Trixje vertelt...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
siets
Contacteer:

Trixje vertelt...

Bericht door siets » ma 05 feb 2007, 18:56

Alweer bijna een maand geleden heb ik gemaild voor een reading. Vandaag een mailtje gestuurd of Trix al iets los had gelaten. En jawel, daar kwam een hele lap tekst. Ik had wat dingen gevraagd, en dat heeft ze in de hele reading verwerkt.

Hoi Sietske,

Ik zag dat je al gemaild had waar de reading bleef, maar ik was er al mee bezig, vandaar dat ik je hem toestuur nu...

Trix is inderdaad een tikkeltje aan de eigenwijze kant, en zoekt ook zelf haar mensen uit die ze aardig vind of niet... Ik heb het idee dat haar keuze daarin wel erg duidelijk is.... Ze heeft te veel meegemaakt met de mensen en daarom vertrouwd ze ze ook niet zo maar, als het haar goed voelt, zit het ook wel goed, en ze heeft ook duidelijk voor jou gekozen. Een beetje aan de eenkennige kant zelfs.

Wel een leuk paardje, wat ook graag werkt voor je, ze doet in ieder geval haar best voor je en dit heeft ze ook altijd wel gedaan. Soms wat aan de sterke kant, maar dit is haar enige verweer, haar kracht.

Hebben er veel mensen met haar gereden misschien in een verleden, waardoor ze ze niet vertrouwd?? Mensen zijn te hard voor haar geweest en ze kan zich ook behoorlijk irriteren aan mensen soms, meestal zijn dit de volwassen mensen. Ze houdt ze ook goed in de gaten, geeft ze aan.

Wat betreft verandering van stal, probeer dit een beetje te vermijden. Trix heeft wat moeite om zich aan te passen, maar als het echt moet en ze gaat erop vooruit, is het haar oke, geeft ze door. Ze heeft wel wat wensen op dat gebied. Vrijheid (dus weidegang) is belangrijk voor haar, niet te veel op stal staan en gras eten.... Dat zou ze wel graag willen, niet te veel drukte en dan vooral wat betreft mensen om haar heen. Misschien een boer ofzo???

Verder geeft ze me aan dat ze wat last heeft van haar gewrichten, en dan vooral in de benen in de buurt van de kogels. Heeft ze misschien wat artrose daar? Of in ieder geval en stijfheid, ze heeft wat moeite met buigingen van de gewrichten, en daarbij zou ik zeker een beetje uitkijken met springen, het kost veel van haar energie, maar af en toe een klein sprongetje kan nog wel.

Ook dressuuroefeningen heeft ze wat moeite mee, ik weet niet of je dit ook doet met haar? Niet te veel buigingen doen met haar, haar spieren worden wat stijf en soms wat pijnlijk. Ik zou het persoonlijk wat recreatief gaan doen en probeer haar conditie op peil te houden, dus regelmatig mee rijden, maar niet meer overbelasten, dat voelt voor Trix het prettigste.

Ondanks haar leeftijd vind ik haar toch nog wel erg goed aanvoelen, tussen haar oortjes toch zeker wel. Op lichamelijk gebied hier en daar wat mankementjes waar je rekening mee moet houden, maar verder voelt ze zich nog redelijk goed.

Ook haar conditie voelt nog prima aan, probeer dit dus ook op peil te houden, zo blijft ze het fitste.

Verder is ze erg blij met haar leventje zoals het nu gaat, vroeger was het wat minder en ik heb ook het idee dat Trix soms wat chagrijnig was, ze heeft het over hard werken en irritatie... Misschien een manege ofzo in haar verleden?

Trix is erg gesteld op haar vrijheid en op stal staan is niet precies haar hobby, ze verveelt zich daar en ook de drukte om haar heen bevalt haar niet zo, ze heeft behoefte aan rust en dus geen "zeurende" paarden om haar heen en al zeker geen mensen, het is niet echt een kroelpaardje en zeker niet voor vreemden. In de belangstelling staat ze al helemaal niet graag, alleen haar eigen mensen zijn goed, de rest hoeft van haar niet zo.

Verder op lichamelijk gebied krijg ik niet echt spectaculaire dingen door, haar gewrichten en spieren zijn een punt voor aandacht, ook haar voorhoeven zijn wat gevoelig, verder voelt ze me wel goed aan.

Een paardje wat veel van je houdt en ook voor je door het vuur gaat, jullie hebben zeker een hele goede band, je begrijpt haar, geeft ze me aan. Je hoeft ook eigenlijk op geen gebied te veranderen, zoals het nu gaat, vind Trix het prima.

Als er verder nog vragen zijn, hoor ik ze graag.

Ik vind het zo moeilijk... Heb Trix altijd al zielig gevonden door haar verleden. En nu blijkt dat ze het zelf ook vreselijk heeft gevonden. Ik ben echt blij dat wij elkaar zo hebben gevonden...
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 05 feb 2007, 19:45

Wow, en diegene van de reading die kende jou helemaal niet? Ech gaaf! Is toch alleen maar mooi dat jij haar nu al jaren zo'n mooi leven geeft?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » ma 05 feb 2007, 19:52

Nee... Had alleen maar gezegd dat Trix een 25-jarige fjordenmerrie was. En dat ik van plan was te verhuizen met haar.

Ik ben ook wel erg blij, en dankbaar dat ik Trix dit heb gegeven. Als ik dat niet had gedaan, had ik ook spijt gehad als ze er niet meer was geweest. Ik kan nu dus best trots zijn!
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » ma 05 feb 2007, 21:04

Siets wat leuk dat je een reading hebt laten doen!
En het klopt ook allemaal heel goed, toch? :o
Trix is heel tevreden met jou, dat is natuurlijk zowiezo fijn om te horen!

Ik wil toch ooit ook eens een reading laten doen bij Harma.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Ingele

Bericht door Ingele » ma 05 feb 2007, 21:49

Jeetje siets mooie reading!
Denk dat je hier zeker wat mee kunt :)
Leentje

Bericht door Leentje » di 06 feb 2007, 06:28

wie heeft deze reading gedaan?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
siets
Contacteer:

Bericht door siets » di 06 feb 2007, 07:53

Nancy heeft hem gedaan.
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 06 feb 2007, 08:10

Wat een mooie reading :j Heel duidelijk!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 09:27

Wel nuttige info gekregen :j
Wel sneu dat haar verleden minder prettig was als je zelf al dacht... Maar wel fijn dat ze het goed heeft bij je!
Anouska

Bericht door Anouska » di 06 feb 2007, 09:45

Veel info zeg! Wees blij dat ze zo gek is met je.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 06 feb 2007, 15:31

Mooie duidelijke en heldere reading. Je vermoedens worden hiermee bevestigd.
Wodan en ik M1+10
maartje87
Contacteer:

Bericht door maartje87 » do 08 feb 2007, 07:27

Ik vind dit ook een mooie reading.
Denk er ook aan om dit te laten doen.
Waar zou ik Nancy kunnen vinden??
siets
Contacteer:

Bericht door siets » vr 09 feb 2007, 14:34

www.staldanae.nl ;). Dat is haar site.