Wie ben ik

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
History

Wie ben ik

Bericht door History » za 02 nov 2013, 22:36

Hallo allemaal!

Altijd leuk om je ook even voor te stellen als nieuwkomer. Hoewel ik niet een echte nieuwkomer ben.
Een aantal jaar terug ben ik meen ik ook lid geweest onder de naam "Orsje", waar ik foto's postte van mijn verzorgfjordje Orsje.
Zei werd helaas verkocht waardoor ik waarschijnlijk ook hier niet meer ben geweest en mijn gegevens kwijt geraakt.

Maar nu een frisse start!
Mijn naam is Steffanie en ben 25 jaar oud. Mijn vriend en ik hebben sinds 3 maanden een eigen boerenhuisje gekocht in Duitsland, net 5 minuten over de Nederlandse Zuid Limburgse grens. Hier beschikken wij over land, waardoor we onze Fjord straks aan huis kunnen zetten.
Ik ben namelijk niet alleen kersverse eigen huis bezitter, maar 3 weken geleden mijn eerste eigen paardje aangeschaft.
Een droom die na 15 jaar uitgekomen is. Onze topper is een Fjord X Pinto kruising hengst van bijna 2 jaar genaamd History.
History staat in de opfok en zal hij nog een jaar blijven totdat we hem terughalen en hem voorbereiden op het echte werk. Dit gebeurd op mijn rijstal onder begeleiding en later als alles goed zit, komt hij lekker thuis te staan.

Verder ben ik fotografe (dieren) en werk ik in het Kruidvat parttime. Wij hebben 2 katten genaamd Felix en Brechtje en 3 honden genaamd: Riley (1 jaar oud, Australian Shepherd), Lady (8 jaar oud, Labrador X Podenko) en Tristan (12 jaar, Labrador).
Behoorlijke beestenboel dus!

Vragen? Stel ze gerust!
History: Trotse eigenares sinds 11-10-2013
leoensuzanne

Re: Wie ben ik

Bericht door leoensuzanne » za 02 nov 2013, 22:45

Welkom Steffanie!
Ik ben Suzanne, 39 jaar, getrouwd met Leo, moeder van Jessie (8) en Evi(5). Wij hebben 4 fjorden, moeder Anca van 9 jaar (ManusxInco), 1e dochter Evita (v. Tsjerk) van 5 jaar, 1e zoon Fello (v.Ismo) van 4 jaar en 3e dochter Hikari (v. Hannibal) van 1 jaar. Verder hebben we nog 2 shetjes minifjord Mo van 14 jaar en minishetmerrie Jasmijn van 17 jaar.
Helaas staat Anca te koop en ook Evita komt te koop staan.. (dit is een primeur, heb ik nog niet bekend gemaakt).

Ik wil je veel lees- en postplezier wensen op dit gezellige forum en zeker met History.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » zo 03 nov 2013, 08:53

Welkom hier!!
Was de moeder of de vader van je paard een fjord?

Ik ben Esther, 30 jaar. Ben in bezit van 4 fjordenmerries. Jeskim is 24, Tea is 15 en van haar heb ik nog twee dochters, Fjella van 4 en Tara van 7 maanden.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dennis

Bericht door Dennis » zo 03 nov 2013, 08:58

Welkom hier!

Ik ben Dennis, 32 jaar en woon samen met mijn man in Veghel. Geke, mijn fjordenmerrie en Dreams, mijn shet merrie lopen iets verderop lekker van hun luie leventje te genieten :)

Veel plezier hier!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
History

Bericht door History » zo 03 nov 2013, 10:02

De moeder was een Fjord, d.e vader onbekend behalve dat hij de Pintokleur droeg.
De moeder heb ik op fotos gezien
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 03 nov 2013, 10:03

Welkom, ik ben Ivonne. Ik heb de 21-jarige merrie Marga en haar 4-jarige zoon Fatoush. veel plezier hier op FW.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 03 nov 2013, 11:18

Welkom terug Steffanie!

Heerlijk dat jullie in Duitsland jullie eigen stek hebben gevonden.
Ik ben Annabel, 28 jaar en heb een Fjordenmerrie Flamingo van vier jaar en haar zoon van dit jaar Declo (v. Drafur). Naast deze donkere merrie en haar zoon heb ik ook nog een miniformaat wildkleur (NMPRS), genaamd Flower, die geboren is bij Marieke (naisven hier) en via Esther naar mij is gekomen. Daarnaast hebben we ook nog drie afstekende kleurtjes in het Fjordengeweld hier: NMPRS lichte palomino Fleur, bruine Tofino (zoon van Flower) en de bruine Quarterhorse Lady. Maar sprekend over Fjordengeweld hier, dan heb ik het over alle Fjorden uit de fokkerij van mijn schoonvader Bart (BB) die er nogal een aantal heeft. Binnen dat koppel is er eentje die eigenlijk ook wel in één adem met mijn eigen paarden genoemd moet worden, dat is de ruin Binkie (v. Timor uit de elitemerrie Pauliena) die ik 'verzorg'.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anouska

Bericht door Anouska » zo 03 nov 2013, 12:39

Welkom terug Steffanie! Wat voor kleur Aussie heb je?
Ik ben Anouska, 33 jaar, en in het bezit van de 8 jarige ruin Bjorn die ik vanaf veulen heb. Woon samen met Wilfred en thuis hebben we Grover (Jack Russel x Duitse Pincher) van 3 jaar, Tropisch aquarium en 5 barnevelderkriel (zilverzwart dubbel gezoomd) kippen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Paulien

Bericht door Paulien » zo 03 nov 2013, 12:50

Hoi Steffanie,

Ik ben wel gloedje nieuw. Mijn naam is Paula en ik ben sinds een goed half jaar in het bezit van een 18 jarige Fjord met de naam Paulien (daarom heb ik me hier ook aangemeld). Ook ben ik in het bezit van een 7 jarige Shetlander met de naam Zorro.

Veel geluk en plezier in jullie nieuwe huis!!
History

Bericht door History » zo 03 nov 2013, 13:35

@ Anouk: Riley is een blue merle maar zeer donker uitgevallen waardoor hij meer black tri oogt op het eerste gezicht.

Bjorn is een Orsta zie ik? geweldig! Orsje was ook van Orsta.. Mijn droompony die ik helaas niet kon over kopen toen.. Bij haar is de Fjordenliefde bevestigd en tot op de dag van vandaag mis ik haar nog intens. Ze is nu alweer bijna 7 jaar weg.. Staat gelukig heel goed bij de nieuwe eigenaresse em mag haar altijd opzoeken. Maar na een bezoek altijd met een zware steen in de maag naar huis..
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 03 nov 2013, 19:11

Hallo Steffanie. Welkom hier. Ik ben Ilonka en heb 4 fjorden.
Leuk dat jullie nu zo'n mooi eigen plekje hebben. Komt je paardje straks alleen thuis te staan of neem je er dan nog wat gezelschap bij?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Krista

Bericht door Krista » ma 04 nov 2013, 08:39

Hoi welkom hier!
Ik ben Krista, 39 jaar maar heb geen fjord meer.
Wel 2 dressuurpaarden en 2 koerspaarden, dravers.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
History

Bericht door History » ma 04 nov 2013, 20:15

Jeempie schreef:Hallo Steffanie. Welkom hier. Ik ben Ilonka en heb 4 fjorden.
Leuk dat jullie nu zo'n mooi eigen plekje hebben. Komt je paardje straks alleen thuis te staan of neem je er dan nog wat gezelschap bij?
Er komt later of een shetje bij, of als we de weide bij ons achterom erbij krijgen een grote voor mijn vriend erbij.
Maar hoe dan ook komt er nog iets bij later.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 04 nov 2013, 20:44

Hoi Steffanie, Welkom op Fjordenwereld.

Mijn naam is Janna, het 23 jarige zusje van Annabel (Bella) hierboven.
Al jaren actief met de fjorden, maar sinds 2012 mag ik mij echt een fjordeneigenaar noemen. Toen is de inmiddels al weer 1 jarige merrie Imre geboren! Die mag tot haar 3e bij de fokkers blijven staan als gezelschap voor haar halfzusje/nichtje en neefje.

Ondertussen mag ik mij uitleven op de inmiddels al weer 6 jarige fjordenruin Dieter (v. Timor) van Bart (BB op Fjordenwereld).
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
froukje91

Bericht door froukje91 » ma 04 nov 2013, 21:43

welkom hier.
Ik ben Froukje, 22 jaar. Heb helaas geen eigen fjorden maar mijn opa en oma hebben 3 fjorden waar ik veel tijd doorbreng. (De andere 2 heb je al gelezen zag ik..) Mijn zusje rijd vooral recreatief op Viola en ik men er af en toe mee. Dan hebben we Ellen daarmee rij ik Dressuur, in het bos en men ik mee. En dan hebben we nog Jasmijn die mag nog een poosje puppie zijn.
Ootje

Bericht door Ootje » di 05 nov 2013, 10:45

Welkom op FW!
Ik ben Marjon en ik heb twee fjorden: Odette, zij is alweer 19, en haar dochter Fenna van 4 jaar oud.
Veel leesplezier hier!
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » di 05 nov 2013, 16:00

Welkom,

Mijn naam is Karin ben getrouwd en heb een zoontje van bijna 7, ik heb al 26 jaar fjorden waarvan Foss de oudste is hij is 28 jaar en al 26 jaar in ons bezit.
Heel veel plezier hier op fjordenwereld.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie