Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Fannyfjord
-
Contacteer:
Bericht
door Fannyfjord » vr 28 dec 2007, 09:53
hey sinds ongeveer 2 maandjes geleden heb ik een fjordenruin Wenno, het rijden ging eerst goed maar na een tijdje begon hij te merken hoe sterk hij was en ik heb allerlei dingen geprobeert maar ik ben gewoon nog te onervaren om hem de baas te zijn en blijven.. Mijn vader rijdt er wel gewoon goed mee weg en zelfs buiten kan hij met hem rijden maar Wenno weet gewoon dat hij me in de maling kan nemen en doet dat dus ook gewoon

.
dus we zijn nu toch een ander baasje voor hem aan het zoeken, die hem gewoon kan rijden want het is echt een lieverd.
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » vr 28 dec 2007, 10:08
heb je het al geprobeerd onder begeleiding van een goede instructie?
-
fjordido
Bericht
door fjordido » vr 28 dec 2007, 10:09
ik zag hem al te koop staan idd op MP.
maarre.. denk je niet dat je dit soort problemen met elk paard tegen gaat komen? na 2 maanden het alweer opgeven dat zou in mijn woordenboek niet voorkomen.
-
Viv
Bericht
door Viv » vr 28 dec 2007, 10:28
Ik zou eerst eens goed les zoeken dat kan al heel veel problemen wegnemen. Ik zou het na 2 maandjes nog niet opgeven als het probleem duidelijk bij jezelf ligt en niet bij hem (aangezien je pa er wel gewoon mee wegrijdt). Als hij eenmaal doorheeft hoe hij bij jou onder het werk uit kan komen (en geloof me iedere paard heeft zo zn pogingen ookal zijn ze ouder ofjonger) zallie dat blijven proberen.
Kan je mijn instructrice van harte aanbevelen, dan heb je binnen 4 lessen een compleet ander paard onder je kont.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Mir
Bericht
door Mir » vr 28 dec 2007, 10:34
Ik kan me voorstellen dat Wenno je op dit moment een weinig vertrouwd gevoel geeft, en dat is niet fijn.
Ik weet wel dat je door bijv. een cursus grondwerk (dus onder begeleiding in combi met Wenno) weer een hele andere samenwerking kan krijgen. Als je een fjord eenmaal voor je hebt gewonnen is het een maatje voor het leven. Maar zoals Ilona al schrijft moet je het erg goed treffen wil je dit bij een ander paard ook niet gebeuren. Ik heb ook fjorden gereden die hun kracht tegen me gebruikten en dan was ik ook nergens meer. Maar door geduld en durven vertrouwen en goede begeleiding kwam dat echt goed. Meestal ligt dit toch aan je eigen houding (onbewust). Niet aanvallend bedoeld hoor, ik begrijp je gevoel van onzekerheid naar Weno echt wel.
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » vr 28 dec 2007, 13:08
zou het idd niet opgeven, dit probleem zul je bij elk ande paard ook hebben, het heeft mij zelfs 4 maanden geduurd eer mijn ruin en ik elkaar begrepen en elkaar enigszins in konden schatten.
paard verkopen lost niks op, zou er nog maar eens goed over nadenken
-
k4tink4
-
Contacteer:
Bericht
door k4tink4 » vr 28 dec 2007, 14:51
Hey meis wat jammer nou!
Weetje zeker dat je dit wilt? Vaak zitten achter de dondersteen streken hele leuke paarden verstopt, door op te geven help je niemand! Probeer les met hem te nemen, dat is nog eens een stuk voordeliger ook! Als jouw paardje eenmaal weet dat hij geen loopje met je kan nemen heb je vast een heel leuk dier! Je geeft zelf al aan dat hij vreselijk lief is!! Denk er nog eens goed over na! Wie weet helpt dit diertje jou wel over je onzekerheid heen, dat je wat meer baas word. Wie zegt dat het volgende paard niet veel erger is.. Paarden zijn ook gewoon dieren met een karakter, vergelijk het eens met vrienden van je. Met hun heb je vast ook eens ruzie gehad en dat is ook bijgelegd, toch? Ik denk echt wel dat jullie samen een heel leuk stel zouden kunnen vormen.. maar helemaal vanzelf gaat het nooit! Er zijn zat mensen hier op Fw die je genoeg spannende verhalen kunnen vertellen over hun ervaringen met hun paarden..
Als dit echt is, waar jij stopt, ga ik je nergens toe dwingen, het blijft jouw beslissing..
Succes en laat ons horen hoe het verder verloopt

-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » vr 28 dec 2007, 14:58
Ik snap dat je het lastig vind als je wat moeite hebt met je paardje, maar je hebt hem pas twee maanden begrijp ik? Dat is de periode dat jullie nog helemaal aan elkaar moeten wennen. Ik raad je ook aan om goede instructie te zoeken, grondwerk te gaan doen en een cursusje horsemanship ofzo voordat je het opgeeft.
Denk er nog eens goed over na, want ik denk niet dat je een paard zult vinden die direct volledig aan je verwachtingen zal voldoen, je hebt nou eenmaal te maken met levende wezens en er is nou eenmaal een periode nodig om elkaar volledig te leren kennen en vertrouwen.
Succes ermee.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Aurora
-
Contacteer:
Bericht
door Aurora » vr 28 dec 2007, 17:51
Jeetje dit zou wel jammer zijn zeg om hem nu al weer te verkopen

. Ik kan me alleen maar aansluiten met wat hierboven gezegd is.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
-
Esther
Bericht
door Esther » vr 28 dec 2007, 19:16
Ja, ik sluit me ook volledig aan bij het bovenstaande.. Het is zo jammer.. Het is ook nog zo kort, en hij kan het wel..
Ik heb er met Jeskim 2 jaar over gedaan om haar normaal te kunnen berijden ofzo.. Nu is dat misschien wel weer heel lang, maar het is het dubbel en dwars waard geweest, ik kan nu met haar lezen en schrijven. Ik heb er zelf ook zo veel van geleerd!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Tanja
Bericht
door Tanja » za 29 dec 2007, 15:26
Ik vind deze beslissing wel wat vroeg,je kan in een korte tijd niet alles willen.
Je klinkt als iemand die wat onzeker is en dat voelen paarden feilloos aan.
Ik heb bij Tika dik een jaar nodig gehad om haar te vertrouwen om met haar naar buiten te gaan.
Ik zou iemand zoeken die jou begeleidt en desnoods met een ander paard te naar buiten gaan.
Een vertrouwensband moet groeien maar dat heeft wel tijd nodig.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
-
klavertje4
Bericht
door klavertje4 » ma 31 dec 2007, 12:33
jammer hoor dat je het zo snel al opgeeft !!,
ik zou ook zoals hier al word aangegeven word ,eerst echt alles doen ,bv idd te gaan lessen ,
meer grondwerk doen enzovoort,
verkopen is defenetief en dan is hij voorgoed weg ,
ik zeg dus niet opgeven ,
2 maanden is erg kort om elkaar echt te leren kennen !!!
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » ma 31 dec 2007, 15:06
jullie kunnen het ook zo bekijken:
ze zal er heus al wel over na hebben gedacht en als de klik er niet is en je hebt er gewoon geen goed gevoel bij, waarom dan allebei ongelukkig maken?!?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 31 dec 2007, 18:31
Maar als je de eerdere berichten leest was die klik er wel, dus niet te snel opgeven lijkt me. Iedereen heeft wel eens een dip of denkt vlak na de aankoop van heb ik hier wel goed aan gedaan, das heel normaal.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
jolita
Bericht
door jolita » di 01 jan 2008, 14:52
Ik zou ook niet te snel opgeven, neem eerst eens (privé) les en laat je (zoals al vaker is gezegd) goed begeleiden... Fjorden zijn idd erg sterk, eigenlijk zoals ieder ander paard...maar soms net ietsjes meer. Ik kan nu (op dit moment niet) zo met Jolita wegrijden en ik krijg nog steeds les en zo komen we steeds verder. Zij was eerst ook super sterk, maar ik heb nu een aantal trucjes om dat aan te pakken. succes!
Jolita
-
Sjolvir
Bericht
door Sjolvir » di 01 jan 2008, 16:11
Goh, wat jammer....
Maar ik sluit me aan bij veel van het bovenstaande..
Is wel jammer dat je na 2 maand al opgeeft...
Ieder paard gaat uiteraard her en der eens wat uitproberen..
Maar als je het echt niet zitten met goed lessen etc..
Tja dan is het beestje beter af, bij een baasje wat wel
plezier in het rijden met hem heeft...
Sterkte met beslissen.....
Ik zag al mensen uit de regio zat, die tips, ideeen etc hadden...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » wo 02 jan 2008, 08:24
Viv schreef:Maar als je de eerdere berichten leest was die klik er wel, dus niet te snel opgeven lijkt me. Iedereen heeft wel eens een dip of denkt vlak na de aankoop van heb ik hier wel goed aan gedaan, das heel normaal.
okee dat heb ik ff gemist dan sluit ik me bij jullie aan!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » wo 02 jan 2008, 08:50
Je zult hier echt over nagedacht hebben, maar misschien kun je het toch nog even proberen. Ik kan je zeggen dat ik pas sinds anderhalf jaar een beetje fatsoenlijk zonder bang te zijn op RB kan rijden. En dan heb ik hem nu al 6,5 jaar. Maar aangezien hij in de bak en in de omgang zo'n fijn paard is heb ik besloten niet op te geven en ben goed les gaan zoeken en sindsdien gaat het buiten ook een stuk beter. Ik rijd nu zelfs bitloos (ook buiten!)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
yvette
Bericht
door yvette » wo 02 jan 2008, 09:10
Uiteindelijk moet je zelf beslissen natuurlijk, maar wil je alleen nog even meegeven dat het soms gewoon veel tijd kost.
Met Iza heb ik het eerste jaar ook heel erg getwijfeld. Dacht dat we die click toch niet hadden, dat we niet bij elkaar pasten, dat zij de dingen die ik leuk vond niet leuk vond en andersom...
Moet je nu (3.5 jaar later) even mijn topic bij Pics Plaza lezen (2007: een topjaar). Wat ben ik blij dat ik niet opgegeven heb!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
claudia
Bericht
door claudia » wo 02 jan 2008, 11:39
Geef het even tijd, 2 maanden is echt te kort om echt te kunnen beslissen en vergeet niet je hebt een goude paardje aan Wenno.
Ik ken de rest van zijn familie en het zijn paarden die als ze zich een maal aan je hebben gegeven ook helemaal voor je gaan.
Geef het een kans.
Ik denk namelijk dat je dit bij heel veel andere fjorden ook gaat mee maken.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.