De keuze is zo'n beetje gemaakt..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Esther

De keuze is zo'n beetje gemaakt..

Bericht door Esther » wo 21 jan 2009, 19:23

Na lang wikken en wegen ben ik eruit, geloof ik, want ik kan me nog wel 20 keer bedenken..

Elvis staat in ieder geval te koop en Eachann nu ook. Eachann bij voorkeur naar een plekje waar ze een poging doen naar het modelschap en het liefst een bekende, dus als iemand interesse heeft...
Hij kan op zich nog wel even blijven staan, dat is het probleem niet, maar het kost me behoorlijk wat geld al die paarden..

Ik laat Bente ook te koop staan op de site van Bart, maar zet haar denk ik niet op Marktplaats. Ik zie wel wat er op mijn pad komt.. Ze zal uiteindelijk wel verkocht worden, maar ik ga nu rustig door met beleren..
Als er een mooi huisje langskomt dan gaat ze..

Tea zal dit jaar gedekt worden en dan hoop ik dat er een mooi merrieveulen uit komt. Wat ik daarna ga doen met fokken weet ik nog niet, waarschijnlijk ga ik daar nog wel even mee door, ik ga in ieder geval door tot ik mijn merrieveulen heb..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
lauraatje

Re: De keuze is zo'n beetje gemaakt..

Bericht door lauraatje » wo 21 jan 2009, 20:20

Goed dat je de knoop nu doorgehakt hebt :j
Zal je toch wel een bepaald soort rust geven.

Voor de mannen vindt je vast en zeker super baasjes; het zijn leuke ventjes allebei :j
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 22 jan 2009, 07:25

Ik weet ook zeker dat er een leuk baasje voor beide mannen komt, zijn zulke leuke beesten allebei. Zou wel heel leuk zijn als ze gewoon samen konden blijven, maar goed als ze allebei maar goed terecht komen en dat gaat zeker lukken :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 22 jan 2009, 07:27

Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat Jeskim al wel wat ouder is. Ze kan natuurlijk nog best een aantal jaren mee en je zou er evt. ook nog wel een veulentje mee kunnen fokken (van Drafur bijv. zoals je zelf ook al droomde) maar ze zit toch zeker ruim over de helft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 22 jan 2009, 08:47

Wat bedoel je met "ik ga in iedergeval door tot ik mijn merrieveulen heb" ?
Je hebt in 2007 toch een mooi merrieveulen uit Tea gefokt?
Waarom heb je Djinty dan weggedaan?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 22 jan 2009, 08:51

ik ben ook wel benieuwd naar het merrieveulen wat je graag wilt!

lijkt me best lastig dat fokken en moeten verkopen.... ik dacht 'oh dat doe ik even' maar ben blij dat ik dj nog heb en niet meer weg doe :D

ik had nog altijd graag een veulen van faun tor gewild.... maar weet niet of ik uniek ooit nog zou willen laten dekken en hij is al wat ouder..... maar vind dat echt een gave hengst......

wel jammer dat ze allebei weg moeten.... de 2 deugnieten
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 22 jan 2009, 08:58

Bekend probleem, ik ben er ook nog steeds niet uit :S Ik zou ze zo graag willen houden, maar heb aan de andere kant de tijd en vooral de plek niet zodra mijn ouders gaan verhuizen. En vooral Elske gaat me erg aan het hard. Ze is precies haar moeder. Ik heb ze alleen hier op FW nog staan.
Maar knap dat je de knoop min of meer hebt doorgehakt. Hopelijk vind je gauw een goed thuis voor ze! Maar dat gaat zeker lukken met zulke knappe mannen!
Esther

Bericht door Esther » do 22 jan 2009, 10:19

Dreeke schreef:Wat bedoel je met "ik ga in iedergeval door tot ik mijn merrieveulen heb" ?
Je hebt in 2007 toch een mooi merrieveulen uit Tea gefokt?
Waarom heb je Djinty dan weggedaan?
Toendertijd zat ik nog niet tegen het keurschap aan van Tea. Ik wist dat ik nog even door moest fokken wilde ik dat bereiken. Kan ik beter een later merrieveulen houden, Ik zit nu toch met te weinig tijd, daarom moet Bente weg. Maar tegen de tijd dat een volgend merrieveulen er klaar voor is, is Jeskim denk ik wel met pensioen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 22 jan 2009, 10:45

niet vervelend bedoeld esther, maar je zegt nu al dat het je veel geld kost. Je weet niet hoe lang het duurt voor je de jongens en bente verkocht hebt, waarom zou je tea dan direct nu weer laten dekken? Dan heb je er straks nog een paard bij, die ook weer geld kost. Zou je niet eerst zeker willen weten dat je alles verkocht hebt, en dan weer eens kijken naar een dekking? Of zeg ik nou iets heel raars? Ik weet ook verder niet hoe de fjordenhandel loopt, en of je makkelijk 2 hengstveuens kan verkopen, maar je bent daarbij ook nog eens kritisch naar wie eachann en bente verkocht worden.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 22 jan 2009, 11:03

Voor die jongens vind je zeker weten een thuis. Ze zijn allebei geweldig. Maar ik kan me voorstellen dat je tijd, handen en geld tekort komt met zo'n drukke boel. Wel knap dat je zo professioneel met dat fokken omgaat en alles zo overdenkt. Ik zou het vooral van de emotionele kant bekijken, zeker wat Bente betreft aangezien je daar zo'n geweldige band mee hebt. Maar ik weet dat je voor alledrie een goeie thuis vinden zal. Geniet nog maar lekker van het beleren van Bente ;)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 22 jan 2009, 11:49

Tamara schreef:niet vervelend bedoeld esther, maar je zegt nu al dat het je veel geld kost. Je weet niet hoe lang het duurt voor je de jongens en bente verkocht hebt, waarom zou je tea dan direct nu weer laten dekken? Dan heb je er straks nog een paard bij, die ook weer geld kost. Zou je niet eerst zeker willen weten dat je alles verkocht hebt, en dan weer eens kijken naar een dekking? Of zeg ik nou iets heel raars? Ik weet ook verder niet hoe de fjordenhandel loopt, en of je makkelijk 2 hengstveuens kan verkopen, maar je bent daarbij ook nog eens kritisch naar wie eachann en bente verkocht worden.
Ik begrijp haar redenatie wel een beetje. En het duurt natuurlijk weer wel een jaar voordat er weer een nieuwe kleine staat die geld gaat kosten.
Daarbij zijn de kosten voor zo'n kleintje nou ook weer niet onoverkomelijk hoog, het gaat meer om kosten op langere termijn denk ik en om de tijd en ruimte.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
claudia

Bericht door claudia » do 22 jan 2009, 12:40

Jou favo merrieveulen gaat er wel komen Esther :# (dat moet goed gaan komen)

Ik kan me jou beriddenering heel goed indenken. Ik heb nu ook 2 hengsten staan en er komt nu nog een veulen bij.
Als je ze thuis hebt kan het gewoon net wat meer hebben wat kosten betreft.
En dat kleine spul kost ook nog niet zo veel.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Esther

Bericht door Esther » do 22 jan 2009, 17:41

Ja, die kleintjes die zet je bij elkaar en dat redt zich wel.. Maakt niet zoveel uit als Eachann of Elvis ofzo er dan nog loopt.. Dat zijn ook de echte kosten niet. De kleine die nu in Tea zit is al verkocht, dus die heb ik er niet bij.. Ik verwacht dat de boys en Bente er geen jaar over gaan doen om te worden verkocht..
Het fokken gaat nu gewoon erg lekker, geen problemen. Ik wil Tea graag zo snel mogelijk keur omdat het anders helemaal een 20 jaren plan wordt eer ze preferent kan worden.. Tenminste ik wil mijn toekomstige merrie ook model hebben.. En daar gaat dan toch minimaal weer 4 jaar overheen..

Het scheelt ook een hoop dat ik ze aan huis heb..

Voor Bente heb ik gewoon te weinig tijd en de boys, tja die blijven toch niet dus staan nu wel te koop, maar het heeft geen haast ofzo.. Er moet niets morgen al weg zeg maar..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » vr 23 jan 2009, 16:28

Knap dat je de knoop hebt doorgehakt.. Zou het ook erg moeilijk vinden maar het is vast een goede keuze.. En de merrie die je zo graag wilt hebben die komt er vast en zeker ook wel :)
Succes met de verkoop en het fokken ervan..
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 30 jan 2009, 21:48

Ah nu snap ik dat je Bente aankaarte in mijn topic (Fjordemerrie gezocht)
Moeilijke keuze maar wel verstandig om het 'jonge grut' weg te doen en dan straks weer eens een veulen van Tea te houden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie