mijn oude pony

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
ujord

mijn oude pony

Bericht door ujord » do 11 jan 2007, 14:42

ik voel me zo vreselijk rot dus ik dacht schrijf het wel even van me af...
ik heb jaren een (verzorgpony gehad) waar ik enorm aan gehecht was. op een moment was en voelde het gewoon als MIJN pony.. ik had zoon band met dat beestje. ze heet floor en is nu 23 en een welsh b`tje.
ik werd echt te groot voor haar en moest toen na heel wat jank partijen besluiten om een nieuwe pony te kopen.. en ik zoek haar nog regelmatig op.ik vond haar de laatste tijd er al niet zooo zuper uitzien maar het gaat nu ook gewoon niet meer goed met haar. ik sprak net een meisje op msn die haar nu `` verzorgd``... en ze zegt ook dat ze zo mager word en ze heel de tijd andere kinderen hebben die bij haar komen enzo.
en ik houd nog steeds zo enorm veel van die pony ik wil haar gewoon bij mij op stal hebben zodat ik zelf lekker voor haar kan zorgen...

ik ga straks haar eigenaar bellen maar ik vind dit zoo verschrikkelijk moeilijk want ik wil eigenlijk zijn pony ook niet afpakken maar het is toch ook wel een beetje mijn meisje en ik kan dit gewoon niet toelaten...

voor die jaren die ze nog heeft wil ik haar gewoon voor mezelf en niet al die drukke peny meisjes....

en om haar nu alleen voor de winter hier heen te halen vind ik ook geen optie om met die pony te blijven leuren!!

wat moet ik doen ???
[/list]
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
ujord

Bericht door ujord » do 11 jan 2007, 15:06

ik heb zojuist met de eigenaar gebeld......
tranen met tuiten natuurlijk ....
en ik kon gewoon niet voorstellen om floor hierheen te halen want ik zie de eigenaar van floortje een beetje als mijn opa en hij houd ook zielsveel van haar.. ik heb gewoon super goed contact enzo met hem.. ik heb nu afgesproken om een winter deken voor haar te kopen omdat ze nu in dit weer gewoon buiten staat en die vacht is natuurlijk ook nat en dat vind ik maar niks dus ik ga gewoon even een super de luxe outdoor deken kopen. en mokzalf want dat heeft ze ook weer heel erg. poew er komt weer een hele taak om mij te liggen zie ik wel weer maarja ik weet voor wie ik het doe
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
lientje

Bericht door lientje » do 11 jan 2007, 15:21

mmm moeilijke situatie. Wil de eigenaar niet dat jij bijvoorbeeld 3 dagen in de week voor haar zorgt en het ander meisje ook een keer of 4? dan heeft ze 2 verantwoordelijke mensen in plaats van iedere keer andere meiden.

Sterkte ermee!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
nina1993

Bericht door nina1993 » do 11 jan 2007, 15:48

Een week geleden zat ik met hetzelfde dilemma. Ik heb hem terug en hij blijft ook. Als je het kan betalen zou ik haar naar jou toehalen en de afspraak maken dat hij altijd welkom is.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Charret

Bericht door Charret » vr 12 jan 2007, 08:57

Dat is ook wat. Ik vind het al heel lief van je dat je dat allemaal voor haar doet.
Ik zou toch proberen haar naar jou toe te krijgen, het is toch geen schande dat jij de taak van verzorgen graag op je wilt nemen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
fjordido

Bericht door fjordido » vr 12 jan 2007, 10:41

het vermageren kan ook door de ouderdom komen.. paardje heeft toch een respectabele leeftijd.
Ik denk dat je moet proberen het een beetje los te laten, het komt niet echt op mij over of dat er slecht voor haar gezorgd wordt. een deken vind ik wat onzin, mijn oudje kreeg er alleen maar last van schimmels van. paardje krijgt niets van een natte vacht hoor.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » vr 12 jan 2007, 18:48

echt sneuw voor jouw ja ik weet hoe het voelt mijn verzorgpony is ook verkocht maar daar ben ik nu niet meer verdrietig om:):) maar veel sterkte:(:(
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
ujord

Bericht door ujord » vr 12 jan 2007, 21:42

bedankt voor jullie lieve berichtjes
het is ook niet dat er super slecht voor haar gezorgd word maar ze krijgt niet de zorg die ze nodig heeft in haar situatie en dat is heel erg als je dat ziet gebeuren en er zelf niets aan kunt doen ... ze staat ook nog eens een heel stuk van me af wat ik niet op de scooter meerdere keren per week kan aflegge.... ik ga zondag lekker naar haar toen en haar helemaal op en top verzorgen dat ze er weer lekker tegen aan kan !!!
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
Mir

Bericht door Mir » zo 14 jan 2007, 17:34

Misschien kun je actief meezoeken naar een goede verzorgster en haar wat adviezen en tips geven om goede zorg te geven? Oudere paarden kunnen nou eenmaal wat minder in conditie komen door slechtere stofwisseling of wat ook. Je zou eens naar haar eten kunnen kijken en overleggen of er niet wat toegevoegd moet worden. Kan me voorstellen dat de eigenaar erg gehecht is aan zijn paard maar gewoon even wat hulp en nieuwe inzichten nodig heeft, misschien kan jij hem daarbij tot hulp zijn?
Marjoleinn

Bericht door Marjoleinn » wo 07 feb 2007, 16:48

Ik heb ook zo verhaal, Op de manege had je een oude pony rond de 18-19. De manege staat gelukkig naast mijn huis. Maar omdat ik op een verzorgpony kon rijden en lessen moest ik dat afzeggen. Ik ben dus van die manege 'weg'. Die pony heette Relly. Het was een super lief beestje ik deed alles met hem heel me hart. Heb alles voor hem gekocht terwijl het eigelijk niet me eigen pony was. Ik had hem voetje geleerd op het comandoo 'voetje'. Dat zou hij waarschijnlijk nu wel verleerd zijn. Hij is nu ook al oud en toen ook maar ik poetste enzo deed alles met hem. Heb hem ewen keer een 2 en een half uur een poetsbuurt gegeven hij zag er top uit. Hij was eigenwijs,lief,betrouwbaar en trouw. Altijd zou hij bij mij willen blijven dat kon ik echt merken aan hem hij zat te hinneken als ik kwam enzo. Ik was echt gehecht aan dat beestje. Eigelyk voel ik me een beetje schuldig dat ik hem nu nooit meer kom opzoeken of wat. Maarja hij was zo top beestje enzo. En hij zat lekker in zijn vel als ik bij hem was. Heb die week ernaa dat ik weg was geweest. Hij zag er 'verwaardeloosd' uit. Allemaal door die kinderen die schoppen alles. Iedereen rijd erop hij kon het niet meer aan. Ik vind het echt zielig eigelijk. Ik mogt ook niet meer met hem in de les rijden omdat hij daar te oud voor was. Het was te zwaar voor hem. Dat accepteerde ik, en ik mocht regelmatig rijden. Maar dat was wel heel erg weinig.. Ik denk dat ik van de week naar hem toe ga ik mis hem verschikkelijk. Ik zie hem dan wel soms in de wei maar hij staat meestal in de stal. Wel goed voor de luchtwegen want er staat een door open naast zijn stal. Hier heb je nog een paar foto's van Relly. Daarom snap ik dit probleem ook erg van jou. Ik zou er eerst even naar toe gaan, en dan overleggen. Het is ook moeilijk voor die man.

Sorry als het zo lang is. Maar ik moest het echt even kwijt!...

xxjes Marjolein.
Plaats reactie