Het A-tjes Topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Andor-Mary

Re: Het A-tjes Topic deel 4!!

Bericht door Andor-Mary » zo 28 mar 2010, 20:11

Eindelijk een beetje bijgekomen van gister.. We hebben de kringkampioenschappen (aangespannen) dressuur gereden. Andor was goed in vorm.. helaas was t baasje heel erg gespannen. Ik kende mezelf niet weer! :? k was veel te veel bezig met mijn handen natuurlijk en Andor zette zich daarom lekker vast. Ik geef hem groot gelijk, mijn eigen schuld! We zijn uiteindelijk als 6e geëindigd. Ik ben zeer tevreden dat we na een half jaarje officieel al de kampioenschappen mochten rijden :D maar wat viel ik mezelf tegen |(
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 29 mar 2010, 16:39

Gefeliciteerd, goed resultaat toch?

Spannend Tamara, je zadel. Hopen dat je dr nu de eerste jaren vanaf bent.

Annemarie; grappig die bijnamen, ik zeg altijd dankie stankie haha...Ik vind ook leuk om Ali in conditie te houden nu. Jose gaat binnenkort foto's maken van mij en ali en ook op ad.

Ik vind mijn pitbull cocker ook leuk:-p We zijn net weer terug en die ligt nu compleet munt aan mijn voeten. Texas is ook echt een droppie, die meot maar met Dena trouwen haha!
Ben zelf ook wel uitgeteld na 't weekend, maar was wederom weer erg gezellig. We denken er aan om in augustus ook maar een heel weekend te gaan, altijd gezellig! Toen we terug kwamen heb ik direct mijn knollie uit de wei geplukt en even lekker gereden. Hij staat nu dag en nacht buiten met 0 grams, maar met de voorspelling voor deze week begin ik toch weer te twijfelen, zucht...

Maarre... Cikaro!!! VET GAAF!! Stoere knol. Ik ben verliefd op zijn benen. Die zie je weinig meer tegenwoordig. Een mooie stevige hengst van formaat met ENORM veel rastype. Dit is net een hengst die voor de fokkerij hard nodig is denk ik. Rastype ontbreekt vind ik nogal bij veel hengsten. Ik vond ook in de ring (durf het bijna niet te zeggen) dat er een mooi stelletje ruinen opgesteld stond. Zoals Karant vooral... Weinig echte vaderdieren.(niet allemaal hoor!!) Ze zullen correct in elkaar zitten en kunnen bewegen (ook niet allemaal) maar er zit voor mij weinig geur of smaak aan. X factor zeer weinig gezien.
Nou, dit is zo'n interessant onderwerp kun je uren over doorgaan haha..
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Nies_
Locatie: Bavel, Breda, Noord-Brabant, Netherlands, Europe, World

Bericht door Nies_ » ma 29 mar 2010, 19:11

Mag ik meedoen? :D

Ik heb ook een A'tje, genaamd Angel. Het is een merrie van 1 juni en dr pa is Blinken.

Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 30 mar 2010, 08:55

Wat een leuke pony is Angel zeg! :))

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 30 mar 2010, 13:33

adanco schreef:Gefeliciteerd, goed resultaat toch?

zeker! ik mag ook niet klagen over mijn mannetje

Hij staat nu dag en nacht buiten met 0 grams, maar met de voorspelling voor deze week begin ik toch weer te twijfelen, zucht...
hmm, dat probleem ken ik! Andor staat ook net een week in zijn blootje, maar die staat 's nachts altijd op stal. Maar t is echt een moeilijke tijd! Laatst had hij het echt warm, begon zijn staart te schuren. Ben ik niet zo blij mee natuurlijk :n

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 30 mar 2010, 16:02

karev staat ook een dikke week onder de 0 grams, dag en nacht buiten, overdag ook wel in de blote billen hoor, zoals vandaag, was het best warm, dus deken er even een paar uur af, kan best.

Mijn bijnaam voor haar is bollie of kaatje,hihi

Ik snap je heel goed vwb uitstraling van sommige hengsten. Karant idd, is een leuke ruin om te zien, en verder niet. Maar hij zit wel correct in elkaar. Vind ik van Rudsmo ook eigenlijk. Leuk paard, maar dat is het, hij straatl niet iets wow achtigs uit vind k.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 30 mar 2010, 16:34

Dancie stankie := := . Ben ik nog netjes met Anky-panky haha.

Anka staat er weer goed bij. Alleen super hengstig :r . Ik denk wat zit er nou aan die achterbenen snif, blegh blegh. Anka was erg rustig toen ik met Nisko weg ging. Komt helemaal goed. Alleen heeft ze nog wat kortharig plekjes op haar bil. Vriendin zei al lijkt wel schimmel. Maar volgens mij komt het nog van de aanranding door de hengst van Ingrid toen. Ziet er helemaal niet uit als schimmel oid.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Nies_

Bericht door Nies_ » di 30 mar 2010, 19:23

Andor-Mary schreef:Wat een leuke pony is Angel zeg! :))
Bedankt :))

Angel staat nu nog onder een 200grams, ze gaat 's nachts op stal.
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 05 apr 2010, 07:49

Vandaag is het echt een topdag!! Lekker weer :D
We hebben met de menclub een buitenrit, door mij uitgezet. Andor mag dus voorop. Follow the Fjord!! Haha k ben benieuwd of ze het tempo van zijn korte beentjes hard genoeg vinden ;)

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 07 apr 2010, 20:44

Rustig hier zeg.

Anka is weer helemaal de oude na haar entingsdipje. Vorige week vrijdag weer lekker gereden en deze week ook al 2x. Maandag een milestone, buitenrit alleen door het dorp en gisteren les. We hebben halthouden geoefend. Moeilijk, Anka heeft echt hele precieze kleine hulpen nodig. Als ik al iets te veel met mijn handen doe dan gaat ze zijwaarts of achteruit. Te veel been is geen ho of scheef en te weinig been is niet aan de teugel 8)7 8)7 . Dan denk je hoe moeilijk kan halthouden zijn, ik zeg best lastig :)) . Wijken daarentegen gaat best goed. Paar passen dan weer rechtuit, paar passen. Anka laat zich goed sturen, maar is wel slim, na 1x begint ze uti zichzelf al en moet je al weer een nieuwe variatie bedenken, slim peerd.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » do 08 apr 2010, 15:46

Het is hier zeker rustig! k dacht altijd dat er veel te vertellen wat over de A=-tjes ;) Zelf heb ik te weinig tijd om steeds te spammen haha.

Wat leuk zeg dat je zo dressuurmatig met Anka bezig bent :D zelfs al wijken! Dat krijg ik er denk ik nooit in haha.

Gister heeft Nadia, dochtertje van mijn zus (bijna 10) voor de 3e keer op Andor gezeten. Ze wil heel graag op paardrijden en ik heb beloofd dat ze met Andor naar de club mag, maar dan moet ze natuurlijk wel eerst leren rijden! De eerste 2 keren heb ik hem om de volte aan de longeerlijn gehouden. Touw om zijn nek, waar ze zich kon vasthouden. Overgangetjes halt-stap en stap-draf en natuurlijk ook terug geoefend. Het lichtrijden ging ook al best goed. :))
Gister hebben we de teugels eraan gedaan en mocht ze het 'grote rondje' (halve bak) gebruiken. Het ging heel erg netjes, zo voor de 3e keer! Ze schrijft alles wat ik zeg op in een schriftje, zo leergierig!! Echt heel erg leuk. t Mooiste vind ik nog dat Andor het allemaal prima vind :D hij trekt niet eens, en luistert heel goed naar haar korte beentjes := het is echt een gouden pony, en dan te bedenken dat hij misschien in totaal nog maar 30 x onder t zadel is geweest

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Nies_

Bericht door Nies_ » do 08 apr 2010, 18:01

Haha, dat doet Angs ook, eerst wil ze niet wijken en dan wil ze niet meer rechtuit ;')
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 10 apr 2010, 18:04

even een update:

Karev gedijt goed in de wereld die 24/7 heet,haha

alleen is ze zelfstandig en alleen lid van de firma plak en kleef, vreselijk irri! Ze kan niet zonder Raika, dus dat worden vaak veel uitstapjes alleen maken!
Nies_

Bericht door Nies_ » za 10 apr 2010, 18:33

Heb vandaag echt fijn gereden met Angs, halt houden ging meteen goed waar we normaal 20m voor nodig hebben en we hebben ook nog een stukkie SB gedaan :)

Dat geplak en gekleef is inderdaad niet zo fijn nee := Als d'r een andere pony in de bak loopt probeert ze daar ook altijd achter te blijven plakken. Ben benieuwd hoe het dinsdag in de les gaat, dat is in een groep en voor t eerst op vreemd terrein :))
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 10 apr 2010, 20:59

En bevalt je zadel ook nog goed Tamara? (ik wacht met spanning op de mijne!)
lekker he dat ze weer 24/7 buiten staan. Ad vindt ook lekker denk ik .. zoalng er maar genoeg kuil is, anders gaat ie langs draad lopen.

Rijden gaat echt super op het moment! Durf bijna niet te typen haha want mestal als je het benoemt val je weer in een dipje. Op t moment rij ik met gemak een M1 proef. Hij zwoegt en werkt en vindt t allemaal prima.
Hoop dat hij het een beetje vasthoudt.
Op Aladin ben ik vooral bezig hem voorwaarts te laten denken, anders dan Adanco is hij niet echt overijverig in zijn looplust. Maar als ie eenmaal loopt dan loopt hij ook echt. Hij heeft een heerlijke gedragen galop en kan echt sjouwen zeg!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 11 apr 2010, 09:11

leuk 2 paarden rijden, en ok grappig hoe je dan het verschil ziet.

Mijn zadel, ja, wat zal ik zeggen. hij zit fijn, is mooi, maar ik ben ner nog geen 100% tevreden over. Wel 80 %, dat is al heel wat natuurlijk voor mijn doen. Het is gewoon weer zo dat ie tijdens het rijden schuift. Naar voren. Maar hij blijft op een gegeven moment wel liggen, hij gaat niet over de schouder, mar blijft er achter. Dus ik heb ook nog nooit een zadel gehad dat zowiezo een handbreedte achter de schouder blijft liggen, jullie wel?

Hij kruipt altijd net achter de schouder, en blijft daar wel. De schouder is dus wel vrij, maar minimaal.

Vraag me wel eens af of er uberhaupt fjorden zijn waarbij je het zadel echt een hand breedte achter de schouder kan leggen zonder hem op de 18e rib te parkeren..(grote joekels mischien wel, maar ''normale maatjes van rond de 1.40..'')
Nies_

Bericht door Nies_ » ma 12 apr 2010, 15:25

Angel en galop is echt een ramp, linksom springt ze rechts aan en rechtsom springt ze links aan :+

Wel fijn dat het rijden goed gaat :)

Heb nog 2 foto's van Angs vandaag:
http://nl.fotoalbum.eu/images1/201001/1 ... 000023.JPG
http://nl.fotoalbum.eu/images1/201001/1 ... 000024.JPG
Wel in link, want ze zijn te groot :+
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 12 apr 2010, 17:07

ach, alles komt goed ooit :D. mooie pony die Angs!
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 12 apr 2010, 20:08

Andor heeft vandaag een manen-en staartwasbeurt gekregen. Meneertje had lekker staan schuren, nu hij zonder deken staat. Lang leve de staartflap, totdat de deken afgaat :( Hij heeft geen last van exceem ofzo, vind het schijnbaar vooral lekker om te schuren. Dus al straf }-) ging ik met koud water en teershampoo lekker zijn manen en staart wassen. Hopelijk snapt hij het een beetje en houdt ie nu op met schuren :)

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Nies_

Bericht door Nies_ » di 13 apr 2010, 12:15

Tamara schreef:ach, alles komt goed ooit :D. mooie pony die Angs!
Oh, dat denk ik ook wel hoor :j Bedankt :D
Plaats reactie