Begin 2012 na lange periode van diverse blessures, hoesten en het krijgen van een veulentje,
zou dit weer ons jaar worden. En op het nippertje kan ik zeggen, JA! dat wordt het toch, nadat ik begin nov. dacht, neeehhh!!!!

Maar 2012 was een jaar met vele mooie hoogtepunten.
Onderschrift verwijst daar ook naar. Het zijn de kleine dingen die het hem den. Soms is B meer waard dan Z.
14 januari 2012.
Enigste menfoto van dit jaar

Mac Rider cup, overigens niet met mij, maar met een ruiter die er slechts voor de 2e x op zat.
En volledig uit training zijnd paard overigens.
Mijn fjorden PAARD van 1.47 mocht namelijk wel meedoen, naar rij PONY van 1.55 niet, want dat was geen paard.
http://www.youtube.com/watch?v=adfmCibd ... Q&index=25
Vaak kunnen we wegens gladheid het erf niet af, maar hier waren de wegen weer vrij, dus watch out, here we come!
Maar toen de wegen weer vrij waren, begon het tourist uithangen, tourisme is een discipline waar Sjol in uitblinkt.
http://www.youtube.com/watch?v=hdYN3Zol-a0
We hadden ook nog een opgezegde startkaart voor het mennen, die ineens weer geactiveerd moest, want er zou op de vereniging
een wedstrijd zijn. (geen vervoer voor menwagen, dus die kans wou ik grijpen!)
Wat gebeurt er.. Rhino.... wedstrijd afgelast, zit je dan met je startkaart, die je in 2011 ook al niet had gebruikt en in 2010 wel 2 x.
Fijn, startkaart.. geen wedstrijd.
april 2012
Koninginnedag historische optocht, pretletter mocht ook mee.
Omdat Toobs dat voorjaar mee ging naar een cursus van Rien van der Schaft, moest Sjol er ook aan geloven.
Na al haar blessures sinds 2009, ging ik haar toch maar weer een keer oppakken.
We begonnen met 2 x per week 10 minuten en hebben dat langzaam opgebouwd tot we op ca 3 x per week zaten in sept/okt,
waarbij ik 40 minuten gewoon kon rijden, of langer als het moest.
In juni, trok ik de stoute schoenen aan, ik wou nog een keer met hoedje rijden, voor het verboden werd.
Dus op naar een benefiet wedstrijd in Breda, met half getraind paard, maar wel met een big-smile van oor tot oor.
Want mijn Sjollie, liep weer, nog niet als vanouds, maar dat deed er niet toe.

23 juli 2012
Uiteraard maken wij altijd tijd voor het grote genieten en met Sjol weer in conditie, lekker heb bos in.
Juli 2012
Paardenmarkt, Sjol uitgeleend aan pony ruitertje, Sjol is gek op gekkigheid!
Dus kan dan nog wel eens tikje blij zijn.
28 juli 2012, keuring in Barendrecht, bij de Stermerrie's wordt Sjolvir 2e geplaatst.

En omdat het Sjollie is, vernachelden we onze M1 fjordsport diploma proef en zijn gezakt

Terecht gezakt! overigens

Moest nou net daar zo ongeveer halthouden en aw gaan en ahum, bij de A en C een overgang van galop naar draf rijden,
maar Sjol dacht, wissel!!!!!.
Zo misten we net paar puntjes, waarvan we er 1 nodig hadden om ons diploma te behalen.
Commentaar aan einde van dag van jury, moesten het nog maar een keer proberen, want het zat er verder wel in.
Ja, ook goedmorgen, ze kan het ook wel en wij samen ook, alleen hadden we nu paar ehhh, misvatinkjes?
Oke, omdat Sjol Sjol is revanceerde ze zich vervolgens door bestgaand onder het zadel te worden.
18 augustus 2012, Blij met B!!!!
Mag niet ontbreken, vervoer of niet, ik had per slot van rekening een startkaart, dus ik moest en zou dit jaar 1 x starten.
Ingeschreven voor districts kampioenschap mendistrict West in de B-pony's dressuur en L-vaardigheid.
Vaardigheid hadden we nog nooit gedaan en werd een hilarisch geheel, zoveel pionnen had niemand tegen de vlakte gereden
en dan ook nog met een big smile.
Sjollie bleek aan het einde van de dag reserve kampioen te zijn geworden in de dressuur.
En dat met max. 2 x per maand mennen en al 2 jaar niet gestart, dankjewel Sjollie.
1 september 2012, Een foto met Z.... deze foto wou ik altijd al hebben!
Sjolvir en Zortin op 1 foto!
Dus de moeder en vader van mijn veulen Hepsie, beiden Z-dressuur.
Kortom nog een keer ergens onofficieel gestart voor de fun (anders hadden ze te weinig deelnemers)
Zortin heeft het hier moeilijk en Sjol heeft duidelijk een oogje op hem.

September 2012, mag meedoen met Bokt HE clinic, trail.
Sjol geniet, ik ook.

Toobs heeft een nieuw hoofdstel, ik zei.. TOOBS... nou ja, wat Toobs heeft, heeft Sjol ook.
Gekocht op HE.
En dan hadden we dit jaar een dwaas idee..
Een keer meedoen aan de centrale keuring in Hoenderloo!
Dat hadden we nog nooit gedaan.
Dus we gingen vol goede moed.
We eindigden 1na laatste bij de oudere stermerrie's.
MAAR!!!
We waren 1e bij de behendigheid onder het zadel, ja ja, oudjes tussen de jeugd.
Over de wipwap, over het zeil, tussen vlaggetjes door noem maar op, al slalommend, hielp Sjollie zich aan oranje lintje.
En als kersje op de slagroom.
We waren 2e bij het bestgaand onder het zadel.
Aladin was verdiend 1e en Sjol naar mijn bescheiden mening verdiend 2e.
Het verhaaltje over Sjol in het fjorden boekje.
Op de 2e plaats stond Sjolvir gereden door XXXXX XXXXXX. Deze 15 jarige merrie met als vader Brusvein heeft in de sport al meerdere resultaten weten te behalen, zij is L2-dressuur en B-springen Fjordsport en daarnaast een B-certificaat voor de zadelporef. De merrie kreeg voor haar hele lijst achten met een total score van 56 punten. De stap vas goed en netjes ontspannen. De draf en galop waren ook goed en het paard liet zien dat ze kon schakelen in beide gangen. Voor de impuls en souplesse liet ze een actief beeld achter met goed lichaamsgebruik. Ook de gehoorzaamheid en het zich laten rijden ging dit paard makkelijk af. De aanleuning en stelling en buiging was zeer constant en mooi aan twee teugels. De afglemene indruk was goed: een vriendelijk ogend paard welke makkelijk te rijden is.
(glunder!!! dat is mijn Sjollie)
11 oktober 2012, zo lopen wij in het donker over straat.
Sjol gaat nu echt weer lekker lopen is bijna weer recht in galop en we kunnen flink aan de bak, wel op zijn pensioenado's,
minstens altijd 1 dag rust ertussen.
Begin november.... 2012... onze blessure strippenkaart weer van kracht.
Sjolvir die net weer lekker liep, waar ik weer echt lekker mee aan het werk kon (waren er nog niet, maar waren op het punt
dat je weer echt kon werken aan verder gaan) had nieuwe buren.
Helaas vonden de buren elkaar totaal niet aardig en Sjol had over een hek heen geslagen, is vast komen zitten en had zich losgetrokken.
Resultaat....

https://lh6.googleusercontent.com/-YN17 ... CF3352.JPG
Dacht echt daar gaat mijn pony....
In december er voorzichtig weer op gaan zitten, was niet meer kreupel.
22 december voor het eerst weer gemend, ze deed het super, we zijn wel dik 3 schiefels rijker aan 1 achterbeen,
maar ze is rad!
Sjolvir... wenst iedereen prettige kerstdage en een gezond en gelukkig 2013!
Strippenkaart met blessures heb ik in de fik gestoken ben het na 4 jaar wel zat zeg maar.
En wat hoort er nog meer bij Sjolvir haar jaar? Hmmm, de Hepsie.. haar dochter, nu jaarling.
Die rent lachend haar toekomst tegemoed en lijkt steeds meer op haar moeder.

De middelste.