Nieuw

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Hilly
Contacteer:

Nieuw

Bericht door Hilly » zo 13 jan 2008, 00:56

Goedenacht allemaal,

Geweldig dit Fjordenforum.
Sinds kort zijn wij eigenaar van een Fjordenveulentje (merrie). Ze is geboren in mei 2006. En heel waarschijnlijk gaan we nog een Fjordenveulentje (hengst) er bij kopen.
Dit omdat ze samen een geweldig stel zijn en helemaal gek met elkaar.

Het merrieveulen heet Damar en is een dochter van Reinar. Volgens mij zit de eigenaar van Reinar hier ook op het forum.
Door een misverstandje van de fokker van Damar dachten wij dat ze Dodo heette (als je het nu nog snapt) en dat vonden we niet zo'n leuke naam. Dodo = daarom Doortje geworden. Inmiddels heet ze soms ook Dorothea omdat ze zich soms gedraagt als een prinsesje.

Het hengstveulentje heet eigenlijk Dodo (de boer/fokker had ze verwisseld) maar een van de kinderen die vaak in de stallen kwam heeft het hengstje ooit Henkie genoemd en sindsdien is het Henkie gebleven.

Enfin, Henkie en Doortje staan nu samen bij ons in het land en ik ben helemaal verliefd op ze. Ik vind jullie foto's en verhalen prachtig!
Ik ben inmiddels helemaal fjordenfan. Die twee wollige paardjes hebben mijn hart gestolen. Mijn dochtertje (7) vindt ze ook geweldig.
Zelf ben ik 38. Ik hoop niet 'te oud' voor dit forum!

Ik wil graag alles leren wat er te leren valt over Fjorden en dat is heel veel.
Dat was het voor nu.
Ik zal proberen om foto's te plaatsen van de veulens. In gedachten noem ik ze al 'onze veulens' want ik wil Henkie nooit meer kwijt!

Gr. Hilde
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Plaats reactie