oeps! wikke in de sloot!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Leentje

oeps! wikke in de sloot!

Bericht door Leentje » do 03 mei 2007, 14:06

ik ben paar daagjes ziek geweest,gisteren lag ik op de bank uit te zieken,en daar kawm wikke met mn bijrijder en een ander paard op ziekebezoek :D
dus voor paardjes appeltje gegeven,en de ruiters een lekkere koek.
enfin,na kwartiertje zijn ze weer verder gereden.

vanochtned belt ze,dat ze opde terugweg gisteren nog in de sloot heeft gestaan met wikke,hij schrok er zelf zo hard van,dat hij er net zo snel weer uit was,en de sloot was kurkdroog.

nu heeft wikke de laatste tijd een rare tik met auto's(heb ik al eerder een topic aan besteed.
we hebben(hadden,nu eigenlijk) hem er weer zo ver door gereden,dat het hem niet meer deerde,maar als we hier langs de "oude rijksweg" rijden,waar veel verkeer langs raast,blijft hij hyper.
een auto,vrachauto,trekker,maakt hem helemaal niet uit,maar als er 10 auto's achter elkaar voorbij raast,kan hij het gewoon niet bolwerken,en raakt hij n beetje in paniek.niet dat hij helemaal door t lint gaat,maar hij is dan duidelijk bang!
er is nooit iets gebeurt,dus waar hij die angst vandaan haalt :?
enfin ,morgen weer menles,dus dat word het probleem opzoeken.
mn bijrijder gaat mee,zodat we het probleem beiden goed kunnen bespreken,en ohz ook aan kunne pakken.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
anika

Bericht door anika » do 03 mei 2007, 14:12

Ieww, wat eng!

Mijn vorige paard kon ook heel panisch reageren en sprong regelmatig de sloot in. Levensgevaarlijk en eng! (ik heb er een sloten fobie aan overgehouden 8)7 )

Hopelijk kunnen jullie een goede aanpak vinden!!
Murphy :+: Ysha
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 04 mei 2007, 05:58

Heel herkenbaar. Bij Senna is het geen probleem als er los wat verkeer langs komt maar als er bijvoorbeeld een groep motoren langs komt fokt ze zich steeds meer op. Ik blijf zelf erg rustig en als de groep voorbij is en Senna is ook weer rustig beloon ik haar. Senna's schrikreactie is eigelijk altijd dat we 1 meter kleiner worden ervan doorgaan doet ze niet. Hopelijk gaat het bij Wikke snel weer veranderen want in de sloot liggen wordt je niet vrolijk van. Doet hij dat ook als er een ander paard bij is?
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 04 mei 2007, 15:17

Oeps gekke Wikke toch!!
Erg vervelend dat hij zo bang is.
Doe je nog wel mee met de bloesemrit??
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Leentje

Bericht door Leentje » vr 04 mei 2007, 15:26

vanmiddag menles gehad,heb goede tips meegekregen,en huiswerk om dit gedrag eerder te signaleren en op te vangen.

ja morgen mee met de bloesemrit !!
heb er echt zin in!

alleen is het vanmiddag met Brigitte en Jeannet voor de wagen misgegaan,heb nog nooit zo hard gerend :(
ze waren aan t inspannen,net 1 streng vast,en er komt iemand aan gelopen,die roept iets,en geeft een "liefkozend" klapje op dr kont!!!
en weg was ze,Marco hing er nog aan,maar hield er niet meer,hop richting wei.
daar nam ze een paar paaltjes incl. schrikdrad mee,waardoor ze nog harder over de zeik ging,ze kreeg elke keer stroom v/h draad.
uiteindelijk stopte ze zelf,en konden we haar pakken,en lossnijden.
arm dier,en arme Brigitte die had de schrik echt goed te pakken.
Christiaan wilde gelijk inspannen,maar de wagen was kapot.
ze hebben haar nog wel met dubbele longe ff getraind.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
yvette

Bericht door yvette » vr 04 mei 2007, 17:09

Of hij had het warm en wilde gewoon even afkoelen? 8)7

Maar even serieus: vervelend dat hij zo bang is. Ik hoop dat jullie hem eroverheen kunnen helpen!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Leentje

Bericht door Leentje » za 05 mei 2007, 05:03

oh,vandaar :+ !
er stond geen water in,en daarom was hij er natuurlijk zo rap weer uit 8)7 .
Plaats reactie