vuurwerk
vuurwerk
Hallo,
wij wonen aan de rand van een dorp waar chris ook achter het huis staat, achter ons is een woonwijk en dus best druk. aangezien dit Chris zijn eerste oud en nieuw hier is vind ik het toch wel spannend. We vieren het al hier omdat ik dan de boel in de gaten kan houden.
Doordat er al een dikke week flink naast ons wordt geknald is chris er niet echt anders om. alleen dat vuur in de lucht vind hij nog wat gek.. hij hoort gefluit, kijkt omhoog en gaat een beetje gek doen als hij alle gekleurde bollen in de lucht ziet. Naar mijn idee is hij niet bang. maar doet hij express gek. hij loopt ook altijd weer naar het hek, daar waar de knallen vandaan komen. en blijft net zo lang kijken tot er weer een knal is, en gaat dan weer gek doen. even rennen, bokken en weer staan kijken.
Mijn vriend heeft vandaag ook gewoon met een stel vrienden carbit(of hoe je het schrijft) geknald in de achtertuin, en hij bleef gewoon eten.
Nu denk ik dat het allemaal wel goed gaat maandag om 12 uur, maar is het verstandig om het een klein beetje kalmeringsspul te geven? het is zo maf voor hem dat ineens de hele lucht lichtgeeft en fluit en knalt.
Op stal opsluiten is geen optie, dit kent hij niet..de deur is altijd open. en ik denk dat hij hier juist angstiger van zou worden, mocht hij bang zijn.
Ik blijf ook bij hem, ik sneek er om 10 voor 12 tussen uit, en blijf bij hem naast de stal...
Maar misschien vind ik het hele vuurwerk gebeuren wel enger dan hij, ik hou er helemaal niet van..naja, op een afstandje in de deuropening of achter het glas wel... maar sta er zelf echt niet tussen.
Dus misschien overdrijf ik wel een beetje..
groetjes wendy
wij wonen aan de rand van een dorp waar chris ook achter het huis staat, achter ons is een woonwijk en dus best druk. aangezien dit Chris zijn eerste oud en nieuw hier is vind ik het toch wel spannend. We vieren het al hier omdat ik dan de boel in de gaten kan houden.
Doordat er al een dikke week flink naast ons wordt geknald is chris er niet echt anders om. alleen dat vuur in de lucht vind hij nog wat gek.. hij hoort gefluit, kijkt omhoog en gaat een beetje gek doen als hij alle gekleurde bollen in de lucht ziet. Naar mijn idee is hij niet bang. maar doet hij express gek. hij loopt ook altijd weer naar het hek, daar waar de knallen vandaan komen. en blijft net zo lang kijken tot er weer een knal is, en gaat dan weer gek doen. even rennen, bokken en weer staan kijken.
Mijn vriend heeft vandaag ook gewoon met een stel vrienden carbit(of hoe je het schrijft) geknald in de achtertuin, en hij bleef gewoon eten.
Nu denk ik dat het allemaal wel goed gaat maandag om 12 uur, maar is het verstandig om het een klein beetje kalmeringsspul te geven? het is zo maf voor hem dat ineens de hele lucht lichtgeeft en fluit en knalt.
Op stal opsluiten is geen optie, dit kent hij niet..de deur is altijd open. en ik denk dat hij hier juist angstiger van zou worden, mocht hij bang zijn.
Ik blijf ook bij hem, ik sneek er om 10 voor 12 tussen uit, en blijf bij hem naast de stal...
Maar misschien vind ik het hele vuurwerk gebeuren wel enger dan hij, ik hou er helemaal niet van..naja, op een afstandje in de deuropening of achter het glas wel... maar sta er zelf echt niet tussen.
Dus misschien overdrijf ik wel een beetje..
groetjes wendy
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Bij ons staan de paarden op stal met dichte bovendeuren, ze krijgen rond 23.45 wat extra hooi of kuil om bezig te zijn. Ik zou er niet bij gaan zitten, als hij echt bang is kan je er toch weinig tegen doen. Hij zal er even doorheen moeten.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
oh ja, is zo maar dat er bij zitten is meer voor mijn eigen gemoedsrust..
...als ik weet dat het goed gaat, dan gaat het met mij ook een stuk beter..
Als ik er niet bij ben vraag ik mij de hele tijd af, of het wel goed gaat met hem. het scheelt dat de 2 geiten het helemaal niet eng vinden dus hij blijft vast wel bij ze.
groetjes

Als ik er niet bij ben vraag ik mij de hele tijd af, of het wel goed gaat met hem. het scheelt dat de 2 geiten het helemaal niet eng vinden dus hij blijft vast wel bij ze.
groetjes
Ik vind de reactie op vuurwerk zo wisselend per paard, De een lijkt niet te veblikken of verblozen, de ander staat te trillen op stal (en ze gaan steeds eerder schieten met die zooi, ben het nou al zat).
Zou wel uitkijken dat als jij er niet van houd en er misschien van schrikt, je je paard beïnvloed waardoor ie zenuwachtig wordt als reactie op jouw gedrag. Niet dat je nou gaat gillen ofzo, maar paarden zijn echt heel gevoelig voor jouw gedrag.
Bij ons gaat de shet denk ik weer de woonkamer in
.
Zou wel uitkijken dat als jij er niet van houd en er misschien van schrikt, je je paard beïnvloed waardoor ie zenuwachtig wordt als reactie op jouw gedrag. Niet dat je nou gaat gillen ofzo, maar paarden zijn echt heel gevoelig voor jouw gedrag.
Bij ons gaat de shet denk ik weer de woonkamer in

- Anne&Wendie
- Contacteer:
Wij zitten ook naast een woonwijk en ook voor Bas is het zijn eerste jaarwisseling bij ons.
Het is dan inderdaad best spannend hoe ze er op reageren.
Bas reageert dus nergens op!
Vanmiddag heerlijk gereden terwijl het vuurwerk bijna om zijn oren vloog.
Braaf paard
Het is dan inderdaad best spannend hoe ze er op reageren.
Bas reageert dus nergens op!
Vanmiddag heerlijk gereden terwijl het vuurwerk bijna om zijn oren vloog.
Braaf paard

Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
ik denk dat ik mij wel heel rustig kan houden, onze honden blijven ook heel rustig naast mij liggen als ik dit zelf totaal niet ben. Ik weet dat ik niks moet laten merken, en ik denk dat mij dit wel aardig goed af gaat. Ik kan ook mijn vriend er zo nu en dan op af sturen. maar ik denk niet dat hij dan zo blij met mij is. Hij is in dit soort dingen altijd super relaxed. Ook met andere dingen met chris zie ik alleen de dingen die fout zouden kunnen gaan. Hij denkt altijd dat het wel goed gaat, dit gaat tot dus ver ook zo. ik ben een beetje overbezorgt.
Ik had ze altijd op stal met oud en nieuw, maar ik heb nu geen afsluitbare stal meer. RB en Ulvy zullen dus voor het eerst buiten blijven deze jaarwisseling. Ik ben echt heel benieuwd. Andere jaren gaven ze er niet veel om dus ik verwacht geen problemen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

voor mij is het dit jaar ook spannend want de twee pony's die we nu hebbben had ik vorig jaar nog niet.
mijn vorige fjord was doodsbang voor vuurwerk als hij op stal stond maar als hij buiten stond gaf hij er niet om.
maar helaas is juist vuurwerk hem fataal geworden.
15 oktober heeft hij een hartstilstand gehad nadat hij schrok van een rotje wat op het erf gegooid werd.(hoezo steeds eerder beginnen met die rot rotjes!).
dit is natuurlijk een niet veel voorkomend iets maar het maakt het dit jaar voor mij wel extra spannend.
ook dit jaar zet ik de pony's niet op stal maar bij de stal en een schriklint op 10 meter van het hek langs het fietspad zodat er niet makkelijk rotjes naar de pony's zelf gegooid kunnen worden.
maar ik zal blij zijn als het weer voorbij is!!!
mijn vorige fjord was doodsbang voor vuurwerk als hij op stal stond maar als hij buiten stond gaf hij er niet om.
maar helaas is juist vuurwerk hem fataal geworden.
15 oktober heeft hij een hartstilstand gehad nadat hij schrok van een rotje wat op het erf gegooid werd.(hoezo steeds eerder beginnen met die rot rotjes!).
dit is natuurlijk een niet veel voorkomend iets maar het maakt het dit jaar voor mij wel extra spannend.
ook dit jaar zet ik de pony's niet op stal maar bij de stal en een schriklint op 10 meter van het hek langs het fietspad zodat er niet makkelijk rotjes naar de pony's zelf gegooid kunnen worden.
maar ik zal blij zijn als het weer voorbij is!!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Tja, als iemand vuurwerk bij Chris en de geiten in de wei gooit...dan zijn ze nog niet jarig!!!! ik stuur de hond eropaf!!! (duitsedog) haha
kunnen ze ff voelen wat angst is!!( doe ik niet echt hoor) maar daar ben ik wel bang voor...we wonen naast de kerk met een groot parkeer terrein waar veel jeugd hangt als de kerk niet is geopend. en er wordt veel afgestoken. als ik er ook maar 1 zie die het in de wei gooit, en ik herken diegene,dan zal ik hoogst persoonlijk bij de ouders langs gaan om verhaal te halen! (ik zit dan ook steeds met mijn neus op het raam of er niet iets in de wei afgaat, het komt al dichterbij)
groetjes
kunnen ze ff voelen wat angst is!!( doe ik niet echt hoor) maar daar ben ik wel bang voor...we wonen naast de kerk met een groot parkeer terrein waar veel jeugd hangt als de kerk niet is geopend. en er wordt veel afgestoken. als ik er ook maar 1 zie die het in de wei gooit, en ik herken diegene,dan zal ik hoogst persoonlijk bij de ouders langs gaan om verhaal te halen! (ik zit dan ook steeds met mijn neus op het raam of er niet iets in de wei afgaat, het komt al dichterbij)
groetjes
Hier blijft alles grotendeels staan zoals ze altijd staan.
Paarden in het land geven helemaal niks om vuurwerk, staan ook wat verder van de buurt af, aan de hand ook niet, alleen als ik er op zit schrikt Sas. Komt omdat IK schrik en dan even mn spieren aanspan
. (eigenlijk moet ik ook helemaal niet rijden in deze dagen, heb echt een hekel aan knallend vuurwerk, buiten 12 en 2 's nacht om)
In Wanneperveen staat ook alles zoals altijd, heeft geloof ik nog nooit problemen geleverd met nog geen 100 meter verderop dat ze de hele nacht carbid schieten. Maar die paarden hebben ook nooit geleerd dat het eng is. (en horen hier geregeld knallen en bonken, als ze weer met botentrailers aan het prutsen zijn)
Wat trouwens ook een goede manier is om paarden die gemiddeld wel erg angstig zijn van vuurwerk te kalmeren. Radio in de stal zetten met cd erin met heavy metal, trance, hardcore ofzo, muziek met veel veranderingen in de muziek en beetje tempo, waardoor het vuurwerk niet gehoord wordt (of gewoon niet opvalt).
Paarden in het land geven helemaal niks om vuurwerk, staan ook wat verder van de buurt af, aan de hand ook niet, alleen als ik er op zit schrikt Sas. Komt omdat IK schrik en dan even mn spieren aanspan

In Wanneperveen staat ook alles zoals altijd, heeft geloof ik nog nooit problemen geleverd met nog geen 100 meter verderop dat ze de hele nacht carbid schieten. Maar die paarden hebben ook nooit geleerd dat het eng is. (en horen hier geregeld knallen en bonken, als ze weer met botentrailers aan het prutsen zijn)
Wat trouwens ook een goede manier is om paarden die gemiddeld wel erg angstig zijn van vuurwerk te kalmeren. Radio in de stal zetten met cd erin met heavy metal, trance, hardcore ofzo, muziek met veel veranderingen in de muziek en beetje tempo, waardoor het vuurwerk niet gehoord wordt (of gewoon niet opvalt).
Geluk is de vrucht van intens werk
Coentje (zoontje van D&G) is ook nu beetje ana het knallen op het erf, om ze maar vast te wennen. Geloof niet dat jut en jul erg onder de indruk zijn (lees reageren niet).
Andy en ik zijn rond middernacht wel op stal morgen om de boel in de gaten te houden, de bovendeuren blijven gewoon open en ze krijgen idd ff voor 12en wat hooi en peentjes.
Denk dat het wel los zal lopen morgen.
Andy en ik zijn rond middernacht wel op stal morgen om de boel in de gaten te houden, de bovendeuren blijven gewoon open en ze krijgen idd ff voor 12en wat hooi en peentjes.
Denk dat het wel los zal lopen morgen.
Ik zou niet zo snel met een middel aan de gang gaan.
Ze worden er wel rustiger van maar het gehoor wordt juist sterker.
En als ze er doorheen komen weet je niet waar je blijft.
Zoals ik jou nu hoor is hij braaf zat en zou ik niets geven.
Succes morgenavond.
Ze worden er wel rustiger van maar het gehoor wordt juist sterker.
En als ze er doorheen komen weet je niet waar je blijft.
Zoals ik jou nu hoor is hij braaf zat en zou ik niets geven.
Succes morgenavond.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Cyra staat in een weiland tegen een woonerf aan. In het midden van het weiland staat een grote schuur. Die laten we open. Verder doen we niks met ze. Ze kunnen 400 meter bij de huizen vandaan lopen en als ze willen dus de schuur in.
De mensen die tegen het land aan wonen houden ze elk jaar in de gaten, maar tot nu toe is er nog nooit wat mis gegaan.
De kinderen in die wijk lopen ook al regelmatig te knallen nu. Als het heel dichtbij gebeurd rennen ze 50 meter weg en gaan weer verder met vreten.
Wel gaan we na afloop even kijken of alles goed is met ze rond een uurtje of half 2.
De mensen die tegen het land aan wonen houden ze elk jaar in de gaten, maar tot nu toe is er nog nooit wat mis gegaan.
De kinderen in die wijk lopen ook al regelmatig te knallen nu. Als het heel dichtbij gebeurd rennen ze 50 meter weg en gaan weer verder met vreten.
Wel gaan we na afloop even kijken of alles goed is met ze rond een uurtje of half 2.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Net was ik bij de poonies en ze stonden wel te kijken van "huh wat gébéúrt er?!" maar ze deden niet raar. Toen ik goed keek zag ik ook dat er verderop jagers bezig waren en dat ze eigenlijk meer daar naar keken dan naar al het vuurwerk. Ze staan achter een huis in een heel klein dorpje en ze kunnen niet bij de straat komen, dus ik verwacht dat ze geen last zullen hebben van het vuurwerk. Ik ga er iig niet voor thuis blijven
, ik geloof het wel 

Bij ons op stal staan de paarden al 2 dagen niet meer in de wei omdat er ook vuurwerk in het weiland terecht was gekomen...
echt niet fijn... weiland ligt ook aan een redelijk drukke weg. Dus ze staan met z'n allen tot en met dinsdag op stal, woensdag weer lekker naar buiten, hoop dat alles dan wel zo'n beetje uitgeknalt is (zal wel niet, maargoed, wel minder)
Maar Nimholt schrikt steeds minder vaak van alle knallen, van die harde knallen waar ik zelf wel van schrik daar kijkt hij niet vaak van op, maar vuurpijlen en die piepjes zijn wel eng!
Hoop dat alles meevalt maandag nacht.

Maar Nimholt schrikt steeds minder vaak van alle knallen, van die harde knallen waar ik zelf wel van schrik daar kijkt hij niet vaak van op, maar vuurpijlen en die piepjes zijn wel eng!
Hoop dat alles meevalt maandag nacht.
Hier is alles goed gegaan.
Ik zou eigenlijk op Ameland zitten, maar ja.. zie zeg je zegje..
Timber vind het heel erg eng, maar dit jaar ging het zo goed dat we hem zijn kalmeringstabletten niet eens hebben gegeven.. De hele dag was het redelijk goed, hij durfde zelfs af en toe met mijn vader mee naar buiten, bleef dan wel bij hem op zijn hakken lopen,maar goed.. 's avonds lag hij in huis en was hij heel rustig.. Hij had ook afleiding.. Een vriendin die bij ons kwam had haar papegaai mee genomen, die wilde ze niet alleen laten en die zat dus ook bijons in de kamer, heeft ook nog een poos op mijn schouder gezeten e.d. was heel erg leuk.. Timber wel een beetje jaloers als Tommy te veel aandacht kreeg, dan ging hij ook heeeeel lief doen, het vuurwerk was door zijninspanningen snel vergeten.. Om 12 uur was het even eng,maar daarna was hij ook snel weer rustig..
De paarden kon ik niet zien door de mist, maar ik hoorde geen geren o.i.d. en ze stonden ook niet bij de stal toen ik in huis ging..
Mijn pa heeft zich nog wel rot gelachen.. Mijn buurjongetjes gingen 's middags al wat knallen en eerst schrokken de paarden er wel wat van, maar daarna moesten de twee kleintjes, Bente en Djinty natuurlijk op onderzoek uit en liepen er gewoon naar toe om te kijken, hihi.. Hoezo nieuwsgierig??
Ik zou eigenlijk op Ameland zitten, maar ja.. zie zeg je zegje..
Timber vind het heel erg eng, maar dit jaar ging het zo goed dat we hem zijn kalmeringstabletten niet eens hebben gegeven.. De hele dag was het redelijk goed, hij durfde zelfs af en toe met mijn vader mee naar buiten, bleef dan wel bij hem op zijn hakken lopen,maar goed.. 's avonds lag hij in huis en was hij heel rustig.. Hij had ook afleiding.. Een vriendin die bij ons kwam had haar papegaai mee genomen, die wilde ze niet alleen laten en die zat dus ook bijons in de kamer, heeft ook nog een poos op mijn schouder gezeten e.d. was heel erg leuk.. Timber wel een beetje jaloers als Tommy te veel aandacht kreeg, dan ging hij ook heeeeel lief doen, het vuurwerk was door zijninspanningen snel vergeten.. Om 12 uur was het even eng,maar daarna was hij ook snel weer rustig..
De paarden kon ik niet zien door de mist, maar ik hoorde geen geren o.i.d. en ze stonden ook niet bij de stal toen ik in huis ging..
Mijn pa heeft zich nog wel rot gelachen.. Mijn buurjongetjes gingen 's middags al wat knallen en eerst schrokken de paarden er wel wat van, maar daarna moesten de twee kleintjes, Bente en Djinty natuurlijk op onderzoek uit en liepen er gewoon naar toe om te kijken, hihi.. Hoezo nieuwsgierig??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'