Ook weer eens gestart

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Thessa Keizer

Ook weer eens gestart

Bericht door Thessa Keizer » ma 06 jun 2011, 07:14

Nou aangezien ik al drie jaar een startkaart heb en er maar niets mee deed, ooit weleens een paar wedstrijdjes gereden maar daarna nooit meer, dit jaar maar weer eens besloten dit op te pakken! Gisteren had ik mijn tweede wedstrijd en voor het eerst ook buitenaf! Nou de mensen die mij kennen weten dat ik mien muts ben en dan totaal niet ontspannen op pad ga O:) Dit resulteerde dan ook in lage punten :P , een gespannen ikke en een heel stout paard daardoor 8)7
Maar ondanks dat Aike dus echt heel stout was, bokkende door de bak ging, de eerste proef heerlijk met zijn koppie in de lucht al hinnekend de proef liep en ik dus mega gespannen erop zat, zijn er toch nog een paar leuke foto''s gemaakt!!
Ik ben me dus geheel bewust van mijn ""ontspannen"" houding maar wilde ze toch even met jullie delen.
Ik zal binnenkort eens vragen of iemand foto's wil maken tijdens mijn les ofzo, dan kunnen jullie het verschil zien hoe het dan gaat, nou ja jullie weten wel hoe dat er een beetje uitziet maar toch! Ik moet hier echt iets mee gaan doen want dit schiet niet op, dus tips voor mijn gespannenheid heeeel graag!!! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou op naar de volgende keer en hopelijk betere resultaten! Overigens had iedereen het beroerd gedaan volgens de jury, er was er maar eentje die 1 winstpuntje net aan heeft gereden :+
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ydel

Re: Ook weer eens gestart

Bericht door Ydel » ma 06 jun 2011, 08:15

Aike ziet er goed uit Thes!!! :j

En ik weet hoe de paardjes kunnen spoken daar in de bak!!
Waren je punten echt zo laag?!

komt echt wel goed de volgende keer!
En ik wil best een keertje foto's maken tijdens je les hoor :))
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 06 jun 2011, 08:22

Iedereen had hele lage punten, ik had 164 en 165 en dat viel nog mee, was er eentje die 149 had :o
Er was er totaal maar eentje die 1 winstpuntje had gereden, net aan, 182!
Ook in de L was er wat ik hoorde heel laag geschoord, ook maar totaal 2 winstpuntjes, zelfde jury!
Tevens was er nog wat bijzonders, ik was er als enige zonder knotten in de manen en had dan ook als enige een 6 voor verzorging!! Stond eerst een 7 maar is doorgestreept en een 6 van gemaakt!! Ondanks dat al mijn spullen netjes gepoetst waren, alles schoon was en mijn paard gesopt en geknipt meeging >;)
Ennnnnn, Joost!!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 06 jun 2011, 08:28

Bedenk je eens waarom je een wedstrijd rijd. Het moet wel leuk blijven, spanning hebben we allemaal maar t is maar een hobby! Loopt Aike thuis wel winstpuntwaardig? Niet hammerysk bedoeld hoor, maar als hij thuis wel zo loopt, haal daar je zelfvertrouwen uit. Je weet dat hij het kan!
En ook nog al verpest je alles, 's avonds krijgen jullie allebei echt wel te eten enzo :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
mirretje

Bericht door mirretje » ma 06 jun 2011, 08:34

Na het lezen van je tekst dacht ik: nou ben benieuwd. Maar het valt toch erg mee? Ok ik zie een gespannen ruiter en paard, maar ik zou hier voor de eerste keer niet zo ontevreden over zijn hoor. Ik vind je paard er trouwens super uit zien. Lekker weer oefenen thuis en op naar de volgende keer. Ben wel benieuwd naar foto's van training thuis idd.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 06 jun 2011, 08:59

Pablo schreef:Bedenk je eens waarom je een wedstrijd rijd. Het moet wel leuk blijven, spanning hebben we allemaal maar t is maar een hobby! Loopt Aike thuis wel winstpuntwaardig? Niet hammerysk bedoeld hoor, maar als hij thuis wel zo loopt, haal daar je zelfvertrouwen uit. Je weet dat hij het kan!
En ook nog al verpest je alles, 's avonds krijgen jullie allebei echt wel te eten enzo :D

Thuis gaat het super goed op het moment, ik heb hem echt lekker aan het lopen op het moment en we vliegen voorruit, dat hij zich zo gedroeg gisteren kwam echt door mijn spanning! Ik vind wedstrijden zeker wel leuk maar moet me echt over die zenuwen heen leren te zetten :P
Ennnnnn, Joost!!
Fran

Bericht door Fran » ma 06 jun 2011, 09:28

Balen van je zenuwen, maar het enige wat helpt is gewoon vaak doen! Dan zul je zien dat je punten hoger worden en je steeds meer gaat ontspannen!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
claudia

Bericht door claudia » ma 06 jun 2011, 09:40

Wat is aike veranderd onder het zadel, hij is veel meer paard geworden.

Tja en spanning, het moet meer een gewoonte gaan worden dus vaak genoeg gaan starten. Routine krijg je echt door vaak te starten en dan wordt jou vertrouwen ook wel sterker.
Jij gaat echt vanuit je schouders helemaal strak zitten, adem in adem uit.
(ik heb makkelijk kletsen, mij doet een wedstrijd niet zo heel veel meer)

Zo beroerd ziet het er echt niet uit hoor, ook hier weer , vertrouw op je zelf.
En Aike........tja het blijft een draakje.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 06 jun 2011, 09:46

Het viel mij ook zo ineens van deze foto's op Clau dat hij echt volledig volwassen is geworden en hij lijkt zelfs wel gegroeid!! Hij gaat zowaar ook wat makkelijker bewegen, wordt zelfs een beetje ruimer :))
En tsja Aike is nou eenmaal een boef dat hebben we ook nog eens mee en voelt hij spanning bij mij dan zal hij daar heel graag gebruik van maken :P
Ik moest overigens best wel lachen nog om hem, normaal is het een kluns in galop en nu kon ie ineens bokken in de galop O:) Tevens heeft hij een poging gedaan de bak uit te rennen, dat was ook heel leuk _-:(
Ach ja, we zijn weer een ervaring rijker, volgende maand start ik weer hier en eind van deze maand op mijn eigen stal!
Ennnnnn, Joost!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 06 jun 2011, 10:17

Nou waar die 6 vandaan komt is wel duidelijk dus, een jury die niks met Fjorden heeft. Wat belachelijk om zo'n laag cijfer te geven. Behalve dat alles schoon en netjes was, was hij toch ook goed geknipt? Kan me namelijk van jou absoluut niet voorstellen dat je met een ongeknipt paard op wedstrijd gaat.

En wat die spanning betreft. gewoon vaker doen zodat je meer routine krijgt. En als het helemaal niet overgaat dan moet je dan misschien wel de conclusie trekken dat dit soort wedstrijden niet jullie ding is. Misschien past bijv. endurance wel veel beter bij jullie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 06 jun 2011, 10:58

Jammer dat je zenuwen je de baas worden.Vind het er heel goed uit zien zo.
En net wat de rest zegt,hoe vaker je zult starten des te makkelijker het word.
Ik heb helemaal niks met wedstrijden dus vind dit al heel goed haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 06 jun 2011, 11:21

Anita schreef:Nou waar die 6 vandaan komt is wel duidelijk dus, een jury die niks met Fjorden heeft. Wat belachelijk om zo'n laag cijfer te geven. Behalve dat alles schoon en netjes was, was hij toch ook goed geknipt? Kan me namelijk van jou absoluut niet voorstellen dat je met een ongeknipt paard op wedstrijd gaat.

En wat die spanning betreft. gewoon vaker doen zodat je meer routine krijgt. En als het helemaal niet overgaat dan moet je dan misschien wel de conclusie trekken dat dit soort wedstrijden niet jullie ding is. Misschien past bijv. endurance wel veel beter bij jullie.

Het is inderdaad denk ik een kwestie van vaker doen, dressuur is wel echt mijn ding, endurance totaal niet ;)
Ach ik zie het wel hoe het gaat verlopen in de nabije toekomst.
Ik heb ook weer niet echt mega ambities om nou heel hoog in de dressuur te komen hoor maar vind het wel heel leuk om dit soort dingen met Aike te doen :))
Ennnnnn, Joost!!
Ydel

Bericht door Ydel » ma 06 jun 2011, 11:24

wanneer heb je weer les?
:P
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 06 jun 2011, 11:31

Ydel schreef:wanneer heb je weer les?
:P

Hahaha, vrijdag of zondag, dat weet ik nog niet ;)
Ennnnnn, Joost!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 06 jun 2011, 11:40

Als het wel echt jouw ding is dan zou ik zeggen 'ga er voor' en haal alles uit de kast om te proberen die spanning kwijt te raken. En niet met als doel om hoog in de dressuur te eindigen maar om er echt lol aan te beleven. Plezier hebben in de dingen die je doet is het allerbelangrijkste.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Suus

Bericht door Suus » ma 06 jun 2011, 12:27

Het ziet er echt niet zo beroerd uit hoor! Gewoon lekker doorgaan, ervaring opdoen en met een leuke jury kom je een heel eind! Zo flauw een 6 voor verzorging geven.... Aike ziet er prima uit, is gewoon een 8 waard!
Morris, mijn superfjord!
Vera

Bericht door Vera » ma 06 jun 2011, 13:08

gewoon wat vaker starten, dan wordt het iets vanzelfssprekends en heb je minder last van stress.
je zou zelf ook bv rescue kunnen nemen of als het te erg is een bachje kunnen laten maken, dat wil nog wel eens helpen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Kelly

Bericht door Kelly » ma 06 jun 2011, 13:19

@Anita, dat zegt niet dat jury niet van fjorden houdt (laten we dat nou eens loslaten). Wellicht vond de jury wel dat ze bv zijn voorpluk of staart had moeten vlechten voor een 7.
Een 6 is nog altijd geen minpunt dus gewoon voldoende.

En Tes, voor je spanning kun je alleen maar vaak weggaan.
Het moet in je systeem komen.
Dan ben jij meer ontspannen en kan Aike ook meer ontspannen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 06 jun 2011, 13:59

Suus schreef:Het ziet er echt niet zo beroerd uit hoor! Gewoon lekker doorgaan, ervaring opdoen en met een leuke jury kom je een heel eind! Zo flauw een 6 voor verzorging geven.... Aike ziet er prima uit, is gewoon een 8 waard!
Ja, dat vind ik nou ook. Anka ziet er precies zo uit als Aike en ik krijg altijd een 8. Behalve toen Anka nat en modderig was, toen kreeg ik zelfs nog een 6 := . En invlechten hoeft niet met een Fjord, daarvoor gelden andere toiletteer regels dus daar zou je niet op "afgestraft" mogen worden.

Tsja, het is al gezegd, maar gewoon vaker starten. Het kost best een aantal wedstrijden voor je het hele wedstrijdgebeuren onder de knie hebt en een soort routine krijgt. Ik had dat tenminste niet direct haha.

Wat je ook nog kan doen als je veel spanning hebt is eventueel je instructeur eens meenemen indien mogelijk. Die kan misschien tijdens het losrijden de spanning nog wat verminderen met wat aanwijzingen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 08 jun 2011, 18:04

Jij daar ook westrijd gereden???;) Ach ja ze waren allebei een beetje onrustig, moet wel heel eerlijk zeggen dat het weer ook niet mee hielp!

Ondanks je wandeling ernaartoe en"spanning", is het toch goed gegaan? Komt echt wel goed met jullie hoor! Over 3 weken weer lekker relaxt starten bij ons op stal!

Ennuh wat is er mis met knotjes..? Maar het klopt wel dat de jury een beetje apart was.. Ik heb dan wel een 7 gekregen voor mijn verzorging (wel knotjes).... En er stond eigenlijk geen commentaar op mijn protocol.. Ik had voor de meeste onderdelen alleen maar een 6. Terwijl de mooie zwarte KWPN-er van onze stal, die echt niet beter loopt wel een paar keer een 7 kreeg...
Trouwens misschien ook wel leuk om te vertellen, dat de jury opgegeven moment meer naar de persoon keek die mijn proef voorlas dan naar mij >???? :?

We zijn weer een ervaring rijker !
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Plaats reactie