Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » do 02 aug 2007, 07:17
Tsja, nu is het mooi weer en leek het me leuk om met Anka weer eens naar buiten te gaan, maar nu is het bij ons vergeven van de grote gevaartes op de weg; lees enorme trekkers, combines en weet ik wat niet al. Alle graan komt nu met mooi weer van het land.
Zit dus te dubben wat nu, wachten tot het minder weer wordt en de gevaartes stoppen met rijden of paden kiezen waar je ze bijna niet tegen komt. Maar ja, je weet onderweg nooit helemaal zeker wat je tegenkomt. Lastig dilemma hoor, wil ook geen ongelukken. Tis niet zo dat Anka een paniekvogel is en niet braaf is, maar ze heeft nog niet zo veel gezien en ik weet niet wat ze doet als we gelijk zo'n ding tegenkomen. En op zondag rijden die dingen vaak minder, maar dan loopt heel Drenthe inclusief toeristen te wandelen en fietsen

. Meer mensen last van veel ongewoon verkeer?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » do 02 aug 2007, 07:29
Hmmmm, ik geloof dat ik dan heel even zou wachten met onder het zadel naar buiten gaan, zeker als je nog niet weet wat ze doet, misschien gewoon aan de hand naar buiten misschien, zodat ze het grote verkeer leert kennen, heb ik met Aike ook zo gedaan, die kijkt er nu niet meer naar.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » do 02 aug 2007, 07:34
Eerst aan de hand naar buiten!
Sowieso goed voor jullie band, en je leert hoe ze op bepaalde dingen reageert. Zo kun je ook 'enge' dingen op gaan zoeken.
Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann 
-
druppeltje
Bericht
door druppeltje » do 02 aug 2007, 07:50
Het viel mij gister inderdaad ookal op. Gelukkig is Roosje echt ontzettend braaf, mits ze maar niet onverwacht van achter komen. En dan nog draaft ze even 5 passen weg, dus is het eigenlijk nog niet erg.
Ik zou dan inderdaad eerst aan de hand doen, of met een ervaren paard mee naar buiten gaan.
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » do 02 aug 2007, 08:54
druppeltje schreef:Het viel mij gister inderdaad ookal op. Gelukkig is Roosje echt ontzettend braaf, mits ze maar niet onverwacht van achter komen. En dan nog draaft ze even 5 passen weg, dus is het eigenlijk nog niet erg.
Ik zou dan inderdaad eerst aan de hand doen, of met een ervaren paard mee naar buiten gaan.
Ik ga sowieso idd met een ervaren paard mee. Heb ik met Nisko ook zo gedaan en dat werkt goed.
En ik hoor veel mensen zeggen dat wandelen goed is om een band op te bouwen. Doe ik ook wel met Anka in de bak, over het erf en beetje langs de straat. Maar ik vroeg me af, ben ik nu de enige die dat eigenlijk juist doodeng vindt, wandelen met een paard? Heb het met Nisko ook niet veel gedaan, daar kon ik al snel rijdend goed mee overweg, maar aan de hand was ze echt een stuk lastiger. Met Anka wandel ik dus wel een beetje, maar echt een groot stuk wandelen vind ik echt eng.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » do 02 aug 2007, 09:08
In Wijk had ik daar wel geregeld last van.
In Amerongen ben ik zo vanaf stal binnendoor naar het bos...
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » do 02 aug 2007, 09:17
Annemarie schreef:Heb het met Nisko ook niet veel gedaan, daar kon ik al snel rijdend goed mee overweg, maar aan de hand was ze echt een stuk lastiger.
Oefening baart kunst, echt

Wandelen met Woudina was eerst ook een drama. Om de haverklap stilstaan, alles eng vinden, niet willen lopen enz. Maar ik heb gewoon doorgezet en nu gaat het goed. Moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd niet zo vaak meer wandel, maar ik wil het zeker gaan oppakken. Ik ben eerst ook steeds goed voorbereid op pad gegaan. Hoofdstel in, handschoenen aan en zweepje mee. Dan voel je je sowieso al veel zekerder!
Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann 
-
fjordido
Bericht
door fjordido » do 02 aug 2007, 10:20
ja bij ons stikt het nu ook van de trekkers/combines enz.
ze zijn bij ons achter uien aan het oogsten nou je wil niet weten wat dat naast die machines nog meer met zich meebrengt.. phoeheeeeeeee als je een verstopte neus hebt moet je even bij mij langskomen en een lekker snuifje van de gezonde boerenlucht nemen.
maar goed wij hebben er dus ook mee te maken met die machines, maar ik moet zeggen dat die chauffeurs bij ons echt keurig rijden en echt rekening met de paarden houden. (nou ja de meeste dan) het is bij ons zo smal trouwens dat we wel altijd een dammetje of een bruggetje opzoeken om opzij te kunnen gaan want anders past het niet.
wendrika vind het nog wel eens spannend maar ja die is nog niet zo ervaren natuurlijk als ido.
palermo kijkt uiteraard nergens van op, dat zit gewoon niet in zijn aard, die zou het nog niet raar vinden als er ineens een hele fanfare uit de lucht kwam vallen