Ook maar even voorstellen...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Riskie71

Ook maar even voorstellen...

Bericht door Riskie71 » zo 17 jun 2012, 17:45

Hoi, Ik ben Mariska en samen met mijn dochters heb ik een ruin van 22, Kelly (officieël Keljan).
We hebben hem sinds begin april omdat de vorige eigenaar door lichamelijke problemen niet meer met 'm kon rijden.
Hij wordt elke dag een uur gereden en staat op een gezellig pension met nog 6 andere paarden, waaronder nog een Fjord!
Kel is nog aan het aansterken van een jaartje manege, hij was erg vermagderd, depressief en volgens de manege onhandelbaar. Dat laatste hebben wij nog nooit bij 'm meegemaakt. Hij is zeer stabiel en wil dolgraag voor en met je werken. Ik verbaas me regelmatig aan hoe hij zich aanpast aan het niveau van ons.
Verder is hij heel speels. Hij kan apporteren en we zijn bezig met voetballen (skippybal).
Ikzelf rijd pas iets meer dan een jaar paard en ervaar het hebben van een paard als iets overweldigends mooi. Net als het krijgen van een kind :)

Ik hoop mijn (vele) Fjordenvragen hier te kunnen stellen. Want 1 ding is me wel duidelijk: dit is een apart ras +:)+
rowenna

Re: Ook maar even voorstellen...

Bericht door rowenna » zo 17 jun 2012, 18:24

Hallo welkom hier,

Ik ben Rowenna en heb een fjorden ruin van 13 jaar en een merrie van 1 jaar, verder heb ik nog een shet van 2 met hetzelfde mooie fjorden kleurtje.

Veel plezier.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Erpel

Bericht door Erpel » zo 17 jun 2012, 18:25

Welkom hier :D

Ik ben Nikky en heb zelf drie paarden samen met mijn moeder. Waarvan er twee van het fjordenras zijn :D
Heel veel plezier hier! En met je fjord uiteraard!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 17 jun 2012, 19:03

Welkom hier!

Ik ben Annabel, 26 jaar en heb zelf een Fjordenmerrie Flamingo die hopelijk volgend jaar 'moeder' wordt van haar eerste veulen van de hengst Drafur. Daarnaast heb ik zelf nog drie NMPRSjes, een minifjord-achtige Flower (dochter van een van de mini's van Marieke/Naisven hier) en haar hengstveulen Tofino en daarnaast heb ik nog een jaarling Fleur (aangekocht, niet zelf gefokt). Maar zeker zo eigen voelt ook de ruin Binkie van mijn schoonvader, waar ik eigenlijk alles mee doet.

Geniet lekker van jullie Fjord en laat ons geregeld meegenieten ;) :D
Geluk is de vrucht van intens werk
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » zo 17 jun 2012, 20:17

Hoi,
Ik ben patricia en heb ook samen met mijn 13 jarige (grappig, want ze is ook vandaag jarig) dochter Lana een 9 jarig fjord. Wij wonen in Bloemendaal, Zolmar in Santpoort-zuid. Regelmatig gaan wij naar Spaarnwoude, misschien komen we jullie wel een keer tegen. Ben op dit forum al heel wat wijzer geworden over deze gele monsters. Veel plezier.
wolkj

Bericht door wolkj » zo 17 jun 2012, 20:43

Wat mooi om je verhaal zo te lezen.
Hopelijk vind je inderdaad op het forum antwoord op bepaalde vragen.

Ik ben willeke, 22 jaar en in het bezit van een driejarige, Faira.
Veel plezier hier
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » zo 17 jun 2012, 21:27

Hoi welkom!

Ik ben Nina, 20 jaar. En heb een 2jarige fjord genaamd Gijs. Ik zie dat je uit Haarlem komt! Dicht in de buurt! Wij komen uit Spaarndam;)
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 17 jun 2012, 21:30

Welkom op FW! Ik ben Suzanne, 38, getrouwd met Leo. Wij hebben het paardenvirus doorgegeven aan onze 2 dochters, Jessie en Evi (7 en 4 jaar). Wij hebben 3 fjordendames, moeder met d'r 2 dochters. Anca is de mama, Evita, haar eerstgeborene 4 jaar geleden en Hikari, geboren op 27 maart van dit jaar. Verder hebben wij shord Mo en minishet Jasmijn staan.
Ik wens je veel lees- en postplezier hier. En allerlei vragen kun je stellen, er is allicht wel iemand die een antwoord heeft.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » ma 18 jun 2012, 11:02

Welkom hier!! Leuk dat het allemaal zo goed gaat met jullie fjord!
Het zijn echt geweldige dieren!!

Ik ben Esther, 28 jaar en in bezit van 4 fjorden.
Jeskim van 23, staat momenteel elders. Tea staat bij mijn ouders aan huis, niet zover van mijn huis, met haar twee kinderen Fjella van 3 en Icarus van 0. Hopelijk is Tea momenteel ook weer drachtig van Drafur!
Naast deze fjorden ben ik ook regelmatig op de hengstenhouderij van Bart van den Berg te vinden, waar ik af en toe Reinar voor de wagen heb.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Megan

Bericht door Megan » ma 18 jun 2012, 20:13

Welkom hier. Ik ben Megan en heb twee ruinen. Zero van 9 en Dorinn van 5 jaar. Verder een man en 4 katten. Veel plezier hier.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 20 jun 2012, 10:44

Welkom op FW. Ik ben Anita, 50 jaar en getrouwd met Jeroen. In mijn onderschrift is de Fjordenfamilie te vinden die in ons bezit is. Hopelijk komt daar volgend jaar weer een lid bij want Meline is weer drachtig.
De ruin Keljan en zijn vorige eigenaresse ken ik wel. Wat zal ze verdrietig zijn dat ze Keljan moest verkopen want hij was echt haar alles. Maar fijn dat hij bij jullie een fijne oude dag krijgt. Veel plezier met hem, gaat wel goed komen als ik je post zo lees, en uiteraard veel plezier hier op FW, het forum voor Fjordenliefhebbers.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie