16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Suus

Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Bericht door Suus » do 08 jan 2015, 19:19

Heel veel sterkte Karin!!
Morris, mijn superfjord!
Ootje

Bericht door Ootje » do 08 jan 2015, 19:40

Fijn dat Tea goed gaat.
Wat heeft ze ook alweer?

Lajke doet aan zelfbediening :D

Vandaag heb ik maar weer eens gekeken of Odet nog vrijheidsdressuur kan. Ooit heb ik haar geleerd om een been op te tillen en ze kan ook een buiging maken. In de bak rijden wordt toch niks, dus moeten we dat maar eens wat meer gaan doen, eigenlijk is het best leuk :)
Haar uitloop vindt ze wel fijn, ze staat erg graag in de paddock.
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 08 jan 2015, 21:25

Dat zou ook iets voor ons zijn! Lajke is nog lenig genoeg, als ik die zich s'ochtends zie uitrekken met 2 voorbenen naar voren en haar buik bijna tegen de grond 8)7
Ander slot doet wonderen, nu het slowfeednet binnen gekregen en kunnen ophangen. Dus ze hebben meer werk aan hun eten.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
sparky10

Bericht door sparky10 » vr 09 jan 2015, 21:09

hmm ook ik mag me hier melden met sparky 08-07-1997 ... maar stram en stijf ?? eh nee haha
ik zal een foto sturen naar dreeke

karin ik had het natuurlijk allemaal al op Facebook gelezen , sterkte alsnog gemis zal blijven meis...

ik kocht sparky op 24 oktober 1997 dus ook al dan bijna 18 jaar een setje :) nja bijna ... haha
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 21 jan 2015, 10:16

Goedemorgen!

Mette is gisteren opgehaald om ingereden te worden. Lajke staat dus een maand alleen. Vanmorgen had ik tijd voor een wandeling, wat een snorkend, stuiterend, dribbelend beest liep er aan het einde van mijn touwtje. Op de terugweg lekker op de wei gezet en ik ben naar huis gelopen om hooi te halen. Kom ik terug bij de wei, heeft ze deel van de omheining alweer gesloopt 8)7
Dus nu zooi verzamelen en even terug om het iets beter te herstellen dan net en de stroomkast er maar weer aan te hangen.
Ik mag zorgen voor
saskia
Moderator

Bericht door saskia » do 22 jan 2015, 19:09

Ik heb Sjors ('97) en Sjimmie ('99) op de wachtlijst voor de Paardenkamp gezet. Ze zijn nog laaaaaaaang niet aan de beurt, gelukkig maar want ik wil ze nog niet missen. Maar ik vind het wel leuk dat ze nu op de wachtlijst staan!

En Sjimmie hoort nu ook officieel bij dit topic. Die gaat als een speer en hoewel je kan merken dat hij cushing heeft, gaat hij nog als een trein(tje)!
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Esther

Bericht door Esther » do 22 jan 2015, 20:04

Waaraan merk je dat hij cushing heeft? Of PPID, hihi.. Was een tijdje terug bij een lezing, daar werd het nu echt PPID genoemd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
saskia
Moderator

Bericht door saskia » vr 23 jan 2015, 22:51

Met name zijn vacht.
Dat is bijna wonderlijk te noemen, dat gaat zo hard
Zijn conditie is wel goed, maar hij krijgt wel redelijk wat beweging. Een uur of 4/5 per week in de manege per week, mijn vader rijdt wekelijks bij de menclub in de les en daarnaast nog een keer of 2 gewoon op straat.

Wij geven hem dagelijks provarium breeding door z'n voer en scheren hem regelmatig, hij doet het goed +:)+
Dat jij de liefste bent!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 24 jan 2015, 10:06

Fijn Saskia dat hij het dan goed doet.

Ik heb net het tuig op Lajke gelegd, daar blijft ze heel braaf bij stil staan. Het menhoofdstel is ander verhaal... Dus dat weer uitgedaan en gewoon met halster en touw. Slee er achter gebonden, plank als zweng. 2 jongetjes op de slee en wandelen maar door het dorp. Pffftttt dribbelkont! Al die mensen met paraplu's blijft ze naar kijken. Het trekken van de slee geeft ze niets om, ook de strengen tegen haar benen niet.
Nu staat ze te genieten van haar verdiende worteltje.
2 of 3 jaar geleden deed ze dat ook al zo braaf met de slee dus ik heb het rondje wei overgeslagen dit keer.
Ik mag zorgen voor
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 24 jan 2015, 16:47

Marga krijgt ook verandering in haar vacht,. Die was altijd best glad in de winter, maar nu is het toch wat krulleriger
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » za 24 jan 2015, 17:37

saskia schreef:Ik heb Sjors ('97) en Sjimmie ('99) op de wachtlijst voor de Paardenkamp gezet. Ze zijn nog laaaaaaaang niet aan de beurt, gelukkig maar want ik wil ze nog niet missen. Maar ik vind het wel leuk dat ze nu op de wachtlijst staan!

En Sjimmie hoort nu ook officieel bij dit topic. Die gaat als een speer en hoewel je kan merken dat hij cushing heeft, gaat hij nog als een trein(tje)!
Dan zijn we misschien wel rond dezelfde periode aan de beurt, ik heb ook ingeschreven.

Moby blijft bij mij maar mijn merrie komt er hopelijk voor haar oude dag.
Ootje

Bericht door Ootje » za 24 jan 2015, 19:34

Leuk, Lajke voor de slee!

Fijn dat het goed gaat met Sjimmie, ondanks z'n cushing.

Odette is nog steeds blij met haar uitloopstal. Vanmorgen was ze helemaal nat van de sneeuw, ze staat toch echt liever buiten dan in haar stal.
Odette&Fenna
sparky10

Bericht door sparky10 » za 24 jan 2015, 20:40

dan is er vast een laange wachtlijst haha, sparky is pas 17 maar nog geen denken aan een oude dag hoor poeh als ik er een weekje niet op heb gezeten is het een bom ..
hou hem lekker bij me voor altijd tot die echt echt niet meer kan
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
foss

Bericht door foss » zo 25 jan 2015, 09:47

Zal mijn 2 16 + ruinen nog toevoegen misschien kunnen ze in de beginpost erbij.

Urjan 11-05-1999
Vader: Briggen
moeder:Gelske

Afbeelding

Uzziel 10-05-1999
vader : Arin
moeder: Brigitte

Afbeelding
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
saskia
Moderator

Bericht door saskia » zo 25 jan 2015, 21:18

rocky&moby schreef:
saskia schreef:Ik heb Sjors ('97) en Sjimmie ('99) op de wachtlijst voor de Paardenkamp gezet. Ze zijn nog laaaaaaaang niet aan de beurt, gelukkig maar want ik wil ze nog niet missen. Maar ik vind het wel leuk dat ze nu op de wachtlijst staan!

Dan zijn we misschien wel rond dezelfde periode aan de beurt, ik heb ook ingeschreven.

Moby blijft bij mij maar mijn merrie komt er hopelijk voor haar oude dag.
Voorlopig zijn ze nog niet aan de beurt, allebei ergens in de 400 :D
Maar ik ben allang blij dat ze erop staan, soort pennydroom O:)
Dat jij de liefste bent!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 26 jan 2015, 09:43

Klopt saskia, maar ja sta je niet ingeschreven komen ze er zeker niet hihi.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 28 jan 2015, 15:07

Vanmorgen dacht ik even te profiteren van het droge weer en 2 uur tijd |o
Lajke zag me aankomen met hoofdstel, zadel en rest en bleef in de wei staan kijken. Pas toen ik een worteltje pakte, wilde ze wel komen. Daarna gezadeld en vertrokken, dribbel, draaf, druk 8)7
Na 500 meter liep ze iets rustiger, totdat we langs een restant sneeuwpop moesten. Daar werd ze weer druk van, daarna langs de Maas er bijna afgewaaid. Op een gegeven moment gooide ze zich om en was niet meer terug te draaien. Met aan 2 kanten van de weg prikkeldraad en de wind had ik geen zin door te vechten. Op de terugweg gedoe vanwege autobanden om de lantaarnpalen (die had ze op heen weg natuurlijk niet gezien omdat ze daar geen oog heeft), daarna was de lantaarnpaal zonder autoband ook eng.

Misschien moet ik eens serieus overwegen om haar tijdje op een manege te zetten en weer les te nemen. Zou heel goed zijn om weer meer te kunnen rijden. Dan is ze niet meer bij iedere keer dat we wat kunnen doen, zo fris en zitten alle knopjes weer beter er op. Wat me meest tegen staat is dat ze dan veel op stal zal staan en daar wordt ze niet blij van. Ze eet dan haar stal op en daar is niemand blij mee. Manege waar ze heel veel buiten kan, is te ver rijden om alle dagen heen te gaan.
Wat zouden jullie doen?
Ik mag zorgen voor
Esther

Bericht door Esther » za 31 jan 2015, 17:56

Jeskim heeft besloten om haar winterjas uit te doen, daar kwam heel veel haar vanaf ineens. Als je dan op de grond kijkt verbaas je je dat er dan nog haar op Jeskim zelf zit.
Van Tea is nog niet echt aan het verharen, een klein beetje, maar die heeft met haar gladdere vachtje natuurlijk niet zoveel tijd nodig om te verharen. Als Jeskim nu niet begint is ze het winterhaar in juli nog niet kwijt.

Vrijdag ook een aantal paarden ontdaan van haar, en dan niet alleen manen, dat zijn wel paarden die meer op stal staan, dus dan gaat het naar mijn idee ook wel wat sneller. Van Pauliena is een behoorlijk pak gekomen en ook Drafur had veel losse haren. Manus ging wel en van Timor kwam nauwelijks wat af. Niko is ook lekker bezig, maar die staat nu onder een deken, dus dat is niet helemaal eerlijk vergelijken.

Wij borstelen altijd met zo'n zweetmes met kartelrand en wat staan de paarden dan lekker te genieten!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 31 jan 2015, 18:52

Hier is Syl al een paar weken aan het verharen. Jella en Yes trouwens ook! Ik poets maar niet teveel.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 31 jan 2015, 21:25

Lajke houdt haar haartjes nog even, die vindt de wind nog te koud om haar winterjas al uit te doen.
Ik gebruik of zo'n gekarteld zweetmes maar heb ook een furminator. Dat is ook wel ideaal als ze goed beginnen te haren en het niet koud meer lijkt te worden.
Ik mag zorgen voor
Plaats reactie