Inderdaad, ik had de dentist er al veel eerder weer bij moeten hebben

. Mijn huidige dierenarts heeft er tussendoor wel naar gekeken maar vond dat alles in orde was. Maar in November was er een lezing van dat team (
http://www.pferdezahnpflege-nord.de) voor de Interessengemeinschaft Fjordpferd en die symptomen die ze voordroegen, had Ydo allemaal dus heb ik het team naar huis besteld. In geen geval wacht ik weer zo lang tot ik er weer naar laat kijken! Het team heeft het super gedaan. Zodra de verdoving erin zit, duurt de hele behandeling niet langer als 20 minuten omdat het paard daarna alweer wat "merkt". Dus zo heel erg lang hoefden Ydo, Spider en Mandy niet in die ring te hangen. Ik heb voor drie paarden 450 euro betaald.
Ze waren dinsdagmiddag hier en mijn paarden durfden de volgende dag alweer in een biet te bijten. Hooi eten gaat nog wat langzaam maar de dentist zei ook, geef ze drie dagen de tijd, dan is alles weer goed.
@ Janna: gelukkig zijn de tijden van handvijlen toch wel echt voorbij of? Daar kun je toch niet echt vertrouwen in hebben als er iemand in de mond van je paard vijlt waar ie niks kan zien? Het Pfedezahnpflegeteam heeft een speciale opleiding gehad, zien wat ze doen, laten het jezelf ook voelen en zien (vooraf en achteraf), leggen alles uit wat er gaat gebeuren en hebben speciale elektrische machines ervoor zodat het paard er niet veel van merkt. Ze behandelen ook niet zonder verdoving.