16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Gefeliciteerd cowgirl en wees welkom op 'ons' FW kroost topic op ZG!
Mijn oudje Morris van 20 krijgt het steeds drukker. Mijn bijrijdster is vandaag gaan rijden met een vriendinnetje en wil ook wedstrijdjes gaan rijden. Moet ie weer even gaan graven in zijn dressuur-verleden!
Ik hoop dat ik binnenkort weer even het bos in kan!
Mijn oudje Morris van 20 krijgt het steeds drukker. Mijn bijrijdster is vandaag gaan rijden met een vriendinnetje en wil ook wedstrijdjes gaan rijden. Moet ie weer even gaan graven in zijn dressuur-verleden!
Ik hoop dat ik binnenkort weer even het bos in kan!
Morris, mijn superfjord!
-
Ik wil ook heel dringend weer rijden maar pffff het blijft maar regenen. Lajke is dus nat (en vies) en ik haat natregenen. Krijgen we beiden een slecht humeur van.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
"cowgirlwillie, Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En geniet zeker van wat komen gaat.
Die van mij is nu alweer 9 maanden "oud' en de tijd zjoeft aan mijn neus voorbij.
En Tsja ik was ook beren eigenwijs en ik zetten zelfs merries met veulens alleen buiten. ..
Gevolg een ADHD veulen aan een touwtje en ik op de grond met mijn dikke bolle toeter
.
Toen daarna mocht ik ook enkel maar poetsen van het bezorgde thuisfront
---------------
Verder heeft Linda en haar kamergenoot last van luizen en ontstoken ogen alhoewel het steeds een beetje beter gaat met haar.
En Óók ik wil weer even rijden.
Maar écht die wolken houden maar niet op met huilen
De buurman heeft wel een binnenbak maar ik ben bang dat ik dat niet red om in 500 meter droog over te komen.
Helaas ik ben een mooiweer ruiter die niet graag een natte bh + onderbroek heeft
....
En geniet zeker van wat komen gaat.
Die van mij is nu alweer 9 maanden "oud' en de tijd zjoeft aan mijn neus voorbij.
En Tsja ik was ook beren eigenwijs en ik zetten zelfs merries met veulens alleen buiten. ..
Gevolg een ADHD veulen aan een touwtje en ik op de grond met mijn dikke bolle toeter

Toen daarna mocht ik ook enkel maar poetsen van het bezorgde thuisfront

---------------
Verder heeft Linda en haar kamergenoot last van luizen en ontstoken ogen alhoewel het steeds een beetje beter gaat met haar.
En Óók ik wil weer even rijden.
Maar écht die wolken houden maar niet op met huilen

De buurman heeft wel een binnenbak maar ik ben bang dat ik dat niet red om in 500 meter droog over te komen.
Helaas ik ben een mooiweer ruiter die niet graag een natte bh + onderbroek heeft

Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
.

-
Esther, je bent dus net zo;n suikerklontje als ik....
Ohh werkelijk, ik erger me al tijden. Iedere keer maar laarzen aan, vast zitten in de blubber met de kruiwagen, van weken mest die niet weggebracht kan want tja auto met aanhanger door de wei gaat niet (dan moet Lajke denk ik auto lostrekken), met kruiwagen 100 meter van mesthoop naar weg door de blubber/grote plassen gaat hem ook niet worden...
Mijn kindjes zijn al "groot" met 9, 6 en 4 jaar.... jongste haalde vandaag B zwemdiploma (kan bijna oefenen in de wei). Dus daar zijn we van af.
Ohh werkelijk, ik erger me al tijden. Iedere keer maar laarzen aan, vast zitten in de blubber met de kruiwagen, van weken mest die niet weggebracht kan want tja auto met aanhanger door de wei gaat niet (dan moet Lajke denk ik auto lostrekken), met kruiwagen 100 meter van mesthoop naar weg door de blubber/grote plassen gaat hem ook niet worden...
Mijn kindjes zijn al "groot" met 9, 6 en 4 jaar.... jongste haalde vandaag B zwemdiploma (kan bijna oefenen in de wei). Dus daar zijn we van af.
Ik mag zorgen voor
-
Hoop trouwens dat Linda en kamergenoot snel van die ellendige beestjes af zijn.
Ik mag zorgen voor
Gefeliciteerd met het behalen van het diploma.Bloemetje75 schreef:Esther, je bent dus net zo;n suikerklontje als ik....
En Tsja hier is het ook zwemmen in het weiland.
Vanmiddag toch mijn paarden maar even voorzien van zwemvliezen en een duikbril.
Maar Essie en Linda wilde maar wat graag naar binnen. Tinezz vind het echter wel best die regen Maarja daarvoor is het ook een paard uit natuurbeheer.
En ja ik heb mediterraans bloed dus ik zou het liefste terug keren naar herkomst

Vooral in de winter hebben we heimwee

Huisje, Beestjes, paardjes 
.

.

Wat vervelend zeg, dat Linda last heeft van luizen. Hopelijk is ze er snel vanaf.
Morris krijgt het nog druk op z'n oude dag
. Leuk dat je bijrijdster zo fanatiek is!
Het is echt nat buiten, niks aan. Gelukkig hebben we een binnenbak waar we kunnen rijden en waar de paarden ook lekker droog kunnen rollen. De paddock en de buitenbak staan helemaal blank door al die regen.
Hier staan ze allemaal op stal, behalve de shetten. Maar die konden ook niet naar hun weiland langs de Lek. Het water staat flink hoog.
Morris krijgt het nog druk op z'n oude dag

Het is echt nat buiten, niks aan. Gelukkig hebben we een binnenbak waar we kunnen rijden en waar de paarden ook lekker droog kunnen rollen. De paddock en de buitenbak staan helemaal blank door al die regen.
Hier staan ze allemaal op stal, behalve de shetten. Maar die konden ook niet naar hun weiland langs de Lek. Het water staat flink hoog.
Odette&Fenna
-
Dit suikerklontje is gaan rijden... volgens alle buienradars, weeronline en aanverwante sites zou het tot 13uur droog blijven... dus ik vol goede moed om 10.45 op Lajke de tuin uit, eerste spetters zodra we de grote weg waren over gestoken
Maar toch dapper doorgereden. Het was helemaal niet druk in het bos, gek he met deze nattigheid en uiteraard begon het te regenen.
We hebben toch een rondje gedaan van bijna 1,5 uur (tja het is al 20 min stappen tot aan het bos) waarvan we in totaal 10 min ofzo gedraafd hebben. Veel conditie heeft ze niet maar ze had alsmaar de oortjes er op. Na wat aandringen is ze zelfs door een aantal plassen gelopen. Zou ze minder eigenwijs worden op haar oude dag?
Ik hoop morgen nog te rijden, zaterdag hebben we les (zal wel veel stappen en figuren rijden worden want gebrek aan conditie) als hij doorgaat. Buitenbak en er liggen al weken plassen water. Bovendien voorspellen ze voor vanavond hier nog 10 mm.
Ik mag ook mijn herhalings tetanusprik halen, zucht, daar ga ik dus nog wel tot zondag plezier van hebben.

Maar toch dapper doorgereden. Het was helemaal niet druk in het bos, gek he met deze nattigheid en uiteraard begon het te regenen.
We hebben toch een rondje gedaan van bijna 1,5 uur (tja het is al 20 min stappen tot aan het bos) waarvan we in totaal 10 min ofzo gedraafd hebben. Veel conditie heeft ze niet maar ze had alsmaar de oortjes er op. Na wat aandringen is ze zelfs door een aantal plassen gelopen. Zou ze minder eigenwijs worden op haar oude dag?
Ik hoop morgen nog te rijden, zaterdag hebben we les (zal wel veel stappen en figuren rijden worden want gebrek aan conditie) als hij doorgaat. Buitenbak en er liggen al weken plassen water. Bovendien voorspellen ze voor vanavond hier nog 10 mm.
Ik mag ook mijn herhalings tetanusprik halen, zucht, daar ga ik dus nog wel tot zondag plezier van hebben.
Ik mag zorgen voor
Dapper hoor, ondanks de regen toch lekker gereden.
Odette&Fenna
Hallo allemaal...
Ik zal mijn 16+ fjord hier ook maar aanmelden..
Zijn naam is Rohan.
Geboren op 20 mei 1996.
Zijn vader is Astrix.
En zijn moeder Loske.
Rohan is sinds zijn geboorte bij mij.
Hij is super braaf in omgang en met rijden.

Ik zal mijn 16+ fjord hier ook maar aanmelden..
Zijn naam is Rohan.
Geboren op 20 mei 1996.
Zijn vader is Astrix.
En zijn moeder Loske.
Rohan is sinds zijn geboorte bij mij.
Hij is super braaf in omgang en met rijden.

Nou, die ziet er zeker niet oud uit, mooi paardje hoor!
Morris, mijn superfjord!
Rohan ziet er nog kek uit voor zijn leeftijd hoor. Welkom met hem bij de oldies-club
.
Woensdag weer eens een blokje om geweest met Nisko. Wereldknol is ze ook. Wind orkaankracht, haar krijg je niet van haar stuk. Die tuft lekker door. En ik heb toch maar een langere singel besteld
. Eogenlijk moet ze wat afvallen, dan past de huidige singel weer beter, maar ik zie het niet zo gauw gebeuren. Dus ik heb gecapituleerd...
.

Woensdag weer eens een blokje om geweest met Nisko. Wereldknol is ze ook. Wind orkaankracht, haar krijg je niet van haar stuk. Die tuft lekker door. En ik heb toch maar een langere singel besteld

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Rohan is leuk!
Les morgen gaat niet door, buitenbak is na al die weken regen drijfnat. Dus vandaag krijgt tutje dagje vrij en dan ga ik morgen lekker het bos in en dan proberen of het lukt om om-de-dag te rijden om haar (en mezelf) terug in conditie te krijgen.
Ze lijkt niet stijf ofzo van gisteren en was vanmorgen toen de zon scheen, goed gehumeurd. Humeur zal nu wel dalen want het regent uiteraard weer....
Zelf heb ik een licht allergische reactie op mijn tetanusprik. Na overleg met de huisarts toch laten zetten, zolang het blijft bij een zwelling en beurs gevoel, is het vervelend maar niet ernstig.
Les morgen gaat niet door, buitenbak is na al die weken regen drijfnat. Dus vandaag krijgt tutje dagje vrij en dan ga ik morgen lekker het bos in en dan proberen of het lukt om om-de-dag te rijden om haar (en mezelf) terug in conditie te krijgen.
Ze lijkt niet stijf ofzo van gisteren en was vanmorgen toen de zon scheen, goed gehumeurd. Humeur zal nu wel dalen want het regent uiteraard weer....
Zelf heb ik een licht allergische reactie op mijn tetanusprik. Na overleg met de huisarts toch laten zetten, zolang het blijft bij een zwelling en beurs gevoel, is het vervelend maar niet ernstig.
Ik mag zorgen voor
Welkom Mariska met Rohan. Ik heb hem in de beginpost er bij gezet. Zojuist ook vandaag een in memoriam topic gemaakt en daar staat zijn moeder in. Jammer dat ze hier niet meer thuishoort.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Leuk paard is Rohan! Hij heeft dezelfde vader als Odette, leuk!
Herkenbaar Annemarie, een dikke pony. Odette is ook te dik
, maar ik krijg het er niet af.
Fijn dat ze zo braaf is buiten!
Jammer dat je les niet door kan gaan. Hopelijk krijgen we snel een droge periode.
Herkenbaar Annemarie, een dikke pony. Odette is ook te dik

Fijn dat ze zo braaf is buiten!
Jammer dat je les niet door kan gaan. Hopelijk krijgen we snel een droge periode.
Odette&Fenna
Mijn pa en ik zijn gisteren weer eens even bij de ouwe Jes wezen kijken!!
Ze ziet er nog steeds goed uit, geen schrale oude dame, maar gelukkig ook niet te dik hoor!!
Het werken doet ze ook nog steeds goed, als er volwassenen op rijden struikelt ze nu te vaak, dus dat doen ze niet meer, maar met de kinderen gaat het nog prima!
Als de paarden 's avonds op stal gaan laten ze Jes altijd los naar haar eigen box lopen, gaat altijd goed, deed ze bij mij ook altijd. Ze hebben geprobeert haar naar een andere stal te verhuizen, maar madam ging steevast bij haar oude stal staan, dus naja, oke, Jes haar zin, ga maar weer in je oude stal. Je moet misschien ook niet te veel meer veranderen voor zo'n oudere dame, hihi..
Ze wordt steeds grijziger rond haar ogen en nu ook wat witte haartjes op haar neusbrug.
Wilde foto's maken, maar de camera deed het helaas niet.. Balen, heb ik dat ding een keer mee, zucht..
Ze ziet er nog steeds goed uit, geen schrale oude dame, maar gelukkig ook niet te dik hoor!!
Het werken doet ze ook nog steeds goed, als er volwassenen op rijden struikelt ze nu te vaak, dus dat doen ze niet meer, maar met de kinderen gaat het nog prima!
Als de paarden 's avonds op stal gaan laten ze Jes altijd los naar haar eigen box lopen, gaat altijd goed, deed ze bij mij ook altijd. Ze hebben geprobeert haar naar een andere stal te verhuizen, maar madam ging steevast bij haar oude stal staan, dus naja, oke, Jes haar zin, ga maar weer in je oude stal. Je moet misschien ook niet te veel meer veranderen voor zo'n oudere dame, hihi..
Ze wordt steeds grijziger rond haar ogen en nu ook wat witte haartjes op haar neusbrug.
Wilde foto's maken, maar de camera deed het helaas niet.. Balen, heb ik dat ding een keer mee, zucht..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hoi Anita.
Leuk dat Rohan er ook tussen staat in de beginpost.
Bedankt..
En ook erg mooi van het memoriam toppic.
Moest gelijk weer huilen toen ik Loske haar foto er ook tussen zag staan.
Ja dan komt de klap weer hard aan...
Leuk dat Rohan er ook tussen staat in de beginpost.
Bedankt..
En ook erg mooi van het memoriam toppic.
Moest gelijk weer huilen toen ik Loske haar foto er ook tussen zag staan.
Ja dan komt de klap weer hard aan...
Anita schreef:Welkom Mariska met Rohan. Ik heb hem in de beginpost er bij gezet. Zojuist ook vandaag een in memoriam topic gemaakt en daar staat zijn moeder in. Jammer dat ze hier niet meer thuishoort.
even een fotootje van onze 2 oudjes,
heelrijk hoe ze zo samen kunnen ontspannen

heelrijk hoe ze zo samen kunnen ontspannen

-
Wat een heerlijke foto!
Ik mag zorgen voor