Ronan het gaat je goed... (veel!)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
_Marjon_

Ronan het gaat je goed... (veel!)

Bericht door _Marjon_ » vr 18 jan 2013, 16:11

Een wat verlaat topic.
Ronan is in september verkocht, maar wilde nog wel graag deze foto's plaatsen.
Stond 100% achter mijn besluit, had te weinig tijd voor hem en vond dat niet fair.
Hij staat nu bij een gezinnetje die er heel veel mee doet, heerlijk voor hem.
Ben pas bij hem wezen kijken en sinds die tijd heb ik een soort 'heimwee'.
Hij voelde absoluut niet meer als mijn paard, maar sinds ik hem heb gezien heb ik ineens weer ontzettend veel zin om met paarden bezig te zijn.
Al ben ik toch nog steeds van mening dat ik te weinig tijd heb om er 7 dagen per week voor een paard te zijn.

Dit zijn Ronan foto's van toen ik hem voor het eerst zag, tot foto's van de week toen hij bij me weg ging.

Roon op de keuring in Vrouwenpolder. Hier zag ik hem voor het eerst en het was liefde op het 1e gezicht.
Was helemaal niet van plan een paard te kopen, maar 2 maanden later stond hij toch echt bij mij op stal. :D
Afbeelding

Roon toen hij pas bij mij was, samen met mijn moeder.
Afbeelding

De 1e winter. Hier kwamen Suzanne en Leo ook langs.
Afbeelding
Afbeelding

Rij foto's heb ik maar weinig, hier 1 van een buitenritje.
Afbeelding

Toen de dagen langer werden konden we ook 's avonds rijden. Hier reden we bitloos. Iets wat we eigenlijk niet vaak deden, maar het viel niet tegen.
Afbeelding

In juni is Roon mee geweest naar de keuring in Vrouwenpolder. Hier haalde hij 34 punten en een 2de premie.
Hij liep niet helemaal zuiver. We dachten eraan hem eerst terug te trekken, gelukkig liep hij in de ring iets beter. Maar helaas toch een 6je op zijn gangen.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dat zelfde jaar is in november Roon verhuist naar een andere stal, omdat ik toen zelf ook terug ben gaan wonen bij mijn ouders.
Zijn start was daar niet zo makkelijk. Voor het eerst met de andere paarden op de wei was een ramp. 1 paard viel hem flink aan en even dachten we dat het wel eens over kon zijn, aangezien hij op de stenen met zijn benen gespreid onderuit ging, en daardoor het hek van het land in 2en brak. Het enige wat hij had was een schrammetje...
Na een tijd zijn ze op een gegeven moment toch samen gekomen en sindsdien ging alles goed.
Afbeelding

Toen kreeg ik verkering met de man waar ik nu inmiddels mee samenwoon. En heeft Roon een bijrijdster.
Bijzonder plaatje voor mij, al ziet het er allemaal niet zo floriant uit... ik op Roon en mijn vriend op Lotus, de pony van mijn bijrijdster.
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien Ronan in Vlissingen stonden konden we ook lekker naar het strand en naar het bos/crossveld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook mocht hij wel eens mee op onderlinge dressuur met mijn bijrijdster.
Afbeelding

Hij vond echt alles prima he.
Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam het moment in 2012 dat ik verhuisde naar Geertruidenberg (NB), en dat Roon door tijdnood verkocht ging worden.
Had in de 1e instantie leuke mensen gevonden, maar de dag voordat hij weg zou gaan, kreupel!
Dat weekend hadden we nog wat foto's gemaakt.
Afbeelding

De mensen zagen van de koop af, logisch...
Dat Roon verkocht werd was nu niet 1e prioriteit. Eerst beter worden!
Na een tijdje rust liep hij gelukkig weer 100% zuiver.

Zolang hij er nog was kon ik natuurlijk nog van hem genieten. Het was wel zo, hij stond nog in Vlissingen (bewust gedaan toen ivm mijn verhuizing enzo), en ik woonde ruim 120km verder.
Dit vond ik een mooi moment. Ik zag Roon bijna nooit liggen, en als hij ging liggen stond hij altijd op omdat hij zo graag naar me toe wilde komen.
Op deze dag was ik al een tijdje op stal, stond wat met de stalbaas te kletsen en ineens ging hij liggen, en was absoluut niet van plan op te gaan staan :D.
Afbeelding
Niet heel charmant..
Afbeelding

En toen kwam het moment van nieuwe geïnteresseerde. Kreeg dezelfde dag nog het bericht dat ze hem wilde kopen.
Heel fijn was, dat hij in Zeeland kon blijven staan, en de nieuwe baasjes zelf al bijna dagelijks naar hem toe gingen om hem alvast te leren kennen.
Ook dit weer weer wat 'afscheid' foto's gemaakt.

Lekker kriebelen.
Afbeelding
Wat heeft hij toch een prachtig hoofd.
Afbeelding

Ik mis jou....
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. Het zijn ontzettend veel foto's geworden.
Het zijn 3 geweldige jaren met hem geweest. Achteraf heb ik veel te weinig van hem genoten denk ik...
Had nog zoveel met hem willen doen... Maar het is beter zo..

Hierbij wel gelijk een oproepje aan diegene die bij mij in de omgeving wonen.
Mochten jullie iemand weten die iemand zoekt om af en toe eens te verzorgen en/of te rijden, houd ik me aanbevolen.
Zou het gemis graag wat willen verzachten met een verzorgpaardje voor zo nu en dan.

Groetjes Marjon
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
leoensuzanne

Re: Ronan het gaat je goed... (veel!)

Bericht door leoensuzanne » vr 18 jan 2013, 16:50

Mooi overzicht zo Marjon. Ik merk dat het mij ook nog steeds wat doet.... Tja, Roon heeft bij mij ook een grote plaats verovererd en ik begrijp precies hoe en wat je voelt.
Ik ben blij dat hij bij jou heeft gewoond en dat hij het nu weer goed heeft. Je hebt een goed tehuis voor hem gezocht.
Fijn dat je hem nog steeds op kunt zoeken. Ik hoop dat zijn nieuwe familie zich nog eens aanmeld op FW.

Als je eens hier heen komt, en Anca staat er nog, of Evita is inmiddels ver genoeg in gereden, kunnen we mooi naar de bossen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 18 jan 2013, 16:59

Jammer dat je te weinig tijd had voor hem. Het was een super mooi mannetje! Hopelijk vind je snel een maatje waar je zo nu en dan je paardenvirus weer wat kan oprakelen ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 18 jan 2013, 18:09

Jammer dat je heb weg hebt moeten doen, maar zo te horen heeft hij wel een leuk nieuw plekje gevonden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 18 jan 2013, 18:58

Het zijn altijd lastige besluiten, die je altijd wat blijven doen. Wel fijn dat je er heen bent geweest en hij niet meer als 'jouw Roon' voelde. Voor mij is dat altijd maar weer de bevestiging dat het nu echt 'het paard' van de nieuwe eigenaar is. De band is gesloten.
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » vr 18 jan 2013, 19:10

Jammer dat hij wegmoest maar je heb 3 mooie jaren om op terug te kijken en hij heeft het zo te horen nu goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 18 jan 2013, 19:18

Die foto met al die vlaggetjes eraan, het blijft een fjord...
Jammer dat je hem weg moest doen wegens tijdgebrek, maar als hij nu een goed baasje heeft is het wel goed toch?
Kan me best voorstellen dat je heimwee hebt naar hem, lijkt me heerlijk dier.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
lientje

Bericht door lientje » vr 18 jan 2013, 19:54

Roon was een kanjer.
Ik zal nooit de 1e vergeten dat ik naar de keuring ging in Spoordonk en Ik Roon zag en dacht, whoowwwwwwwww dat is een 'concurrent' van ons. Zelfde rubriek. Toen heb ik ook Suzanne leren kennen met een praatje.

Ronan heeft qua rasuitstraling echt een 10 wat mij betreft.
Machtige kop erop :D

Zal een moeilijk besluit zijn geweest, maar wat fijn dat hij goed terecht gekomen is.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 18 jan 2013, 22:55

lientje schreef:Roon was een kanjer.
Ik zal nooit de 1e vergeten dat ik naar de keuring ging in Spoordonk en Ik Roon zag en dacht, whoowwwwwwwww dat is een 'concurrent' van ons. Zelfde rubriek. Toen heb ik ook Suzanne leren kennen met een praatje.

Ronan heeft qua rasuitstraling echt een 10 wat mij betreft.
Machtige kop erop :D

Zal een moeilijk besluit zijn geweest, maar wat fijn dat hij goed terecht gekomen is.
Ja Caroline, dat weet ik ook nog goed. Mijn dag was meteen helemaal goed!! Wat een compliment!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 jan 2013, 09:41

Je hebt jullie 3 jaar samen mooi samengevat in beeld Marjon. Jammer dat het moest eindigen.
Ik kreeg wel een beetje een naar gevoel toen ik ontdekte dat bij eigenaar op de stamboeksite nu staat: onbekend. Net of het paard verdwenen is maar dat is hij gelukkig niet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » za 19 jan 2013, 22:07

De nieuwe eigenaren hebben zijn paspoort al wel opgestuurd dus binnenkort zal het er wel goed op staan verwacht ik :).

Heb ze ook wat uitgelegd over het stamboek en dat ze ook mee kunnen doen met proefjes en naar de keuring kunnen.
Ben benieuwd of we ze nog eens in Vrouwenpolder kunnen verwachten. Zou wel leuk wezen!

Ja Caroline, op de keuring viel ik ook echt op hem. Zo'n uitstraling!
Esther

Bericht door Esther » zo 20 jan 2013, 08:36

Het blijft vervelend om een paard weg te moeten doen, maar soms kun je niet anders.
Hij heeft wel een fijn plekje gekregen, dus dat geeft vast wat troost.
Er zitten wel hele leuke plaatjes tussen van jullie twee!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » zo 20 jan 2013, 15:50

Ik vindt hem echt een heel stoer paard!
Veel Sterkte. En aan de foto's te zien hebben jullie een supertijd gehad samen!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 jan 2013, 15:52

jammer dat je hem weg moest doen, hij is zo leuk. Snap heel goed dat je hem mist
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 20 jan 2013, 15:57

_Marjon_ schreef:De nieuwe eigenaren hebben zijn paspoort al wel opgestuurd dus binnenkort zal het er wel goed op staan verwacht ik :).
Ik vermoed dat daar iets fout is gegaan want op de site van het stamboek staat bij eigenaar onbekend.
Vandaag ben ik bezig mijn bestand weer wat bij te werken, o.a. de veulens van 2012 aanvullen want die staan nu allemaal op de site. Bij meerdere paarden kwam ik nu bij eigenaar onbekend tegen, zelfs al bij een veulen van vorig jaar. Heeft mogelijk iets met die nieuwe regels te maken die er aan gaan komen, of misschien zelfs al wel gelden, dat weet ik niet precies.
Aantal veulens is trouwens echt triest te noemen. Nog geen eens 200 en dat is dan ook nog inclusief veulens van Staatsbosbeheer en een aantal in Tjechië geboren veulens.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » zo 20 jan 2013, 19:41

Dat is inderdaad wel heel weinig..
Plaats reactie