Even (nou ja even...) voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Kelly

Bericht door Kelly » di 27 mar 2007, 09:41

Yannick is ver weg familie van Taoc :+

Zijn fokkers ken ik wel goed :D
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
yvette

Bericht door yvette » di 27 mar 2007, 10:15

Welkom hier!
Ik ben 35 jaar en heb zelf twee fjorden: een 7-jarige merrie, Iza en haar bijna 1 jaar oude veulen: Cosimo.

Ik zou persoonlijk geen hengst kopen als je er ook je dochter dingen mee wil laten doen. En bovendien zijn ze op pensionstallen vaak ook niet dol op. Castreren wil bij een hengst niet altijd zeggen dat hij daar ok rustiger van wordt, al helemaal niet als ze lang hengst zijn geweest.
Wel vreemd dat je je paard gaat voorrijden zonder hoofdstel en zadel. Wat wil je dan in godsnaam bewijzen? 8)7

Zelf heb ik (zonder overdrijven) wel 50 fjorden gezien voordat ik die van mij kocht. En dat was toen echt niet de ideale fjord, maar ze begint er na 3 jaar steeds meer op te lijken :D Kritisch zijn is helemaal niet verkeerd, maar durf ook gewoon verliefd te worden op die fjord die je misschien niet in eerste instantie had uitgekozen...misschien heeft die juist wel veel mogelijkheden.
Het moet echt wel mogelijk zijn om binnen jouw wensenlijstje een fjord te vinden, het zal alleen wel even duren waarschijnlijk.
Succes ermee en houd ons op de hoogte...

Ik stuur je ook nog even een PB, heb een idee...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Esther

Bericht door Esther » di 27 mar 2007, 13:39

Ik ben het ook wel eens dat je erg hoge eisen hebt, iedereen hier heeft dé fjord voor zichzelf, maar er gaat echt gewoon wat tijd in zitten, dat is haast onmogelijk om te kopen..
Jeskim was meteen bingo.. Die zag er vreselijk uit, maar die was voor mij..
Voor ik Tea kocht heb ik ook een poos rondgekeken en ik had ook hoge eisen, dit niet dat weer wel enz. Maar ik zag Tea op de keuring en ik wist het, die wilde ik en toen wist ik nog maar weinig van haar af, ik wist toen nog niet eens dat ze te koop was. Nu voldeed ze ook wel redelijk aan mijn eisen, maar ik heb er gewoon nog wel wat werk mee voor ik haar helemaal heb zoals ik het wil en ik vind dat juist het leuke eraan.. Dan moet je ook nog wat zelf doen..

Of wat Bart zei, dan moet je er twee kopen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mir

Bericht door Mir » wo 28 mar 2007, 05:10

Ik vind het niet raar dat je zulke hoge eisen hebt, je zult zelf door de tijd heen vanzelf iets vinden wat het meest in de buurt komt. Ik had ook een hele lijst met eisen maar kocht mijn fjord eigenlijk op het eerste gezicht (heb ik natuurlijk niet meteen hardop gezegd) en ze bleek aan al mijn eisen te voldoen. Soms voel je gewoon dat je een klik hebt en dan weet je genoeg.
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 28 mar 2007, 10:17

Bella schreef:Yannick is hier als 3 jarige volgens mij ook al eens ter sprake geweest, omdat iemand zijn merrie wou laten dekken door hem
Klopt, Ik wilde Bo onder hem doen :j. Ze hadden mij gemaild.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 28 mar 2007, 11:10

Wel mooi topic dit trouwens, want bedacht me gister *toen iemand een uiteenzetting gaf van wat hij een échte fjord vond*: Wat zijn mijn eisen eigenlijk aan een fjord?

Sas ging eigenlijk geheel onbewust, die wás het gewoon. Terwijl als je er kaartjes aan gaat hangen, ik denk ik enorm getwijfeld had bij haar.
Geluk is de vrucht van intens werk
saskia
Moderator

Bericht door saskia » wo 28 mar 2007, 11:39

Welkom, ik ben saskia en mijn fjord is Sjors. Je woont niet zover weg van mij dus mocht je eens willen ben je altijd welkom voor een ritje :wave:
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
nicoline

Bericht door nicoline » wo 28 mar 2007, 15:09

saskia schreef:Welkom, ik ben saskia en mijn fjord is Sjors. Je woont niet zover weg van mij dus mocht je eens willen ben je altijd welkom voor een ritje :wave:
Dat is wel heel aardig aangeboden Saskia !!

Voor de rest, ik denk ook wel dat het scheelt dat ik gewoon wat ouder ben. Dan heb je gewoon wat meer ervaring (en niet alleen maar goede) en dan ben je wat kritischer. Daarnaast ben ik niet het type om als het niet blijkt te klikken zo'n dier dan maar weer verkoop. Ik hoef ook geen dier waar ik niets meer aan te doen, dat zou ik zelfs niet eens leuk vinden. Maar de uitdaging voor mij ligt in dressuurmatig trainen, maar het moet gewoon een braaf ding zijn en niet schrikachtig. Wat ik echt zou willen dat is natuurlijk heel handig voor als er een fjorden winkel zou zijn waar je ze zo maar kan uitkiezen.. Ik weet ook wel dat het in de praktijk anders gaat. Dan zoek je er gewoon een die in de buurt komt van wat je graag wil, dmv een foto, verhaal van de eigenaar, verhalen van anderen etc. en dan moet het gevoel gewoon goed zijn, er moet dan inderdaad een klik zijn. Het zal me ook niet verbazen als ik uiteindelijk met iets anders thuiskom.. zoals wel meer van jullie is overkomen.... we zien het wel.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 03 apr 2007, 18:20

Hoi Nicoline
Goed blijven zoeken en geen haast hebben.
Heeft bij ons ruim een jaar geduurd maar hebben gisteren een geweldige fjord gekocht.
Als je misschien toch wat jongs zoekt,weet ik de ideale 3 jarige merrie voor je.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Plaats reactie