Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!
Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!
Haha, ze zijn echt nog zo peuter he, in hun doen en laten. Alles is nieuw, en soms onhandig. Toen Ewald kwam, wis hij ook niet hoe hij een wortel moest eten, dat was wel grappig.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
-
Ik kan me voorstellen dat je dat idee hebt.djenga101 schreef:Ja, stom he, maar ik hou die angst,, ben soms ook dwangmatig bezig met die stomme meetstokSoms meet ik ze elke week, slaat natuurlijk nergens op, want in een week groeien ze echt geen 5 cm, hahahahaha.
Mijn angst is echt dat vooral Eachann zo'n ukje blijft waar alleen kinderen op passen, pfff, moet het toch maar van me afzetten, want ze worden zoals ze worden...
(nou ben jij 1.76, maar je bent wel lekker slank he)
Heb je wel al eens eerder op een fjord gereden dan? Want dan zul je zien dat je er waarschijnlijk mooi oppast!
De fjorden zijn over het algemeen ronder en breder, meer body dus. Daarom komen je benen minder snel onder die buik uit in verhouding met een grote wpn'er.
Eigenlijk zou je eens op Minouk moeten komen zitten, dan durf ik te wedden dat je je daarna geen zorgen meer maakt. Al blijft het spannend hoe ze uitgroeien, maar ik zou me om de hoogte niet zo druk maken. Body is wat dat betreft belangrijker en dat komt wel goed denk ik

Heb eens op een vakantie op Texel op een fjord gereden maar toen was ik 13, nog een kind dus. Verder heb ik er alleen maar over gedroomd, haha. Kreeg Justin toen ik 12.5 was, maar stiekum wilde ik altijd een fjord. Weet niet wat het precies is, maar ik vind ze geweldig!!!!!
Nu ein-de-lijk heb ik ze, maar hoe het dus echt is met rijden enzo, dat moet ik nog ervaren, spannend!
Vandaar dat ik me daar denk ik zorgen om maak. Ben natuurlijk alleen nog maar in de hand met ze bezig, en ze zijn zooo klein vergeleken met wat ik gewend ben/was. Bij mijn oude schimmel kwam ik amper boven op zijn kont met de borstel, haha.
Minouk is ook niet heel groot toch? Inderdaad, die body die doet het he, een gewone rijpony van 1.45 zou warschijnlijk nooit lukken als volwassene.
(Steyn,(mijn zoontje van 3) had vandezomer een uitstapje met de peuterspeelzaal. Ze gingen op de cruquiushoeve-Heemstede, op de fjorden stappen. Stiekum was ik wel een beetje jaloers op hem, erg he! Het was wel heel erg leuk, was hulpmoeder, en moest rondjes met ze stappen. Waren onwijze lieverds, die fjorden.
Dus jij zegt, al blijven ze 1.40, als ze de body maar hebben, dan komt het goed. Hoef me dus niet zo druk te maken over de stokmaat?
Nu ein-de-lijk heb ik ze, maar hoe het dus echt is met rijden enzo, dat moet ik nog ervaren, spannend!
Vandaar dat ik me daar denk ik zorgen om maak. Ben natuurlijk alleen nog maar in de hand met ze bezig, en ze zijn zooo klein vergeleken met wat ik gewend ben/was. Bij mijn oude schimmel kwam ik amper boven op zijn kont met de borstel, haha.
Minouk is ook niet heel groot toch? Inderdaad, die body die doet het he, een gewone rijpony van 1.45 zou warschijnlijk nooit lukken als volwassene.
(Steyn,(mijn zoontje van 3) had vandezomer een uitstapje met de peuterspeelzaal. Ze gingen op de cruquiushoeve-Heemstede, op de fjorden stappen. Stiekum was ik wel een beetje jaloers op hem, erg he! Het was wel heel erg leuk, was hulpmoeder, en moest rondjes met ze stappen. Waren onwijze lieverds, die fjorden.
Dus jij zegt, al blijven ze 1.40, als ze de body maar hebben, dan komt het goed. Hoef me dus niet zo druk te maken over de stokmaat?
Anders kom je een keer op Dancer rijden...die is 1.42 en daar pas jij makkelijk op! Als ik zwanger zou zijn zou ik er zo op durven rijden...!(en anders wachten we totdat je pennymeisje of jongetje eruit is haha)
Ik kan het best begrijpen dat je die angst hebt. Ik heb het ook hoor, terwijl ik zelf heel klein ben. Maar denk dat het ook komt omdat ze nu nog zo jong zijn, je ziet ze opgroeien dus het blijft altijd je 'baby'.
Hoeveel geven jullie je E'tje op dit moment eten? Biks/hooi/wortels/muesli etd...?
Ik geef Eros 1x per dag 500 gr Pavo Podo Grow en voor de rest gras.
Nou werd er van de week gezegd dat ik minder brok moest geven want hij is zo dik.....
Nou vind ik hem zelf niet te dik, maar hij heeft wel een heerlijke grasbuik.
Foto van vandaag
http://i35.tinypic.com/160x2yw.jpg
Hoeveel geven jullie je E'tje op dit moment eten? Biks/hooi/wortels/muesli etd...?
Nou werd er van de week gezegd dat ik minder brok moest geven want hij is zo dik.....
Foto van vandaag
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Ekdal krijgt in de ochtend 1/4 Pavo Grow, daarna gaan ze naar buiten het land in en hij krijgt s avonds weer 1/4 Grow en een plak hooi.
Eros staat erg ongelukkig om goed te kunnen beordelen sorry.
Eros staat erg ongelukkig om goed te kunnen beordelen sorry.
Ja leuk Roos, moeten we doen!!! Maar wel als de beeb geboren is hoor, ben nu zo'n stijve hark. Heb al sinds maart dit jaar niet meer gereden ivm Justin's hoef. Maar ben zooooooooo benieuwd hoe het nu echt is om fjord te rijden!
Yvette, jij woont in Limburg he, zo ver..
Eros, ja he, zijn zijn nog zo 'puppy', nu kan
ik me er totaal nog niks bij voorstellen dat we er ooit op gaan zitten. En inderdaad, zo van jong af aan is zo speciaal. Zou ze voor geen goud kwijt willen, als dat om een rede zou zijn dat ze te klein blijven zal dat heel erg zuur zijn. (dan hou ik ze denk gewoon)
Ben wel wat meer gerust gesteld dat jullie zeggen dat je gauw op een 1.42 past, geeft me wat meer rust!
Yvette, jij woont in Limburg he, zo ver..
Eros, ja he, zijn zijn nog zo 'puppy', nu kan
ik me er totaal nog niks bij voorstellen dat we er ooit op gaan zitten. En inderdaad, zo van jong af aan is zo speciaal. Zou ze voor geen goud kwijt willen, als dat om een rede zou zijn dat ze te klein blijven zal dat heel erg zuur zijn. (dan hou ik ze denk gewoon)
Ben wel wat meer gerust gesteld dat jullie zeggen dat je gauw op een 1.42 past, geeft me wat meer rust!
Geloof me...je past echt wel op een fjord hoor.Ok ik ben misschien iets slanker, maar qua lengte past het ook gewoon super goed.
Danc zet geen stap verkeerd hoor..die wil liever slapen en eten. Die rent alleen als het hem uitkomt..
(niet onder het rijden dus)
Danc zet geen stap verkeerd hoor..die wil liever slapen en eten. Die rent alleen als het hem uitkomt..

Kan me goed voorstellen dat je daar wat "bang" voor bent hoor Daphne.
Ik zelf heb me haflinger toen weg gedaan omdat ze net de 1.40 had gehaald,en had haar al vanaf veulentje en verkocht toen ze 4 jaar was.Was moeilijk maar voelde me er niet lekker bij als ik daar op zat.Ze was ook erg kort en gedrongen...Op Imka vind ik mezelf niet echt misstaan,zij is 1.42 en geen ontzettende brede fjord.Ik zelf ben 1.74 mtr en lange benen.Het is maar net hoe de rest is..Bedoel die 2cm die Imka verschilt met me eerste haflingertje is natuurlijk niks maar de rest kwa Body is ook wel belangrijk.
Zelf ben ik net paard af en dus moest ik ook erg wennen aan Elvis zijn formaat.Bedoel trekpaard-fjord is wel even een verschil hihi...Maar heb goeie hoop!!Ze zitten ongeveer allemaal op dezelfde schofthoogte hier de E'tjes,dus die komen echt wel boven die 1.40 uit hoor.Eachann is best luxe,maar je weet nooit wat ze gaan doen met 3-4 jaar.
Ik zelf heb me haflinger toen weg gedaan omdat ze net de 1.40 had gehaald,en had haar al vanaf veulentje en verkocht toen ze 4 jaar was.Was moeilijk maar voelde me er niet lekker bij als ik daar op zat.Ze was ook erg kort en gedrongen...Op Imka vind ik mezelf niet echt misstaan,zij is 1.42 en geen ontzettende brede fjord.Ik zelf ben 1.74 mtr en lange benen.Het is maar net hoe de rest is..Bedoel die 2cm die Imka verschilt met me eerste haflingertje is natuurlijk niks maar de rest kwa Body is ook wel belangrijk.
Zelf ben ik net paard af en dus moest ik ook erg wennen aan Elvis zijn formaat.Bedoel trekpaard-fjord is wel even een verschil hihi...Maar heb goeie hoop!!Ze zitten ongeveer allemaal op dezelfde schofthoogte hier de E'tjes,dus die komen echt wel boven die 1.40 uit hoor.Eachann is best luxe,maar je weet nooit wat ze gaan doen met 3-4 jaar.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Ik vind Eros niet te dik, zo zijn die van mij ook.
Ze staan nu nog 24/7 op het land, met een weekje of twee gaan ze snachts op stal en overdag in de bak met hooi. Met zijn vijven vertrappen ze vooral voor in de wei de boel. Niet dat het me boeit voor het land, maar ze staan anders zo in de drek. En dan kunnen ze van de winter wel lekker op het land, als het nog niet zo vertrapt is.
Ze krijgen s'ochtends hooi, en wortels. S'avonds krijgen ze weer hooi en 4 keer in de week 1/2 kilo pavo podo grow. Anders slobber of muesli.
Ik heb in het begin meer krachtvoer gegeven, maar vooral Eachann ging daar erg van stuiteren.
Ze staan nu nog 24/7 op het land, met een weekje of twee gaan ze snachts op stal en overdag in de bak met hooi. Met zijn vijven vertrappen ze vooral voor in de wei de boel. Niet dat het me boeit voor het land, maar ze staan anders zo in de drek. En dan kunnen ze van de winter wel lekker op het land, als het nog niet zo vertrapt is.
Ze krijgen s'ochtends hooi, en wortels. S'avonds krijgen ze weer hooi en 4 keer in de week 1/2 kilo pavo podo grow. Anders slobber of muesli.
Ik heb in het begin meer krachtvoer gegeven, maar vooral Eachann ging daar erg van stuiteren.
Eros is al 1,39m dus die gaat zeker de 1,40m halen 

Ik vond het ook al niet zoveel wat hij krijgt, vind brok wel belangrijk nu die zo in de groei is.
Hij kreeg bij zijn vorige eigenaresse een kilo basisbrok per dag, maar daar stond hij niet op het land, als ik hem nu een kilo zou geven zou die ontploffen
Hij kreeg bij zijn vorige eigenaresse een kilo basisbrok per dag, maar daar stond hij niet op het land, als ik hem nu een kilo zou geven zou die ontploffen

Je doet het gewoon goed hoor met voeren. Ewald is ook al 1.39 dus dat komt ook wel goed (al heb ik moeite om ze volwassen voor me te halen, breder enz.. Eachann is nu 1.35
Nou zo'n buikje heeft Elvis ook.Eros schreef:Ik kan het best begrijpen dat je die angst hebt. Ik heb het ook hoor, terwijl ik zelf heel klein ben. Maar denk dat het ook komt omdat ze nu nog zo jong zijn, je ziet ze opgroeien dus het blijft altijd je 'baby'.
Foto van vandaag
Hier krijgen ze 2x per dag kuil,en dan een behoorlijke portie waar ze erg lang mee doen.Verder staan ze nog een uurtje op het land(mag geen naam hebben) en een halve schep podogrow.En als er wortels zijn,wortels.

Ja maar dat kan ik ook nog niet hoor haha. Ben ook heull benieuwd hoe die zal uitgroeien. Maar kan me zeker nog niet voorstellen dat ik er over 2 jaar op kan rijden ed. 
Elvis; vond Eros zijn buikje ook niet te erg. Het is inderdaad een lekkere grasbuik, maar dat mag hij wel hebben zo voor de wintertijd.

Elvis; vond Eros zijn buikje ook niet te erg. Het is inderdaad een lekkere grasbuik, maar dat mag hij wel hebben zo voor de wintertijd.

Mijn hoefsmid zegt ook...Niet naar die buik kijken,maar voelen in hun nek in die rand net onder de kam.Elvis zit bijna vol en Emy helemaal niet.Met Elvis moest ik wel wel uit kijken en niet meer gaan voeren.je voelt dan een hele harde rand of juist zacht.Bij Elvis voel je ook precies waar het stopt.
In die nek zit de opslag,de buik is merendeel vulling.Maar ik kijk meetsal naar het hele paardje hoor.En ik vind hier de E'tjes er prima uitzien.Die vacht kan ook vertekenen.
In die nek zit de opslag,de buik is merendeel vulling.Maar ik kijk meetsal naar het hele paardje hoor.En ik vind hier de E'tjes er prima uitzien.Die vacht kan ook vertekenen.

En jaarlingen kunnen beter wat dik zijn dan schraal.
OJa Ekdal krijgt ook nog wortels!
En hij doet het nu goed op 1/2 kilo per dag dus dat ga ik voorlopig zo houden. Als ze wat langer op stal staan en hij wordt echt druk irritant vervelend pas ik het weer aan.
En hij doet het nu goed op 1/2 kilo per dag dus dat ga ik voorlopig zo houden. Als ze wat langer op stal staan en hij wordt echt druk irritant vervelend pas ik het weer aan.
- nancy imka
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ze moeten het allemaal maar mee zeulen! Je moet eigenlijk de ribbetjes kunnen voelen en de nek zoals Elvis al zei moet leeg zijn dan zijn ze netjes... Niet dat je bij Emy ribbetjes kan voelen maar haar nek is wel helemaal leegroos schreef:En jaarlingen kunnen beter wat dik zijn dan schraal.
Ik bedoe ook niet dik van dik maar iets meer als nodig is niet heel erg ivm het groeien.
Maar die rand onder de manenkam moet dus leeg zijn, bedoelen ze daar zacht mee?
Maar die rand onder de manenkam moet dus leeg zijn, bedoelen ze daar zacht mee?
He meiden wat zijn we weer ver Qua pagina's !!
Elmo staat alleen no op het land 24/7 en krijgt nu nog niets extra's.
Hij is deze week voor het eerst bekapt en het ging heel erg goed netjes voetjes optillen en niet slaan of schoppen.
Goed dat jullie het over de enting hebben gehad ik weet niet eens welke hij wel en niet heeft gehad en wat hij in vredesnaam nog moet hebben?
Elmo staat alleen no op het land 24/7 en krijgt nu nog niets extra's.
Hij is deze week voor het eerst bekapt en het ging heel erg goed netjes voetjes optillen en niet slaan of schoppen.
Goed dat jullie het over de enting hebben gehad ik weet niet eens welke hij wel en niet heeft gehad en wat hij in vredesnaam nog moet hebben?