veelzijdigheidsfjord op feestweek in Santpoort

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Jowien

veelzijdigheidsfjord op feestweek in Santpoort

Bericht door Jowien » wo 03 aug 2011, 17:11

Het is weer de jaarlijkse feestweek in Santpoort. Orlinde en ik doen altijd aan veel dingen mee. Meest voor gewoon de 'leuk', maar met gymkana zijn we fanatiek en gaan we voor de prijzen.

Eerst zondag springwedstrijd. Na 3 jaren 60-80cm geprobeerd te hebben en nooit het hele parcours hebben kunnen rijden (doordat ik er of afviel of we 3 weigeringen hadden) nu dan maar voor 40-60cm ingeschreven. Voelt wel als een nederlaag, maar ja, ik wil toch een keer dat parcours rond halen. Misschien dat Orlinde niet van springen op gras houdt, want in de bak bij de ponyclub doen we altijd 60-80cm en soms zelfs 80-100cm, en daar/ dan gaat 't prima. Nou ja, 40-60cm dan. Orlinde's verzorgsterje Linde (namen goed bij elkaar gezocht he? Linde is 12) deed ook 40-60cm, dus we moesten 'tegen' elkaar.
Ik had een bijna-weigering-maar-toch-pony-over-de-hindernis-gepord waardoor ik er bijna afflikkerde... fijn zo'n noodsprong, ik zat voor het zadel, beugels uit, en ponylief was zo geroutineerd om maar meteen door te denderen naar de volgende hindernis... :? dus heeeeeel gauw weer op t zadel klimmen, in volle galop, beugels weer aan, volgende sprong! En dan daarna kwam een dubbel, op paarden-afstand. Tja, dat kunnen we normaal wel, maar ik zat nog verbaast te zijn dat ik er uberhaupt nog op zat, dus ik heb haar niet goed genoeg begeleid en op de 2e sprong ging er een balk af. Dus helaas geen barrage, maar dit jaar wel een heel parcours gered!

40-60cm is (voor ons) wel erg laag:
Afbeelding

hier lag ik er bijna af, we trekken bieden een heel vreemd gezicht }-o :
Afbeelding

Linde met Orlinde, ze weigerde 2x op de hindernis waar ik mijn bijna-weigering en bijna-val had, maar de 3e keer kreeg Linde haar er goed overheen:
Afbeelding

Dinsdag was er ringsteken te paard. Orlinde is altijd superbraaf, op een rustig drafje over de baan. We hadden een leuke outfit bedacht: Linde als sjeik en Orlinde als kameel := !
Afbeelding

Afbeelding

Woensdag (vandaag) deden we eerst met de ponyclub een paar demonstraties. Wij deden mee aan paardenvoetbal. Orlinde deed lekker mee, en na een achterstand wisten we het toch nog op 2-2- te krijgen vlak voor tijd. In het andere team zal een supersnelle, brutale en wendbare Shetlander, die was haast niet te stoppen/ blokken/ passeren. Echt leuk om te zien. Daarna friezen aan de lange lijnen, een tinker springen on het zadel en en welshje vrijspringen. Daarna mochten kindjes uit 't publiek rondjes rijden op onze paarden en pony's, en ik reed daarbij Orlinde voor ons wagentje.

's Middags was onze grote favoriet: gymkana! Dat is een behendigheidsbaan die je te paard of met je paard moet afleggen, zo snel mogelijk! Je rijdt met twee deelnemers nast elkaar, elk in een eigen baan met individuele tijdwaarneming.
Eerst een evenwichtsbalk: afstappen, over de balk lopen en pony meenemen, weer opstappen. Toen balletjes van een afstand in een emmer proberen te gooien (3 pogingen, 3x mis was 5 strafseconden). Daarna slalom tussen pilonnen en dan de bel luiden. En dat zo snel mogelijk... Hierbij zijn de kleinste pony's vaak in het voordeel met op- en afstappen, maar met een gehoorzaam en meedenkend paard kom je ook een heel eind.

trappelend wachten het startschot:
Afbeelding

afstappen voor de evenwichtsbalk (okee, niet zo elegant maar ik was wel snel en Orlinde liep goed mee):
Afbeelding

balletje gooien, Orlinde vond dat ik maar in ene raak moest gooien en wilde alvast richting finish... pas het 3e balletje was raak, maar dus gelukkig geen strafsecondes:
Afbeelding

Toen de slalom, helaas gingen we te kort bij de laatste pilon, daar gingen we over in plaats van omheen, dus we moesten een extra volte rijden. En toen als een speer naar de finish, de bel luiden:
Afbeelding

Nog een foto van Linde met Orlinde,"pony, kom nou gauw.. ik moet weer snel opstappen!":
Afbeelding

Ik had 37 seconden. Linde was zelfs nog sneller, zij had 35 seconden :o , maar ze kreeg 5 strafsecondes voor de balletjes. Ik was 8e van de 40 deelnemers uiteindelijk. Net geen prijs, maar Orlinde heeft wel een ererondje gelopen want een paard had met twee ruiters een prijs, dus Orlinde mocht even stand-in zijn en het rondje meegalopperen :+ .

Vrijdag nog ponykeuring, dat doet Linde met Orlinde. Alle rassen en types worden door dezelfde jeury gekeurd, stelt niet echt serieus iets voor, maar is wel aardig om te zien allemaal. Orlinde zal niks winnen maar vorig jaar was Linde beste voorbrenger, misschien dat dat weer lukt. Met zo'n goed opgevoede pony... :D !
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ilona

Re: veelzijdigheidsfjord op feestweek in Santpoort

Bericht door Ilona » wo 03 aug 2011, 17:18

Wat ontzettend gaaf zo'n week!! En leuk verslag.
Je kameel vind ik ook erg goed bedacht +:)+
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » wo 03 aug 2011, 18:54

Oh, superleuk zo'n week! Lijkt me geweldig om te doen :)
Orlinde is wel een hele knappe kameel, hihi
josewoos

Bericht door josewoos » wo 03 aug 2011, 20:40

Haha de 2e foto is geniaal! Wat een leuke week zeg, een hoop activiteiten zo te lezen, leuk verslagje met erg leuke foto's!!
Ziack
V= Sebastian M= Pia
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 04 aug 2011, 07:09

hahah foto 2 !! Je zou zeggen dat dat een moment zou zijn voor de hindernis ipv erna! :D.
Leuke foto's!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jowien

Bericht door Jowien » do 04 aug 2011, 11:59

Mochten jullie een idee hebben voor een outfit voor volgende keer...? Je ziet, Orlinde is gek (braaf) genoeg om vanalles aan haar te hangen.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » do 04 aug 2011, 15:47

Hee ziet er erg leuk uit!
En wat een leuk bedacht outfit!
Ik ga morgen daar meedoen aan de paardenkeuring.
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
margalorenz

Bericht door margalorenz » do 04 aug 2011, 17:29

Wat is dat allemaal leuk zeg! Jammer dat zoiets niet eens hier in de buurt is!
Vera

Bericht door Vera » do 04 aug 2011, 17:40

gezellig weekje gehad zo te zien!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 05 aug 2011, 10:14

Hartstikke leuk zo'n feestweek te paard.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jowien

Bericht door Jowien » vr 05 aug 2011, 16:37

En vandaag op de keuring Nientjepientje van hier op FW ontmoet! Een heuse FW-meeting in eigen dorp! Haar fjordje is 1 jaar, maar wat een knapperd! En zo braaf en goed opgevoed, veel beter dan het gros van de Haflingers dat er rond denderde.
Als ik de foto's van m'n camera af heb zal ik die van Orlinde en Linka (zo heet ze toch, Nina?) ook in een topic zetten (vanavond laat of morgen).
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 05 aug 2011, 16:49

Ziet er uit als een reeks gezellige dagen!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » vr 05 aug 2011, 18:01

Hihi, ja klopt ze heet Linka!
Leuk om Orlinde ontmoet te hebben, ook echt een hele lieve brave fjord!
Ik ben zeker benieuwd naar de foto's :D
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
Plaats reactie