voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Natasja74

voorstellen

Bericht door Natasja74 » zo 23 mar 2008, 19:14

Hoi,

ik ben Natasja uit Lage Zwaluwe (NB) en net nieuw hier. Ik hoop dat het okay is, want ik heb (nog?) geen fjord.

Ik kom wel veel fjorden tegen en ben ze ook met andere ogen gaan bekijken nadat ik ze in actie heb gezien in de dressuurring.

Ik ben op dit moment bezig om een goede plaats voor mijn paardje Sandor te vinden. Hij is erg energiek en ik ben zelf niet meer zo vlot als ik ooit was. Ik ben 34 jaar en computer programmeur van beroep.

Afgelopen 1-2 jaar een hoop medisch gedoe gehad met mijn lijf en ik ben nu dapper aan het opbouwen weer: conditie en sinds kort ook de paardrijspieren (auw).

Ik wil eerst op mijn gemak een goed thuis voor Sandor vinden, en dan daarna een ander, kalmer beestje zoeken.
De boer waar Sandor staat adviseerde een fjord, omdat die kalm in hun hoofd zijn.

Ik hoop hier veel te leren over de fjordjes en daarmee uit te kunnen zoeken wat een verstandige keus is voor mij voor de toekomst.

groetjes,

Natasja

foto: de niet-fjord is Sandor

Afbeelding
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » zo 23 mar 2008, 19:36

welkom

ik ben brenda 25 jaar en ben in bezit van een fjorden jaarling hengst genaamd Dean

Natuurlijk ben je welkom hier.

heel veel plezier hier en succes met je zoektocht.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 23 mar 2008, 19:37

hoi welkom!
ik ben cindy, 21 jaar en in bezit van uniek (vanveulen af aan) en haar zoon Dj!
fjorden zijn idd meestal koel in hun koppie, maar er zitten natuurlijk altijd eigenwijze typetjes tussen :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 23 mar 2008, 19:45

welkom Natasja, een leuke manier om via fw meer te weten over de eigenwijze vriendelijk punkers!

Ik ben Jet (25) en trots op Erna die binnenkort 24 jaar wordt samen met mijn twee andere paarden; Sophietje (4) een welshxshet en Felitiano een tienjarige Holsteiner ben ik naast fjordenliefhebster ook gek van andere raspaarden.

veel sterkte met opkrabbelen en verkoop van je paard.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 23 mar 2008, 19:46

Welkom hier,

Ik ben janine,29 jaar en heb 2 fjorden.
Akes van 3,5 en cindy van bijna 2.

Succes met je zoektocht,je komt vast wel eentje tegen die bij je past.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 23 mar 2008, 21:12

welkom,
ik ben ineke 23 jaar en heb 1 fjordje genaam Britt.
succes met het verkopen van je paardje en het vinden van een fjordje.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 23 mar 2008, 21:15

Hallo,

Ik ben Nancy 26 jaar en in bezit van een niet rustige fjord :D Ze is bijna 20 jaar maar dribbeld de hele weg met rijden haha... Maar natuurlijk is ze naast het dribbelen wel ontzettend lief en zou ik haar niet een dag willen missen!

Ik heb door mijn reuma toen dr tijd ook voor de fjord gekozen omdat ze zo "rustig" zijn. uitzonderingen dus daar gelaten
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 23 mar 2008, 21:19

welkom hier Natasja, ik ben Claudia en ik ben de trotste eigenaresse van 2 fjorden. Vera een merrie van 8 jaar en Exel een ruin van 3 jaar.

Heel veel plezier hier op het forum
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » zo 23 mar 2008, 21:46

Welkom op FW!!
Het is juist goed je hier komt voor je een fjord koopt, kun je je goed oriënteren!!

Ik ben Esther en in bezit van drie merries. Jeskim van bijna 19. Nog 3 weekjes en dat is ze uitgerekend van Timor..
Dan heb ik nog een dochter van Jeskim, Bente, zij is bijna 3. Zij komt deze zomer waarschijnlijk wel te koop.
Dan heb ik ook nog Tea, zij is bijna 10 en is over 2 maanden eveneens uitgerekend van Timor.
Verder loop ik stage bij Bart van den Berg. Hij is fjordenhengstenhouder en hij heeft ook altijd wel fjorden te koop..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 23 mar 2008, 22:01

Welkom hier. Ik ben Suzanne en getrouwd met Leo. Ik ben 33 jaar en moeder van 2 dochters. Jessie is 3 jaar en Evi is 3 maanden.
Wij hebben 2 fjorden, een ruin van bijna 12 Ronan en bijna 4 jarige drachtige merrie Anca. Ook hebben we sinds kort een minishetlandmerrie Jasmijn. Zij wordt bijna 11 jaar.
Ook ik heb een uitzondering qua fjord. Mijn Roon is ook nogal voorwaarts!
Maar in ieder geval veel succes met het zoeken naar een leuke fjord.
En idd wat Esther zegt, goed dat je hier al komt, kun je je ook goed orienteren.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 24 mar 2008, 08:36

welkom, ik ben tamara, en heb eenbijna 4 jarige merrie, Karev.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 24 mar 2008, 10:25

Hoi, ik ben Marieke, heb een rodblakke fjord Naisven en een gra genaamd Kjeld. Verder nog 2 minipaardjes (binnenkort 3) in een Fjordenlook. Welkom en veel plezier hier!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 24 mar 2008, 12:29

Welkom Natasja! Ik ben Anouska, 28 jaar, en in het bezit van de 3 jarige hengst Bjorn. Veel plezier hier.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 24 mar 2008, 14:15

Ook vanuit hier welkom geheten.

Ben Annabel, 22 jaar en heb een eigen hengstje Cai. Daarnaast rijd ik zijn ouders Saskia en Anton.

Betreft het koel in de kop. Vergeleken met de warmbloedjes zijn ze wel koeler, denken soms beter na, maar het is niet zo dat ze er als een stel dooie pieren bij staan (of ik heb en ken totaal de verkeerden :P).
Geluk is de vrucht van intens werk
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 24 mar 2008, 19:13

ook namens mij welkom, ik ben caroline,bijna 33 en mama van 2 zoontjes, getrouwd en in het bezit van 2 fjorden jongens.

er zijn meerdere onder ons op fw waaronder ikzelf die met lichamelijke ongemakken kampen, en voor mij verdwijnen alle pijntjes etc als sneeuw voor de zon bij mijn paarden, voordeel is ook dat als je lijf het echt even niet toestaat, er geen probleem is als ze n week niet worden bereden, echter kan dit p fjord ook weer verschillen.

wens je veel succes met de verkoop, en veel gezondheid toe!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 24 mar 2008, 19:25

Welkom ik ben Andrea 30 jaar en de trotse eigenaar van 2 fjorden, mijn 7 jarige merrie Vinga en haar 10,5 maanden oude zoon Dakota.

Veel plezier op FW.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Natasja74

Bericht door Natasja74 » ma 24 mar 2008, 19:42

Dankjewel voor het hartelijke welkom, echt een fijne plek hier geloof ik !

Ik heb al wat rondgeneusd en leuke onderwerpen gezien waarover gepraat wordt. Ik zal mijn best doen ook wat bij te dragen.

Ik merk wel dat er nog veel verschil zit tussen de ene fjord en de andere. Ligt dat ook aan het type, of is het puur persoonlijkheid? Bijvoorbeeld dat de rankere fjorden ook vaak een bepaald soort karakter hebben?

Ik had niet gedacht dat er dribbelende fjorden waren, nog zoveel om te leren. :)

Ik vind het erg moeilijk om afscheid te nemen van Sandor, dus wil nu liever wat langer de tijd nemen om een paard te vinden dan snel iets beslissen en dan later misschien erachter komen dat het niet werkt.
Het kriebelt wel erg, ik merk dat bezig zijn met de opvolging, de aandacht wat weghaalt van het denken aan Sandor. Rationeel heb ik het allemaal wel uitgedacht, maar emotioneel argh.. is dit moeilijk zeg.

Het is bij mij ook zo dat, als ik bij mijn paardje ben, dat ik de pijnen vergeet en een heerlijke tijd heb met alleen maar 'paard' in mijn hoofd. Alleen daarna is het wel weer ploeteren ;)

Maar ben nu met een geleidelijk opbouwtraject bezig en heb eindelijk zicht op paardrijden zonder pijn (had me er eerder al bij neergelegd dat dat er niet meer inzat en ook dat ik misschien maar er helemaal mee moest stoppen).

Dat blijkt nu dus allemaal wel haalbaar en ik ben er erg blij mee.

groetjes,

Natasja
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » ma 24 mar 2008, 20:25

goed van je te lezen hoe je ermee omgaat en dat je alle tijd neemt op zoek naar het geschikte fjordenpaard!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
colunder

Bericht door colunder » ma 24 mar 2008, 20:49

hallo, ik ben annette en heb een 3,5 jarige fjordenruin alex en een 6 jarige dravermerrie amber.
veel plezier hier op FW en succes met de verkoop van je paardje en je zoektocht naar een geschikt fjordje.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Plaats reactie