Ontzettend blij ben ik dat mijn account na lang wachten goedgekeurd is en ik eindelijk jullie mijn topper kan showen!
Sinds 11 Oktober 2013 hebben mijn vriend en ik ons eerste Fjordenmonster en tevens eerste paard ooit aangeschaft.
Na 15 jaar kwam mijn meisjes droom dan uit. Alleen mijn droom was niet alleen een Fjord, ik ben ook fan van bont.
En een paar weken terug kwam dan ons Fjordenmonster op ons pad.. Namelijk de Fjord X Pinto hengst genaamd History.
We waren nog niet op zoek naar een eigen paardje, maar zijn toch gaan kijken. Van het een kwam het ander en toen was ie er!
History's Pinto kant uit zich vooral in de aftekeningen op het hoofd, een wit voetje links achter en voren aan beide voetjes een kroonrand.
Verder is hij wat donker dan de echte Fjord, maar beschikt over de rasechte aalstreep!
Stiekem hadden we graag meer bont gezien, maar karakter telt en dat lijkt ontzettend goed te zitten!
Dus hierbij stel ik jullie voor, de bijna 2 jarige hengst History!
Hij staat momenteel in een opfok groep van 24 hengsten die nu gesplitst staat in de uitloop stallen. Het winterseizoen is sinds 2 dagen begonnen en is de groep naar "binnen" gekomen. Straks gaan ze weer terug op de gigantische weide, waar ook de foto's zijn gemaakt.
History heeft het echte karakter van de Fjord, maar vooral ook het lekkere "coole" in de kop. Trailer, vervoer, onder een brug door naar de weide, alles was voor de eerste keer toen hij mee naar huis kwam. Langs een gigantische groep merrie's die flink floten naar de knappe heer die langs kwam en meneer gedraagde zich als een echt model en liep braaf maar trotst naast me door. Ik ben zo vreselijk benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen!
Paspoortje:
Naam: History
Ras: Fjord X Pinto
Leeftijd: 1 jaar en 11 maanden
Geslacht: Hengst
Nu 3 weken in bezit. Laatste foto's van afgelopen zondag. Morgen komen weer nieuwe foto's

Filmpje van de eerste ontmoeting in de opfok!!
klik**klik**klik**klik**klik**klik**
1. Trots Fjordenvrouwtje die haar kanjer gaat ophalen!

2. In plaats van de rest begroeten, NEE eten..

3. In de groep

4. Al snel had hij zijn plekje gevonden

5. Hier stond hij 2 dagen in de opfok

6. Hier 1 week in de opfok, samen met mijn vriend op de foto.

7. Touwhalster uitproberen

8. Hier 2 weken in de opfok, samen met mij

9. Het waaide erg hard die dag, waardoor mijn haar veel aandacht trok

10.Toen mocht hij weer vrij om los te poseren.

11. Knappert!

12. Hij mag wat aankomen en op deze foto zagen we dus al vooruitgang!

13. Knappe baby

14. In de groep

15. En toen barstte vorige week het noodweer los.