de zoektocht naar een nieuw huisje voor mn paardje

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Wendela

de zoektocht naar een nieuw huisje voor mn paardje

Bericht door Wendela » za 28 okt 2006, 10:59

Pfff dat valt nog niet mee om je paardje te verhuizen!!
Ik zoek een pensionstal waar hij dag en nacht buiten mag blijven, maar dat kan hier (omgeving Arnhem) bijna nergens!! Ze mogen dan wel elke dag de wei in, maar snachts mogen ze niet buiten blijven.. Ik snap niet waarom niet.. :?

Hebben jullie nog goede tips waar ik op moet letten bij het zoeken naar een nieuwe pensionstal??
Esther

Bericht door Esther » za 28 okt 2006, 19:07

Tja ligt eraan wat je wilt voor je paardje. Ik zelf zou er zeer zeker de voorkeur aan geven dat ze elke dag buiten komen. Een ruime box, een droge bak, het moet een beetje schoon zijn, de sfeer moet goed zijn.
Verder weet ik zo niet, heb er geen ervaring mee.

Mag ik even vragen of Wendela je eigen naam is of die van je fjord en als het de naam van je fjord is, wat is haar afstamming??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wendela

Bericht door Wendela » za 28 okt 2006, 19:30

Wendela is mijn eigen naam :) Mijn fjord is een ruin, hij heet Albert. Toen ik hem kocht bleken zijn papieren kwijt te zijn. Hij heeft wel ooit papieren gehad en hij heeft ook een brandmerk, maar ik heb dus geen idee wie zijn ouders zijn!

Ik ben vandaag ergens gaan kijken waar het heel leuk was. Ze hadden alleen geen plaats in de kudde die dag en nacht buiten blijft. Wel in de kudde die snachts naar binnen gaat, maar dat wil ik dus niet :roll:
Viv

Bericht door Viv » za 28 okt 2006, 20:46

Dr zijn maar weinig stallen waar ze dag en nacht buiten mogen blijven zeker in de winter. De reden waarom ze veelal 's nachts naar binnen moeten is voor de veiligheid. Je hoort zoveel gekke dingen tegenwoordig dat je eigenlijk maar blij moet zijn dat ze 's nachts naar binnen gaan. Zo slaapt de pensionhouder ook een stuk rustiger.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
superfjordojan

Bericht door superfjordojan » za 28 okt 2006, 21:16

rijd je hem wel gewoon of is het voor de opfok fzo?
want waar mijn jaarling staat is nog plaats
Wendela

Bericht door Wendela » zo 29 okt 2006, 09:27

Ik rijd (en men) hem wel gewoon (wel recreatief hoor). Dus ik zoek wel iets waar ook de mogelijkheid is om te rijden. Waar staat jouw jaarling Superfjordojan?

Ik begrijp wat je bedoelt Viv, maar dat is in de zomer toch ook een risico? En dan mogen ze wel vaak buiten blijven.. Voor mij is het geen optie om hem op stal te zetten. Behalve dat hij heel chaggerijnig wordt en laat merken dat hij het niet leuk vindt, gaat hij ook luchtzuigen dus dat is echt slecht voor zn gezondheid :(
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 29 okt 2006, 10:20

ik zou gewoon beetje moed bij elkaar rapen en bij elke goed uitziend optie aanbellen, zo kom je misschien ook te weten waar het wel kan etc.
succes
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
ilona_puk

Bericht door ilona_puk » zo 29 okt 2006, 20:45

Maar je wilt perse pensionstal..?
Of begrijp ik dat verkeerd..?

Anders kun je natuurlijk ook ergens op een
weiland gaan kijken.
Ik sta ook op een weiland, met 2 stalletjes
en een paddock.
Kan zelf kiezen waar ik mijn Tinker neerzet,
erg handig!
Nadeel is alleen wel, je moet zelf voeren/mesten.
Maar daar is de prijs dan ook wel naar. (denk ik)
Ik heb geen fjord maar een tinker!
Wendela

Bericht door Wendela » zo 29 okt 2006, 20:50

ilona_puk schreef:Maar je wilt perse pensionstal..?
Of begrijp ik dat verkeerd..?

Anders kun je natuurlijk ook ergens op een
weiland gaan kijken.
Ik sta ook op een weiland, met 2 stalletjes
en een paddock.
Kan zelf kiezen waar ik mijn Tinker neerzet,
erg handig!
Nadeel is alleen wel, je moet zelf voeren/mesten.
Maar daar is de prijs dan ook wel naar. (denk ik)
Nou dat klinkt ook goed hoor! :D Maar dat vind ik helemaaaaal moeilijk te vinden.. En het nadeel is natuurlijk dat je geen bak hebt om in te rijden, maar als je dan wel in t bos kan rijden is dat weer niet erg, of als je bij een manege in de bak mag oefenen ofzo.. Wat vind jij de voordelen of nadelen? En hoe heb jij jouw weiland gevonden?
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 30 okt 2006, 07:25

Ja dat valt inderdaad niet mee, maar als ze iedere dag buiten komen is een paar uurtjes op stal toch niet zo erg? Of houd je fjord niet zo van een stal?

Overigens als je paard een brandmerk heeft is er heel makkelijk achter te komen wie zijn ouders zijn. Er zijn hier mensen op FW die brandmerk kunnen lezen. Misschien eens een foto van maken (of natekenen heeft vooral met de plaats van de stipjes in het boter kaas en eierenveld te maken) en een apart topic voor openen?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Claudje

Bericht door Claudje » ma 30 okt 2006, 09:09

DeeDee schreef:Overigens als je paard een brandmerk heeft is er heel makkelijk achter te komen wie zijn ouders zijn. Er zijn hier mensen op FW die brandmerk kunnen lezen. Misschien eens een foto van maken (of natekenen heeft vooral met de plaats van de stipjes in het boter kaas en eierenveld te maken) en een apart topic voor openen?
Inderdaad, ik wil best voor je op zoek hoor :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Wendela

Bericht door Wendela » ma 30 okt 2006, 19:31

DeeDee schreef:Ja dat valt inderdaad niet mee, maar als ze iedere dag buiten komen is een paar uurtjes op stal toch niet zo erg? Of houd je fjord niet zo van een stal??
Hij houdt inderdaad absoluut niet van stallen, zelfs niet om even in te staan om gepoetst te worden.. :\ Dan gaat hij luchtzuigen en wordt hij chaggerijnig }-) Vooral omdat hij er niet tegen kan om alleen te zijn (zonder vriendjes) en ook omdat hij zich na een tijdje gaat vervelen.. Vandaar dat hij altijd buiten blijft! Want ik wil natuurlijk geen ruzie met m ;) (En dat luchtzuigen is natuurlijk heel slecht voor m!!)

DeeDee schreef:Overigens als je paard een brandmerk heeft is er heel makkelijk achter te komen wie zijn ouders zijn. Er zijn hier mensen op FW die brandmerk kunnen lezen. Misschien eens een foto van maken (of natekenen heeft vooral met de plaats van de stipjes in het boter kaas en eierenveld te maken) en een apart topic voor openen?
Ja echt?! Dat wist ik helemaal niet! Dat zou leuk zijn! En wij maar denken dat hij altijd een weesje zou blijven |( ;) Maar dan kan ik pas in de zomer een foto maken, want nu zie je zn brandmerk bijna niet.. Of misschien heb ik er ergens nog wel een liggen!
Vera

Bericht door Vera » ma 13 nov 2006, 16:17

ik kan het me wel voorstellen dat ze 's winters niet in het land kunnen blijven. Bij ons mogen ze een paar uurtjes als het niet al te nat is, anders gaan ze in de paddock. anders trappen ze alles zwart en dat vinden we zonde.
zomers hebben we ze dag en nacht buiten.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
roos

Bericht door roos » di 14 nov 2006, 13:34

Danc staat dag en nacht buiten en de stalhouder kijkt elke avond met een verrekijker, meerdere malen, of alles pluis is!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Plaats reactie