www.behindthename.comJanine schreef:Is er toevallig een site waar je betekenissen van namen kunt vingen?
heeft jouw fjord zijn/haar naam een betekenis??
Ik heb het zelf verzonnen; Wystan (spreek uit wistan), hij heet eigenlijk Wybe...
betekend niets qua naam, maar het betekend heel veel voor mij!
ik heb gezocht op de site en het heeft gewoon betekenis
:
WYSTAN
Usage: English
Means "battle stone" from Old English wig "battle" and stan "stone".
betekend niets qua naam, maar het betekend heel veel voor mij!
ik heb gezocht op de site en het heeft gewoon betekenis

WYSTAN
Means "battle stone" from Old English wig "battle" and stan "stone".
- Janine
- Moderator
- Contacteer:

Kleine koningin dan voor mijn RianRIAN
Pronounced: RIE-an [key]
Variant of RYAN
RYAN
Usage: Irish, English
Pronounced: RIE-an [key]
From an Irish surname which was derived from Ó Riain meaning "descendent of Rian". The given name Rian probably means "little king" (from Irish rí "king" combined with a diminutive suffix).

Wat Tika betekent ik heb geen idee!Haar eigenlijke naam is Welmoed!
Een van de vorige eigenaars noemde haar tikiera (spreek uit als tikera)
en degene die haar daarna kreeg noemde haar Tika.
Ik heb dat zo gelaten en mijn kinderen vonden het een leuke naam
en ze luistert er ook naar(ook niet onbelangrijk).
Vroeger had ik wel een lievelingsfjord op de manege die heette Tigarida.
dus dat komt ook in haar naam terug.
Een van de vorige eigenaars noemde haar tikiera (spreek uit als tikera)
en degene die haar daarna kreeg noemde haar Tika.
Ik heb dat zo gelaten en mijn kinderen vonden het een leuke naam
en ze luistert er ook naar(ook niet onbelangrijk).
Vroeger had ik wel een lievelingsfjord op de manege die heette Tigarida.
dus dat komt ook in haar naam terug.
Mijn bollies heten Harry en Amstel...Betekenis van die namen, tja...
Ik weet dat Harry zijn naam kreeg toen hij aankwam op mijn oude stal. De boer daar had hem gekocht als huurpony. Het schijnt dat bij het openen van de trailer er een wirwar van benen, dikke billen en Fjordenmanen naar buiten rolde. Nadat de wirwar (na veel geglibber op 4 ijzers) was opgestaan en om zich heen keek ("Haai!!") schijnt iemand te hebben geroepen: "die noemen we Harry" Dus zodoende
(zijn evenwicht is trouwens nog steeds niet al te best en hij heeft een hekel aan trailers)
Over Amstel zou ik een mooi romantisch verhaal op kunnen hangen over de eeuwenoude rivier de Amstel die hier zo lieflijk door het landschap stroomt.... Maar helaas weet ik van Vosse dat hij gewoon naar ons bier is vernoemd, volgens haar omdat ze een naam moest verzinnen die zijn fokker ook zou kunnen onthouden
Ik weet dat Harry zijn naam kreeg toen hij aankwam op mijn oude stal. De boer daar had hem gekocht als huurpony. Het schijnt dat bij het openen van de trailer er een wirwar van benen, dikke billen en Fjordenmanen naar buiten rolde. Nadat de wirwar (na veel geglibber op 4 ijzers) was opgestaan en om zich heen keek ("Haai!!") schijnt iemand te hebben geroepen: "die noemen we Harry" Dus zodoende

Over Amstel zou ik een mooi romantisch verhaal op kunnen hangen over de eeuwenoude rivier de Amstel die hier zo lieflijk door het landschap stroomt.... Maar helaas weet ik van Vosse dat hij gewoon naar ons bier is vernoemd, volgens haar omdat ze een naam moest verzinnen die zijn fokker ook zou kunnen onthouden

hehe die is wel grappigjessy schreef:
moet zeggen dat ik amstel nog een leuke naam vind ook

Learn from your mistakes, but never regret. People change, things go wrong, but remember 'Life goes on..'