16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Artrose..
Het is heel minimaal, maar helaas net op de verkeerde plek.
Het is heel minimaal, maar helaas net op de verkeerde plek.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Balen, al die kwaaltjes die de paarden hebben.
Odette had gisteren ineens een dik oog. Vandaag heb ik haar vliegenkap maar opgedaan, want ze heeft er nog steeds last van.
Odette had gisteren ineens een dik oog. Vandaag heb ik haar vliegenkap maar opgedaan, want ze heeft er nog steeds last van.
Odette&Fenna
Ze;fde als Nan dus esther die heeft het in der knie. Althans dat is de conclusie. Ik twijfel nog of het niet eens op de foto moet. Maar gezien haar leeftijd, verleden is het zo goed als zeker maar toch...
Nan heeft ook een oog wat steeds zo vies is. Maar ja elke dat maar schoonmaken en hopen op weinig vliegen van de zomer
Nan heeft ook een oog wat steeds zo vies is. Maar ja elke dat maar schoonmaken en hopen op weinig vliegen van de zomer

Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Waar maak je het mee schoon? Een beetje kamillethee kan namelijk ook verzachtend werken voor het oog.
Ja, ik vind het zo jammer! Had nu echt plannen, een bak, een nieuwe wagen. Eerst de teleurstelling te boven komen, dan krijg je bij de kliniek weer nieuwe hoop en nu weer de teleurstelling..
Maar we stappen in de bak een uurtje en dat gaat wel, laatst een stukje op het bospad, maar dan is ze wel naar huis trekkerig, en een keer zonder zadel is ook wel leuk.
Wat dat betreft vermaak ik me nog wel en ik men twee keer in de week bij Bart met eentje, dat is ook wel leuk.
Ja, ik vind het zo jammer! Had nu echt plannen, een bak, een nieuwe wagen. Eerst de teleurstelling te boven komen, dan krijg je bij de kliniek weer nieuwe hoop en nu weer de teleurstelling..
Maar we stappen in de bak een uurtje en dat gaat wel, laatst een stukje op het bospad, maar dan is ze wel naar huis trekkerig, en een keer zonder zadel is ook wel leuk.
Wat dat betreft vermaak ik me nog wel en ik men twee keer in de week bij Bart met eentje, dat is ook wel leuk.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat vervelend al die paardjes met kwaaltjes. Nisko gaat erg goed. Heb er alleen te weinig tijd voor vind ik. Hopelijk met het lengen van de dagen af en toe een avondritje met haar doen. Ze kan nl nog best onder het zadel. Ze is goed verhaard en ziet er vind ik best goed uit zo.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- rocky&moby
Esther schreef:Waar maak je het mee schoon? Een beetje kamillethee kan namelijk ook verzachtend werken voor het oog.
He bah wat een teleurstelling, wat heeft de Da geadviseerd?
Moby gaat gelukkig weer beter, sinds zaterdag mochten ze de wei weer op, schoenen aan en vingers gekruist dat alles goed gaat.
Eind dit jaar verhuizen we naar een ander stukje in NL, de paarden verhuizen natuurlijk mee. Pff best lastig, 15 jaar met ze op hetzelfde adres gegaan. Spannend hoe ze het daar gaan vinden.
Vervelend van Tea
Marga is net bekapt, ging best redelijk. Het kost haar altijd erg veel moeite met de artrose knie. Ik vind het wel een lelijk gezicht hoe het nu bekapt is. Ze heeft een scheur verticaal midden in de hoef. Die is helaas na het bekappen nog erg zichtbaar. Heeft ze al jaren, kom er niet vanaf
Marga is net bekapt, ging best redelijk. Het kost haar altijd erg veel moeite met de artrose knie. Ik vind het wel een lelijk gezicht hoe het nu bekapt is. Ze heeft een scheur verticaal midden in de hoef. Die is helaas na het bekappen nog erg zichtbaar. Heeft ze al jaren, kom er niet vanaf
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vervelend van Tea!
Heb je ze wel eens zonnebloemolie gevoerd Ivonne? Dat werd mij geadviseerd en moet zeggen dat de hoeven van ons paard er wel van opknapten.
Bedacht me net ineens dat Tsjallien ook oud genoeg is om zich hier te melden
! Momenteel doet ze niks, alleen hoog drachtig zijn!
Heb je ze wel eens zonnebloemolie gevoerd Ivonne? Dat werd mij geadviseerd en moet zeggen dat de hoeven van ons paard er wel van opknapten.
Bedacht me net ineens dat Tsjallien ook oud genoeg is om zich hier te melden

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Marga is een lastige eter met zulke dingen. Denk niet dat ze dat blieft.
Baranna 13-5-2006
Wij gooiden altijd een scheutje over haar biks of muesli heen, volgens mij zit er ook weinig geur en smaak aan 

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Vorig is ze behandeld met IRAP, dat leek aan te slaan, maar geloof dat we nu echt terug bij af zijn.rocky&moby schreef:
He bah wat een teleurstelling, wat heeft de Da geadviseerd?
In december zei de DA pak haar maar weer op en rustig aan opbouwen. Omdat ik geen mogelijkheid had tot regelmatig rijden heb ik haar een dikke maand geleden ofzo opgepakt en dat leek in het begin wel goed te gaan. Maar twee weken terug was het weer echt mis..
Kan ik nu wel naar de Da gaan, maar die kan er ook niets meer aan doen, ja een onwijs dure stamcelbehandeling, maar dat is gezien de kosten gewoon geen optie.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
He wat balen van Tea.
Hier gisteren de oude doos geprobeerd voor Yessie te spannen, dat wil zeggen als een soort tandem. Maar mevrouw durft dan ineens de bak niet meer door, toch een fijn drafje kunnen doen. Tot ze me uit het zadel trok, Syl maar weer los gelaten en nog heel fijn met Yessie getraind, wat gaat die vooruit zeg
.
Zometeen gaat Syl voor de eg,
Hier gisteren de oude doos geprobeerd voor Yessie te spannen, dat wil zeggen als een soort tandem. Maar mevrouw durft dan ineens de bak niet meer door, toch een fijn drafje kunnen doen. Tot ze me uit het zadel trok, Syl maar weer los gelaten en nog heel fijn met Yessie getraind, wat gaat die vooruit zeg

Zometeen gaat Syl voor de eg,

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
-
Jammer van Tea.
Lajke en Mette mochten vanmorgen de wei op, wat kan ze dan nog drammen aan de hand zeg (mevrouw met veel paardenervaring had haar vast). Nu staat ze in DE fjordenstand, snuffel in het gras.
Lajke en Mette mochten vanmorgen de wei op, wat kan ze dan nog drammen aan de hand zeg (mevrouw met veel paardenervaring had haar vast). Nu staat ze in DE fjordenstand, snuffel in het gras.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Marga heeft het echt weer erg zwaar na het bekappen van maandag. De buiging in haar knie met bekappen kost haar een paar dagen pijn. De hoefsmid houdt er al erg rekening mee
Baranna 13-5-2006
Nan heeft dat ook sinds kort ivonne, maar dan moeten daar nog eens ijzers onder.... die is echt even zoet met de pijn nadat de ijzers eronder zitten.
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Best sneu dat ouder worden niet zonder pijn gaat.
Foss gaat momenteel redelijk ik hoop dat het gras hem straks goed doet omdat hooi eten steeds moeilijker gaat.
Foss gaat momenteel redelijk ik hoop dat het gras hem straks goed doet omdat hooi eten steeds moeilijker gaat.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
ja karin je wordt zo echt met je neus op de feiten gedrukt dat de jaren gaan tellen.
Nan loopt nog als een trein in stap, dan kun je je niet voorstellen dat ze onregelmatig is in draf door die knie... Ze heeft er ook nog zoveel plezier in
Nan loopt nog als een trein in stap, dan kun je je niet voorstellen dat ze onregelmatig is in draf door die knie... Ze heeft er ook nog zoveel plezier in
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Sneu al die ouderdomskwaaltjes.
Nisko heeft gisteren de tandarts gehad. Ze heeft een zeer goed en netjes bijgehouden gebit zei hij. Aan haar gebit zal het niet liggen om gezond oud te worden. En toen ik ze gisteravond riep was ze in volle galop als allereerste bij me vanachter uit de wei
, Anka en Gjendra kwamen er als spuit 11 en 12 op een sukkeldrafje ook nog eens aan
. Nis maakte een sliding stop voor me en ik kuchen in een stofwolk
. Die topper verdient toch echt een ritje binnenkort.
Nisko heeft gisteren de tandarts gehad. Ze heeft een zeer goed en netjes bijgehouden gebit zei hij. Aan haar gebit zal het niet liggen om gezond oud te worden. En toen ik ze gisteravond riep was ze in volle galop als allereerste bij me vanachter uit de wei

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
-
Lekker om te horen dat er ook oudjes zijn die nog fit zijn.
Lajke was gisteren ook met Mette en de 2 buurmannen nog in volle vaart door de wei bezig. Dan heeft ze stiekem een veel mooiere draf dan Mette
Lajke was gisteren ook met Mette en de 2 buurmannen nog in volle vaart door de wei bezig. Dan heeft ze stiekem een veel mooiere draf dan Mette

Ik mag zorgen voor
Ja, echt lastig die kwaaltjes bij de ouwetjes..... Morris heeft ook een scheur in zijn hoef gehad met een schimmel er in. De hoefsmid raadde mij een zalfje aan (weet alleen de naam niet meer). Het was binnen de kortste keren goed!
Gisteren is Morris na 5 weken apart staan weer in de groep terug gegaan. Hij was in zijn kleine stukje al steeds gek aan het doen, races houden met de buurman in het stukje naast hem en zo. Dan maar lekker bij zijn vrienden. Hij ging in galop de paddock in, help! Er werd wel wat achter hem aan gelopen, dus ik vond het heel spannend om te zien of hij goed was vandaag. Maar gelukkig, helemaal rad. Morgen wil ik weer eens een stukje er op gaan stappen. Hij heeft echt energie te veel.
Maar blijf bang dat hij zich weer zal verstappen en kreupel raakt. Ben zelfs al op mp naar bijrijdpaarden aan het kijken. Dan kan Morris gewoon op de wei en ik kan toch rijden.... Maar is een beetje moeilijk, omdat ik niet weet of hij nog goed wordt of niet. Lastig....
Gisteren is Morris na 5 weken apart staan weer in de groep terug gegaan. Hij was in zijn kleine stukje al steeds gek aan het doen, races houden met de buurman in het stukje naast hem en zo. Dan maar lekker bij zijn vrienden. Hij ging in galop de paddock in, help! Er werd wel wat achter hem aan gelopen, dus ik vond het heel spannend om te zien of hij goed was vandaag. Maar gelukkig, helemaal rad. Morgen wil ik weer eens een stukje er op gaan stappen. Hij heeft echt energie te veel.
Maar blijf bang dat hij zich weer zal verstappen en kreupel raakt. Ben zelfs al op mp naar bijrijdpaarden aan het kijken. Dan kan Morris gewoon op de wei en ik kan toch rijden.... Maar is een beetje moeilijk, omdat ik niet weet of hij nog goed wordt of niet. Lastig....
Morris, mijn superfjord!