Haakon in tuig met bandjes

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Carolinef
Contacteer:

Haakon in tuig met bandjes

Bericht door Carolinef » wo 02 nov 2011, 13:02

zoals eerder beloofd, hierbij wat pics van Haakon in zijn mentuig en met bandjes erachter, het was nog even wenenn, maar al met al liep en deed hij het niet verkeerd.

we hebben nog een lange weg te gaan , maar het begin is gemaakt en niet negatief

Afbeelding
kijk die witte kont gaan dan

Afbeelding
samen door de blub

Afbeelding
ruim baan, we komen er aan

Afbeelding
even te veel druk in zijn mond
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
foss

Re: Haakon in tuig met bandjes

Bericht door foss » wo 02 nov 2011, 13:19

Wat leuk zeg wat is het toch een braaf paard zeg.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 nov 2011, 13:59

knapperd hoor! Zou alleen je borsttuig een stuk hoger hangen..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Dennis

Bericht door Dennis » wo 02 nov 2011, 14:05

Super dat hij het zo braaf doet! En wat een heerlijke bak heb je ter beschikking zeg
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Kelly

Bericht door Kelly » wo 02 nov 2011, 14:13

Heel fijn dat hij zo braaf is maar zorg wel dat alles goed zit!
Je borsttuig zit echt veeeeel te laag.
Je strengen hangen ook heel laag bij de benen en ik vind jouw er enorm ver achter lopen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 02 nov 2011, 14:21

ja alles is nog beetje meten en passen, ik loop er zo ver achter omdat dit niet de origineel teugels zijn die r bij zitten, ik zou r nog geen meter achter lopen als ik die zou gebruiken, dit zijn dus 2 longeertouwen, wil m nog beetje de ruimte geven en daarnaast moet ik de juiste verhoudingen nog opzoeken, thanx voor de tips, zal dat gelijk aanpassen

www.betonijzer-online.nl
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 02 nov 2011, 14:25

Fijn dat hij het zo braaf doet.
Maar idd borst echt een flink stuk hoger. Moet liggen op de plaats waar de hals uit de borst komt, dan gaan je strengen ook omhoog.
Tevens lijkt je kinketting ook wat te los te zitten, moet een hoek van 45 graden gemaakt kunnen worden met het bit. (maar dit kan op de foto ook vertekenen doordat zijn mond open wordt getrokken)

Zit nog even te kijken, maar zijn dat longeerlijnen die je eraan hebt? hihi is maar wat je handig vind.
Oh wacht aha daarom wordt het bit zo naar achteren getrokken, je hebt de longeerlijn vast aan het oog van het bit.. Hmm zou dan toch kiezen voor een gewoon leidsel en dan vast maken in het eerste gaatje.....Dan trek je ook minder snel de mond open. (nu trek je het bit in zijn geheel naar achteren lijkt mij)

edit je had zelf ook al gereageerd. ;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » wo 02 nov 2011, 15:15

Fijn dat hij het zo braaf doet!!
Ik zou er zelf toch een stuk dichter achter gaan lopen, mocht hij gaan draaien dan kan hij een heel eind komen en i.c.m. die band vind ik dat niet meteen heel handig.. Blijkbaar heb je geen zweep nodig, hihi.. Anders moet je wel op zoek naar een heel lang exemplaar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rowenna

Bericht door rowenna » wo 02 nov 2011, 15:36

Hij doet het netjes hoor, comentaar over het tuig ga ik niet meer geven dat staat er al vaak genoeg :D
Hij is echt super mooi geworden, staat hem ook goed dat tuig, ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als ie voor een wagen loopt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
lientje

Bericht door lientje » wo 02 nov 2011, 15:53

Wat fijn dat hij zo braaf is! Een goed en rustig begin is het halve werk.
Heb even een ppiccie van yuur voor je, zo hoort de borst te zitten: heb je er een idee bij.
Afbeelding

dus inderdaad zoals hier al wordt gezet eigenlijk net on de halsaanzet. Hij moet echt op zijn borst zelf trekken en niet op zijn benen.
Succes met beleren verder, hoop voor je dat ie zo cool blijft :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
fjordido

Bericht door fjordido » wo 02 nov 2011, 20:26

wauw wat een bravert is het toch!

dat wordt leuk denk ik, lekker mennen.

ikzelf gebruik altijd een zweng bij het beleren met de autoband. kan je gewoon van een stuk bezemsteel maken ofzo. dan schuren de strengen iets minder langs de benen.
Vera

Bericht door Vera » do 03 nov 2011, 07:26

oh bedoel je zulke bandjes........ Ik dacht echt, wat voor soort tuig heeft dan bandjes? of heb je zelf soms iets gemaakt. Haha, het is nog vroeg, denk ik dan maar...
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 03 nov 2011, 07:35

thanx voor de tips en de foto lien, ja ik heb die bandjes eerst aan een bezemsteel vastgemaakt maar dat bleef nog minder goed zitten, menteugels die erbij zaten waren dus idd verkeerde maat, nieuwe zijn onderweg, vandaar de longeertouwen, maar dat staat al in de tekst

zweep heb ik (nog) niet nodig gehad, hij reageert heel goed op stem en heb longeerlijn paar keer op zijn kont neer laten komen om m net n extra aanzetje te geven

www.betonijzer-online.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 03 nov 2011, 08:25

Carolinef schreef:thanx voor de tips en de foto lien, ja ik heb die bandjes eerst aan een bezemsteel vastgemaakt maar dat bleef nog minder goed zitten, menteugels die erbij zaten waren dus idd verkeerde maat, nieuwe zijn onderweg, vandaar de longeertouwen, maar dat staat al in de tekst

zweep heb ik (nog) niet nodig gehad, hij reageert heel goed op stem en heb longeerlijn paar keer op zijn kont neer laten komen om m net n extra aanzetje te geven
Oeps, een doodzonde voor de echte menner, haha. Maar hij doet het allemaal hartstikke braaf zo te zien. Succes verder met beleren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 03 nov 2011, 12:04

Wat heb je toch een super braaf paardje! Dat word vast van de zomer heerlijk met je gezinnetje op de kar gaan genieten.
Leentje

Bericht door Leentje » vr 04 nov 2011, 10:38

leuk zicht!
enfin, over borsttuig is nu wel duidelijk.
maar ik zou er toch ook uiteindelijk een menzweep bij pakken, daar zal hij toch ook aan moeten wennen, menzweep word heel anders gebruikt dan zweepje onder t zadel.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Esther

Bericht door Esther » vr 04 nov 2011, 16:22

Wat Heleen zegt, de zweep is je beenhulp eigenlijk. Dus toch straks een zweep erbij, moet je zelf aan wennen, het in de hand houden en hij moet eraan wennen, ook belonen kun je met je zweep doen. Leer dat ook!! Even een lekker schurkertie aan de billen, heerlijk!!
Schrikt hij een keer een kant uit dan kun je corrigeren met de zweep i.p.v. je beenhulp. Ook kan hij doof worden voor je stem, als er geen consequentie volgt op een gegeven commando waar hij niets mee doet.

Met een zweng of zo in de strengen maakt volgen mij nog niet eens zo veel uit qua aanraken van het been, maar de druk wordt mooier verdeeld met een zweng ertussen. Heb ik met Tea gedaan voor de slee. Je binnenstreng komt dan niet slap te hangen. Wij hebben zelf gewoon het zweng van de kar gehaald.
Zonder de banden erachter zou ik ook nog oefenen met hem expres over de streng te laten stappen, dat hij het gevoel kent van een streng tegen zijn binnenbeen, mocht er dan eens een keer iets mis gaan dan schrikt hij daar niet zo onwijs van.. Maar ik weet ook eigenlijk niet hoe ervaren je zelf bent met het mennen?? Vertel ik nu iets dat je allang weet??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » za 05 nov 2011, 08:50

Tipje, maak snelsluitingen aan je strengen, mocht het een keer goed fout gaan dan heb je ze zo los.
Been there, done that.
Zelf dichter op je paard gaan lopen (schuin erachter of korter op de banden).

Evt te koop voor de liefhebbers, complete sleep met 2 banden, zweng en matje. Volledig voorzien van karabijhaken dus makkelijk uit elkaar te halen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 05 nov 2011, 11:39

de tips lopen een beetje op de feiten vooruit mensen,. het is vast goed bedoeld maar hij staat nu net voor de 2ex in het tuig, alle zaken zoals zweep, lengte van strengen ed komt vast nog wel in de toekomst.
hij heeft vd week al een streng tussen zijn benen gehad, Haakon is het type paard dat bevriest aan de grond, ho is ho en dan ook geen stress.

www.betonijzer-online.nl
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 05 nov 2011, 13:18

de tips zijn alleen maar hardstikke goed bedoeld. Iedereen die je tips geeft is een ervaren menner. Als het fout gaat gaat het ook idd vaak goed fout, dus nie te licht over denken! Als je het doet, moet je het in 1x goed doen, vaak krijg je geen 2e kans als je paard ergens van schrikt en het fout gaat.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Plaats reactie