Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door Elvis » za 19 jun 2010, 17:00

Gefelicteerd Daphne!! *o/*
Ik heb ook zin in de mama meeting :))

Lastig hoor met Jack,ik hoop voor je dat je het wel leuk kunt houden.Je moet toch wat proberen op een gegeven moment,dus net zoiets als Nancy als schreef zo'n coldpack is dan een goede oplossing.Al kun jet het misschien afwisselen met het water,heb je niet alle dagen strijd.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 19 jun 2010, 21:54

Daphne gefeliciteerd!
Misschien is dat wel een idee om het af te wisselen.

O, ons E'tje is vandaag 2 jaar geworden, samen met haar kleine vriendinnetje Jasmijn hebben ze vandaag hun verjaardag. Alleen is Jasmijntje 14 geworden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Elvis

Bericht door Elvis » zo 20 jun 2010, 09:41

Wat leuk,gefeliciteerd!
Mijne is van april,zo raar dat bijv Emy hier ook nog ruim 2 maanden moet wachten voor haar Birthday..

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 21 jun 2010, 10:37

Gefeli!!!!!Weer een 2 jarige erbij ;)

Ekdal is van eind mei, en idd Emy moet nog even wachten
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 22 jun 2010, 13:18

Gisteren hadden ik een Jack nog eens n tamelijk fijn momentje :D :
Ik heb hem niet meer in de wasplaats gezet maar dus buiten vastgemaakt en ook daar zijn beentjes afgespoten. Hij wandelde echt heel flink mee en stopte eigenlijk niet 1 keer...

Tijdens t afspuiten heb ik hem heel de tijd aant krabben geweest : op zijn schoft, door zijn manen,...vind hij écht geweldig. Hoofdje in de lucht, en dan trekt hij zn lipje zo op...
Zo was t toch nog n leuk moment.
En best van al : ik ben NIET boos moeten worden...

Morgen ga ik die coldpacks halen : Nancy wat voor doekje deed je er dan tussen? Soort van onderlap voor bandages? Of meer n zakdoek? Of wat moetk me er bij voorstellen?

En maandag is t weer n grote dag : om 18h30 komt mijn DA scannen...momentje van de waarheid hé.
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 22 jun 2010, 16:31

Hey,

Het ligt er een beetje aan, is de coldpack echt bevroren..... Heeft hij een wintervacht (dikke sokken) enz.
Bij mij was hij wel bevroren en ze had redelijk dikke sokken dus ik deed er zo'n gele vatendoekje tussen. plus dat mijn coldpack al in een stoffenzakje zat.
Je moet gewoon voorkomen dat de haarvaatjes in het been en de huid kunnen bevriezen. Maar het moet zeker wel koud genoeg worden dat het de pees koelt! Door de kou word de bloedsomloop gestimuleerd en waar bloed stroomt is genezing mogenlijk!

Zaterdag heb ik weer lekker gefietst met Emy! Imka werd door mn vriendin gedaan die met haar nichtje kwam rijden dus dacht nu kan ik even lekker met Emy aan de gang! Dus fiets gepakt en fietsen maar de paden op de lanen in! Ze vond het geweldig. Oortjes erop en de pas erin. Ze loopt aardig door jeetje! Ze heeft wel de gang van dr moeder hihi. Ook houdt ze dr pleegmoeder Imka makkelijk bij als die stevig de pas erin houdt dus dat kan wat worden later!
Even gingen we draven en mevrouw vond wel dat ze een gallopje kon doen. Toen kreeg ik wel een rot idee erbij maar gelukkig kon ik haar heel snel weer rustig terug naar draf krijgen! Later bijna over de helft van het rondje kwamen we een hele grote tractor tegen met giertank erachter. Toen kreeg ik wel even de schrik, ik kon geen kant op en hij bleef doorrijden! Dus ik de fiets neergelegd, Emy aan de hand mee verder genomen en rustig langs de tracktor gelopen. Goh wat was ik trots. Het was echt heel smal en was even bang dat ze langs me heen zou stieren ze kon immers geen andere kant op. Ze verstijfde wel en kreeg grote ogen maar ze luisterde super! Nou toen was ik zoals jullie wel begrijpen helemaal super trots op dr! Ik was meteen het harde lopen vergeten en kon alleen nog maar daar aan denken dat ze toch heel braaf bleef!

Imka loopt al 11 jaar te drammen en te dribbelen en ik wil dat Emy dat echt niet gaat doen. En soms heb ik wel eens het idee dat het ook zo'n harde loper is ipv lekker relaxt vandaar mijn gevoel in begin van de fietstocht!

Thuis aangekomen kon ze weer lekker het land op verse grasjes eten!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » di 22 jun 2010, 21:08

chunkymonkey schreef:Gisteren hadden ik een Jack nog eens n tamelijk fijn momentje :D :
Ik heb hem niet meer in de wasplaats gezet maar dus buiten vastgemaakt en ook daar zijn beentjes afgespoten. Hij wandelde echt heel flink mee en stopte eigenlijk niet 1 keer...

Tijdens t afspuiten heb ik hem heel de tijd aant krabben geweest : op zijn schoft, door zijn manen,...vind hij écht geweldig. Hoofdje in de lucht, en dan trekt hij zn lipje zo op... Zo was t toch nog n leuk moment.

Morgen ga ik die coldpacks halen : Nancy wat voor doekje deed je er dan tussen? Soort van onderlap voor bandages? Of meer n zakdoek? Of wat moetk me er bij voorstellen?

En maandag is t weer n grote dag : om 18h30 komt mijn DA scannen...momentje van de waarheid hé.
Zo 1 heb ik hier ook rondlopen... :+
Afbeelding

Eros wordt ineens heel volwassen! 1e kant heel jammer.. Maar aan de andere kant...... Een nieuwe fase.. :)

Afbeelding

Macho gedrag :=
Afbeelding
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 22 jun 2010, 21:14

chunkymonkey schreef:Gisteren hadden ik een Jack nog eens n tamelijk fijn momentje :D :

Tijdens t afspuiten heb ik hem heel de tijd aant krabben geweest : op zijn schoft, door zijn manen,...vind hij écht geweldig. Hoofdje in de lucht, en dan trekt hij zn lipje zo op...
Zo was t toch nog n leuk moment.

Fijn dat je weer een prettig, positief moment hebt gehad. Terwijl ik dit las, bedacht ik me dat ik zo'n massage borstel heb. Is mss ook een idee!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Yada

Bericht door Yada » wo 23 jun 2010, 17:34

He meiden ik heb weer even moeten rewinden om jullie verhalen te lezen maar alles komt mij ook zo bekend voor!
Bij mij zakt de moed me ook soms in de schoenen met Elmo, hij is soms zo lief en doet alles netjes maar van de ene op het andere moment Pats die voorbenen naar voren en natuurlijk recht tegen je schenen aan!

Wie kan mij trouwens vertellen hoe ik een foto hier moet plaatsen ( ik en techniek gaan nl niet samen!)
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 23 jun 2010, 19:26

Als je bij pics plaza kijkt, staat daar een sticky waar heel goed uitgelegd wordt hoe je foto's moet plaatsen. En als het niet lukt moet je even aan de bel trekken, wil ik ze ook wel voor je uploaden (moet je ze alleen even mailen).

Wat een goed bericht over Jack! Dat soort momentjes doe je het voor, toch? :) Geeft weer een positieve boost!

Ik heb de kerels afgelopen weekend opgemeten. Ondanks de castratie is Evian toch nog 2 cm gegroeid en Eskil heeft het helemaal goed gedaan. Hij zat voor de laatste keer nog op 1.38, maar nu al op 1.41/1.42 dus dat gaat ook de goede kant op. Hij heeft de afgelopen tijd een flinke groeispurt gehad, eerst achter flink uit verhouding de hoogte in, maar nu is hij voor toch ook bijgegroeid (gelukkig) :D
Ze staan sinds een week of 2 (?) 's avonds weer aan de kant van de dames, waar ze diep in de stal weg kunnen kruipen tegen de muggen. Wat een opluchting voor ze.. 's Avonds bleven ze maar aan het rennen, de tentstal boodt te weinig beschutting, ze zaten ook helemaal onder de bulten :\ Maar nu staat ze zo heerlijk rustig in de stal 's avonds, weer twee tevreden paardjes :)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » do 24 jun 2010, 07:10

Dankjewel Nancy voor de goede tips ivm de coldpacks.
Ik ga dr straks mee aan de slag :))

Wat is Eros ineens n volwassen vent 8) Echt knappe foto's!!
En die kriebelfoto : zo staat Jack er dus ook bij!!

Gisteren had meneer zijn big date met de smid : mijn vriend staat in shiften op zijn werk en ik kon niet vrij krijgen, dus hij is er naartoe gegaan. Jack was minder braaf dan de vorige keer, maar toch nog wel flink :? .
Alleen de smid stond er van versteld wat voor n slechte kwaliteit van hoeven Jack heeft... Ik moest ns proberen ze dagelijks te behandelen met dat summer feet productje en dan gingen we tegen volgende keer zien of dat effect had...

Het koelen van zijn peesjes heb ik buiten gedaan gisteren : en ook hier liep hij flink mee zonder te stoppen *o/* . Tijdens t koelen krijgt hij dan uiteraard n uitgebreide kriebelbeurt...
Ik ben blij dat we al een paar dagen geen ruzie gemaakt hebben. Hopelijk houd dit goede weer n beetje stand en kan ik hem buiten blijven behandelen.
roos

Bericht door roos » do 24 jun 2010, 10:58

Eros ziet er heel volwassen uit zeg, heel leuk!
Ekdal blijft zo lang gelijnd en hoog op de benen, alleen zijn buik vind ik nu wel iets te..worden, maar ach.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yada

Bericht door Yada » do 24 jun 2010, 17:51

Afbeelding

Misschien lukt het zo om een foto van Elmo te plaatsen
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 25 jun 2010, 10:28

Leuke foto van Elmo!

Ekdal is ook erg veranderlijk in zijn gedrag hoor....maar de laatste tijd is hij braaf maar dat kan zomaar veranderen
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 25 jun 2010, 19:04

Die kleine Flower maakte vanmiddag Fjella eens even goed uidelijk dat Digai haar kameraadje is.. Ik geloof dat de liefde tussen Fjell en Flower wat is bekoeld..
Maar misschien was ze ook gewoon wat chagrijnig omdat ze hengstig is..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 25 jun 2010, 20:47

Vandaag zijn onze toppertjes weer eens naar de hoefsmid geweest. Emy was super braaf! En heeft erg goeie hoefjes zei de hoefsmid! Ze waren goed gegroeit ik blij dus! Elvis heeft een iets mindere kwaliteit hoeven, en was daarnaast ook lekker dwars vandaag. Hij vond het wel grappig om zn been op die standaard te zetten en als ze dan gingen vijlen hem weg te trekken. Na een paar keer gewaarschuwd te zijn kreeg hij op zn falie... En toen snapte hij de bedoeling ineens wel hih. Vond het wel grappig toen hij klaar was zei ze (zn hulpje) "ja daar knapte je wel even van op he!" Je had zn koppie moeten zien de lol was er ineens af hihi!

Nou ja joh ze hebben allemaal wel eens een 'lollige' dag! Emy daarin tegen had niet deze keer maar 2x daarvoor de hoefsmid aangevallen toen ze in stal stond toen kreeg ze ook even op dr falie! Nu weten ze vast en zeker dat er niet met die man te sollen valt hihi

Imka was ook super braaf dus was een goeie paardendag!
Imka en Emy weer eens gewassen. En Emy was echt super braaf! Al werd ze het na een tijdje wel zat en uit nijd is ze lekker meteen gaan liggen haha
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 26 jun 2010, 05:17

Ik heb van de week Ekdal 2 keer afgesponst,maar hij houdt echt niet van water. Het geluid dat het op de grond valt vind ie erg spannend. Sowieso houdt ie niet van water, hij springt over plassen....hmmm
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 26 jun 2010, 06:21

Er staan Ewald en Eachann fotos bij PP en nu ben ik bezig met Danc en Ekdal in de wei fotos uploaden ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » za 26 jun 2010, 16:20

Ja die Elvis,blijft een grapjas :D
Al kon ik me de reactie wel voorstellen van de smid haha..Helaas was ik er zelf niet bij,zal je altijd zien.
Vandaag heerlijk gewassen onder de tuinslang!Lekker soppen en spoelen.Na het wassen wil meneer altijd even gek doen,maar dat was pas de bedoeling nadat hij los gehaakt was,Elvis kon helaas niet wachten en probeerde hier al eerder gebruik van te maken.En ja was doe je dan als je je zin niet krijgt,precies steigeren.Maar geloof dat die lol ook snel klaar was,want hij kreeg precies het puntje van het touw op ze neus.
Ook is hij lekker gaan rollen,hij was nog viezer dan voor het wassen.Maar ach gewacht tot meneer droog was en het zand er af geborsteld.
Verder gaat het hier prima met de E'tjes. +:)+

Die flower Joh Esther,pittig ding is dat toch!

Heb de foto's gezien hoor van Ekdal Roos,echt een slungeltje he ;) maar hij ziet er al stukken beter uit.Gras doet zijn wonderen.

Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 26 jun 2010, 16:53

Ekdal is idd een slungeltje maar gelukkig trekt ie mooi bij nu hij op het land staat....En hij is ook zo braaf de laatste tijd...bijna eng ;)

Morgen is er waterfeest voor Ekdal...voor het eerst onder de tuinslang...Spons en water vindt ie al niks, dus ben benieuwd...ach hij moet het toch een keer leren he...
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie