Emy voor het eerst voor de sulky (incl. filmpje)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
nancy imka

Emy voor het eerst voor de sulky (incl. filmpje)

Bericht door nancy imka » vr 08 jun 2012, 17:55

Hoi hoi,

Ik was al een paar keer met Emy aan het oefenen geweest met het tuigje op en vandaag was de grote dag dat we de kar erachter gehangen hebben. Ze was echt super braaf. We zijn niet lang bezig geweest omdat ik dat niet trek. Het land is nogal erg hobbelig brak mn nek zowat ivm een stukje omgeploegt land wat ik ff niet zag 8)7 En ze was echt super braaf dus mocht ze stoppen. Als ze dit een beetje onder de knie heeft ga ik aan die man vragen of hij met me mee wil de weg op om Emy verder te beleren. Maar dit dachten we op een veilige manier best zelf te kunnen en het ging super ben erg trots op mn kleine puppen poownie +:)+ Wat worden kleine meisjes dan inene groot he ik weet nog zo goed hoe klein ze was en nu loopt ze al voor het wagentje :L

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/540612_3286999220176_110427646_n.jpg][/img]
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn ik even voor de foto want ik durfde eigenlijk niet zo :o Ben niet zo'n held ;)
Afbeelding

Emy deed het echt super braaf heeft geen stap verkeerd gezet. Wat worden kleine paardjes toch snel groot! Straks als we de weg op willen ga ik een man uit de buurt vragen die paardjes beleerd of hij me wil helpen maar we dachten alles wat we zelf doen is alvast weer meegenomen :D En het ging echt super goed +:)+

http://youtu.be/PLNo2_NOqVg

:wave:
Laatst gewijzigd door nancy imka op vr 08 jun 2012, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
janna
Contacteer:

Re: Emy voor het eerst voor de sulky

Bericht door janna » vr 08 jun 2012, 18:02

Wat is die veranderd zeg, zo... Maar zo te zien is ze wel echt braaf!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 08 jun 2012, 18:33

Kleine meisjes worden groot en braaf. Zo te zien doet ze het super netjes.
Persoonlijk zou ik de leidsels in het bovenste gat van de 3 in het bit ingespen. Waar ze nu zitten heb je wel erg weinig te vertellen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 08 jun 2012, 18:36

Anita schreef:Kleine meisjes worden groot en braaf. Zo te zien doet ze het super netjes.
Persoonlijk zou ik de leidsels in het bovenste gat van de 3 in het bit ingespen. Waar ze nu zitten heb je wel erg weinig te vertellen.
Emy is nogal super gevoelig in dr mondje. Dus ik vind dit tot op heden wel streng genoeg voor dr. Ze reageerde er super goed op, mochten we doorkrijgen dat ze het iets minder doet qua reactie dan gaat hij idd een gaatje lager :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Dennis

Re: Emy voor het eerst voor de sulky (incl. filmpje)

Bericht door Dennis » vr 08 jun 2012, 21:26

Super dat ze zo braaf is!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anna

Bericht door Anna » za 09 jun 2012, 05:01

Dit ziet er zeker super braaf uit hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » za 09 jun 2012, 09:00

Wat ging het goed he!!!
Scheelt ook wel de helft dat ze al zo veel geleerd hebben in al die jaartjes dat we ze hebben...Anders had ik ook niet zo'n vetrouwen in haar gehad denk..
Nou ben ik niet een onwijze stress kip van mezelf maar met een vreemd paard had het anders geweest haha...

Ze reageert zo onwijs goed op stemhulpen dat is natuurlijk super!En stilstaan is erg belangrijk hebben wij van de echte kenners ghoord dus dat hebben we ook altijd trouw geoefend,en dat werpt echt zijn vruchten af nu...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 09 jun 2012, 09:34

Ziet er goed uit, knappe Emy!!
Als je het paard goed kent is het toch wel even anders dan een vreemde natuurlijk, daarom ook geen commentaar op de foto waarbij jullie er beide naast lopen. Normaal zou ik dat wat griezelig vinden, maar jullie kennen Emy heel goed!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 09 jun 2012, 14:28

Braaf is ze. Ik heb geen verstand van sulky's hoor, en misschien hebben jullie het ook wel met een bedoeling, maar moeten de strengen niet door de strengophouders?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 09 jun 2012, 19:27

Ivonne schreef:Braaf is ze. Ik heb geen verstand van sulky's hoor, en misschien hebben jullie het ook wel met een bedoeling, maar moeten de strengen niet door de strengophouders?
Vast wel Ivonne, maar ik had al zo lang staan klooien aan die stengen dat ik op een gegeven moment even klaar was ermee. Dr broek zat ook niet vast. Ik dacht eerst maar even zo wennen ipv alles strak vast. Imka heb ik nooit met broek gereden dus vond het niet zo'n ramp dat die niet vast zat. Volgende keer gaan we alles netjes vast doen. Maar nu stond ze zeker al ruim 20 misschien wel 30 min te wachten moest gaatjes maken in de strengen en voor je door dat leer heen bent... Echt een super paardje dat ze zo braaf bleef wachten +:)+

@ Esther, wat vind jij daar dan eng aan? Wij hadden het idee mocht er iets fout gaan dan trekken we aan de lichtogen en is ze los (en natuurlijk de strengen).

We hebben niet lang gelopen hoor, dat hou ik zelf niet vol misschien alles bij elkaar 5 min en toen al weer gestopt. We waren al lang blij dat ze braaf was en ook zo braaf was met het passend maken van het tuig :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
shesannie

Bericht door shesannie » za 09 jun 2012, 23:21

Wauw staat mooi hoor! en knap dat ze het zo relaxed oppakt :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 10 jun 2012, 07:59

Ik denk dat dat ook wel komt omdat ze al heeeel veel gewend is. Ze heeft wel eens zoals een veulen mee loopt aan de wagen van zn moeder mee gelopen aan de sulky met Imka. Ik heb met haar gelopen op de straat met het tuig om. We hebben er aan gehangen en dan gelopen door het weiland. Ik heb herrie achter haar gemaakt met lopen op straat. Dus ze is wat dat betreft al wel heel wat gewend. Ik ben wat dat betreft ook zo super blij met mn paardje. Ze is zo lief. En ik kan er zo veel zelf al mee. Ik had nooit gedacht dat ik met mn reuma nieuwe knieen en enkels een paardje zelf kon beleren en inrijden. Oke dan wel met hulp maar ik kan straks wel zeggen alles wat ze kan heb ik haar zelf geleerd. Leuk om een vriendin te hebben waar ik ook zo op kan vertrouwen als het gaat om het beleren van de paardjes. +:)+ Zonder haar had ik nooit zo ver gekomen!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 10 jun 2012, 09:38

Als het paard schrikt en ineens toch wat harder gaat kun je het soms niet meer bijbenen en heb je op de bok gewoon nog wat in handen. Als ze echt van jetje gaan dan heb je op de bok ook niet zo veel meer in te brengen, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
Daarbij ook gezegd dat jullie Emy goed kennen, dus beter kunnen anticiperen op haar reactie.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 10 jun 2012, 10:21

Esther schreef:Als het paard schrikt en ineens toch wat harder gaat kun je het soms niet meer bijbenen en heb je op de bok gewoon nog wat in handen. Als ze echt van jetje gaan dan heb je op de bok ook niet zo veel meer in te brengen, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
Daarbij ook gezegd dat jullie Emy goed kennen, dus beter kunnen anticiperen op haar reactie.
Maar daarom liepen we er juist naast als ze van jetje zou gaan wij niet mee hoefde te liften :P
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 10 jun 2012, 20:01

Ik snap het wel hoor, hihi.. Maar dan heb je een paard wat schrikt, waar je niets meer aan kunt doen, soms kun je op de kar zittend nog ingrijpen. Ik niet hoor, Bart wel!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 11 jun 2012, 15:28

Esther schreef:Ik snap het wel hoor, hihi.. Maar dan heb je een paard wat schrikt, waar je niets meer aan kunt doen, soms kun je op de kar zittend nog ingrijpen. Ik niet hoor, Bart wel!!
haha ja maar wij hebben hier geen Bart :P
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » ma 11 jun 2012, 18:52

Nee, dat is waar!! Ben blij dat wij hem hier hebben hoor!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie