beren op de weg.

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Jankeke

beren op de weg.

Bericht door Jankeke » za 28 nov 2009, 17:18

Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik heel snel beren op de weg zie. Nou heb ik ze ook echt gezien in Canada maar die beren bedoel ik niet.

Afgelopen dagen was het weer zover. De datum voor het zadelpassen kwam ongemerkt steeds dichterbij. Erg leuk als het goed weer is. Want alles zou gebeuren in de buiten rijbak van mijn instructrice. Maar....het bleef maar regenen. Gelukkig had ik daar snel een oplossing voor, de binnenbak van de plaatselijke rijvereniging. Hoewel geen lid mocht ik hem toch gebruiken. Ik was superblij. Tevens kon ik van een kennis de trailer lenen. Dubbelblij.

En toen begon het......binnenbak......oei, heeft hij nooit in gereden; allemaal vreemde paarden......oei, als hij maar te handelen blijft; zadel op, zadel af......oei als hij maar geduldig blijft; trailer in.... oei als hij maar wil; trailer rijden......... oei,wat eng........................ Dit heeft me twee nachten van mijn leven gekost.

Maarrrrrrrr.........ik heb een superpaardje. Alles ging van een leien dakje. Alsof hij elke week met de trailer naar de binnenbak moet om zadels te passen en te demonstreren. Hij heeft in totaal (met inrijden) 2 1/2 uur braaf gedaan wat hij moest doen!

Ik weet het...ik ben een watje. Maar wel één op een klein roze wolkje!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
claudia

Re: beren op de weg.

Bericht door claudia » za 28 nov 2009, 17:39

Janneke janneke toch..........

Vlin heeft de zadelproef BINNEN gedaan in Hoenderloo dus is hij IN de TRAILER geweest. Voor de proef hebben we meerdere malen binnen gereden.
Daarna is hij IN de TRAILER naar stroe gebracht en zo vele plaatsen verder :D Waaronder zelfs een plaats waar ze , geloof ik, een binnenbak hadden.

Janneke ziet echt weer beren.

EN zoals je nu toch wel zou moeten weten van jou super paardje is dat hij echt heel stoer is en overal voor gaat.

Nou, geen slapenloze nachten meer. vertrouw op je maatje +:)+
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 28 nov 2009, 17:52

Janneke....iets meer vetrouwen in Vlin hebben hoor ;)

Net als wat claudia zegt,hij is al zo vaak ergens geweest...ook toen hij in Vlagtwedde stond is hij weg geweest.
Dus idd, voor jouw geen slapeloze nachten meer hoor...komt allemaal goed +:)+
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 28 nov 2009, 18:55

EN: Vlin is een vent en een fjord! ;) Beetje vertrouwen in jezelf en in je zalige vent!

En wat voor zadel is het geworden??
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 28 nov 2009, 19:23

Claudia en Janine; Ik zit hier de berichtjes hardop lachend maar met het schaamrood op de kaken te lezen. Natuurlijk wist ik dat wel van die trailer maar ik had het zelf nog niet echt meegemaakt. (en misschien was hij het wel verleerd....... ) := . En alles wat ik met hem doe is nieuw voor mij (hoe noem je dat????....projectie?!?!?!) Ik ga vanaf NU mijn paardje volledig vertrouwen!

Het is zo'n braverik en lieverd. En enkel omdat hij in het begin een paar keer een vervelende (zacht uitgedrukt) move heeft gemaakt geef ik hem dat volledige vertrouwen nog niet. Het is niet eerlijk maarrrrrr.... dit heeft er wel toe bijgedragen dat ik hem nog meer in mijn hart sluit. *D

Kristel, het is een Fairfax geworden. Hij is ver boven mijn budget maar die dertiende maand zit er aan te komen (waar jij ook op zit te wachten). Als je in Dagboek mijn topic "volg je gevoel" leest dan weet je waarom ik hiervoor heb gekozen.
All that we see
All that we seem
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 28 nov 2009, 19:26

hahahaha zo grappig om te lezen!
heb je nog geluk dat hij door jouw angst niet echt beren is gaan zien :D
dat moet wel echt een superpaardje zijn dan :))
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 28 nov 2009, 19:30

Haha, ik moet wel lachen Janneke, Je weet het leuk te omschrijven. En ik moet ook lachen omdat ik het herken, dat beren zien. Ik zit namelijk wel een beetje net zo in elkaar, alleen slaap ik wel goed :+ .
Maar ik heb ook een stap gedaan, gevraagd of er plek is in de les en zo ja dan ga ik met Anka naar de rijvereniging. Ik denk nu dus ook hoe zal ze reageren, zal het goed gaan, wil ze de trailer in? Maar ik heb streng tegen mezelf gezegd dat het onzin is aan haar te twijfelen. Ze kent alles en is tot nu toe zooo onwijs braaf. Net als jou Vlinnie. Met Nisko ben ik gewoon zo vertrouwd en Anka heb ik nou net 2 maand. Dat is ook waar het bij mij van komt. Maar toppie Janneke dat het zo goed ging!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 28 nov 2009, 20:25

Cindy en Annemarie@ Het is idd zo'n geweldig paard. Ik weet het zo goed maar op die momenten............
Gelukkig heb ik ook nog een Marleen die dan zegt OP-TE-HOU-DEN-MET-DIE-ONZIN!!!!!!! 8)7 8)7 8)7 8)7 en dan nog een aantal krachttermen ertussen en erna. En ik moet zeggen....het helpt wel (niet die krachttermen). Ik heb dan echt iemand nodig die me weer even met mijn voeten op aarde zet.

Cindy@ nee, stel je voor....een Vlin die beren ziet Poeh, poeh. Zelfs toen er een hengst finaal door zijn dak ging en in rengalop met wapperend longeertouw achter zich door de bak ging bleef hij naast me staan. (met wapperende oortjes). +:)+
Annemarie@ Zal ik Marleen even naar jou sturen? Bij mij helpt ze. O:)
Jij zult ook zien dat Anka het goed zal doen, net als Vlin.
All that we see
All that we seem
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 29 nov 2009, 08:26

Janneke toch, angsthaasje, ik heb echt zitten te lachen om je stukje, hahaha. Hoe vaak ben je er nu al niet achter gekomen dat al je nachtmerries niet uitkomen. Vertrouw die stoere vent van je nou eens, dat is ie waard. En jouw Marleen is goud waard, als je die toch niet had.

En Claudia, wrijf het er maar in hoor. Ik moest om jouw stukje ook erg lachen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » zo 29 nov 2009, 08:28

Anita45 schreef: En Claudia, wrijf het er maar in hoor. Ik moest om jouw stukje ook erg lachen.
Oh, dat blijf ik ook doen.

Als je eens wist wat ik allemaal met Vlin heb meegemaakt dan mag Janneke niets zeggen. :=
Vlin is nu een "echt"rijpaard met een gouden randje.

Ze moet hem gewoon helemaal gaan vertrouwen.
Maar dat gaat wel gebeuren, het duurt alleen wat langer bij Janneke ~~}>
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Viv

Bericht door Viv » zo 29 nov 2009, 08:41

Mooi zadel jan, das de luxere versie van de Kent en masters toch, met wisselbare boom?
En Vlinnie rules gewoon :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 29 nov 2009, 17:01

Anita@ marleen moest hartelijk lachen om jouw berichtje. Ze zegt dat je helemaal gelijk hebt.

Claudia@ ....je begint me al aardig te kennen

Viv@ In Dagboek onder het topic "volg je gevoel" heeft Roosjuh een link neergezet. (ik ook, maar de mijne werkte niet). Daar zie je een afbeelding van het zadel. Het is (vlgns mij) niet de luxere Kent en Masters. Maar hij zat heerlijk en Vlin werd 20 cm langer!
All that we see
All that we seem
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 29 nov 2009, 17:04

@Janneke: Marleen is niet nodig hoor, heb ik een Wilfred voor hihi. Wilfred heeft niets met paarden maar als ik een beer zie zegt Wilfred naah, die beesten van jou zijn toch mak en je kan toch rijden: gaan met die banaan. En dat dan weer voor iemand die niets met paarden heeft. Maar misschien komt het juist daardoor...

En Claudia's berichtje was idd grappig ja hihi.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 29 nov 2009, 18:05

Annemarie schreef:En dat dan weer voor iemand die niets met paarden heeft. Maar misschien komt het juist daardoor....

Ik denk ook dat het juist daardoor komt. Zij staan er veel objectiever tegenover. Is misschien maar goed ook, zo'n tegenhanger. O:)
All that we see
All that we seem
Plaats reactie