Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!
Re: Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!
Laten we hier maar geen discussie over de naam gaan doen het gaat hier over de Fjes.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Helemaal mee eens Karin. Je kunt hier tegenwoordig niks meer zeggen of je krijgt gezeik over je heen en opmerkingen die nergens op slaan. Het is niet voor niets dat ik hier niet meer zo vaak te vinden ben op FW.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Haha, inderdaad Anita.. je kan niks meer zeggen. Het is toch jou mening :-)
Valt me ook op dat er steeds meer andere namen worden gegeven, minder hechtenis aan het stamboek denk ik eerlijk gezegd.
Welkom met Fien! Wat een leukerd! wat doe je zoal met haar?
Hier alles goed. Faira is nog steeds even werklustig & (fr)eetlustig haha!
In februari rijden we districtkampioenschappen L dressuur in Zwartewaal, daarna gaan we over naar het M. Spannend dus!
Valt me ook op dat er steeds meer andere namen worden gegeven, minder hechtenis aan het stamboek denk ik eerlijk gezegd.
Welkom met Fien! Wat een leukerd! wat doe je zoal met haar?
Hier alles goed. Faira is nog steeds even werklustig & (fr)eetlustig haha!
In februari rijden we districtkampioenschappen L dressuur in Zwartewaal, daarna gaan we over naar het M. Spannend dus!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Ik snap niet waarom jullie er zo druk om maken want op papier blijft ze gewoon Furora heten, Fien is voor ons gewoon de roepnaam, omdat wij dat leuk vinden 

Ze is nog niet beleerd, en aangezien ze in mei een veulen krijgt, beginnen we met beleren nadat ze het veulen heeft gekregen.wolkj schreef:Welkom met Fien! Wat een leukerd! wat doe je zoal met haar?
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Vind ik ook hoor Rinske(of is dat niet je echte naam?) der zijn zoveel ergere dingen.
En dat mensen zo reageren tja.
En als laatste: ik zie nergens gezeik of opmerkingen die nergens op slaan
Staat duidelijk jou/jullie mening en dat een ander mag doen wat ie wil. Is een feit
Fijn dat ze bij jou een goed huisje heeft gevonden!!
Leuk nog helemaal naar je eigen hand te zetten dus! Houden jullie het veulen ook?

En als laatste: ik zie nergens gezeik of opmerkingen die nergens op slaan

Fijn dat ze bij jou een goed huisje heeft gevonden!!
Leuk nog helemaal naar je eigen hand te zetten dus! Houden jullie het veulen ook?
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Welkom met Fien/Furora! Wat leuk dat ze een veulen krijgt!
Faira gaat als een speer zeg, wat goed dat jullie al bijna naar de M gaan
Faira gaat als een speer zeg, wat goed dat jullie al bijna naar de M gaan

Odette&Fenna
Dat weten we nog nietJoyceNan schreef:Leuk nog helemaal naar je eigen hand te zetten dus! Houden jullie het veulen ook?

Rinske is mijn echte naam hoor

05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
Fenna heeft fans op de manege
Maandag wilde een meisje poetsen. Als ze vast staat, blijft ze keurig staan, dus dat ging prima.
Ik had een ander meisje beloofd dat ze een keer op Fenna mocht rijden. Ze heeft haar al verschillende keren in de bak gezet en ze wilde er wel graag een keer op. Zo gezegd zo gedaan. Voor de zekerheid had ik er een touw aan vast gemaakt maar dat was helemaal niet nodig, braaf paard!

Maandag wilde een meisje poetsen. Als ze vast staat, blijft ze keurig staan, dus dat ging prima.
Ik had een ander meisje beloofd dat ze een keer op Fenna mocht rijden. Ze heeft haar al verschillende keren in de bak gezet en ze wilde er wel graag een keer op. Zo gezegd zo gedaan. Voor de zekerheid had ik er een touw aan vast gemaakt maar dat was helemaal niet nodig, braaf paard!
Odette&Fenna
Flicka heeft 2 weken terug voor het eerst als leidpaard gefungeerd voor haar moeder. daar zat een wat angstig 9 jarig meiske op tijdens een buitenrit en Mindy naast de fiets was me vorige keer niet zo goed bevallen dus nu maar aan het touwtje naast Flick. Super combi en het meisje heeft met smile van oor tot oor buiten gereden!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Long time no see! Al veel te lang geen foto's meer gepost, maar hier komen ze! Dinsdagmiddag weer les gehad van Wendy en na een tijdje stilstand en daarna grondwerk weer oppakken, heb ik dinsdag voor het eerst sinds maanden weer op Freyr gezeten en ook los gereden; super! Wendy heeft wat foto's gemaakt:

Het is nu nog vooral rustig blijven zitten en Freyr gewoon laten lopen. Hij vond het allemaal wel prima. Mijn schoonzus was in hetzelfde stukje land met Floranth aan het oefenen en daar liep Freyr op 'n gegeven moment rustig achteraan. Ik was helemaal blij. Heb nu gereden met m'n Thorowgood zadel, omdat dat zo lekker licht is (makkelijk oefenen met opzadelen!) en dat past prima op Freyr. Volgende keer de Barefoot erop; zit toch lekkerder!

Het is nu nog vooral rustig blijven zitten en Freyr gewoon laten lopen. Hij vond het allemaal wel prima. Mijn schoonzus was in hetzelfde stukje land met Floranth aan het oefenen en daar liep Freyr op 'n gegeven moment rustig achteraan. Ik was helemaal blij. Heb nu gereden met m'n Thorowgood zadel, omdat dat zo lekker licht is (makkelijk oefenen met opzadelen!) en dat past prima op Freyr. Volgende keer de Barefoot erop; zit toch lekkerder!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Met Fieke gaat het goed haar buik groeit lekker door en ze begint ons steeds meer te vertrouwen.
Hier een kampioensfjord sinds afgelopen zondag.
Districtskampioen Mennen klasse L. Super tevreden dus!
Op 19 april gaan we voor het eerst naar de M.
Districtskampioen Mennen klasse L. Super tevreden dus!
Op 19 april gaan we voor het eerst naar de M.
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Wat super zeg gefeliciteerd 

Wat een topper is Faira!
Knap hoor!
Rijd je haar ook, of loopt ze alleen voor de wagen?
Knap hoor!
Rijd je haar ook, of loopt ze alleen voor de wagen?
Odette&Fenna
Ik rij haar ook, juist eigenlijk voor zulke wedstrijden.. dan kun je haar net wat makkelijker los maken
Maar dat vind ik leuk voor erbij, op wedstrijd heb ik nog nooit onder het zadel gestart, vind het voorlopig prima zo :-)

Maar dat vind ik leuk voor erbij, op wedstrijd heb ik nog nooit onder het zadel gestart, vind het voorlopig prima zo :-)
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Met Fugo gaat het ook super hoor hij is lekker voorwaarts en maakt ook af en toe een sprongetje wat hij ook leuk vindt
Mooi dat Fugo het goed doet!
Fenna gaat ook goed, ze staan hier weer lekker in de wei. Volgende week krijgt ze weer ijzers en dan kunnen we weer buiten rijden, heerlijk!
Ik heb haar eczeem-deken weer omgedaan, maar ik heb nog niet gezien dat ze jeuk had. Hopelijk komt ze het seizoen weer door zonder kriebels.
Fenna gaat ook goed, ze staan hier weer lekker in de wei. Volgende week krijgt ze weer ijzers en dan kunnen we weer buiten rijden, heerlijk!
Ik heb haar eczeem-deken weer omgedaan, maar ik heb nog niet gezien dat ze jeuk had. Hopelijk komt ze het seizoen weer door zonder kriebels.
Odette&Fenna

soms zegt een foto meer dan 1000 woorden
Ik laat het lijntje nog wegshoppen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Mooi Ivonne!!
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)