:15

Nee hoor Kaleigh, valt best mee hoe klein Diva is. Ze is dan net zo groot als mijn Bailey. Beer is gewoon gigantisch, zo moet je het zien ;)
Diva is wel echt een snoepje als baby, lief hoor! Wanneer mag je weer op haar rijden?

Ik heb met kerst de eerste twee echt vrije dagen in een half jaar genomen en heb nu echt weer moeite om door te werken, hihi.
Moet nog even doorploeteren voor ik m'n werk voor vandaag afheb....
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 28 dec 2010, 08:23

Sterre, wat die-hard zeg..geen dagen vrij..pff ik zou het niet kunnen! ;) Beer is gewoon belachelijk groot, laten we het daar maar op houden.

Ik ga vandaag naar Annalynn! We gaan op haar dames rijden en dan pannenkoeken eten! leuk, zin in! Eerst naar Beer..die ga ik eens even longeren..was net een blok hout onder me gisteren en morgen hebben we les. Ik longeer eigenlijk zelden maar wil hem toch even wat stretchen..heb van die touwtjes om hem bij te zetten..gos, wat klinkt dat naar.. Eerder ook wel eens gedaan (stalgenoot die Lammerthaanstraaen doet) en toen heeft Beer er wel baat bij gehad..ben benieuwd.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 28 dec 2010, 08:47

Hoi vera, Ik ben Yvonne en heb 2 fjorden monsters.

Kristel, wat leuk, zorg je wel voor VEEL foto's?

Ben je zo zuinig op je dagen? ik zit volgens mij al in de min met de dagen. Kom altijd dagen tekort op mn werk en ik werk ook al zo weinig, Ik zeg wel eens ik heb geen tijd om te werken. Alles voor die centjes.

Morgen paarden verhuizen. Gaan in een stal staan voor een paar dagen, tussen door wel in de bak, maar verder op stal. Ben bang dat het zweten wordt voor ze, hebben al jaren niet meer in een stal gestaan. Even een paar dagen en dan zaterdag snel weer terug naar hun eigen land.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 28 dec 2010, 16:53

Vera als Vera nog vaker ontsnapt worden we idd heel snel errug oud :=

Sterre wat goed dat er bij jullie in het bos te rijden is, wij hebben alleen landweggetjes en daar is gestrooid (is niet echt lekker voor de hoeven die pekel) en overal gladde plekken, dus ik durf het niet aan met ze, ze staan al 4 weken stil door die sh*t sneeuw -:(-

Sofie Githa is net zo groot als Exel

Kaleigh wat een droppie is Diva als veulen zeg :+:

Kristel was het gezellig bij Annalynn?

Yvonne gaan ze op stal ivm oud en nieuw?

Vanmiddag was Exel weer lekker bezig zeg, ik had z'n stal uitgemest en opgestrooid en daarna hooi neergegooid in de hoek. Wat doet Harry Nak? Hij gaat in dat hooi staan graven, gevolg is dat het hooi door z'n hele stal uitgespreid lag pffff dat paard heeft altijd wat bijzonders. We hebben ook z'n waterbak al aan de spijlen van z'n stal moeten vastmaken, want anders gooit ie die hele kuip door het gangetje heen. En nog presteert hij het om elke dag een lege kuip te hebben, terwijl die van Vera dan nog half vol is. }-)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » di 28 dec 2010, 19:35

Wat is Exel ook een pannenkoek afentoe Claudia, hihi
Wat balen dat jou paardjes zal zolang stilstaan!

Yvonne, ik werk voor mezelf, heb dus geen 'officiele' vrije dagen die ik opneem.
Werk sommige dagen wel korter of langer, ligt er maar net aan hoe het gaat of hoe dichtbij deadlines zijn ;)
Is het gelukt met paarden verhuizen?

Kristel, het voelt helemaal niet zo die-hard hoor! Mijn eigen tijd in kunnen delen is zo'n heerlijke luxe en de opdrachten waar ik aan werk zo leuk dat het gewoon vanzelf gaat.
Hoe was het bij Annalynn? Waren de pannenkoeken lekker?

Vandaag weer in de binnenbak van de manege gereden, was iets minder succesvol dan de vorige keer. Manege-eigenaar stond de eerste vijf minuten dingen met een boormachine te doen in een donkere hoek van de bak, waardoor Bailey de rest van het uur overtuigd was dat de letters F en A daar in die hoek levensgevaarlijk waren en hem ieder moment aan konden vallen. Hij heeft zich wel laten kennen hoor, dat altijd zo dappere paard van mij :roll:

Voor de rest heeft hij wel heel lekker gelopen en z'n spiertjes aan het werk kunnen zetten hoor.
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » di 28 dec 2010, 21:03

Nou, de keuze is gemaakt: eigenaresse van Diva is het spuugzat met de andere verzorgster, dus heb ik een advertentie geplaatst.... : http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... orger.html

Ik hoop dat er een serieus, gemotiveerd persoon reageert die wel weet waar ze mee bezig is!

Hahahaha Claudia, wat een clown is Exel. :D

Arme Bailey, zo bang voor die hoek! Gelukkig heb je verder wel lekker kunnen rijden. :)

Kristel, ik ben benieuwd hoe je ritje was!
vera*

Bericht door vera* » di 28 dec 2010, 21:12

kristelhans: oeh welk soort pokon gebruik je? Misschien mag ik wat van je lenen ;) En zo te lezen heb je een leuke dag gehad.
Solitudine: wat een lieve babyfoto
truus1970: alvast suc6 met verhuizen van jou 2 monsters
claudia: Lol wat een varken is het toch ook :P

En ja over zwaar werk ik werk met kinderen we hadden er gisteren 5, vandaag 7 dus zijn 2 heerlijke rustig daagjes geweest. En ja dat met zijn 2tje normaal is het max 16 :P Dus heb super zwaar werk O:)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 29 dec 2010, 08:13

De paarden gaan idd met oud en nieuw op stal

@vera, werken met kindern is zwaar, ik heb er 2 dat is soms al zwaar zat, moet er niet aan denken dat ik er 16 heb

Leuk he , die bakmonsters, die zijn heel gevaarlijk. Eten fjorden op.

haha, exel houd van een grapje. En vooral niet van netjes
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 29 dec 2010, 08:25

Het was superleuk gisteren! Sneeuw, wilde koeien en veel gezelligheid..helemaal leuk dus!

Om 11 uur les met Beer, zin in!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 29 dec 2010, 08:26

en de foto's?
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 29 dec 2010, 08:55

Haha heb er een paar op de telefoon maar die zijn allemaal overbelicht.. Annalynn heeft met haar camera wat leuke foto's gemaakt maar haar internet doet stom..komt vast nog wel dus!
vera*

Bericht door vera* » wo 29 dec 2010, 18:01

truus1970: Soms is het idd zwaar en doorpakken maar in de vakantie is het heerlijk. Dan zijn er vaak kleine groepjes en kun je ze extra aandacht geven en allemaal leuke dingen doen. Zoals vandaag naar de Mac Donald en me vriend maar zeuren. Werk jij wel :P
kristelhans: hoe ging je les met beer? En dan wordt het idd maar wachten op de fotos ;)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 29 dec 2010, 19:23

nou, mijn geeltjes staan op stal, wat een vreemd gezicht is dat zeg, Op een een of andere manier voelt het niet goed. Ik weet best dat half nederland de paarden op stal heeft staan, en dat dat goed is. Ik weet ook best dat de boer waar ze staan super goed is voor ze. Voelt heel raar. Ik zal blij zijn als het 1 januari zaterdagmiddag is en ik ze gewoon weer lekker in het eigen land heb lopen.

Wat voor kinderen werk je mee vera? Werken met kinderen is zo groot begrip.

Hoe ging de les, kristel?

tis stil hier bedenk ik me. al 3 berichtjes van mij op 1 pagina, das voor mij wel heel veel
Nu paardloos.
vera*

Bericht door vera* » wo 29 dec 2010, 20:53

Truus (hoop dat dat je echte naam is ;)) ik werk op een kinderdagverblijf met peuters. En je paardjes voor hun eigen veiligheid even binnenzetten is toch niet verkeerd. Staan ze normaal dan 24/7 buiten? Of is het druk waar jou paardjes staan met vuurwerk.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 29 dec 2010, 20:58

ik hoop voor jou dat bij jouw stal de eigenaar geen zoons heeft die met vrienden vuurwerk af gaan steken. Ik was vanmiddag even "not amused", de zoons van de boer waren samen met vrienden vuurwerk aan het afsteken, papa heeft ze wel gezegd uit de buurt van de paarden te blijven, maar toen ze achter op het terrein stonden waren de knallen toch nog behoorlijk hard te horen bij de stallen :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 30 dec 2010, 22:01

ong 300 meter verder op gaan ze karbid schieten. maar daar ben ik nog niet zo heel bang voor. Ze zijn al wat knallen gewend van de burendie schieten mt aardappels en luchtdruk, niet leuk, maar worden paarden wel door getraind.

Ik vindt het snachts met al dat vuur enzo in de lucht veel enger.

Wel fijn dat de jongens verderop gingen schieten, maar die knallen blijf je toch wel goed horen
Nu paardloos.
Plaats reactie