Hier de foto's:
We begonnen in de binnenbak

En daarna naar buiten
In stap

Draf

Schouderbinnen

Galop

Sorry van de vele foto's!
Zo had ik het nog niet bekeken van de SB..bedankt!claudia schreef:Wat leuk om Banshee weer eens te zien.
Ik ga ook met roos me, benen lang maken en zeker met de schouderbinnenwaarts je been niet naar achteren leggen(duw je eerder de achterhand naar buiten als de voorhand naar binnen)
Kortere teugels wil niet zeggen meer drukKelly schreef:Ik ken Bansh een beetje en zou je dus niet adviseren om je teugels korter te nemen.
Hoe meer druk je op de teugels hebt hoe meer ze daar tegenin gaat.
Reageerde ook niet direct op jou van het teugels korter nemen hoor maar meer ook omdat ik weet hoe Bansh is en Melis rijdt.claudia schreef:Kortere teugels wil niet zeggen meer drukKelly schreef:Ik ken Bansh een beetje en zou je dus niet adviseren om je teugels korter te nemen.
Hoe meer druk je op de teugels hebt hoe meer ze daar tegenin gaat.
![]()
Nu sit ze op haar bovenbenen. Handjes lekker naar voren houden.
Ik blijf haar manen altijd stoer vinden.
Ja klopt..ik leer nu dat als ik mijn arm bijvoorbeeld naar rechts doe dat ik daar moet blijven totdat banshee ontspant en als ze dat doet kan ik ook ontspannen snap je?Kelly schreef:Melis heeft snel de neiging om haar armen vast te zetten.
Als ze de teugels nog korter neemt zal ze dit nog eerder hebben
Nee natuurlijk niet.. schrijf ik dit dan ergens?Anna_Dani schreef:@Kel: Dus als Melis de neiging heeft om haar armen vast te zetten, moet ze die dan op haar benen laten rusten? Daar waar ze zitten op de 1 na laatste foto in de galop, ziet er al een stuk beter uit!
En Melis, het ziet er super uit. Het gaat steeds beter en ik kijk graag naar jullie! Ga zo door! Hoe gaat het aangalopperen nu trouwens?
Ja je zegt dus hetzelfde als wat ik bedoel. En hoe zou jij dit oplossen?Kelly schreef:Nee natuurlijk niet.. schrijf ik dit dan ergens?Anna_Dani schreef:@Kel: Dus als Melis de neiging heeft om haar armen vast te zetten, moet ze die dan op haar benen laten rusten? Daar waar ze zitten op de 1 na laatste foto in de galop, ziet er al een stuk beter uit!
En Melis, het ziet er super uit. Het gaat steeds beter en ik kijk graag naar jullie! Ga zo door! Hoe gaat het aangalopperen nu trouwens?
Maar die armen op haar benen dat is de houding die ze aanneemt.
Als ze haar teugels korter pakt zal ze weer terug gaan naar deze houding en dan is het dus allemaal veel te strak.
Eerst leren om haar armen te dragen en voor zich uit te houden.
Als dit lukt dan kun je de teugels korter pakken.
Wat niet wil zeggen dat ze dan met waslijnen moet rijden maar ze moet eerst haar houding kunnen corrigeren en onafhankelijk kunnen zitten.
Uiteindelijk moet de teugels dus korter maar dan ook meteen hand blijven dragen en voor je uit houden omdat je dit uit je balans kan. Niet omdat dit moet omdat de teugels korter zijn.
Wat een ontzettend gave fjord is Banshee toch!Hier heb ik even een duidelijk voorbeeld over mijn handen. Ik moet ze achter mijn zadel houden totdat Banshee gaat nageven en als ze dat doet, mag ik pas ontspannen. Daarom rijd ik ook zo met mijn handen als ik niet stilsta.